Poll resultaten: Wat is belangrijker voor jou?geloof,liefde,ouders en cultuurd?

Stemmers
52. Je mag niet stemmen op deze poll
  • geloof

    43 82,69%
  • liefde

    8 15,38%
  • ouders en cultuur

    1 1,92%
  1. #1
    lkk

    Reacties
    78
    13-11-2001

    Question wat is belangrijk voor jou?

    sommige meiden kiezen voor het geloof en ze gaan met de man trouwen zelfs als die niet van de man houden, ze vinden hem een goede gelovige man ongeachte de afkomst dus geloof gaat voor alles

    Sommige meiden kiezen voor hun liefde, ongeachte het geloof en cultuur.

    sommige meiden gaan voor hun ouders en cultuur,

    Waarvoor ga je?
    LIFE IS WHAT YOU MAKE OF IT, NOT WHAT LIFE MAKES OF YOU

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    177
    15-09-2004

    Citaat Geplaatst door alpha_girl
    Geloof.
    Salaam a3leikoum,

    Ik sluit mij aan bij jou zuster fie Dien.

    Uiterlijk, geld, macht of wat dan is niet belangrijk. Het geloof is veel belangrijker dan wereldse zaken.

    Wa a3leikoum
    Geen enkel oog heeft het gezien noch heeft het een oor gehoord. De rust die daar onvoorspelbaar is. Een rust die niet wordt verstoord. Ieder wil daar naartoe, maar werken er niet voor. Wereldse leven zorgt voor onzinnige gedoe en de klok tikt maar door.

  3. #3
    lkk

    Reacties
    78
    13-11-2001

    stemmen. stemmen. het gaat mij hier vooral om de stemmen :-)
    je mag natuurlijke wat type.
    LIFE IS WHAT YOU MAKE OF IT, NOT WHAT LIFE MAKES OF YOU

  4. #4
    Offline.

    Reacties
    2.941
    17-06-2003

    Citaat Geplaatst door dignity1980
    Salaam a3leikoum,

    Ik sluit mij aan bij jou zuster fie Dien.

    Uiterlijk, geld, macht of wat dan is niet belangrijk. Het geloof is veel belangrijker dan wereldse zaken.

    Wa a3leikoum

    idd

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.401
    04-09-2001

    Religie op 1.


  6. #6
    A star is borne....

    Reacties
    1.138
    28-11-2003

    Citaat Geplaatst door serieuzejongen
    sommige meiden kiezen voor het geloof en ze gaan met de man trouwen zelfs als die niet van de man houden, ze vinden hem een goede gelovige man ongeachte de afkomst dus geloof gaat voor alles

    Sommige meiden kiezen voor hun liefde, ongeachte het geloof en cultuur.

    sommige meiden gaan voor hun ouders en cultuur,

    Waarvoor ga je?
    Ik ga voor de liefde, de liefde voor me ouders voor me toekomstige man insahallah en ons geloof...
    De liefde voor Allah swt...

  7. #7
    lkk

    Reacties
    78
    13-11-2001

    weetje niet, dat veel meiden gaan met niet moslim trouwen.bv.NL .Surinamer,antiliane etc.dus ze gaan ten eerst geen rekenen houden met hun geloof noch met hun ouders.

    En ook dat veel meiden gaan trouwen met een man omdat hun ouders vinden dat hij echt een goede geschikte man.

    En weetje. Dat veel vrouwen gaan met gelovige man trouwen, en ze gaan ook van hem houden. Weetje waarom ze houden van Allah, en omdat die man doet wat Allah zegt.dus hij is ook een goede man.natuurlijk ze moeten hem ook aantrekkelijk vinden. Vind ik .

    Maar deze 3 dingen(geloof, liefde, ouders en cultuur kunnen samen gaan maar niet altijd.en geloof me vaak niet.anders was het niet het percentage van de geschiede manen en vrouwen zo groot.
    LIFE IS WHAT YOU MAKE OF IT, NOT WHAT LIFE MAKES OF YOU

  8. #8
    A star is borne....

    Reacties
    1.138
    28-11-2003

    Citaat Geplaatst door serieuzejongen
    weetje niet, dat veel meiden gaan met niet moslim trouwen.bv.NL .Surinamer,antiliane etc.dus ze gaan ten eerst rekenen houden met hun geloof noch met hun ouders.

    En ook dat veel meiden gaan trouwen met een man omdat hun ouders vinden dat hij echt een goede geschikte man.

    En weetje. Dat veel vrouwen gaan met gelovige man trouwen, en ze gaan ook van hem houden. Weetje waarom ze houden van Allah, en omdat die man doet wat Allah zegt.dus hij is ook een goede man.natuurlijk ze moeten hem ook aantrekkelijk vinden. Vind ik .

    Maar deze 3 dingen(geloof, liefde, ouders en cultuur kunnen samen gaan maar niet altijd.en geloof me vaak niet.anders was het niet het percentage van de geschiede manen en vrouwen zo groot.
    Maar goed in liefde en geloof vind je het allemaal...
    Je kan zeggen je doet dingen uit liefde voor Allah swt, dan heb je en het geloof en de liefde dus ja...

  9. #9
    lkk

    Reacties
    78
    13-11-2001

    uit liefde voor allah=geloof

    toch?
    LIFE IS WHAT YOU MAKE OF IT, NOT WHAT LIFE MAKES OF YOU

  10. #10
    A star is borne....

    Reacties
    1.138
    28-11-2003

    Citaat Geplaatst door serieuzejongen
    uit liefde voor allah=geloof

    toch?
    en liefde of niet...

  11. #11
    Asallamoe3aleikoem

    Reacties
    134
    25-11-2004

    Als Ik Dood Zal Gaan, Zal Ik Mijn Geloof Meenemen.

    Niet Liefde Of Cultuur.


    Gier Insha-allah

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    21
    26-12-2004

    Salaam,

    Ik sluit me aan bij TjacKaaaa alleen vind ik het niet helemaal stom. Kijk zoals Tjackaaa denkt denken niet velen. Dus is dit dan een goede punt om neer te zetten zodat men ervan kan leren.

    Zoals Tjackaa al aangaf hebben al deze dingen een band met elkaar....geloof met ouders.........Al ben je een top gelovige..........maar als je ouders dat niet vinden ( in realistiche zin) ben je verloren. Zoals liefde (intentie) er niet is voor je geloof ben je ook verloren ( niet vergeten ook de daden).

    En cultuur is, vind ik, een bijzaak. Ik vind dat niet dat dat een hoog prioriteit kan hebben. Er zijn dingen in de cultuur die niet toegstaan in ons geloof ( islam) dus ja.......



    Dit was mijn mening,



    beslema

  13. #13
    lkk

    Reacties
    78
    13-11-2001

    Citaat Geplaatst door Gliloe
    Salaam,

    .Al ben je een top gelovige..........maar als je ouders dat niet vinden ( in realistiche zin) ben je verloren.



    beslema
    daar ben ik niet met je helemaal eens.

    het is niet aan je ouders of wie dan ook te pebalen of je goed moslim bent of niet behalf allah swt.
    gehoorzaam je ouders zoalang ze allah gehoorzamen. dus niet zolang ze de cultuur gehoorzamen.
    LIFE IS WHAT YOU MAKE OF IT, NOT WHAT LIFE MAKES OF YOU

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    21
    26-12-2004

    salaam,


    serieuzejongen, als je goed hebt gelezen dan staat er tussen haakjes in realistische zin. Als je het niet begrijpt moet je wat ik bedoel met bepaalde tekens, maar ik zal het nog maal uitleggen


    Als je alles goed doet maar je hebt je moeder pijn gedaan en ze vergeeft jou niet op dat punt en je bent niet naar haar toe gegaan om vergevennis te vragen.......geloof me.........je zult de hemel niet eens zien of ruiken.........

    Bekendste hadith over geloof en je ouders ( onder andere moeder)

    dzjanatie tahta akdami oemahatieka ( volgens mij heb ik het niet goed getypt).

    maar het zegt; de hemel ligt onder de enkels van je moeder......


    er is hier echt veeel veel hadith hierover.


    Maar zoals ik al zei..- in realistische zin- .het kan natuurlijk niet zo zijn, omdat je iets kleins hebt gedaan wat goed is en je moeder die vloekt jou....of wat dan ook...dan geldt dat niet vanzelfsprekend........wel als het rechtvaardig is........daarom zei ik.....in realistische zin.


    waarschijnlijk iscommunicatie


    beslema

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    11
    26-10-2004

    Assalamoe Aleykoem wr wb broeder,

    ik kies voor het geloof, de dien al Islam.
    Als dat aanwezig is dan volgt de rest wel insha allah.
    Noch cultuur noch wereldse zaken interesseren me niet,
    als je voor elkaar kiest wegens de Islam dan volgd de liefde automatische.
    Allah swt is alwetende

    Wa Assalamoe aleykoem wr wb