1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    189
    25-04-2007

    Marokkaanse Scheiding

    Hoe zit het met het regelen van de Marokkaanse scheiding? Weet iemand dat?

    Ik ben getrouwd bij het consulaat van Rotterdam, kan ik via die instantie ook alles indienen of moet ik echt naar Marokko om de scheiding te regelen?

    Ik kom er niet helemaal uit, ik ben ook nooit in Marokko geweest met de trouwakte dus lijkt me toch krom om het daar te regelen maar veel mensen in mijn omgeving zeggen van wel.
    Wat hierboven geschreven staat, geeft niet weer wat ik denk! Et zijn slechts de vingers die typen...

  2. #2
    PsykoP¨rincesse (l)

    Reacties
    179
    12-01-2010

    Hmmm als je in marokko niet op papier getrrouwd bent moet je daar in principe niks doen denk ik ?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    53
    21-10-2006

    klopt helemaal niks in marokko alles hiero en als je klaar bent met het regelen pm me maar

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    189
    25-04-2007

    Citaat Geplaatst door Berkania__Bajo Bekijk reactie
    Hmmm als je in marokko niet op papier getrrouwd bent moet je daar in principe niks doen denk ik ?
    Nee ik ben nooit in marokko geweest. Heb alleen een zouzjia papiertje gehad bij de marokkaanse consulaat in rotterdam, meer heb ik er niet mee gedaan, dus hoef hem alleen daar in te dienen?
    Wat hierboven geschreven staat, geeft niet weer wat ik denk! Et zijn slechts de vingers die typen...

  5. #5
    xXsellyXx

    Reacties
    875
    19-12-2004

    Citaat Geplaatst door Miss_CrazyMocro Bekijk reactie
    Nee ik ben nooit in marokko geweest. Heb alleen een zouzjia papiertje gehad bij de marokkaanse consulaat in rotterdam, meer heb ik er niet mee gedaan, dus hoef hem alleen daar in te dienen?
    Al deze mensen lullen...de regel is als je bij het consulaat in Nederland bent getrouwd kan je de scheiding hier regelen. Ben je in Marokko getrouwd? Dan moet je dat in Marokko doen. Dus jij kan dat hier regelen bij het consulaat in Rotterdam. Veel succes...die mannen van tegenwoordig allemaal na de klote.


    Selfish girl

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    189
    25-04-2007

    Citaat Geplaatst door baby_selly Bekijk reactie
    Al deze mensen lullen...de regel is als je bij het consulaat in Nederland bent getrouwd kan je de scheiding hier regelen. Ben je in Marokko getrouwd? Dan moet je dat in Marokko doen. Dus jij kan dat hier regelen bij het consulaat in Rotterdam. Veel succes...die mannen van tegenwoordig allemaal na de klote.
    Wauw.. Kort maar krachtig. Ik zal inshallah avn de week met alle papieren naar het consulaat gaan. Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Heb jij zelf ervaring of iemand in jouw omgeving. Bedankt nog
    Wat hierboven geschreven staat, geeft niet weer wat ik denk! Et zijn slechts de vingers die typen...

  7. #7
    bo3o

    Reacties
    1.046
    25-03-2005

    Ik vind het zo jammer om te lezen dat er weer een scheiding komt, is er echt alles uit de kast gehaald om dit te voorkomen?
    Zijn er ook kinderen in het spel of dat (gelukkig) niet?

    Wat is het tegenwoordig met de huwelijk van nu?! Geen sbar, niet mer elkaar op 1 lijn, de dames te veel eissend, de mannen te eigenwijs?? wat is het toch allemaal..
    onze ouders hebben pas een beproeving moeten doorstaan en die hebben ze beide gehaald, met vallen en opstaan maar ze zijn samen en hebben hun kinderen hmdl groot gebracht.

    Ik ga jou niet oordelen om het feit dat je gaat scheiden maar vind het wel jammer........
    Het maakt niet uit welk pad je volgt;
    het gaat erom welk spoor je achter laat.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    236
    22-12-2008

    als het goed is kan je in consulaat alleen trouwen als je eerst in het nl getrouwd bent. is dit het geval, dan moet je eerst nl scheiden, en met deze scheiding naar het consulaat gaan.
    اذا كنت تشعر انك لا تعيش جيدا, فأعلم انك لا تصلي جيدا

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    189
    25-04-2007

    nee geen kinderen. en sabr heb ik zeker gehad, maar hamdoelilaah. ik kijk zonder spijt terug. wil alleen mijnscheiding hebben
    Wat hierboven geschreven staat, geeft niet weer wat ik denk! Et zijn slechts de vingers die typen...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    36
    30-11-2009

    ik ben zelf pas gescheiden en ik heb het in marokko gedaan het is wel mogelijk om via hier te regelen alleen kost je het veel meer ..
    No, I'm Not Lucky..I'm Blessed, Yes

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    36
    30-11-2009

    soms denk je ik ga trouwen en vergeet je dat je ze hele fam ook trouwt en ja bepaalde mensen hebben het goed met je andere weer niet en dat kan je huwelijk kosten
    No, I'm Not Lucky..I'm Blessed, Yes

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    189
    25-04-2007

    nou eht is in ieder geval duidelijk dat ik hoe dan ook naar marokko moet. geweldig is dat
    Wat hierboven geschreven staat, geeft niet weer wat ik denk! Et zijn slechts de vingers die typen...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    36
    30-11-2009

    Citaat Geplaatst door Miss_CrazyMocro Bekijk reactie
    nou eht is in ieder geval duidelijk dat ik hoe dan ook naar marokko moet. geweldig is dat
    je moet maar zo denken plak eer een week vakantie aan en hupaa heb ik ook gedaan
    No, I'm Not Lucky..I'm Blessed, Yes

  14. #14
    Amarvertaling

    Reacties
    63
    24-04-2008

    Marokkaanse scheiding

    Citaat Geplaatst door Miss_CrazyMocro Bekijk reactie
    Hoe zit het met het regelen van de Marokkaanse scheiding? Weet iemand dat?

    Ik ben getrouwd bij het consulaat van Rotterdam, kan ik via die instantie ook alles indienen of moet ik echt naar Marokko om de scheiding te regelen?

    Ik kom er niet helemaal uit, ik ben ook nooit in Marokko geweest met de trouwakte dus lijkt me toch krom om het daar te regelen maar veel mensen in mijn omgeving zeggen van wel.
    ::
    Als je zelf naar Marokko gaat om scheiding te regelen ben je zeker meer geld kwijt en ook meer moeite en tijd.
    Ook als je hier in Nederland bij het Marokkaanse consulaat bent getrouwd, kun je niet bij dit consulaat scheiden. Dat moet alsnog in Marokko gebeuren, nadat je de Nederlandse scheiding (beschikking) hebt gekregen.

    Voor beëdigd vertalen van scheidingspapieren naar Arabisch;
    of voor het regelen van de Marokkaanse echtscheiding in Marokko, snel en goedkoop, kun je altijd terecht bij Marokkaans vertaalbureau Amarvertaling Tel.: 06-45297774.
    Kijk op www.amarvertaling.nl

  15. #15
    Amarvertaling

    Reacties
    63
    24-04-2008

    Citaat Geplaatst door sara2008 Bekijk reactie
    als het goed is kan je in consulaat alleen trouwen als je eerst in het nl getrouwd bent. is dit het geval, dan moet je eerst nl scheiden, en met deze scheiding naar het consulaat gaan.
    :
    ::
    Als je zelf naar Marokko gaat om scheiding te regelen ben je zeker meer geld kwijt en ook meer moeite en tijd.
    Ook als je hier in Nederland bij het Marokkaanse consulaat bent getrouwd, kun je niet bij dit consulaat scheiden. Dat moet alsnog in Marokko gebeuren, nadat je de Nederlandse scheiding (beschikking) hebt gekregen.

    Voor beëdigd vertalen van scheidingspapieren naar Arabisch;
    of voor het regelen van de Marokkaanse echtscheiding in Marokko, snel en goedkoop, kun je altijd terecht bij Marokkaans vertaalbureau Amarvertaling Tel.: 06-45297774.
    Kijk op www.amarvertaling.nl