1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Massale belangstelling voor dodengebed doodgeschoten Said

    Vandaag werd het dodengebed verricht voor de twee slachtoffers.



    Youssef en Said werden afgelopen zaterdag doodgeschoten om nog onbekende reden. Vandaag werd het dodengebed verricht over de twee jonge Marokkanen. Moskee Ummah in Amsterdam Slotervaart stroomde vol met familieleden, vrienden en onbekenden om het gebed voor Said bij te wonen. Het lichaam van Youssef werd voor het gebed overgebracht naar Moskee Nasr. Bekenden van de twee doden omschrijven de jongens als rustige jonge mannen die waarschijnlijk op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren.

    De politie doet momenteel met tientallen rechercheurs onderzoek naar de ware toedracht van de schietpartij in de Staatsliedenbuurt in Amsterdam. De dood van Youssef en Said schokte de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam en de belangstelling was dan ook groot om voor de twee te bidden en de families te steunen. Velen zijn van mening dat de moorden een heftige les is voor jongeren in de buurt.

  2. #2
    TheFirstLady!

    Reacties
    16.306
    30-10-2003

    Uhuh...

    Allah Ir7amhoum.


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    8
    12-09-2012

    Allahi rhamoum
    Moge allah hun het paradijs schenken
    En sbar voor familieleden geven

    Laat het een waarschuwing zijn voor all onze moslim broeders en zusters de goede pad volgen
    De dood kan op elk moment van de dag plaats vinden.

    Laat ons laatste woorden la illaha illaa zijn
    En met een schone hart de wereld verlaten om nog een betere leven te lijden in het paradijs inshallah


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    166
    06-10-2009

    Allahi rhamhom. Moge Allah hen een plekje schenkje in het paradijs, Ameen.


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.756
    03-10-2004

    waren het drugsdealers dan?


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    989
    01-05-2011

    ina lilahi wa ina ilayhi raji3oen moga allah onze broeders paradijs doen betreden ameen


  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    6.283
    15-01-2009

    Vraagje? Is het normaal dat je gaat bidden voor iemand die zich bezig hield met hetgeen wat volgens het geloof haram is?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    261
    15-09-2005

    may god bless theme ,and may god deside !


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    910
    07-03-2012

    Citaat Geplaatst door MaroCross Bekijk reactie
    Vraagje? Is het normaal dat je gaat bidden voor iemand die zich bezig hield met hetgeen wat volgens het geloof haram is?
    Ik zou het niet weten, ben ook wel benieuwd naar het antwoord.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    6.283
    15-01-2009

    Citaat Geplaatst door MP123 Bekijk reactie
    Ik zou het niet weten, ben ook wel benieuwd naar het antwoord.
    Het verbaasd me namelijk dat velen deze zielen het paradijs toewenst in de naam van Allah swt. Bidden wij dan ook voor moordenaars, verkrachters, pedofielen en prostituees wanneer zij sterven? Wensen wij die ook allemaal het paradijs toe, omdat ze van Marokkaanse komaf zijn? Word dan gezellig in het paradijs

  11. #11
    Eet hout, denk gras.

    Reacties
    6.192
    29-05-2011

    Je mag op iedereen bidden, zolang hij nooit openlijk bekend heeft gemaakt dat hij niet meer gelooft.

    Zolang je gelooft zal je ooit de hemel zien al heb je nog zoveel zondes, dus waarom zou je niet op hen mogen bidden.

    Farah; arm klein meisje, pas op dat je tijdens het snijden niet je pols raakt.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    910
    07-03-2012

    Citaat Geplaatst door MaroCross Bekijk reactie
    Het verbaasd me namelijk dat velen deze zielen het paradijs toewenst in de naam van Allah swt. Bidden wij dan ook voor moordenaars, verkrachters, pedofielen en prostituees wanneer zij sterven? Wensen wij die ook allemaal het paradijs toe, omdat ze van Marokkaanse komaf zijn? Word dan gezellig in het paradijs
    Jeetje kijk wat voor vergelijking je maakt Voor een moordenaar,verkrachters, etc. hoeft men niet te bidden. Tenminste dat vind ik, het lijkt mij ook stug dat, dat zou gebeuren. Hoewel je ergens toch wel een punt hebt gemaakt. Drugsdealers, maken ook mensen kapot.

    Ik vind dit een moeilijk onderwerp, durf hier geen uitspraken over te doen.
    Maar het is wel ziek, dat men ze de hel toewenst en hun familie.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    6.283
    15-01-2009

    Citaat Geplaatst door Muestra. Bekijk reactie
    Je mag op iedereen bidden, zolang hij nooit openlijk bekend heeft gemaakt dat hij niet meer gelooft.

    Zolang je gelooft zal je ooit de hemel zien al heb je nog zoveel zondes, dus waarom zou je niet op hen mogen bidden.
    Dus als ik jou goed begrijp, kan je alles doen wat Allah swt verboden heeft en zal er alsnog gebeden worden om je dood en uiteindelijk kom je toch in de hemel terecht?

  14. #14
    Eet hout, denk gras.

    Reacties
    6.192
    29-05-2011

    Citaat Geplaatst door MaroCross Bekijk reactie
    Dus als ik jou goed begrijp, kan je alles doen wat Allah swt verboden heeft en zal er alsnog gebeden worden om je dood en uiteindelijk kom je toch in de hemel terecht?
    Kijk dat weet ik niet precies, er is een verschil tussen een moslim zijn en de liefde ervoor hebben maar toch zondes plegen dan iemand die voor de buitenkant alleen moslim is. Als iemand alles doet wat god heeft verboden, dan heb ik het ook echt over alles en degene bid niet etc dan ben je geen moslim meer nee. Zolang je gelooft kom je in de hemel als het goed is. Zie het als een gevangenis, de ene zit daar wat korter dan iemand anders.

    De niet gelovige dus de elkuffar zullen de hemel nooit zien.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    6.283
    15-01-2009

    Citaat Geplaatst door MP123 Bekijk reactie
    Jeetje kijk wat voor vergelijking je maakt Voor een moordenaar,verkrachters, etc. hoeft men niet te bidden. Tenminste dat vind ik, het lijkt mij ook stug dat, dat zou gebeuren. Hoewel je ergens toch wel een punt hebt gemaakt. Drugsdealers, maken ook mensen kapot.

    Ik vind dit een moeilijk onderwerp, durf hier geen uitspraken over te doen.
    Maar het is wel ziek, dat men ze de hel toewenst en hun familie.
    Begrijp dus goed dat wij het drugsdealen tot een soort hallal daad hebben gemaakt? Volgens mij is het dealen, kweken of het vervaardigen van drugs niet toegestaan binnen de Islam. Je maakt er inderdaad mensen levens (schepsels van Allah swt) mee kapot!! Maar uiteindelijk bidden er hypocriete Marokkaanse zogenaamde moslims om hun dood, terwijl ze weten dat dit soort figuren levens kapot maken die Allah swt heeft geschapen. Weird!! Hoe krom??

    Uw zoon of dochter was

    Prostituee * NEE
    Homo * NEE
    Moordenaar * NEE
    Inbreker * NEE
    Verkrachter * NEE
    Junk * NEE
    Drugsdealer * JA dan wel!