Poll resultaten: Wie is Glenn in het verhaal?

Stemmers
14. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Fred?

    10 71,43%
  • Fatima?

    2 14,29%
  • Aad?

    0 0%
  • Eric?

    2 14,29%
  • of een ander personage in het verhaal?

    0 0%
Meerkeuze vragen
  1. #526
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Domme vraag van mij, om te vragen of ze wat gedronken had, ik had het kunnen weten, maar ik wilde haar gedrag verklaren, waarom ze dit deed.
    ‘Ja sorry, ik dacht misschien heb je wat gedronken enzo,’zei ik schuchter.
    ‘Enzo?, wat enzo?’reageerde ze fel, ‘Je moet geen verkeerd beeld van mij schetsen Fred! Ik heb een hele tijd met Eric gepraat, over jou!’, ze keek me doordringend aan.
    Ik was verbaasd, waarom en waarover heeft ze met Eric over mij gepraat. Ik wilde dat weten.
    ‘Eeh, je hebt over mij gepraat, met Eric? Eeh, waarover dan?’ en ik probeerde zo onschuldig mogelijk naar haar te kijken.
    Ze zuchtte en keek mij droevig aan:’ We hadden het over de ideale partner, over liefde, hij was heel openhartig en ik ook, aangestoken door zijn openheid vertelde ik hem dat jij mij een ideale partner leek, gewoon omdat je een goed mens bent, je hebt het hart op de juiste plek.’ Ik keek haar aan en ik voelde me opdat moment zo schuldig en bedroefd tegelijk. Zulke fijne en oprecht gemeende dingen over mij hoorde ik niet zo vaak. Ik probeerde een glimlach, een voorzichtige glimlach op mijn gezicht te toveren om daarmee haar fijne opmerkingen te belonen.


    klein stukje om er weer even in te komen...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  2. #527
    MVC Premium

    Reacties
    5.156
    05-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, dat is een heeeeeeeeeeeeeel klein stukje.

  3. #528
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Daar heb je gelijk in Flamenca, ik moet er weer 'inkomen', een langer stuk zal ik zeker tzt plaatsen...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  4. #529
    MVC Lid

    Reacties
    211
    06-02-2012

    Hou je aan je belofte Glen en maak het idd af. Volgens mij ben jijzelf de hoofdpersoon toch?

  5. #530
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door yuasadam Bekijk reactie
    Hou je aan je belofte Glen en maak het idd af. Volgens mij ben jijzelf de hoofdpersoon toch?
    Dank je wel voor je reactie yuasadam, maar ik ben inspiratieloos de laatste tijd en ik zou het hele verhaal weer opnieuw moeten lezen om er weer in te komen...of ik de hoofdpersoon ben in het verhaal?...tja, wie zal het zeggen...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  6. #531
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Oké, ik heb besloten om serieus óf de ongelovige, de christen en de moslima óf No Match op te pikken en af te schrijven, zeggen jullie het maar!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  7. #532
    MVC Lid

    Reacties
    211
    06-02-2012

    Beide? Kan toch ook? Maar als ik moet kiezen no. match

  8. #533
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Ik vind no match eerlijk gezegd ook veel leuker...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  9. #534
    MVC Lid

    Reacties
    211
    06-02-2012

    Fijn, I'm waiting....

  10. #535
    MVC Lid

    Reacties
    21.195
    30-08-2004

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Oké, ik heb besloten om serieus óf de ongelovige, de christen en de moslima óf No Match op te pikken en af te schrijven, zeggen jullie het maar!
    Mijn voorkeur gaat naar deze vind ik persoonlijk leuker Glenn
    Dus ik zou zeggen begin maar wat te typen luie

    Check je hoekje
    Satan zei: "Ik vraag me af hoe mensen beweren te houden van Allah en ongehoorzaam zijn aan hem, en beweren dat ze me haten maar ze gehoorzamen mij!

  11. #536
    MVC Lid

    Reacties
    211
    06-02-2012

    Schiet eens op

  12. #537
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Ik moet opschieten, jullie hebben gelijk, maar ik heb last van hooikoorts...en ik ben zo lui als ik weet niet wat...pffff. Mijn verontschuldigingen...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  13. #538
    MVC Lid

    Reacties
    211
    06-02-2012

    Beterschap Glenn

  14. #539
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Ze keek me aan, ze keek me nu veels te diep en te doordringend aan alsof ze mijn vriendelijk bedoelde glimlach interpreteerde als toegeven aan haar liefde, haar ogen, die prachtige ogen keken mij op die ene speciale manier aan en ik voelde mij zwak worden, maar iets in mij weerhield me om toe te geven…
    Als een magneet trok ik haar onbedoeld aan, en ze drong zich weer wat aan mij op. Ik deinsde terug. Ik voelde me zo schuldig maar ook haast in een hoek gedreven door haar, waardoor mijn glimlach verdween en mijn wegdraaiende op de grond gerichte blik al genoeg voor haar betekende, waardoor ze wat beduusd en geschrokken een stap terug deed. Daar stonden we weer, op een veilige afstand, allebei met een ongelukkig en vooral ontevreden gevoel. Ik van het in het nauw gedreven en mijn maatje kwetsend en Fatima vanwege het afgewezen voelen.
    We keken mekaar weer aan, maar de blikken waren die van teleurstelling en onbegrip, ik verbrak de stilte:’Kom Fatie, laten we maar weer naar binnen gaan, ik…’ Ik kon mijn zin niet afmaken want ze liep kordaat langs mij heen het hoekje om, ze passeerde wat rokende collega’s en verdween door de voordeur van het café naar binnen waar de stemming uiterst jolig was met de hard bonkende disco dansmuziek.
    Ik zag opdat moment net Aad al lallend naar buiten komend met een kierende Moniek. Ik wilde weg duiken maar die dekselse Aad had me al gezien en strompelde zowat op mij af, de blonde Moniek bij een groepje rokende collega’s achterlatend.
    ‘Hé geile Fredje? Zag ik net niet onze lekkere Fatie geschrokken weer binne kome ? Wát hebbe hik…sorry, jullie hiero buite gedaan?’ Mijn God! Aad had hem goed geraakt en met zijn luide stem trok hij de aandacht van iedereen.
    ‘Doe even normaal man, en schreeuw niet zo! Ik heb gewoon even een frisse neus hier buiten gehaald met haar, en hou op met je insinuaties!’
    Hij keek wat kwasi verschrikt op , maar begon daarna hard te lachen.
    ‘Insieminunaties? Hahaha gebruik nou geen dure woorden vriend, je hebt haar gepakt hè? Hahahaha geef het maar toe jochie!’
    Hier had ik geen zin in, ik liep direct weg en dook het café in, waar het feestgedruis zijn hoogtepunt bereikte en ik prompt in de armen van de behoorlijk aangeschoten Judy terecht kwam die me meesleurde in een wanstaltige polonaise. Ik dronk nog een baco om toch maar in de feeststemming te geraken, wat lukte, en na nog een baco en een wilde discodans met wederom Judy, verliet ik het café om richting huis te geraken. Mijn arme hoofd bonkte door de alcohol en het feestgedruis.
    Van Fatima had ik niets meer vernomen, ik had haar ook niet meer gezien in het café.
    Half beschonken kwam ik laat thuis, Els was nog op en tv aan het kijken, zij was mijn thuiskomst na borrels al vaker gewend en vroeg of ik hulp nodig had en trek had in een bak koffie.
    ‘Zo, je hebt hem weer eens goed geraakt zie ik, was het gezellig?’ vroeg ze lachend.
    ‘Tja, die dekselse Aad met zijn schunnige opmerkingen!’ begon ik wat wiebelend op mijn benen.
    ‘Hij is zo gek op de vrouwtjes, en de vrouwtjes ook op hem, dat hij denkt dat ik ook net als hem ben!’ Hoe beschonken ik ook was realiseerde ik me op dat moment dat ik me op glad ijs aan het begeven was, ik kon mijn lieve Els natuurlijk niet van de situatie vertellen omtrent Fatima en mij. Toch als ik direct open kaart had gespeeld, dan had ze de situatie begrepen en er verder niets achter gezocht. Els vertrouwde mij en ik haar. Ik wilde absoluut niets over Fatima zeggen, ik voelde mij opeens beroerd worden, door de uitwerking van de drank en het gedonder met Fatima. Ik twijfelde om Els even beet te pakken en te zeggen dat ik zoveel van haar hou en dat zij de enige voor mij was, maar iets waarschuwde mij om zoiets juist niet te doen, want dán juist werd er iets achter gezocht en waren de rapen gaar geweest…
    ’Lieverd, ik voel me echt beroerd, shit, teveel drank op dit keer, sorry lieverd…ik kruip mijn nest in!’
    Ik strompelde naar boven, ontdeed me onhandig van mijn kleren en schoenen en plofte met een bonsend en draaiend hoofd op het koele bed, en sliep mijn roes uit…
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  15. #540
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Sokran Yuasadam!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik