1. #31
    ♥ALLAH

    Reacties
    5.696
    13-04-2008

    Citaat Geplaatst door IslaamFanaat Bekijk reactie
    De surah keer op keer beluisteren eerst, terugspoelen, dan weer opnieuw. Dan pak ik tajweed mus7af erbij en ga ik meelezen een aantal keer. Vervolgens ga ik aya voor aya luisteren, reciteren en memoriseren. Maar vooral de surah vaak afspelen helpt.

    Ik gebruik ook een app waar je met verschillende reciteurs 60 hizb aya voor aya kunt afspelen en lezen.
    Welke app gebruik jij?
    2 Gebruikers

    ♥♥ فَإِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا♥♥
    ♥♥


  2. #32
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door prototype01 Bekijk reactie
    Kleine stukjes zijn beter. Maar dagelijks ritme, discipline is moeilijk. InshaAllah. Voor ons allemaal.
    Juist, ritme ritme ritme, van ritme ga je namelijk de vuistregel nastreven: kwaliteit boven kwantiteit!

    Je kan proberen om doordeweeks nieuwe stukken te leren, en in het weekend alleen te herhalen. En dit doe je dan bijvoorbeeld drie of vier weken, en daarna ga je weer alles herhalen.
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  3. #33
    Bijna Lid

    Reacties
    5.129
    24-02-2010

    Citaat Geplaatst door maryam_elh Bekijk reactie
    Oh zo, maar het toepassen gaat dus goed? En jouw arabisch is niet slecht denk ik. Dus dan moet het niet zo moeilijk zijn om die matn uit je hoofd te leren. En als je echte uitdaging wilt, zou ik beter kijken naar matn al-Djazariyyah. Een tip: schrijf die een paar keer over, en beluister het via YouTube, dag helpt goed. Vooral het overschrijven! (wat bovendien super goed voor je handschrift is aangezien her uit 107 abyaat bestaat..)

    Ik zou niet weten waar dat precies lag, woon daar niet, was alleen paar dagen daar. Maar het was volgens mij ergens in het centrum, dichtbij zo'n ministerie ofso. Mooi om dat horen!
    Toepassen gaat goed als ik het begrijp.. dus die matn leren? heb je een link?

    ah zo.. ghayr insha'Allaah.

  4. #34
    Zwijg

    Reacties
    1.843
    17-08-2008

    Citaat Geplaatst door LadyRdam Bekijk reactie
    jep ik geef ook les.. het zijn jongeren dus mijn leeftijdsgenoten hihih die kunnen het wel hebben Inshallah.. allahoema amine voor ons alle inshallah dat we hoger in rang mogen stijgen..
    Maar je geeft dus les tajwid terwijl je zelf nog tajwid aannet leren bent?

  5. #35
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door IslaamFanaat Bekijk reactie
    De surah keer op keer beluisteren eerst, terugspoelen, dan weer opnieuw. Dan pak ik tajweed mus7af erbij en ga ik meelezen een aantal keer. Vervolgens ga ik aya voor aya luisteren, reciteren en memoriseren. Maar vooral de surah vaak afspelen helpt.

    Ik gebruik ook een app waar je met verschillende reciteurs 60 hizb aya voor aya kunt afspelen en lezen.
    Ja, da's een goede manier mashaAllah! Moge Allah je bijstaan en belonen =)

    En hoe zit her ritme bij jou?
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    5.719
    11-10-2008

    Citaat Geplaatst door maryam_elh Bekijk reactie
    Juist, ritme ritme ritme, van ritme ga je namelijk de vuistregel nastreven: kwaliteit boven kwantiteit!

    Je kan proberen om doordeweeks nieuwe stukken te leren, en in het weekend alleen te herhalen. En dit doe je dan bijvoorbeeld drie of vier weken, en daarna ga je weer alles herhalen.
    Dat is een goeie. InshaAllah. Ik ga het proberen.

    Goede topic. Jazaak Allah.

  7. #37
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door MAGRIBIIII Bekijk reactie
    Toepassen gaat goed als ik het begrijp.. dus die matn leren? heb je een link?

    ah zo.. ghayr insha'Allaah.
    Die matn leren, maar het is niet makkelijk moet ik zeggen. Ga het ff zoeken, als je op pc bent, typ in google متن الجزرية سعد الغامدي dan vind je het als het goed is meteen.
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  8. #38
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door is_lam Bekijk reactie
    Ik gebruik (sinds kort) tanzil.net. Een geweldige site
    En hoe gaat het tot nu toe zusje?
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  9. #39
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door prototype01 Bekijk reactie
    Dat is een goeie. InshaAllah. Ik ga het proberen.

    Goede topic. Jazaak Allah.
    Moge Allah je bijstaan. Ameen liljamee3.
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  10. #40
    ♥ALLAH

    Reacties
    5.696
    13-04-2008

    Citaat Geplaatst door maryam_elh Bekijk reactie
    En hoe gaat het tot nu toe zusje?
    Elhamdoulilah, loopt super goed.. Ikraadde site ook echt aan! Je kan aya voor aya leren, herhalenen je eigen vers, aya en lezer kiezen! Perfectie...
    2 Gebruikers

    ♥♥ فَإِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا♥♥
    ♥♥


  11. #41
    Umm S.

    Reacties
    7.641
    27-05-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door is_lam Bekijk reactie
    Welke app gebruik jij?


    De bovenste rij, derde van links.


  12. #42
    Zwijg

    Reacties
    1.843
    17-08-2008

    Programmaatje van imaanstar is ook goed.

    Heppie zoiets in app-vorm toevallig?

  13. #43
    Zwijg

    Reacties
    1.843
    17-08-2008

    Citaat Geplaatst door IslaamFanaat Bekijk reactie


    De bovenste rij, derde van links.
    Hey die tweede rechtsboven is toch die van imaanstar? Hoe hebbie die op je tel gekregen?????? Kheb vanalles geprobeerd.

  14. #44
    Zwijg

    Reacties
    1.843
    17-08-2008

    Citaat Geplaatst door LadyRdam Bekijk reactie
    nope goed lezen. ik had het over memoriseren wat mijn manier van leren is. en tajweed wat de ezels bruggetje is voor mijn leerlingen.. en dus mijn weekelijkse planning, grammatica, qoran tadjweed
    Ksnap er nog steeds de ballen van van wat je bedoelt, maar tis goed.

  15. #45
    Bijna Lid

    Reacties
    2.211
    26-09-2009

    Citaat Geplaatst door MAGRIBIIII Bekijk reactie
    Zie hieronder..

    Probleem is je gaat op automatische piloot bij de kleurtjes-mos7af, je kijkt meer naar wanneer een kleurtje komt en je die regel kan toepassen dan naar de a7kaam en de a7kaam die niet gekleurd zijn zoals al-idhaar. Hoe leer jij de a7kaam? tu7fatul al-atfaal?
    Ja.
    Citaat Geplaatst door maryam_elh Bekijk reactie
    Vind het beetje vervelend dat ik je niet kan citeren.. Maar khayr inshaAllah. Meer tips? Eff denken.. Heel logisch, maar maak er een ritme van. Zoals je dagelijks bidt, moet je eigenlijk ook dagelijks iets leren. En de ene dag heb je meer tijd dan de ander.. Maar dat moet niet betekenen dat je de ene dag een halve hizb leert en de andere dag 5 verzen (bij wijze van). Je kan het beste dagelijks eenhetzelfde nemen, je geheugen went dan aan hetzelfde aantal snap je. Ritme is super uber belangrijk echt. En de vertaling lezen/leren vind ik ook fijn, alleen gebeurt dat helaas niet vaak hier.

    En de vuistregel: kwaliteit boven kwantiteit!

    Moge Allah van je houden zusje, mooi om dit te lezen!
    Oh dat vind ik prettiger, sorry daarvoor. Dat zijn mooie adviezen, barakalahoefieki.

    Amien en ook van jou =)