1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Nederlandse bevolking groeit minder hard door vertrek migranten

    Het inwonertal van Nederland groeit dit jaar minder hard dan vorig jaar.





    Het inwonertal stijgt dit jaar met 47 duizend, 27 duizend minder dan in 2011. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag. Nederland telde begin dit jaar 16,7 miljoen inwoners. Een van de oorzaken van de lagere bevolkingsgroei is dat meer migranten Nederland hebben verlaten en er minder nieuwe migranten voor in de plaats zijn gekomen. Dat geldt vooral voor migranten uit het voormalige Oostblok.

    Het CBS denkt dat dit mogelijk komt door de verslechterde arbeidsmarkt. Ondanks de terugval van de bevolkingsgroei wordt voor de komende decennia nog wel een 'aanzienlijke' groei voorzien. Nederland telt in 2040 naar verwachting 17,8 miljoen inwoners, 1,1 miljoen meer dan begin dit jaar. Daarna vlakt de groei af. In 2060 komt het inwonersaantal uit op 17,9 miljoen, verwacht het CBS.

  2. #2
    Bullshit.

    Reacties
    4.583
    11-02-2012

    Ik geloof er niks van....
    Als ik om heen kijk zie ik juist meer mensen te voorschijn zien komen.
    Dan heb ik het vooral over oost blokkers


  3. #3
    Amazigh United

    Reacties
    17.675
    03-04-2012

    Citaat Geplaatst door ANSS070 Bekijk reactie
    Ik geloof er niks van....
    Als ik om heen kijk zie ik juist meer mensen te voorschijn zien komen.
    Dan heb ik het vooral over oost blokkers

    Het kan best. In mijn omgeving gaan de ouderen weer terug en de hoogopgeleidenen krijgen een betere baan of hebben een betere toekomstperspectief in Marokko.
    ''Woman was created from a rib, and if you try to straighten a rib you wil break it. So deal with her gently''

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    94
    03-07-2011

    Ze bedoelen dat er steeds meer Nederlanders zelf gaan


  5. #5
    Bullshit.

    Reacties
    4.583
    11-02-2012

    Citaat Geplaatst door Yas_Mi_Ne Bekijk reactie
    Het kan best. In mijn omgeving gaan de ouderen weer terug en de hoogopgeleidenen krijgen een betere baan of hebben een betere toekomstperspectief in Marokko.
    Dat kan best ja.
    Maar als je kijkje gaat nemen in steden van de randstad dan zie je echt letterlijk dat hier de bevolking maar blijft groeien.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.105
    23-12-2008

    Hoe meer migranten teruggaan naar landen van herkomst hoe beter. Kennismigranten moeten wel meer gefaciliteerd worden.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.000
    09-02-2010

    KENNIS MIGRANTEN ZIJN HOOGST WELKOM , ik ben trots een burgervader van marockaanse roots te hebben in Rotterdam , en iedere crimineel met marockaanse roots moet het land verlaten . dat wil 90% van het nederlandse volk.

  8. #8
    Amazigh United

    Reacties
    17.675
    03-04-2012

    Citaat Geplaatst door ANSS070 Bekijk reactie
    Dat kan best ja.
    Maar als je kijkje gaat nemen in steden van de randstad dan zie je echt letterlijk dat hier de bevolking maar blijft groeien.
    Misschien omdat steeds meer mensen uit de 'achterafgelegen' gebieden in Nederland naar de steden verhuizen.
    ''Woman was created from a rib, and if you try to straighten a rib you wil break it. So deal with her gently''

  9. #9
    Amazigh United

    Reacties
    17.675
    03-04-2012

    Citaat Geplaatst door Raaf Bekijk reactie
    Hoe meer migranten teruggaan naar landen van herkomst hoe beter. Kennismigranten moeten wel meer gefaciliteerd worden.
    Het zijn vooral de migranten met kennis die teruggaan. En maar beter ook
    ''Woman was created from a rib, and if you try to straighten a rib you wil break it. So deal with her gently''

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    282
    06-04-2008

    Heel veel gaan terug omdat te toekomst perspectieven in Marokko veel beter zijn dan hier


  11. #11
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Citaat Geplaatst door ANSS070 Bekijk reactie
    Dat kan best ja.
    Maar als je kijkje gaat nemen in steden van de randstad dan zie je echt letterlijk dat hier de bevolking maar blijft groeien.
    Er staat ook niet dat de bevolking krimpt.
    Ik heb nooit slaap.