1. #31
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Bah mist! Nee, hier schijnt de zon, misschien ga ik zo even de stad in, de winkels zijn open!
    Ah lekker gezellig..
    ik moet huiswerk maken enzo


  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door ChOePpITa Bekijk reactie
    Ah lekker gezellig..
    ik moet huiswerk maken enzo
    Huiswerk, och jeetje, ben blij dat ik daar vanaf ben, succes met je huiswerk en niet teveel hier op m.nl rondhangen dan!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  3. #33
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Huiswerk, och jeetje, ben blij dat ik daar vanaf ben, succes met je huiswerk en niet teveel hier op m.nl rondhangen dan!
    Ben verslaafd


  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door ChOePpITa Bekijk reactie
    Ben verslaafd
    Ik ben al wat aan het afkicken...voelt echt goed hoor!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  5. #35
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Ik ben al wat aan het afkicken...voelt echt goed hoor!
    Hoe doe je dat?


  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door ChOePpITa Bekijk reactie
    Hoe doe je dat?
    Ben weer boeken aan het lezen, muziek luisteren/maken, andere sites bezoeken...huh! andere sites bezoeken! da's niet goed natuurlijk! Meestal is dat Youtube, daar ben ik ook veel aan het zoeken naar films en clips, kan ook verslavend zijn...

    Maar even zonder dollen Choepke, ik denk dat het beste is om sowieso wat te minderen met achter de pc te zitten en dus andere dingen te gaan doen, is wel moeilijk want je wilt natuurlijk niets missen op m.nl...i know...i've done it too!!!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Weer even een update...

    We zijn al meer dan 3 maanden verder, ik merk nu al wat meer 'duidelijkheid' op m.nl na 3 maanden vertoeven.

    Sommigen vragen aan mij of ik bezig ben met de Islam, of ik een bekeerling ben, en hoe ik nu verder denk over moslims, de islam en de marokkaanse gemeenschap, en als ik vragen heb over het geloof ik die gerust kan stellen via pm's.

    Ik heb 3 boekjes aangeschaft, een over de Islam, een over wereldreligie( dus alle soorten geloven) en een zeer aangrijpend boek: The Stoning of Soraya M.

    Op het werk praat ik nu met mijn moslimamaatje over bepaalde dingen Zo hadden we het laatst over angst, zij zegt dat je voor heel veel dingen 'angst'moet hebben, om te geloven, om dingen te ervaren...

    Ik blijf observeren, maar merk wel dat ik steeds meer mijn 'westerse'wereld zo onpersoonlijk en vooral zo leeg begin te vinden, daar tegenover lees ik ook zoveel over de radicalisering en het streng belijden van het geloof( maakt niet uit welk geloof), waardoor ik mij daar ook niet aangetrokken voel om te gaan 'geloven'... Geloven is een 'way of life', en vanuit je hart, niet vanwege bepaalde omstandigheden en moet zeker niet opgedrongen worden...

    Ik besef ook de laatste tijd mijn eigen positie hier op m.nl. Ik word hier en daar genegeerd, maar gelukkig nog gedoogd...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  8. #38
    Ja.

    Reacties
    4.029
    11-07-2012

    Citaat Geplaatst door Glenn Bekijk reactie
    Weer even een update...

    We zijn al meer dan 3 maanden verder, ik merk nu al wat meer 'duidelijkheid' op m.nl na 3 maanden vertoeven.

    Sommigen vragen aan mij of ik bezig ben met de Islam, of ik een bekeerling ben, en hoe ik nu verder denk over moslims, de islam en de marokkaanse gemeenschap, en als ik vragen heb over het geloof ik die gerust kan stellen via pm's.

    Ik heb 3 boekjes aangeschaft, een over de Islam, een over wereldreligie( dus alle soorten geloven) en een zeer aangrijpend boek: The Stoning of Soraya M. Op het werk praat ik nu met mijn moslimamaatje over bepaalde dingen Zo hadden we het laatst over angst, zij zegt dat je voor heel veel dingen 'angst'moet hebben, om te geloven, om dingen te ervaren...

    Ik blijf observeren, maar merk wel dat ik steeds meer mijn 'westerse'wereld zo onpersoonlijk en vooral zo leeg begin te vinden, daar tegenover lees ik ook zoveel over de radicalisering en het streng belijden van het geloof( maakt niet uit welk geloof), waardoor ik mij daar ook niet aangetrokken voel om te gaan 'geloven'... Geloven is een 'way of life', en vanuit je hart, niet vanwege bepaalde omstandigheden en moet zeker niet opgedrongen worden...

    Ik besef ook de laatste tijd mijn eigen positie hier op m.nl. Ik word hier en daar genegeerd, maar gelukkig nog gedoogd...
    Up


  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Het is al april, de lente komt maar niet en we zijn met zijn allen wel dit weer meer dan zat...

    Ik heb wat gas terug genomen wat betreft mijn aanwezigheid op m.nl. Dat ging eigenlijk heel natuurlijk en onopgemerkt. Ik merkte het pas na een weekje ofzo dat ik me steeds minder ging interesseren wat er allemaal gebeurde op m.nl. Ben ook druk met andere dingen bezig...Maar is dat ook wel zo? Begin ik al wat blasé te worden, vind ik de site al minder leuk, en mijn schrijverij blijft steken in luiheid en desinteresse...Ik schrijf omdat ik het leuk vind, uiteraard anders zou ik er direct mee stoppen, en ik schrijf hier op m.nl omdat ik mij wil trainen in het schrijven, en ik schrijf ook omdat ik wat fans heb, dat is de kers op de taart vind ik...Zodra ik geen fans meer heb is die kers op de taart weg...en ik hou zo van taart! hahaha

    Oké, ik ben hier al sinds begin december 2012 lid, voel me nog steeds thuis, maar ik neem wat gas terug omdat andere dingen mij in beslag nemen.

    Ik wil wel nog even kwijt dat ik op het MJA gedeelte interessante onderwerpen tegenkom waar ik op zou willen reageren, maar de moed zakt mij direct in de schoenen als ik weer hetzelfde groepje mensen tegenkom die zich zo storend gedragen met hun onredelijkheid, domheid en gescheld, dat ik dan al heb gegeten en gedronken...

    Nou vrienden, may the force be with you...

    Tot de volgende keer
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Zo, mijn laatste berichtje hier was van april...zowat 8 maanden geleden dus

    Ik ben hier precies een jaar lid van m.nl, en wat vliegt de tijd zeg!
    Grappig om zo mijn vorige berichtjes te lezen en de overwegingen om te blijven of om te minderen of om gewoon weg te gaan...dat laatste overweeg ik nog steeds, ik wil weer veel gaan schrijven en mij ook op andere fora begeven, maar toch kom ik steeds terug naar m.nl...

    Is het een verslaving? Is het een gewoonte? Is het ook leuk?...ja, ik denk van alles wat.

    Meestal plaats ik wat 'vlugge' kleine berichtjes in topics waar ik me meestal elke dag even meld, Drama's topic bijvoorbeeld. Die mensen daar vind ik nog het meeste bij mij passen qua humor, instelling en vooral hun acceptatie, ze accepteren mij zoals ik ben, ik kan daar meestal wel zeggen wat ik wil, oké ik had daar wat domme en slechte gedichtjes geplaatst, maar dat is mij allemaal vergeven...tja , je moet toch wat he om zo'n topic levendig te houden...

    Maar wat vind ik nou zo na een jaar op m.nl gezeten te hebben van de site?

    Het gescheld en geruzie enzo, daar ben ik al aan gewend geraakt. Ik merk dat m.nl eigenlijk een ontmoetings c.q. datingsplaats is geworden, sommigen binden er geen doekjes om heen en sommigen doen het wat geraffineerder..grappig om die ontwikkelingen van die leden zo te zien. Ik begrijp dat er ook marokkaanse leden zijn die de 'nederlanders' de 'kaffiers' niet dulden op de site...om verschillende redenen, sommige mannelijke leden verafschuwen het wanneer een 'zuster' te close wordt met een nederlander, zo van : blijf met je poten van onze zusters af! je bent hier enkel om een moslima te scoren!...zo grappig toch vind ik dat!

    Ik heb hier leden zitten die mij erg aan het hart liggen, fijne mensen die ik waarschijnlijk in real live graag als vriend of vriendin zou willen hebben...maar ja, dit is het internet he, dus hou ik deze vriendschappen zo en daar is ook niks mis mee, vind ik...

    Ha, de hamvraag!!! Blijf ik nog hier plakken? Nog een jaartje er achter aan dan?

    We zien wel...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    ha die Choep! vind jij wel leuk allemaal he?

    btw, bkijf ik sowieso nig wat plakken want ik wil mijn verhalen hier afmaken...wel zo netjes toch?
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Als ik genoeg fans heb, er zijn gelukkig een paar trouwe..., dan start ik binnenkort met een sprookjes verhaal...wel een romantisch sprookje, dat wel!..
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Citaat Geplaatst door Cascara. Bekijk reactie
    Yeah
    Nou, doe jij ook je best dan met school, dan zijn we beide blij...
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    6.705
    08-12-2012

    Zo, wát is het lang geleden dat ik hier heb gereageerd...

    Bijna 7 maanden ofzo...

    Ik heb een lange tijd heel af en toe gereageerd of slechts sommige mij bekende topics wat gelezen. Ik mistte m.nl niet...
    Maar de laatste weken probeer ik stilletjes aan weer te reageren op topics waar ik vroeger haast dagelijks was te vinden.
    Sommige leden herkennen mij en reageren enthousiast, dat vond ik erg leuk en aandoenlijk, er zijn ook een hoop 'nieuwe' leden of 'bekende'leden maar dan met een andere nickname...verwarrend vind ik dat maar, maar goed dat is iets wat bij m.nl hoort blijkbaar.

    Tja, blijf ik hier weer wat hangen? Kruipt het bloed dan weer waar het niet gaan kan?
    De verhalen 'de ongelovige, de christen en de moslima' en 'no match' zijn ook nog niet af en ik heb een paar fans die de verhalen de moeite waard vinden om verder geschreven te worden...ben enkel zo lui de laatste tijd...de laatste tijd? misschien ben ik het wel altijd geweest! hahahahahaha...ja, lachen maar!

    Nou, we zien wel...niets is zo veranderlijks als een mens...toch?

    Tot de volgende keer lieve broeders en zusters!

    O ja, ramadan mubarek!
    'MY RELIGION IS SIMPLE, MY RELIGION IS KINDNESS' Dalai Lama

    VERHAAL: NO MATCH...klik
    VERHAAL: DE ONGELOVIGE, DE CHRISTEN EN DE MOSLIMA...klik

  15. #45
    Bijna Lid

    Reacties
    83
    04-05-2014

    Dan wil ik graag mijn excuses aanbieden namens die personen die jou dier hebben genoemd.
    Dat zijn mensen die opstraat zijn opgegroeid. Geen manieren!

    En nog beel leesplezier op m.nl

    X