1. #1
    Amazigh

    Reacties
    25.571
    10-02-2006

    Fout in geboorteakte, wat nu?

    Voor card nationaal heeft mijn zus geboorteakte gevraagd. Op die geboorteakte staat een fout die mijn opa heeft gemaakt. Hij had verkeerde datum doorgegeven.
    Op de paspoort, oude card nationaal staat wel het juiste datum. Nu is de vraag moet men nu een rechtzaak starten in Marokko of kan men men met de geboorteakte naar het consulaat gaan en daar de fout herstellen?

  2. #2
    JesM

    Reacties
    795
    08-04-2008

    Dit klinkt niet logisch. Je haalt een geboortedatum op basis van het familieboekje. En in dat familieboekje (hala madaniya) staat maar één geboortedatum en die kan niet veranderd worden. Dus het oude paspoort en la carte zijn gemaakt op basis van een geboorteakte die week gemaakt is op basis van het familieboekje. Dus dat kan nooit verkeerd gaan. Als er nu wel een foute datum op de akte staat die je nu hebt moet je gewoon een nieuwe geboorteakte halen.

  3. #3
    Amazigh

    Reacties
    25.571
    10-02-2006

    Citaat Geplaatst door JesM Bekijk reactie
    Dit klinkt niet logisch. Je haalt een geboortedatum op basis van het familieboekje. En in dat familieboekje (hala madaniya) staat maar één geboortedatum en die kan niet veranderd worden. Dus het oude paspoort en la carte zijn gemaakt op basis van een geboorteakte die week gemaakt is op basis van het familieboekje. Dus dat kan nooit verkeerd gaan. Als er nu wel een foute datum op de akte staat die je nu hebt moet je gewoon een nieuwe geboorteakte halen.


    Mijn opa heeft verkeerde datum toen me zus is geboren die staat in Marokko bij de gemeente. Toen we onlangs geboorteakte hebben gehaald hebben ze die verkeerde datum gebruikt. We hebben ze kopie gegeven van Hala Madania en oude paspoort en oude card nationale, maar dat is geweigerd..

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    325
    08-04-2008

    Opnieuw bij de consulaat regelen, die sturen het dan opnieuw naar marokko etc.. Bij mijn moeder ook vaak gebeurd, voortaan gelijk daar controleren en gelijk terug geven als er iets niet klopt..

    Fallitur augurio spes bona saepe suo..


  5. #5
    Amazigh

    Reacties
    25.571
    10-02-2006

    Citaat Geplaatst door TSAMAH Bekijk reactie
    Opnieuw bij de consulaat regelen, die sturen het dan opnieuw naar marokko etc.. Bij mijn moeder ook vaak gebeurd, voortaan gelijk daar controleren en gelijk terug geven als er iets niet klopt..
    Dat is geweigerd door het consulaat men zegt men moet naar de rechter in Marokko..
    Ik weet het niet..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    744
    30-09-2009

    wel ik had ook een probleem. in de hala madania van mijn vader stond mijn achternaam niet op en ook niet bij de Marokkaanse consulaat. ik kon geen cart nationale aanmaken vanwege dit probleem. ik heb het volgende moeten voorbrengen
    nousgka al kamila van mijn vader
    identiteitskaart
    geboorte akte in het frans
    zawjija

    nu kan ik nog steeds die kaart niet aanmaken omdat dit eerst verstuurd moet worden naar Marokko en zij moeten het goedkeuren en weer opsture naar de marokkaans consulaat in antwerpen en pas dan kan ik het aanmaken. het is een hele miserie en gedoe.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    27
    23-05-2010

    typische mocro bullshit allemaal drama om niets

  8. #8
    lalala

    Reacties
    46
    10-03-2006

    Dit probleem had ik ook verkeerde geboortedatum op mn paspoort trouwboekje van me ouders ook verkeerde geb. datum , dus werd mij op het consulaat ook wijs gemaakt dat dit alleen dmv een rechtzaak gewijzigd kon worden. Terwijl deze fout zelf door het consulaat was gemaakt.Heb uiteindelijk via een kennis van me die werkt bij marokkaanse consulaat toch nog kunnen regelen binnen een dag. Zo zie je maar..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.526
    21-09-2003

    een geboorteakte wordt afgegeven vanuit de koenash ( is grote boek met daarin alle geboortes). als je op je papieren dus fmilieboekje of wat dn ook fouten zitten moet je wakila wasiga of zo halen dat is gewoon een kopie van degeboorteboek the big book met stempels en zegeltjes. dat moet voldoende zijn voor consulaat. als er e nfout is gemaakt in de geboorteboek ja dan moet je naar derechter om het te wijzigen. de basis in marokko is de koenash dat is ons verteld in ons dorp in marokko
    een mens is geschapen zoals allah swt hem/haar heeft geschapen en als een ander dat niet kan of wil accepteren is deze persoon in mijn ogen niet gelovig omdat degene tegen allah s creatie is