1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-05-2012

    Laat deze broeder niet in de steek

    Salamoe alaikom broeders en zusters,

    Ik vraag jullie dringend om hulp voor deze in nood verkerende broeder! Doe ook Dua voor hem, en laat hem niet in de steek, want éénieder die in zo'n situatie terechtkomt, zou ook graag willen worden geholpen.

    Zijn naam is Zabiullah Sediqi, afghaans van afkomst, en woont in Wageningen. Hij studeert aan de Arnhemse HAN Businesschool. Hij is zelf op de kosten van zijn familie in Februari dit jaar naar Nederland gekomen om te studeren (dus zonder een studiebeurs). Maar zijn familie zit nu in de problemen omdat hun land, waarmee ze hun inkomen verdienen, afgepakt is door anderen, en zijn niet meer in staat waren om Zabiullah financieel te ondersteunen.

    De problemen werden nog groter omdat hij geen lesgeld meer kon betalen. Als buitenlandse student, betaal je de volle studiegeld wat rond de 7000 euro per jaar bedraagt. Met de gunst van Allah heeft hij sinds september een broeder gevonden in Wageningen die hem gratis onderdak biedt. Sindsdien begon hij her en der bij broeders geld te lenen om rond te kunnen komen want hij heeft geen inkomen. Zijn schulden bedragen nu 4000 euro waarvan hij 1600 euro spoedig moet terugbetalen aan de eigenaar. (Dit bedrag is lager omdat een aantal broeders (1 ken ik persoonlijk) zakat en sadaqat aan hem geven)


    Zoals jullie lezen zit hij in een moeilijke situatie, hij kan momenteel moeilijk werk vinden omdat hij geen Nederlands spreekt en heeft geen inkomen. Hij heeft alleen Allah en vervolgens de moslimgemeenschap als hulp en steun.

    Ik roep ieder van jullie op om hem te helpen. Elke euro is er één bij!
    Welke weldoener geeft hem zijn zakat! Welke weldoener beschermt zich tegen armoede door liefdadigheid te geven!Welke weldoener wil bescherming tegen een afschuwelijke dood!
    zoals de Profeet (vrede zij met hem): “Liefdadigheid dooft de Woede van de Heer en behoedt tegen een afschuwelijke dood.” (at-Tirmidhi en Ibnoe Hibbaan)

    Als je het niet vertrouwt kun je altijd mij of de noodijdende broeder bellen, smsen of mailen.
    Onderstaand zie je de contact gegevens.

    Jouw Zakat of sadaqah kun je overmaken op:
    naam: Z. Sediqi / rekeningnr: 478193203 ABN AMRO bank

    Wa alaikom salam,

    Persoonlijke bericht van Zakaria Elhajji (0617179027/ xzaka007x@hotmail.com)

    Noodlijdende broeder à Zabiullah Sediqi 0648242376 / za_sidiqi@hotmail.com )

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.124
    12-07-2012

    Hoe komt het dat deze broeder van het land van martelaarschap naar hier komt? Ik bedoel kunnen we een studie vergelijken met de shahada fisabilillaah?

    Ik zal mijn Dua doen voor de broeder inshallah, maar ik snap niet hoezo deze mensen meestal hier naartoe komen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-05-2012

    salamoe alaikom broeder, bedankt voor je reactie. Zabiullah is naar Nederland gekomen voor studie, of hij meer redenen had weet ik niet. Maar ghair inshaAllah, hij zit nu in een moeilijke situatie waarin hij onze steun nodig heeft. Vergeet geen Dua te doen, wat dit is onze wapen en je aanbidt Allah tegelijkertijd mee.

    Wellicht kun je ook helpen door andere van deze hulpactie te laten weten.

    wa alaikom salam, Zakaria

Tags voor deze discussie