1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-05-2012

    Niemand wil in zijn schoenen staan!

    Salamoe alaikom beste broeders en zusters,

    Ik vraag jullie aandacht voor de hulp-actie voorbroeder Zabiullah want niemand wil in zijn schoenen staan!
    In mijn eentje kan ik hem niet voldoende helpen en vandaar dat ik jullie om dringende hulp vraag en ik weet dat er
    veel goeds zit in de harten van de moslims in dit land, elhamdoelilah.

    Zijn situatie:

    Zijn naam is Zabiullah Sediqi, afghaans van afkomst, en woont in Wageningen. Hij studeert aan de Arnhemse HAN Businesschool. Hij is zelf op de kosten van zijn familie in Februari dit jaar naar Nederland gekomen om te studeren
    (dus zonder een studiebeurs). Maar zijn familie zit nu in de problemen omdat hun land, waarmee ze hun inkomen
    verdienen, afgepakt is door anderen, en niet meer in staat waren om Zabiullah financieel te ondersteunen
    .


    De problemen werden nog groter omdat hij geen lesgeld meer kon betalen. Als buitenlandse student, betaal je de volle studiegeld wat rond de 7000 euro per jaar bedraagt. Met de gunst van Allah heeft hij sinds september een broeder gevonden in Wageningen die hem gratis onderdak biedt. Sindsdien begon hij her en der bij broeders geld te lenen om rond te kunnen komen want hij heeft geen inkomen. Zijn schulden bedragen nu 4000 euro waarvan hij 1600 euro spoedig moet terugbetalen aan de eigenaar. (Dit bedrag is lager omdat een aantal broeders (1 ken ik persoonlijk) zakat en sadaqat aan hem geven)

    Zoals jullie lezen zit hij in een moeilijke situatie, hij kan momenteel moeilijk werk vinden omdat hij geen Nederlands spreekt en heeft geen inkomen. Hij heeft alleen Allah en vervolgens de moslimgemeenschap als hulp en steun.

    Welke weldoener geeft hem zijn zakat! Welke weldoener beschermt zich tegen armoede door liefdadigheid te geven!Welke weldoener wil bescherming tegen een afschuwelijke dood!
    zoals de Profeet (vrede zij met hem): “Liefdadigheid dooft de Woede van de Heer en behoedt tegen een afschuwelijke dood.” (at-Tirmidhi en Ibnoe Hibbaan)


    Jouw Zakat of sadaqah kun je overmaken op:
    naam: Z. Sediqi / rekeningnr: 478193203 ABN AMRO bank



    Als je niets kwijt kunt doe dan Dua voor deze broeder en stuur hem een mailtje (in 't engels) om hem te steunen. Laat andere ook weten van deze hulpactie en stuur hun een mail.
    Voor vragen of opmerkingen kun je berichten achter laten die ik beantwoord of contact met mij of Zabiullah opnemen. Moge Allah jullie rijkelijk belonen en jullie bezittingen vermeerderen.


    Wa alaikom salam,

    Persoonlijke bericht van à Zakaria Elhajji (0617179027/ xzaka007x@hotmail.com)


    Noodlijdende broeder à Zabiullah Sediqi 0648242376 / za_sidiqi@hotmail.com )
    Laatst gewijzigd door fisibililah: 25-11-2012 om 12:33 Reden: email verkeerd geschreven

Tags voor deze discussie