Personages

Salwa: Hoofdpersoon
Abdellah: Vader van Salwa
Halima: Moeder van Salwa
Samir: Broer van Salwa(geen opleiding geen werk is bekend op de straten en heeft een strafblad)
Karim: Oudste broer van Salwa(getrouwd 2 kinderen)
Anneke: Nederlandse studie vriendin
Rachida: De verboden vriendin

Deze personages komen geregeld terug de rest zijn bij-rollen.



- Inleiding


Salwa arriveert thuis na een lange dag. Haar moeder Halima vraagt haar hoe haar dag was?
Salwa antwoord kort met; goed en loopt richting haar kamer. Halima kijkt verbaast richting vader Abdellah die daarop reageert met zijn schouders op te trekken en een hand gebaar te maken wat ook wel gekenmerkt kan worden als; ach zo is ze altijd.

Eenmaal in haar kamer de vertrouwde omgeving legt ze haar tas op haar bureau, kijkt nog even op haar mobiel en ziet een pingberichtje van haar studie vriendin Anneke die haar pingt over de les die morgen uitvalt. Dit bevalt Salwa heel goed want ze is erg moe en wil graag uitslapen morgen.

Ze start haar laptop en checkt nog even haar facebookpagina. Ze bekijkt zoals ze dat dagelijks doet, het profiel van haar vriendin Rachida waar ze niet mee mag omgaan maar toch stiekem doet. Op haar profiel ziet ze nieuwe foto's staan van afgelopen weekend. Rachida had een housewarming party en de foto's laten een groep meiden zien die het erg naar hun zin hebben en er allemaal modieus en mooi uit zien. Ook zijn er foto's te zien van het feest waar ze na de housewarming party naar toe zijn gegaan in club vectro. Ook hierop ziet Salwa een feestende groep meiden die het erg naar hun zin hebben.

Salwa probeert haar verlangens naar zo een soort avond te onderdrukken zoals ze altijd doet, maar het valt haar steeds zwaarder. Om er toch enigszins bij te horen plaatst Salwa wat nieuwe fotos online van haar blackberry die ze vandaag op school had gemaakt met haar schoolvriendinnen en plaats onder de foto een beschrijving;Ik en me schatjess(l) hou van jullie!
Na uren achter de laptop te hebben gezeten besluit Salwa haar laptop af te sluiten. Met vele gedachtens valt ze in slaap.

De volgende ochtend na lekker te hebben uitgeslapen komt ze naar beneden en ziet haar moeder poetsen en het één en ander voor te bereiden voor het middageten(elgda). Salwa pakt een broodje en werkt het naar binnen. Haar moeder kijkt haar aan en zegt haar dat het tijd is om te trouwen. Waarop Salwa antwoord;NEE IK WIL NOG NIET TROUWEN LAAT ME MET RUST!

Broer Samir wordt wakker en komt na beneden na het horen van de luidruchtige discussie, met zijn ogen nog half dicht kijkt hij zijn moeder en zusje aan en zegt; wat is er met jullie man?Altijd mij wakker maken door jullie geschreeuw.
Halima zegt tegen haar zoon 'zoon jou zusje moet trouwen waarom zeg jij niks alle meiden van de buurt zijn al getrouwd en jou zusje loopt hier nog rond zonder toekomst'. Samir kijkt zijn zusje aan en zegt; ja waar wacht jij op a mongool?!
Ik heb wel gehoord dat je laatst weer met die goedkope Rachida was. Ik zweer het jou als ik jou nog 1 keer zie met haar ik sloop jou!! Salwa trekt het niet en loopt met tranen in de ogen weg pakt haar schooltas en jas en gaat richting het station om haar trein te halen.

Eenmaal aangekomen op het station pakt ze een kop koffie en zoekt een plekje om te zitten totdat de trein komt. Even later arriveert ook Anneke ze groeten elkaar en ze komt erbij zitten. Ze kijkt haar aan en ziet dat Salwa verdrietig is. 'Wat is er schat? is er iets?'. 'Nee er is niks ik ben gewoon een beetje verkouden Anneke'. Ze stappen de trein in en kort daarna wordt Salwa opgebeld door haar moeder.'Waar ben jij jou broer zegt dat jij niet naar school gaat je bent een schande voor de familie jou vader is heel kwaad op je hij gaat een man voor je regelen'Het geluid van de boze moeder klinkt hard door de tel en Salwa schaamt zich heel erg in een overvolle trein en in het bij zijn van Anneke. Ze antwoord kort terug in het arabisch 'ik ben gewoon in de trein op weg naar school als je me niet gelooft mag je de school bellen ik ga nu ophangen ik zit in de trein en die mensen hebben last van mij tot vanavond'. Salwa hangt op en kijkt naar buiten met tranen in de ogen die ze niet meer kan onderdrukken. Anneke kijkt nog een beetje heen en weer en af en toe probeert ze een glip te ontvangen van Salwa, maar het ziet er naar uit dat ze op dit moment niet aanspreekbaar is.



WORDT VERVOLGD

met onder andere;

- Momenten van Salwa en haar vriendin Rachida.
- Huwelijksaanzoek, iemand komt de hand vragen van Salwa.
- Slecht verloop op school.
- Salwa die in de war raakt een jongen ontmoet waar ze verliefd op wordt.
- De reis naar marokko.
- Salwa als oppas voor de kinderen van Karim de oudste broer
- Salwa en haar ambitie; zingen en acteren krijgt een staartje.
ENZ.