1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Unhappy Vloek

    Citaat Geplaatst door SecretSanaa
    Ik heb een vraag,

    Een aantal jaar geleden heeft iemand die heel dicht bij mij staat mij heel erg pijn gedaan, hard geraakt in mijn hart. Ik kan nog steeds die intense pijn voelen. Op dat moment heb ik door mijn tranen heen mijn handen opgeheven en een vloek uitgesproken over die persoon. Nu een aantal jaar later lijkt het alsof die vloek is uitgekomen (Allah oe 3alem).

    Nu zou ik heeeeel graag dat als mijn vloek die persoon heeft geraakt (Allah oe 3alem) de vloek willen verbreken / weghalen / terugnemen. Weet iemand hoe dat moet?

    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft want ik zie die persoon echt lijden
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    24
    27-11-2011

    dus je hebt een dua gedaan, omdat jou onrecht werd aangedaan?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    24
    27-11-2011

    Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei: “De sterke gelovige is beter en geliefder bij Allah dan de zwakke gelovige, en in iedereen zit iets goeds. Streef daarom naar hetgeen wat profijtvol is voor jou en zoek de hulp van Allah. En als jou iets overkomt (in de vorm van problemen), zeg dan niet: “Als ik dat had gedaan, was dit en dat niet gebeurd”, maar zeg: “Allah heeft bepaald en wat Hij wilde deed Hij”, want ”als” opent de deuren voor de Shaitan.”


    ---------


    ik denk (mijn mening) dat jij die persoon oprecht dient te vergeven.

    wa allah hoe a3lam

  4. #4
    It's a mystery

    Reacties
    3.403
    20-04-2010

    Op welke wijze heb je het gedaan alleen door middel van het zeggen?
    I can do it.

  5. #5
    It's a mystery

    Reacties
    3.403
    20-04-2010

    Meid, wat is er precies gebeurd dat je een vloek had uitgesproken? Allah vergeet al je zondes, al reiken ze tot aan de wolken (behalve het toekennen van deelgenoten).
    I can do it.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.811
    19-08-2010

    assalaamu alaykum,

    Dus je hebt een moslim vervloekt? Dit behoort tot de grote zonden! Hiervoor dient men berouw te tonen.

    De Boodschapper van Allah (salla Allaahu 'alayhi wa sallam) heeft gezegd:
    "Een moslim vervloeken is hetzelfde als hem doden!"
    [overgeleverd door Al-Bukhari, Muslim en anderen]

    De vijf voorwaarden van berouw - Shaykh Muhammed Ibn Saalih al-´Uthaymeen

    http://www.youtube.com/watch?v=8-epLmh3N1g


    Citaat Geplaatst door Guy Bekijk reactie

    Door middel van Oprechte Berouw: vergeeft Allaah zonden, hoe groot deze ook zijn en hoeveel dit er ook zijn. Allaah zegt: "Zeg: O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf (vanwege zonden), wanhoopt niet aan de Genade van Allaah. Voorwaar, Allaah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige." [Surah Az-Zumar: 53]

    Zie hier info over de voorwaarden voor de acceptatie van berouw, moge Allaah het van ons accepteren.
    http://sincerehearts.nl/lessen/50.html
    Wat belangrijk is is dat als je je richt op Allaah en berouw toont, dat je dan oprecht kennis opdoet. Dit vormt namelijk een wapen tegen de Shaytaan en jouw begeerten, want met de tijd zal men beproevingen tegenkomen en influisteringen, en iemand die weinig kennis heeft zal hier makkelijk door gaan wankelen. De belangrijkste kennis waarmee men dient te beginnen is het leren kennen van Allaah en Zijn Rechten en Schone Namen en Eigenschappen (dit noemt men at-Tawhied) en de Aqiedah (geloofsleer).
    Ik zal je nu incha-Allaah naar wat dingen verwijzen die jou helpen in het vergaren van deze kennis: Voor het opdoen van kennis, betrouwbare Nederlandse sites die de Quraan en de Sunnah volgen volgens het begrip van de Vrome Voorgangers (as-Selef as-Saalih) zijn:
    www.sincerehearts.nl (Op deze site staan ook flyers van lessen, wellicht is er iets bij jou in de buurt.)
    www.selefienederland.nl
    www.an-nasieha.nl

    En voor het beluisteren/downloaden van lezingen die eerder gegeven zijn:
    Voor losse lezingen:
    http://sincerehearts.nl/audio/audiolezingen.html
    Lezingen gegeven op conferenties.
    http://sincerehearts.nl/audio/audioconferenties.html
    Lessen waarbij boeken worden behandelt. Waarbij het aangeraden is te beginnen met het leren van de geloofsleer en at-Tawhied, dit kan middels de lessen die staan onder Kitaab at-Tawheed (Het boek der monotheïsme) - Shaykh ibn 'Abdilwahhaab | Leraar: Abu 'Abdillaah Bouchta
    http://sincerehearts.nl/audio/audiolessen.html

    Betreffende het gebed en andere praktische zaken, info hierover staat op de sites onder Fiqh (Jurispredentie). En neem niet zomaar van jan en alleman wat aan, vooral op het internet moet je uitkijken. De Taabi'ee (persoon uit de generatie na de Sahaabah) Muhammad Ibn Seereen rahimahoellaah zei in zijn bekende woorden ;
    إن هذا العلم دين فانظروا عمن تأخذوا دينكم
    ''Deze Kennis is van de Religie, kijk dus uit waar jij je religie vandaan haalt.'' (Moeslim)

    Wassalaam aleikum,
    Ibrahim Ibn Mohammed.
    an-nasieha.nl
    islamagainstextremism.com

  7. #7
    It's a mystery

    Reacties
    3.403
    20-04-2010

    Wat had ze jou aangedaan meid? Komt Insha'Allah goed!
    I can do it.