1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    43
    22-10-2012

    Leuke Islam Studie voor de zusters (en broeders)

    Vanaf 29 oktober 2012 start een voortreffelijke studie over de wetten van de Koran. Wij maken u in één keer bekend met al de voorschriften en regels van het geloof, welke u nodig heeft in uw (dagelijkse) persoonlijke en sociale leven. Tijdens deze studie verschillende onderwerpen belichten waar veelvuldig vragen over worden gesteld. Vragen die vooral erg belangrijk zijn voor moslims die leven in westerse landen. Deze studie is dan ook onmisbaar als u uw kennis wilt verdiepen over zaken zoals halal en haram, geboden en verboden en hoe u iets dient te verrichten.

    Wat gaat u leren?
    - Inleiding tot de islamitische rechtswetenschap
    - Het rechtssysteem van de Islam
    - Moslims in het westen en het islamitisch recht: de ontwikkeling van de fiqh al-aqaliyaat (recht voor minderheden)
    - Rituelen van de Islam: regels omtrent de rituele reiniging, gebeden, zakat, vasten en de bedevaart
    - Familierecht: alles omtrent het huwelijk, huwelijksconflicten, scheiding, alimentatie en voogdij, adoptie
    - Geboorteregelingen en levensbeëindiging, geboorterituelen, overlijdensrituelen, rouwen
    - Schenkingen, erfenissen en testamenten
    - Het economisch systeem van de Islam: islamic finance, bankieren, beleggingen, commerciële en zakelijke transacties en het islamitisch contractrecht, ondernemingsvormen, winst, rente, risico en verzekeringen, huur, koop, schuld, aflossingen en hypotheken
    - Spijswetten: voedselvoorschriften, regels omtrent halal voeding en drank, discussie over slachtwijzen
    - Gezondheid en medische kwesties, sihr (zwarte magie) en genezing
    - De moslimvrouw en verduidelijking van haar (sociale) rechtspositie en eigendomsrechten
    - Mensenrechten, vrijheid van meningsuiting in de Islam
    - Sociale omgangsvormen, omgang tussen man en vrouw, moslims en niet-moslims
    - Arbeid, inkomen en het recht
    - Kledingvoorschriften en uiterlijke verzorging: de discussies, de do’s en de dont’s tussen religie, cultuur en traditie
    - Fotografie, film en beeldende kunst, vermaak en entertainment, media, sport en spel, ahkam al-ied - vieringen en feestelijkheden (regels omtrent het vieren van feesten)
    … en wat nog meer tussentijds ter sprake komt


    Collegedagen
    - Rotterdam op maandag (29 oktober t/m 25 maart)
    - Amsterdam op dinsdag (30 oktober t/m 26 maart)
    - Den Haag op woensdag (31 oktober t/m 27 maart)
    - Eindhoven op donderdag (1 november t/m 28 maart)
    - Amsterdam op zaterdag (3 november t/m 30 maart)

    - U volgt één keer per week colleges.
    - Per collegedag krijgt u twee colleges, met een korte pauze ertussen.
    - De studie duurt 20 collegeweken (1/2 studiejaar).


    Er zijn nog enkele plekken beschikbaar. Klik hier voor meer informatie!





  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9.538
    01-10-2006

    Wat is de tijdstip op de dinsdag en de kosten?

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    1.377
    08-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Krijg je ook tentamens, moeten er papers worden geschreven e.d? Dat soort info kon ik niet op de site lezen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    43
    22-10-2012

    Citaat Geplaatst door N_NadOria Bekijk reactie
    Wat is de tijdstip op de dinsdag en de kosten?
    De lestijden zijn van 18:15u tot 21:15u (behalve de zaterdagklas die begint om 10:30u tot 13:30u)

    Bedragen: 250 euro als je in een keer betaalt, kies je ervoor om in twee termijnen te betalen dan bedraagt het bedrag
    260 euro. Dit bedrag is eenmalig, voor de hele 6 maanden.

    http://www.daralilm.nl/studies--2/fi...ahkam-al-quran

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    43
    22-10-2012

    Citaat Geplaatst door nuriye Bekijk reactie
    Krijg je ook tentamens, moeten er papers worden geschreven e.d? Dat soort info kon ik niet op de site lezen.
    Als het goed is niet, want je doet het puur voor jezelf. Je zit er voor jezelf om er iets van te leren.

    Ik zal dit nog even navragen, ik kom er op terug insha'Allah.

  6. #6
    Law student

    Reacties
    2.118
    08-07-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ziet er goed uit zeg! Zelf doe ik Rechten, zou wel heel interessant zijn om dit erbij naast te doen. Denk niet dat het gaat lukken ivm drukke periodes op school en stage...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    43
    22-10-2012

    Citaat Geplaatst door RabatGirlY Bekijk reactie
    Ziet er goed uit zeg! Zelf doe ik Rechten, zou wel heel interessant zijn om dit erbij naast te doen. Denk niet dat het gaat lukken ivm drukke periodes op school en stage...
    Zou zeker interessant zijn, maar tijd moet je maken...

    Ghair insha'Allah.

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    1.377
    08-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door IslaamStudies Bekijk reactie
    Als het goed is niet, want je doet het puur voor jezelf. Je zit er voor jezelf om er iets van te leren.

    Ik zal dit nog even navragen, ik kom er op terug insha'Allah.
    Ik hoop van niet hihi. Ik doe namelijk al een studie, en ik wil niet meer werkdruk hebben dan nu haha. Dat kan ik niet aan op dit moment. Maar alleen de colleges bijwonen lijkt me wel fantastisch.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    359
    07-09-2011

    Pff waarom zo ver allemaal en ook zo laat

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    43
    22-10-2012

    Citaat Geplaatst door Marokkaansze- Bekijk reactie
    Pff waarom zo ver allemaal en ook zo laat
    In welke regio woon je dan, want de colleges zijn verspreid over het hele land. Bekijk de website voor alle college plaatsen:
    http://www.daralilm.nl/studies--2/fi...ahkam-al-quran

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    43
    22-10-2012

    Citaat Geplaatst door nuriye Bekijk reactie
    Ik hoop van niet hihi. Ik doe namelijk al een studie, en ik wil niet meer werkdruk hebben dan nu haha. Dat kan ik niet aan op dit moment. Maar alleen de colleges bijwonen lijkt me wel fantastisch.
    Zeker interessant. Je kunt je inschrijven via: http://www.daralilm.nl/studies--2/fi...ahkam-al-quran

    Je kunt ook even contact opnemen voor meer informatie via het telefoonnummer die je op de flyer kunt vinden (zie begin post).

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    43
    22-10-2012

    Wie heeft zich al ingeschreven?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.593
    11-05-2012

    worden de lessen in het nl of arabisch gegeven? wie zijn de docenten die les geven kun je iets over de achtergrond vertellen en over de stroming waaruit deze kennis gegeven wordt?

    ik heb nl ook al 2 jaar op islamitische universiteit in rdam gezeten maar dat nooit meer

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    359
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door IslaamStudies Bekijk reactie
    In welke regio woon je dan, want de colleges zijn verspreid over het hele land. Bekijk de website voor alle college plaatsen:
    http://www.daralilm.nl/studies--2/fi...ahkam-al-quran
    Ik kom uit Friesland haha

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Zijn er echt mensen die les volgen bij Dar Al Ilm?

Tags voor deze discussie