1. #1
    Amazigh

    Reacties
    25.571
    10-02-2006

    MAROKKO: Economische situatie wordt steeds ondraagelijker

    MAROKKO: Nieuw record van het tekort dat bereikt ondraaglijk niveau

    Het externe tekort is bereikt ondraaglijke drempel, volgens de laatste cijfers . MRE geldovermakingen, toerisme, buitenlandse directe investeringen ... alle componenten van de lopende rekening zijn rood. Het handelstekort verder verslechterd, tot 144 miljard dirham (14 miljard dollar), of een verslechtering van 4,9% jaar op jaar.

    Alle indicatoren op het dashboard knipperen rood na de eerste negen maanden van het jaar. Het handelstekort heeft overschreden ondraagelijk drempel . Volgens de laatste cijfers van het wisselkantoor, hebben de inkomsten van Marokkanen in het buitenland een netto verlies van 3,3% tot 42,6 miljard dirham bereikt tegen 44,1 miljard een jaar eerder. De ineenstorting van de overmakingen van Marokkanen vanwege de recessie in de eurozone. Bovendien heeft het IMF onlangs groeiverwachtingen naar beneden bijgested.

    Geldoveramingen (MRE inkomsten) zijn niet de enigen die te lijden hebben . Ook inkomsten uit het toerisme dalen . Aan het einde van september 2012, zij van 45300000000 tot 43700000000 dirhams, 3,6%. Het is hetzelfde voor investeringen en buitenlandse particuliere leningen. De omzet daalde van 4,2% tot 20,8 miljard dirham in plaats van 21,7 miljard dirham in dezelfde periode.




    De situatie is zodanig dat de hulp uit de Golf deze dagen is vereist. Vooral als de economische situatie van het land kwetsbaar is, dit is geen goede voortekenen. Het bewijs is dat het handelstekort verder zal verslechteren.

    En de handelsbalans, was 144 miljard dirham, of een verslechtering van 4,9% jaar op jaar. De invoer was dubbel zoveel als de export eind september 2012. De invoer steeg met 4,3% tot 278,1 miljard dirhams (27 miljard dollar) , tegen 133,9 miljard (13.3 miljard) voor de export. "De invoer van energieproducten waren 73,1 miljard dollar tegen 68,3, een stijging van 7%. Deze toename vertegenwoordigt 41,4% van de totale toename van de invoer, "merkt men doet.

    Le Soir Echos-

    http://www.lesoir-echos.com/nouveau-...conomie/59472/

  2. #2
    Amazigh

    Reacties
    25.571
    10-02-2006

    Marokko gaat richting een economisch ramp...........

  3. #3
    Anti-Ahlanisten

    Reacties
    2.488
    23-10-2011

    Met dank aan...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    9.105
    23-12-2008

    Nog geen half jaar geleden wist jij en anderen hier nog te verkondigen dat de economie daar booming was. Het is maar goed dat Marokkanen hier kunnen doorgeven dat het ook hier niet meer leuk is, dat dit hier ook een verrot land met een verrot systeem is.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    148
    27-04-2011

    iwa ja, marokko is gewoon een arm land, loopt heeel ver achter. het kost tijd

  6. #6
    Mostly Harmless

    Reacties
    1.289
    12-05-2008

    Dit is niets meer of minder dan een vertraagde reactie op de heersende economische crisis. Het gaat Marokko helaas extra raken omdat deze economie vrij sterk leunt op Marokkaanse expats die geld terugsturen, en dat nu veel minder (kunnen) doen.

    Misschien moeten ze overwegen de hash export te belasten.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    338
    24-07-2012

    graaiers en hoeren. logisch dat een land niet kan groeien.

  8. #8
    -

    Reacties
    1.800
    24-07-2012

    Goed zo, Benkiran.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    5.043
    27-10-2005

    Citaat Geplaatst door Bandiet.. Bekijk reactie
    kowed shek a zemmer
    altijd met deprimerende nieuws aankomen
    Daarom word het ook nieuws genoemd he, goed nieuws is slecht nieuws. Ken je die uitspraak

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    5.043
    27-10-2005

    Citaat Geplaatst door Bandiet.. Bekijk reactie
    waarom citeer je mij van alle mensen die reageren
    waarom?
    waaaaaaaaaaaarom?
    waarrrrrrrrom?

    ps: mijn abdars buurman heeft nu leipe ruzie met zijn dochter die net 3 minuten binnen is
    schelden, deuren klappen,die moeder houd ze uit elkaar denk ik
    en een andere zusje zegt om de seconde, elhaar,elhaar,alhaar
    en die vader zegt : et houwded? et houwded? et houwded? terwijl die laatgekomen dochter zit te schreeuwen
    Ik citeer jou omdat je iets stoms schreef

    Hou me op de hoogte, dat is mijn oom

    Grapje

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    5.043
    27-10-2005

    Citaat Geplaatst door Bandiet.. Bekijk reactie
    dochter: ik ga weg uit dit huis tfoe a 9hab
    moeder en vader besluiten op dat moment op de dochter een aantal ferme tikken te geven denk ik
    die dochter heeft een leipe mannen stem wanneer ze schreeuwt, heb jij ook zo een stem a yasmina?

    ik zat net aan de deur te luisteren, mijn moeder zegt tegen mij niet doen!!!!! mesha ik zo weer stiekem aan de deur luisteren wat er gaat gebeuren. het is nu wel iets rustiger
    Emshoum, stiekem meeluisteren

    Waarom zou de dochter nou weer tfoe a 9hab zeggen

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    5.043
    27-10-2005

    Citaat Geplaatst door Bandiet.. Bekijk reactie
    no offfence maar in mijn buurt (utrecht)
    zijn abdarsen de grootste mafia en die meiden zwaar mefeles

    oke,oke,oke yasmina je hoeft niet weer te huilen, want ze zijn niet uiteraard zo allemaal
    vooral die oude generaties vind ik echt wollah bazz, ze zijn echt goed en behulpzaam
    Dat geloof ik niet echt en jij kan me niet aan het huilen krijgen hoor.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    5.043
    27-10-2005

    Citaat Geplaatst door Bandiet.. Bekijk reactie
    want haar oudere zus en moeder controleren haar altijd waar ze gaat en wat ze doet
    want ze is bekend dat ze stiekem weggaat en met vriendjes rotzooit, ik heb haar live 2 keer betrapt
    We verpesten zijn topic . Klaar we moeten vanaf nu alleen on topic reageren

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    5.043
    27-10-2005

    Citaat Geplaatst door Bandiet.. Bekijk reactie
    tuurlijk niet iedereen
    maar eerlijk is eerlijk alle mefeles dreries van de buurt zijn meestal abdars
    no offence
    Ja ja, ik ken Utrecht wel een beetje en je overdrijft best wel

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    148
    27-04-2011

    Citaat Geplaatst door Bandiet.. Bekijk reactie
    tuurlijk niet iedereen
    maar eerlijk is eerlijk alle mefeles dreries van de buurt zijn meestal abdars
    no offence
    ga bananen plukken jij. veel ibdarsen zijn mfeles daar, omdat utrecht vol zit met ibdarsen daarom. Als er meer ait touzine zaten, dan zag je meer ait touzine crimineeltjes. Hetzelfde zo met iker3ien, ait wayagher, jbela, arabieren of wat dan ook. Hier in amsterdam zie je veel arabische crimineeltjes, omdat je hier meer arabieren hebt dan in utrecht. Is logisch. ik ben zelf geen abdars