1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    587
    09-01-2008

    “Safiya, ik kan hier niet open met je praten. Er zitten teveel aasgieren om me heen. Serieus, ik zit nu gewoon op het toilet met je te bellen.” Ik lachte “Damin, jij bent echt gek. Luister ik vind het niet erg. Ik wil gewoon weten hoe het met je gaat en of je misschien iets nodig hebt.” Damin zuchtte “Je moest eens weten hbiba, ik heb jou nodig. Als jij hier naast me zat dan had ik het niet zo moeilijk gehad.” Hij was even stil “Als wij samen zo’n cel konden krijgen en hier onze kinderen konden krijgen, jij en ik en verder niemand die ons zou lastig zou vallen. Dat zou geweldig zijn Saf.” Hij kon zich echt helemaal inleven in zijn fantasie. Hij zat nu al twee maanden vast en het zag er ook niet naar uit dat hij snel vrij zou komen. Hij had 2000 euro nodig om vrij te komen en hoe kwamen we eraan. Zijn broers en zussen hadden het niet en ik had het al helemaal niet. Ik belde naar Karim “Heb je al wat nieuws?” Karim zuchtte “Safiya, ik word gek hier. Ze sturen me van het kastje naar het muurtje. Ik heb mijn eigen werk gewoon aan de kant gezet.” Ik kon er niet meer tegen Damin moest hoe dan ook vrij komen. Hij zat daar en ik zat hier. Hij deed wel alsof hij het helemaal niet erg vond en door te zingen en gek doen vergat hij de tijd. Damin zat in een cel met negen anderen. De vorige cel deelde hij met vierentwintig man. Dit was stukke beter! Ik was wel blij voor hem, want nu zat hij tenminste ook met een paar vrienden van buiten. Althans het waren niet ‘echte’ vrienden, maar jongens die hij kende. Eentje was heel vervelend en die liet Damin nooit normaal praten aan de telefoon wanneer ik hem belde. Hij moest altijd irriteren en zingen, schelden en noem maar op. Dan hoorde je weer hoe Damin hem een klap verkocht en dan pas was hij stil. Ik kreeg af en toe ook een vriend aan de telefoon en ze konden soms heel irritant doen. Alsof ze nog nooit een meisje hadden gesproken.

    Ik belde Karim om te vragen hoe de zaken ervoor stonden. Hij had morgen een gesprek met de rechter en als hij hem kon omkopen met 1500 euro dan was het allemaal geregeld. Ik had hem 1300 euro gestuurd. Ik had 1000 euro gepakt van mijn spaarrekening en 300 euro had ik geleend van mijn broer. Het was een hele zoektocht naar die laatste 500 euro, maar het lukte me helaas alleen maar om 1300 euro bij elkaar te sprokkelen. Karim zou voor de rest zorgen. Damin bedankte me elke dag hiervoor en ik kon aan zijn stem horen dat hij het eigenlijk niet wilde. Hij wilde niet afhankelijk zijn van mij, maar dat kon op dit moment niet anders. Hij moest wel afhankelijk zijn, want anders zat hij daar volgend jaar nog. Ik belde zoals gewoonlijk tegen het einde van de middag naar Damin en ik kreeg zoals gewoonlijk zijn celgenoot aan de telefoon. “Zus, Damin is er niet. Ze hebben gevochten en er ligt overal bloed. Ze hebben er ene chaos van gemaakt! Ik stond te trillen op mijn benen en pakte de telefoon en belde Karim op. Ik vertelde hem het hele verhaal en hij zou bellen en probeerde me rustig te houden, maar ik kon aan zijn stem horen dat hij er niet rustig op was. Later belde ik Karim terug en hij vertelde me het verhaal. Damin zat in een isoleercel en die andere jongen met wie hij had gevochten ook. Het zou allemaal goed komen en Damin had niks. Ik was toch niet gerustgesteld en belde naar zijn vriend, die mij het een en ander voorloog. Damin zou er heel slecht aan toe zijn en zou zelfs naar het ziekenhuis gebracht zijn. Toen ik dit later aan Damin vertelde draaide hij helemaal door. Waarom loog hij tegen mij en liet mij in de stress voor niets. Damin kwam één dag uit de isoleercel en zat met vijftig man in een cel. Het was daar een chaos, iedereen praatte en als het tien uur was dan sliep iedereen. Damin werd daar gek en ik leefde met hem mee. De hele ramadanmaand had hij daar doorgebracht en dat was geen pretje.
    .

  2. #32
    Me, Myself & I

    Reacties
    88
    28-08-2009

    Uppp nieuwe fan, je doet het goed!
    Behind every beautifull female, theres a guy who did her wrong and made her stronger...

  3. #33
    Bijna Lid

    Reacties
    342
    17-12-2009

    .................

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    587
    09-01-2008

    Vanavond een vervolgje voor jullie

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    587
    09-01-2008

    .
    Ik belde, zoals elke dag, naar Karim om te vragen of er al vooruitgang is geboekt. Hij vertelde me dat Damin waarschijnlijk nog niet vrij zou komen. Eerst zou het moeten worden opgelost met die jongen in de cel. Zodra dat was opgelost dan pas konden we verder kijken. Damin kwam weer in de isoleercel en dat allemaal door de moeder van die jongen met wie hij had gevochten. Zij wist alleen niet dat ze hierdoor ook haar eigen zoon weer de isoleer in had geholpen. Dit was in het voordeel voor Damin, want nu moesten ze de aanklacht wel intrekken anders zat haar eigen zoon met het Suikerfeest in de isoleercel. Ik huilde mijn ogen eruit. Het was geen normale vastenmaand en al helemaal geen normale Suikerfeest. Ik dacht elke seconde aan Damin en het eten kreeg ik nooit door mijn keel. Ik viel ongeveer vier kilo af en kwam ook bijna niet meer buiten. Ik wilde niemand spreken of zien. Damin kwam uit de isoleer en er kwam al vooruitgang in de zaak. Er werd op een avond een vriend van hem vrijgelaten die samen met hem bij de vechtpartij was, waarvoor hij vast zat. Samen met drie andere jongens zat hij vast. Ze zouden een jongen hebben geslagen en die jongen had om het allemaal nog bonter te maken hen ook aangeklaagd voor diefstal. Dit kon de rechter echter terugnemen, omdat hij niet zou zijn bestolen. Dit was in het voordeel van Damin. Nu het geld was betaalt en de rechtszaak morgen was liepen de spanningen hoog op. Damin wilde me niet spreken aan de telefoon. Hij lag in zijn bed en zat te denken aan alles en iedereen. Ook Karim wilde hij niet spreken. “Bel me alleen als jullie goed nieuws hebben.” Hoor ik hem nog zeggen. De volgende ochtend dat ik op mijn werk zat kreeg ik een telefoontje vanuit Marokko. Ik nam met trillende handen op en het was Karim. Ik trilde helemaal en verwachtte alleen slecht nieuws. Waarom zouden ze me anders bellen? Karim vertelde me dat Damin vandaag vrij zou komen. Ik kon niet meer stil zitten en sprong een gat in de lucht. Ik belde meteen naar Damin, maar kreeg hem niet te pakken. De hele dag door niet. Rond een uur of acht in de avond probeerde ik hem opnieuw te bellen en eindelijk werd de telefoon beantwoord. De man aan de andere kant van de telefoon meldde me dat Damin zijn spullen had gepakt en de gevangenis had verlaten of aan het verlaten was. Ik belde meteen naar Karim op de hoop om nu Damin te kunnen spreken. Ik had de week ervoor al een ticket geboekt voor donderdag. Het hing er bij mij dus echt af of hij nu wel of niet vrij zou komen. Het was of hem bezoeken in de gevangenis of hem zien buiten de gevangenis. Hij kwam die bewuste woensdag vrij en ik sprak hem die dag ongeveer 10 minuten. Damin was heel anders aan de telefoon. Zo kende ik hem niet. Niet opgewekt, niet blij. Hij was heel anders. Hij was thuis en beviel dat hem niet? Of was hij het allemaal niet meer zo gewend? Ik was in ieder geval wel blij en dat zou ik morgen met hem gaan vieren.

    Ik had mijn spullen al klaarstaan en ik pakte nog even mijn laatste dingetjes in. Ik zong de hele dag door liedjes van cheb Bilal. Dat had Damin me aangeleerd. Ik was helemaal niet van Bilal, maar ik was ermee besmet geraakt. Twee en een halve maand dat hij in de gevangenis zat heb ik naar zijn zangtalenten moeten luisteren. Die waren overigens vrij goed, daar niet van, en hij moest zijn tijd doorbrengen met mij aan de telefoon. Even liet ik mijn gedachten over aan de duivel: Stel dat hij me alleen had gebruikt voor het geld en me nu gewoonweg niet meer wilde spreken. Nee dat kon toch niet. Zijn zusje en broer waren wel normaal aan de telefoon en met hen sprak ik zo’n half uur. Damin had zelf nog geen telefoon waar ik hem kon bereiken en dat wilde hij ook zo houden. Teveel gezeur had hij me gezegd. Ik zou de volgende dag vertrekken en mijn schoonzus bracht me naar Schiphol. Ik zou via Lyon reizen. Het was een slopende reis. Ik kwam aan en werd opgehaald door mijn buurvrouw, buurman en nicht. Ze stonden al op me te wachten, maar door de chaos van mensen die er buiten stonden te wachten kon ik ze niet zien. Even raakte ik in paniek, maar toen hoorde ik mijn nicht mijn naam al roepen. Ik liep naar zijn toe met mijn koffer, beautycase en tassen in mijn hand. Ze hielpen me met mijn bagage en we stapten in de taxi naar huis. Het was een lange reis van ongeveer drie uur, want ik was naar het vliegveld van Casablanca gekomen. Ik viel in slaap tegen de schouder van mijn nicht. Het raampje naast mijn hoofd irriteerde me. Het regende keihard en er kwam door een kiertje bij het raampje kou naar binnen. Die kwam rechtstreeks op mijn hoofd. Ik irriteerde me er mateloos aan en had geen fut om het raampje te sluiten. Ik trok maar een deken over mijn hoofd en voor ik het wist was ik in slaap gevallen. Ik dacht aan Damin. Ik was nu zo dichtbij. Ik kon niet wachten hem te zien. Wanneer zou ik hem zien? Hoe zou hij reageren? Wat moest ik tegen hem zeggen? Ik voelde me zo vreemd, zo raar. Het voelde allemaal zo anders aan.

  6. #36
    Bijna Lid

    Reacties
    342
    17-12-2009

    uppeee gauww een nieuwee vervolgjeee

  7. #37
    Bijna Lid

    Reacties
    76
    07-06-2012

    Ik heb tot pagina 3 gelezen en het is erg mooi geschreven in een duidelijke stijl. Je kan je tekst makkelijk verfilmen in het hoofd als je het leest.

    Petje af echt

  8. #38
    Bijna Lid

    Reacties
    76
    07-06-2012

    Ben door het verhaal nog benieuwder geworden naar het vervolg. Het is even afwachten op de aankomst in meknes

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    587
    09-01-2008

    Zal ik jullie dan niet langer in spanning houden..

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    587
    09-01-2008

    Het regende pijpenstelen. Als dat morgen maar minder was, want ik wilde naar de kapper en de hammam en ik wilde er tiptop uitzien. De taxi stopte voor de deur en ik stapte uit. Pakte mijn spullen en we liepen naar het huis van mijn nicht. Daar zou ik logeren deze vakantietje. Ik zag een zwerverjongen voor de deur van mijn nicht liggen, onder het afdakje. Ik vond het best eng. Stel je eens voor hij ons wilde beroven. Ik keek naar hem en zo slecht zag hij er niet uit. Hij had hele mooie kleren aan en lag op zijn jas. Zijn andere jas gebruikte hij als deken. Ik liep naar binnen en het was al 3 uur in de nacht. Ik kon niet slapen, moest steeds denken aan die zwerver die voor de deur lag te slapen. Zou hij het niet koud hebben? Ik wilde zo graag een deken pakken en aan hem geven, maar ik durfde gewoonweg niet om naar buiten te gaan. Bang dat hij me wat aan zou doen. De volgende ochtend stond ik rond een uur of negen op. Ik douchte en kleedde me aan en begon aan het ontbijt. Ik trok leuke kleren aan en vertrok naar de wijk waar mijn ouders een huis hebben. Ik ging naar het huis van mijn buurvrouw en zat eventjes bij haar. Vervolgens ging ik naar de téléboutique bij ons aan het einde van de straat. Ik haalde beltegoed en ging weer terug naar mijn buurvrouw. Het regende niet meer, maar de straten waren wel nat en modderig. Ik walgde van het weer. In de zomer zag alles er zo mooi uit en nu zag alles er grauw en lelijk uit net als in Nederland. Net als net in de taxi. Ik keek naar de chauffeur of het een buitenaards wezen was. Hij had een jas aan en dat vond ik vreemd. Ik had nog nooit Marokkanen met een jas aan gezien. De chauffeur had me naast een grote plas water gezet. De plas was zo groot dat er eendjes op af zouden komen. Ik belde naar Samiha om te vragen hoe het met Damin ging en of hij misschien in de buurt was. Uiteindelijk gaf ik alleen aan dat ik vanavond langs zou komen. Ze vond het goed en zou het doorgeven. Ik vertrok richting Hamria met mijn buurjongen en we gingen in een of andere café zitten. Ik vond het er saai en we bestelden een chicha en die rookten we samen. Ik wilde zo graag naar Damin, maar wachtte tot de avond zou vallen. Nadat we de chicha hadden gerookt gingen we naar de Pizza Hut die tegenover de McDonald’s was gebouwd. Hij was vlak onder de Dawliz en ik keek omhoog. “Het is er niet meer zo gezellig als in de zomer. Er komen nu alleen mannen en er wordt geen muziek gedraaid. Het is nu alleen een café!” zei mijn buurjongen die had opgemerkt dat ik naar Dawliz verlangde. Ik keek hem aan, maar antwoordde niet. We liepen de Pizza Hut binnen en we bestelden beiden een panpizza. Nadat we die naar binnen hadden gewerkt belde ik naar Karim. “Hey Safiya gaat alles goed? Ik kom nu naar je toe, naar Hamria” zei hij nadat ik hem had verteld waar ik was. Ik snapte niet zo goed wat hij bedoelde, want wat had ik aan hem. Ik wilde hem niet, maar ik wilde Damin zien. Ik had veel contact gehad met Karim in de afgelopen twee maanden, maar ik had weinig aan hem op dit moment. Ik vertrok samen met mijn buurjongen naar de wijk van Damin en dacht dat ik de weg wel wist. Ik liet allereerst de taxi flink omrijden. Vervolgens moesten we een heel stuk lopen. De pijpen van mijn spijkerbroek waren keinat geworden en mijn hoge pumps deden pijn aan mijn voeten. Ik had zo’n behoefte om ze uit te doen en op mijn blote voeten door te lopen, maar dat leek me niet verstandig. We liepen door en kwamen in allerlei straatjes. Ik belde naar Karim en die vroeg me waar ik was beland. Ik vertelde hem dat ik in een van de straatjes rondzwierf en ik kon hem niet vertellen waar ik precies was. Ik zag een jongen op een hoek staan en gaf hem aan de telefoon. Die jongen legde hem precies uit waar ik was en bracht me vervolgens naar de provinciale weg die ik volgens hem helemaal uit moest lopen. Dan zou ik er komen. Ik liep die samen met mijn buurjongen uit. De wijk van Damin is een gevaarlijke buurt en weinig mensen buiten die wijk durven daar zomaar rond te lopen. Ik was niet bang, ik was onderweg naar mijn Damin. Iedereen kende hem daar en zo ook deze jongen die ons de weg wees. Ik was ook niet bang geweest om mijn telefoon aan hem af te staan. Hij zou een groot probleem hebben als hij ermee vandoor ging. Mijn buurjongen was wel bang. Hij bleef maar doorhameren hoe gevaarlijk die buurt was en wat er allemaal gebeurde. Ik negeerde alles wat hij zei en ging nergens op in. Ik wist dat ik niet bang hoefde te zijn. Ik had niet het gevoel dat ik bang hoefde te zijn. Ik was al in de buurt van zijn straat en ik zag Karim aan komen lopen. We liepen op elkaar af. “Welkom Safiya.”zei hij, terwijl hij me groette met de vier gebruikelijke zoenen. Hij groette ook mijn buurjongen met de vier gebruikelijke zoenen. We liepen de straat in van hun ouderlijke huis en nu begon ik het een beetje te herkennen. Ik was zo bekaf dat ik met moeite de straat uit liep. “Daar loopt Damin met mijn tante.” Zei Karim wijzend naar Damin en een wat oudere vrouw. Damin had zijn arm om de vrouw heen. Karim riep hem en Damin kwam om mij te groeten. Ik wist niet of ik hem de hand moest schudden of hem vier zoenen moest geven. Ik hield het op een hand, maar hij trok me naar zich toe en gaf me vier zoenen op mijn wang. Ik voelde mezelf al rood worden. We liepen naar huis en gingen naar binnen. Ik zat in de woonkamer waar ik al eerder was geweest. Fatima en Samiha groetten me uitbundig en ik genoot van hun aandacht. Vervolgens verstopte Fatima zich in de keuken om weer allerlei gerechten klaar te maken. Mijn buurjongen zat er wat ongemakkelijk bij en na een tijdje seinde hij naar me of ik mee ging naar huis. Ik negeerde hem, omdat ik niet weg wilde. Ik had Damin nog niet gesproken en wilde niet nu al weg. Weer even later kondigde hij aan dat hij me even wilde spreken. Ik liep met hem naar de gang en hij zei dat hij naar huis wilde. Ik zei dat hij anders gewoon moest gaan en dat ik later zou komen. Damin zou me vast wel brengen. Damin kwam ook de gang op en vroeg aan mijn buurjongen wat er aan de hand was. Hij vertelde hem dat hij naar huis ging en ik gaf hem geld voor de taxi en ook geld om even beltegoed voor mij te halen. Damin zou met hem meegaan, omdat het niet veilig was voor hem om hier zomaar rond te lopen. Even later kwamen ze terug en was mijn buurjongen van gedachte veranderd. Hij moest wel opvallend vaak naar buiten om een sigaretje te gaan roken. Ik sprak Karim aan en vertelde hem dat ik Damin even wilde spreken onder vier ogen, want voor hem was ik namelijk hier. Hij zou hem erop wijzen. Niet veel later fluisterde hij in Damin’s oor dat hij even de gang op moest gaan en zei toen dat ik hem achterna moest lopen. Dat deed ik. We hadden even voor onszelf en ik voelde me toch niet zo prettig hier op de gang. Ik keek naar zijn mooie bruine ogen en zijn mooie symmetrisch gezicht. “Gaat alles goed?” vroeg ik na een korte stilte. Hij knikte dat het goed ging. Ik gaf hem een klein kadootje dat ik voor hem had meegenomen uit Nederland. Ik zag weer voor het eerst een glimlach op zijn gezicht. Hij trok me naar zich toe en kuste me voorzichtig op mijn mond. Snel trok hij zich terug, omdat we niet ver van de huiskamer stonden. Enkel een gordijn scheidde de woonkamer en de gang. Mijn verlangen naar hem werd groter en groter en ik wilde alleen maar hem dichter tegen me aan. Ik wilde hem knuffelen en kussen de hele tijd, maar dat kon nog niet. Ik zou geduld moeten hebben. Daarnaast was hij net vrij en had hij nog niet alles mentaal op een rijtje. Ik gaf hem de ruimte, maar eerst knuffelde ik hem. Ik legde mijn armen om zijn middel en deed mijn hoofd naar achteren en ontving een zachte zoen van Damin op mijn lippen. Damin was een stuk langer dan ik, zo’n anderhalve kop groter. Ik legde mijn hoofd op zijn borst en voelde zijn warme lichaam door mijn kleding heen. Damin begon over mijn buurjongen “Safiya, ik vind het een vreemde jongen die Simo. Hij staat me niet aan. Hij praat te veel over je familie enzovoorts.” Ik vroeg Damin wat hij allemaal had gezegd en hij vertelde me dat Simo over mijn broers had geroddeld dat het jongens zijn die te veel uitgaan en drinken en blowen. We hoorden geluiden vanuit de benedenverdieping en ik besloot om maar terug te lopen. Hij volgde me even later ook naar de huiskamer. We hadden het er niet meer over. Nu waren de spanningen erg hoog. Ik ontweek elke blik van Damin en probeerde zo min mogelijk naar hem te kijken. Ik was bang dat het te veel zou opvallen. Fatima vroeg me of ik zou blijven slapen, maar ik vertelde haar dat ik niet kon vanwege mijn buurvrouw. Ze vond het raar dat ik niet bij hen kon slapen, maar ik bleef voet bij stuk houden. Abdelnbi zou ons naar huis brengen. Dat was de oudere broer van Damin. Hij was getrouwd met Hakima en ze hadden samen een zoontje van een paar maanden oud. Damin en ik hebben daarna niet echt met elkaar gesproken, alleen als hij wat in de groep wilde vragen aan me. De “normale” vragen.
    .

  11. #41
    Bijna Lid

    Reacties
    342
    17-12-2009

    upee moree moreev

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    18
    30-03-2008

    verder zit helemaal in je verhaal

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    587
    09-01-2008

    upp naar de volgende pagina, dan zet ik vnvd een vervolgje erop

  14. #44
    Bijna Lid

    Reacties
    342
    17-12-2009

    oeppppaaaaaaaaaaaaaa

  15. #45
    (L)

    Reacties
    4.554
    30-01-2011

    Uppppppppppppppppp big vervolg graag