1. #16
    Sabrun Jameel. ღ

    Reacties
    25.436
    07-06-2011

    UtrechtseJihad, weet jij misschien toevallig welke uitgeverijen van Islamitische boeken hier in Nederland te vertrouwen zijn? Heb het eerder gevraagd in een ander forum en er zijn ook paar benoemd, maar aangezien het een telefie-forum is, vertrouw ik dat nu niet zo honderd procent.

    Ghayr inshaa' Allaah.


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    1.635
    12-07-2010

    Heb jij misschien ook filmpjes van Omar Al Hadouchi? Met ondertiteling? Eng/Ned maakt niet uit.

  3. #18
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Nieuwe Update!
    Biografie van de één van de grootste geleerden van de afgelopen 100 jaar,
    Shaykh Hamoed ibn 'Oqla Ash-Shoe'aybi Rahimahullaah.

    Shaykh Al-'Allaamah, Hamoed ibn 'Oqla Ash-Shoe'aybi.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  4. #19
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Unknown- Bekijk reactie
    UtrechtseJihad, weet jij misschien toevallig welke uitgeverijen van Islamitische boeken hier in Nederland te vertrouwen zijn? Heb het eerder gevraagd in een ander forum en er zijn ook paar benoemd, maar aangezien het een telefie-forum is, vertrouw ik dat nu niet zo honderd procent.

    Ghayr inshaa' Allaah.
    Salaam 'alaykoem,

    Ik denk dat het geen geheim is voor je dat veel boeken niet gedrukt mogen worden. Bepaalde onderwerpen die kunnen niet uitgegeven worden. Want de uitgeverijen zullen dan in de problemen komen. Dus dat betekent dat de boeken die wel uitgegeven worden, zowizo niet van die bepaalde onderwerpen zijn, maar meer de 'algemene' onderwerpen zoals het gebed, of de Ramadaan, of de Tawheed of biografieën etc. En die zie ik wel gewoon als betrouwbaar insha'Allaah.

    Maar als ik specifiek iets zou moeten noemen. Dan ben ik persoonlijk fan van de uitgeverij Tawheed in Amsterdam, van Moskee Tawheed.
    En ook in Tilburg, heb je de grote bibliotheek van Shaykh Ahmad Salaam in hun Moskee, die hebben ook masha'Allaah heel veel boeken.

    Maar als jij Engels begrijpt (of nog beter, Arabisch) dan raad ik je alle Nederlandse boeken af, want het lijkt me dat alles dan te vinden is in het Engels in betere kwaliteit en van hogere betrouwbaarheid.

    En in het Engels lopen ze ook heel wat jaren voor op ons. Want waar hier boeken nog moeten worden gedrukt, zijn ze al gratis online te lezen in het Engels. Dus als je Engels kan lezen, raad ik je dat aan. bijvoorbeeld www.kalamullah.com

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  5. #20
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Alien_ Bekijk reactie
    Heb jij misschien ook filmpjes van Omar Al Hadouchi? Met ondertiteling? Eng/Ned maakt niet uit.
    Er is vrijwel niks nog van onze Shaykh in een taal anders dan het Arabisch akhi. Dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat hij pas een halfjaar of iets langer vrij is. Maar je kan hem volgen op facebook bv, en dan zie je dat echt in deze halfjaar dat hij in Tetouan/Tanger is, de bevolking daar massaal achter hem is gaan staan. moge Allaah onze Shaykh belonen!

    Dus ik denk dat misschien op korte termijn wat studenten van hem zaken zullen vertalen naar andere talen. Want er zitten momenteel studenten vanuit Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland etc. bij de Shaykh. Dus we zullen het zien insha'Allaah.

    Je kan toch proberen om te kijken naar zijn Arabisch-talige lezingen, ondanks dat je het meeste misschien niet zal begrijpen, is het toch mooi om te zien, en je ontwikkelt ook je Arabisch erdoor.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  6. #21
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Update:

    "Het hebben van een Imaam (leider) is geen voorwaarde voor de Jihaad"
    Shaykh 'Abdoellaah Al-Ghoenaymaan.


    Shaykh 'Abdoellaah Al-Ghoenaymaan - "Het hebben van een Imaam (leider) is geen voorwaarde voor de Jihaad".

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  7. #22
    Bijna Lid

    Reacties
    3.744
    26-09-2009

    Deze wilde ik even met jullie delen..


    WIJ ZIJN BLIND!!!

    Citaat Geplaatst door Miss-Miriam Bekijk reactie
    Moge Allah ons leiden en ons allen een plek geven in jannatul Firdaous.

    Precies wat mijn (ons?) hart momenteel nodig heeft.

    http://www.youtube.com/watch?v=NZonvIs-bcs

    Superemotioneel stuk uit Sheikh Fahad Al Kandari's "Reizen met de Quran" . (Kuwait) Fahad AlKandari's 'Traveling with the Quran' طفل كفيف لا يتمني ان يبصر وإ...

  8. #23
    Bijna Lid

    Reacties
    3.744
    26-09-2009

    Allaahou akbar!

  9. #24
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Miss-Miriam Bekijk reactie
    Deze wilde ik even met jullie delen..


    WIJ ZIJN BLIND!!!
    Heel erg mooi filmpje ja! Masha'Allaah het is onderhand al zelfs meer dan 20duizend keer bekeken!
    Het is zeer zeker een hele grote boodschap en betekenis.

    BaarakAllaahu feeki voor het plaatsen, moge Allaah je belonen.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.635
    12-07-2010

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Er is vrijwel niks nog van onze Shaykh in een taal anders dan het Arabisch akhi. Dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat hij pas een halfjaar of iets langer vrij is. Maar je kan hem volgen op facebook bv, en dan zie je dat echt in deze halfjaar dat hij in Tetouan/Tanger is, de bevolking daar massaal achter hem is gaan staan. moge Allaah onze Shaykh belonen!

    Dus ik denk dat misschien op korte termijn wat studenten van hem zaken zullen vertalen naar andere talen. Want er zitten momenteel studenten vanuit Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland etc. bij de Shaykh. Dus we zullen het zien insha'Allaah.

    Je kan toch proberen om te kijken naar zijn Arabisch-talige lezingen, ondanks dat je het meeste misschien niet zal begrijpen, is het toch mooi om te zien, en je ontwikkelt ook je Arabisch erdoor.
    Oh ja dat doe ik zeker. Vind het zo prachtig die man heeft zo'n mooie uitstraling. Misschien ken je dat filmpje wel van hem dat hij geinterviewd wordt als hij gevangenis uit komt. Echt SoubhannaAllah.

  11. #26
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door Alien_ Bekijk reactie
    Oh ja dat doe ik zeker. Vind het zo prachtig die man heeft zo'n mooie uitstraling. Misschien ken je dat filmpje wel van hem dat hij geinterviewd wordt als hij gevangenis uit komt. Echt SoubhannaAllah.
    Hij heeft een bepaalde charisma inderdaad yek? Dat valt me ook op. En de mensen die hem persoonlijk hebben mogen ontmoeten getuigen daar nog zelfs meer van. Masha'Allaah, ik hou van die Shaykh echt.

    Na3am, die filmpje heb ik geplaatst in die topic samen met z'n biografie. Een ware leeuw.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  12. #27

  13. #28
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Update:

    "Vriendelijkheid en zachtaardigheid"
    Door de nobele Shaykh 'Abdoel-Moehsin Al-'Abbaad.



    "Shaykh 'Abdoel-Moehsin Al-'Abbaad - Vriendelijkheid en zachtaardigheid".






    *Deze topic heb ik verwijderd omdat een lid van een bepaalde sekte het nodig vond om er Fitnah te veroorzaken. Insha'Allaah Ta'ala zal het later weer erop gezet kunnen worden als de lid is afgekoeld*

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  14. #29
    Bijna Lid

    Reacties
    3.744
    26-09-2009

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Heel erg mooi filmpje ja! Masha'Allaah het is onderhand al zelfs meer dan 20duizend keer bekeken!
    Het is zeer zeker een hele grote boodschap en betekenis.

    BaarakAllaahu feeki voor het plaatsen, moge Allaah je belonen.
    Idd, maa shaaAllaah! Dat is mij niet eens opgevallen, Maa shaaAllaah!

    Wa fiek, allaahoumma amien. moge Allaah jou ook belonen voor alle profijtvolle topics!

  15. #30
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Update:

    "Is het toegestaan om te spreken tijdens het eten?"
    Door de nobele Shaykh Moehammad Saalih Al-Moenadjid Hafidhahoellaah.



    Shaykh Moehammad Saalih Al-Moenadjid - "Is het toegestaan om te spreken tijdens het eten?".

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!