1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    118
    25-08-2012

    maar stel je er komen koppige zusters mee protesteren en ook mutabaridjaat ? Worden die weggestuurd?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    178
    24-09-2009

    Over dat youtube braaksel waar zoveel om te doen is:

    1) Overdenk het volgende: De Profeet صلى الله عليه و سلم kan niet bespot worden door niemand of wat dan ook op welke manier dan ook!

    2) Overdenk het volgende: Wat wel bespot kan worden en wordt, is onze achting, respect, religieuze visie en gevoelens ten aanzien van de Profeet صلى الله عليه و سلم. Dus wie kwaad wordt om dat youtube braaksel wordt in feite kwaad omdat zijn gevoelens gekwetst worden (wat op zichzelf gerechtvaardigd is om kwaad over te worden) wat overigens ook de bedoeling is van de makers. Echter woede beheersen is een deugd en daarom islamitische gezien ook een Sunnah!

    3) Overdenk het volgende: Dit youtube braaksel is bedoeld om de reacties te generen die het genereert heeft. Trap er dus niet in! Het is bedoelt als rode lap en de Ummah wordt geacht de stier te spelen!

    4) Overdenk het volgende: De reacties zijn doelbewust acties op het youtube braaksel ( dat is slechts het excuus dat aangegrepen wordt om vuile politieke doeleinden te realiseren en rekeningen te vereffenen) en dus verre van spontane woede uitbarstingen! Laat je dus niet manipuleren door oproepen van verontwaardiging en stappen om acties te ondernemen!

    5) Overdenk het volgende: Wie heeft de Ummah meer schade berokkend?: De makers van het youtube braaksel waar tot voor kort nog geen anderhalve man en een paardenkop van gehoord hadden laat staan het gezien hadden of diegenen die er de aandacht op hebben gevestigd, tot acties hebben opgeroepen en er voor gezorgd hebben dat honderden miljoenen niet alleen op de hoogte zijn van dit youtube braaksel maar het ook hebben gezien!

    6) Overdenk het volgende: Agitators ( individuen, politici, organisaties en zelfs regimes) van moslim als niet-moslim zijde hebben er om verschillende redenen belang bij dat er tussen de Ummah en de rest van de wereld ( met name het Westen) een permanente staat van animositeit in stand wordt gehouden en zelfs aangewakkerd. Laat je, je niet voor deze doeleinden gebruiken!

    7) Overdenk het volgende: De echte beledigingen voor de Ummah zijn de tenhemelschreiende onrechten van allerlei aard die honderden miljoenen moslims dagelijks moeten ondergaan van uitbuiting van kinderen tot het afslachten van duizenden! In feite zouden er 365 dagen per jaar demonstraties van miljoenen nodig zijn om aandacht te vragen en woede te uitten voor alle onrechten die moslims ( in overgrote meerderheid door mede-moslims) worden aangedaan!

    8) Overdenk het volgende: Zolang de Ummah zich drukker ( lijkt ) te maken om een enkele mug die zo nu en dan muggenbeet veroorzaakt en zich geen zorgen ( lijkt) maakt om de miljoenen bloedzuigers groot en klein die al decennia lang de levenskracht van de Ummah voor eigen gewin aftappen en in een staat van zwakte houden zijn moslims gedoemd altijd het onderspit te delven en in dezelfde staat te blijven als ze nu zitten.

    9) Overdenk het volgende: Fitna zaaien in de Ummah is voor sommige moslims en niet-moslims om verschillende redenen een doel op zich. Het middel daarvoor is misbruik maken van de Islam en de diepgewortelde gevoelens van de moslims ten aanzien van hun religie! Jouw liefde voor je eigen religie wordt het wapen dat tegen jou zelf en de Ummah wordt gebruikt!

    10) Overdenk nu het volgende:

    "The true servants of the Most Merciful are those who behave gently and with humility on earth, and whenever the foolish quarrel with them, they reply with [words of] peace."

    al-Qur'an 25: 63

    A man said to the Prophet Peace and blessings of Allah be upon him, "Advise me!" The Prophet said, "Do not become angry and furious." The man asked (the same) again and again, and the Prophet said in each case, "Do not become angry and furious."

    Hadith - Sahih Al-Bukhari 8.137, Narrated Abu Huraira, r.a.
    Noentje, Kaasje, Soesje & Nimpje

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.722
    10-11-2005

    Citaat Geplaatst door ZahirBaja Bekijk reactie
    maar stel je er komen koppige zusters mee protesteren en ook mutabaridjaat ? Worden die weggestuurd?
    Moet je de kachel niet aanzetten het begint een beetje koud te worden in je huis

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    118
    25-08-2012

    Citaat Geplaatst door Karim00 Bekijk reactie
    Moet je de kachel niet aanzetten het begint een beetje koud te worden in je huis

    Wie zegt dat ik een kachel heb ? je kan ook gewoon inhoudelijk op mijn vraag reageren
    meerdere gebruikers

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    1.794
    06-06-2010

    Citaat Geplaatst door oughti18 Bekijk reactie
    miss omdat Amerika toestaat deze film uit te zenden, die man niet oppakt
    Dat is vrijheid van meningsuiting. De profeet is een historisch persoon en de islam is een bepaalde opvatting over God en het leven. Zulke dingen zijn niet helig en kunnen ook niet eenzijdig tot heilig worden verklaard. Bedenk daarnaast dat de Koran ongelovigen 'erger dan beesten' noemt.
    Je kunt kritiek en spot verwachten.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    3.722
    10-11-2005

    Citaat Geplaatst door ZahirBaja Bekijk reactie
    Wie zegt dat ik een kachel heb ? je kan ook gewoon inhoudelijk op mijn vraag reageren
    ow sorry ik dacht dat je een kachel had. LEKKER WARM THUIS ZITTEN

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    42
    16-07-2012

    zijn er veel mensen komen opdagen?
    People don't forget the truth, they just get better at lying.

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    1.794
    06-06-2010

    Citaat Geplaatst door Sallitje Bekijk reactie
    zijn er veel mensen komen opdagen?
    Het waren er wel 100!!! Sommigen zeggen dat het er misschien wel meer waren.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    42
    16-07-2012

    Citaat Geplaatst door caligula Bekijk reactie
    Het waren er wel 100!!! Sommigen zeggen dat het er misschien wel meer waren.
    ewa Alhamdoullilah, helaas lees ik het net pas anders had ik mijn broers wel gebeld.
    People don't forget the truth, they just get better at lying.

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    1.794
    06-06-2010

    Citaat Geplaatst door Sallitje Bekijk reactie
    ewa Alhamdoullilah, helaas lees ik het net pas anders had ik mijn broers wel gebeld.
    100 betogers dus. Da's niet veel. Ben je teleurgesteld?

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    42
    16-07-2012

    Citaat Geplaatst door caligula Bekijk reactie
    100 betogers dus. Da's niet veel. Ben je teleurgesteld?
    Als het gaat om het verdedigen van onze profeet ben ik wel degelijk teleurgesteld vooral omdat ik een preview van de film heb gezien, echt misselijkmakend.
    People don't forget the truth, they just get better at lying.

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    1.794
    06-06-2010

    Citaat Geplaatst door Sallitje Bekijk reactie
    Als het gaat om het verdedigen van onze profeet ben ik wel degelijk teleurgesteld vooral omdat ik een preview van de film heb gezien, echt misselijkmakend.
    Je moet gewoon een dikke huid hebben Zie je mij demonstreren omdat de Koran mij als ongelovige een beest noemt? Ik neem zo iets gewoon niet serieus.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    42
    16-07-2012

    Citaat Geplaatst door caligula Bekijk reactie
    Je moet gewoon een dikke huid hebben Zie je mij demonstreren omdat de Koran mij als ongelovige een beest noemt? Ik neem zo iets gewoon niet serieus.
    sorry? die zin heb jij of verkeerd getypt of ik interpreteer het helemaal verkeerd.
    People don't forget the truth, they just get better at lying.

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    1.794
    06-06-2010

    Citaat Geplaatst door Sallitje Bekijk reactie
    sorry? die zin heb jij of verkeerd getypt of ik interpreteer het helemaal verkeerd.
    Vrijheid van meningsuiting. Als iemand kritiek heeft op de islam mag hij die uiten. Als iemand viindt dat de Koran niet van God is, mag hij dat uiten.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    42
    16-07-2012

    Citaat Geplaatst door caligula Bekijk reactie
    Vrijheid van meningsuiting. Als iemand kritiek heeft op de islam mag hij die uiten. Als iemand viindt dat de Koran niet van God is, mag hij dat uiten.
    Dat mag, en het is dan ook ons goedrecht om ons protest tegen deze film te uiten, waar of niet? Of ben jij net Als Mr. Wilders? ' ik mag een mening hebben, maar de rest mag dat niet'
    People don't forget the truth, they just get better at lying.