1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    VN noemt anti-islamfilm kwaadaardig

    De VN heeft zich uitgesproken over de film





    De anti-islamitische film die in de hele wereld heeft geleid tot gewelddadige demonstraties is 'kwaadaardig' en politieke en religieuze leiders moeten er alles aan doen om de rust te herstellen. Dat heeft Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties Navi Pillay vrijdag gezegd.Volgens Pillay schetst de film 'een schandelijk verstoord beeld van moslims'. De film is een bewuste poging om protesten zoals die vrijdag in zo'n vijftien landen ontstonden te veroorzaken.

    Het is soms het beste om dergelijke provocaties te negeren omdat 'dergelijke bewuste en aanstootgevende daden geen publiciteit moeten krijgen', aldus Pillay. Pillay zei in een verklaring tevens de moord op de Amerikaanse ambassadeur in Libië Chris Stevens en drie medewerkers en het geweld te veroordelen. Ook secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon zei dat er geen rechtvaardiging is voor de moorden en het geweld.


    Hij riep op tot kalmte en redelijkheid. Volgens Ban is het 'beschamend' om misbruik te maken van het recht op vrijheid van meningsuiting door bewust onverdraagzaamheid en bloedvergieten uit te lokken met een 'hatelijke, misselijkmakende film'. Ban zei dat het ook verkeerd is om de woede over de film te misbruiken, omdat dit slechts 'de cyclus van verwijten en zinloos geweld' voedt.

  2. #2
    Holland

    Reacties
    8.161
    23-04-2010

    helemaal gelijk. tuig moet nu keihard aangepakt worden.


    we zijn het zat. de Islam krijgen we niet klein .we hebben alles geprobeerd . het lukt ook niet met films maken.
    regenboog.

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    3.640
    21-06-2003

    er wordt teveel aandacht besteed aan die flutfilm, gewoon negeren, de reputatie van onze geliefde profeet mohamed (saw) is feilloos en onschendbaar.

  4. #4
    LifeSuxThenYouDie

    Reacties
    9.980
    20-05-2003

    Och mensen die rellen en dat soort dingen zijn juist de meest zwakke van de Ummah.


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.842
    28-07-2010

    Wat een slijmballen. Ze weten dat de Islam sterk zal terugkomen en nu komen ze kontje likken. Bah bah deden ze ook bij de Chinezen

  6. #6
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Vreemde uitspraak, zou dat eerst overlegd zijn met alle leden.
    Iets onsmakelijk vinden is een ding, maar kwaadaardig... dan ga je best ver.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.575
    18-07-2010

    Hmm,, zou je dat ook zeggen als het andersom zou zijn..als een moslim film zou maken over de Holocaust, Pim Fortuyn etc....dan is het ineens "oorlog"

    Citaat Geplaatst door Petrus Bekijk reactie
    Vreemde uitspraak, zou dat eerst overlegd zijn met alle leden.
    Iets onsmakelijk vinden is een ding, maar kwaadaardig... dan ga je best ver.
    ik ervaar het als belediging dat jij met jouw eetgedrag het lef hebt om mij aan te spreken

    Bij blanke christenen en vrouwen stuit je dan vaak op een muur van ontkenning en onbegrip.

  8. #8
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mister_Charisma Bekijk reactie
    Hmm,, zou je dat ook zeggen als het andersom zou zijn..als een moslim film zou maken over de Holocaust, Pim Fortuyn etc....dan is het ineens "oorlog"
    Ga je nu voor mij praten als je een vraag stelt aan me? Of mag ik ook nog zelf antwoorden? Nee dat mag je niet.... oh wacht nu doe ik het ook

    Nee, dan is het hoogstens onsmakelijk, ik ben niet zo afhankelijk van films en zeker niet over de onderwerpen die jij noemt.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  9. #9
    Levensgenieter

    Reacties
    12.548
    03-03-2005

    Citaat Geplaatst door BoubkerC Bekijk reactie
    Och mensen die rellen en dat soort dingen zijn juist de meest zwakke van de Ummah.

    Juist.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.575
    18-07-2010

    BLA BLA BLA! Nee JULLIE zijn gewoon zo'n voorspelbare kuddedieren met een tunnelvisie..Hetgeen wat jullie ontroert is alleen het haatzaaierij over andere groepen, of hun te demoniseren. Jullie fascistische teentjes zijn ineens gekrenkt als iemand Jezus/Maria zwart afbeeldt beide zijn in het Midden-Oosten geboren.Sinds wanneer zijn ze dan BLANK. kortom, een blanke duvel als jij kan nu ineens wel genuanceerd praten. Maar je bent zo voorspelbaar dat ik gewoon al weet wat jij denkt en of handelt.



    Citaat Geplaatst door Petrus Bekijk reactie
    Ga je nu voor mij praten als je een vraag stelt aan me? Of mag ik ook nog zelf antwoorden? Nee dat mag je niet.... oh wacht nu doe ik het ook

    Nee, dan is het hoogstens onsmakelijk, ik ben niet zo afhankelijk van films en zeker niet over de onderwerpen die jij noemt.
    ik ervaar het als belediging dat jij met jouw eetgedrag het lef hebt om mij aan te spreken

    Bij blanke christenen en vrouwen stuit je dan vaak op een muur van ontkenning en onbegrip.

  11. #11
    Levensgenieter

    Reacties
    12.548
    03-03-2005

    Als je nu gaat rellen bevestig je alleen het vooroordeel van die trash film. Islam is peace, gedraag je daarnaar!

  12. #12
    Ait-Touzine ♡!!

    Reacties
    2.475
    03-04-2009

    En nu gebeurt het op 't forum


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.105
    23-12-2008

    Belachelijke opmerking vanuit de VN. Gelukkig dat in de westerse landen vrijheid heerst en moslims niet zoals ze in Australië riepen de filmmaker mogen onthoofden.

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    3.640
    21-06-2003

    Citaat Geplaatst door Khadematu_da3wa Bekijk reactie
    Gingen de metgezellen ook zo met de eer van onze Profeet salla'Allahoe 3alayhi wa sallaam om?
    is dat een retorische vraag of wil je dat ik hem beantwoord?

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    4.179
    11-08-2009

    In australie is er ook vrijheid vriend. Het is dat sommigen het raakt en automatisch zo gaan reageren. Zo veel houden ze van hun geloof en zo boos kunnen ze worden als ze over de grenzen gaan, de mensen die rustig blijven weten wat die amerikaan wou: onrust