1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-03-2012

    Hellpp me aubbbb !!!!!

    LIEVE ZUSTERS

    ik heb veel vriendinnen maar die praten vaak over andere mensen en als ik er bij zit dan vragen ze me er wat ik ervan van vind
    dan zeg ik altijd ik praat niet over andere mensen enz
    ik ga altijd met hun om maar zij zoeken vaak ruzie en willen altijd de leukste zijn enz
    maar vndg ben ik neit met ze gaan zitten en ben ik bij andere meisjes gaan zitten die neti roddelen en gwn slim zijn enz
    maar ik weet niet wat ik moet doen of kiezen ofs want mijn vriendinen zijn wel leuk en roddelen wel veel als ik erbij zit heb ik geen gesprek stof om mee te praten want ik weet niet wat ik moet zeggen en roddelen doe ik nie
    wat moet ik doen ??
    en ik ben de enige van men vriendinnen die hoofddoek draagt dan voel ik me soms ook eenzaam
    help me zusters

  2. #2
    [h+]³

    Reacties
    3.185
    17-08-2010

    Zo snel mogelijk niet meer met ze omgaan, misschien dat ze nog slechte invloed op jou kunnen zijn. Roddelen is een zware zonde en heel veel mensen gaan daardoor de hel in volgens veel overleveringen (o.a. waarin de profeet zei dat "de meeste mensen in de hel daar zitten vanwege hun tong en geslachtsdeel".





  3. #3
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Asalamoe alaikom mijn geliefde zuster,

    Ik begrijp dat het moeilijk is om afstand van ze te nemen omdat het je vriendinnen zijn, maar ik adviseer je om het wel te doen. Hoe moeilijk het ook zal zijn, wat hun reactie ook is. Weet dat Allah subhana wata3ala jou betere vriendinnen zal schenken! Ik heb een tijdje ook slechte vriendinnen gehad en was als ''pubertje'' echt beinvloedbaar. Alhamdoelillah dat ik op tijd nog van die vriendenkring ben gestapt anders had het echt verkeerd kunnen lopen. Dus mijn advies is echt om ze grof gezegd uit je leven te zetten. Mochten zij jou vragen waarom je afstand neemt, zeg hun dan ook duidelijk wat de reden daarvan is. Misschien dat zij daar toch wat van opsteken. Iekon lgier in sha Allah zuster. Laat je niet gek maken door praatjes. Allahi hafdak

    Ik hoop dat je wat hebt aan mijn advies, moge allah subhana wata3ala jou helpen bij het maken van de juiste keuze!
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-03-2012

    SALLAAM ZUSTERS

    jullie hebben gelijk zusters, ik ga ook de contact verbreken,
    ik ben pas 13 ik word nog 14 maar, soms ben ik dan alleen en wacht ik op vrienndinen en dan zie je mij zo in men eentje dan denk ik wrm heb ik de contact verbroken snapt u mij .

    ma3asallama zusters

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    633
    03-08-2009

    Je moet proberen met mensen om te gaan die Allah vrezen. En die je het gevoel geven dat je nog beter wilt worden. Vriendinnen kiezen is heel belangrijk. Want ze kunnen onbewust een enorme invloed op je hebben..
    Like deze pagina voor adviezen en motivationele teksten over het huwelijk
    https://www.facebook.com/huwelijksleven

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-03-2012

    Saallaam zuster
    U hebt gelijk ik ga neit meer met zen om dankje zuster

    ma3a sallaam

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    633
    03-08-2009

    geen dank! Moge Allah jou en mij standvastig houden op zijn weg. Moge hij ons vergeven en ons naar de goede keuzes leiden.
    Like deze pagina voor adviezen en motivationele teksten over het huwelijk
    https://www.facebook.com/huwelijksleven

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    16-11-2009

    Masha'Allah zuster nog zo jong. Maar all een volwassen Aglaaq moge Allah je beschermen tegen al het kwaad. Zoals de broeders/zuster al zeiden blijf uit hun buurt.
    -

  9. #9
    Berkane

    Reacties
    3.811
    02-01-2010

    Citaat Geplaatst door roosje_112 Bekijk reactie
    SALLAAM ZUSTERS

    jullie hebben gelijk zusters, ik ga ook de contact verbreken,
    ik ben pas 13 ik word nog 14 maar, soms ben ik dan alleen en wacht ik op vrienndinen en dan zie je mij zo in men eentje dan denk ik wrm heb ik de contact verbroken snapt u mij .

    ma3asallama zusters
    Ik snap je, maar weet dat je nooit alleen bent.. Allah subhana wata3ala is altijd met je!
    Verhalen met moraal - Eye openers - Kies je weg - Hulp of advies nodig?

    Wanneer ze een dochter is, opent ze de deuren van Al-Jannah voor haar vader. Wanneer ze een echtgenote is, maakt ze de helft van de Deen van haar man compleet. Wanneer ze een moeder is, ligt Al-Jannah onder haar voeten. Als iedereen wist wat de echte waarde van een vrouw is in de Islam, zouden zelfs mannen vrouwen willen zijn.


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-03-2012

    Dankjewel lieve zuster
    maar ik heb nog een vraag hihihi het gaat over school ik ben een beetje bijdehand en zeg gwn wat ik denk
    en ik had vndg en gesprek met men juffrouw en ze zij je betn brutaal en bijdehand dat toloreer ik niet
    ik zeg ja sorry juffrouw maar u met er togh aanwennen ik ga me niet veranderen voor uw zo ben ik
    maar ze wilt het maar niet accepteren en word maar telekens boos, ze zegt als ik je iets vraag dan ga je er meteen tegen in
    ik zeg ja juffrouw ik meot ook en kans hebben om te spreken he. en dat zegt ze weer dingen bla bla bla

    ik moet me togh neit veranderen of wel ?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    633
    03-08-2009

    Citaat Geplaatst door roosje_112 Bekijk reactie
    Dankjewel lieve zuster
    maar ik heb nog een vraag hihihi het gaat over school ik ben een beetje bijdehand en zeg gwn wat ik denk
    en ik had vndg en gesprek met men juffrouw en ze zij je betn brutaal en bijdehand dat toloreer ik niet
    ik zeg ja sorry juffrouw maar u met er togh aanwennen ik ga me niet veranderen voor uw zo ben ik
    maar ze wilt het maar niet accepteren en word maar telekens boos, ze zegt als ik je iets vraag dan ga je er meteen tegen in
    ik zeg ja juffrouw ik meot ook en kans hebben om te spreken he. en dat zegt ze weer dingen bla bla bla

    ik moet me togh neit veranderen of wel ?
    Als het om een kwestie gaat dat geen verdediging van jou kant nodig heeft, kun je best niets antwoorden.
    Like deze pagina voor adviezen en motivationele teksten over het huwelijk
    https://www.facebook.com/huwelijksleven

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-03-2012

    dankjewel . Broeder
    ik leer ook snel over de islam de leven is nog te kort om te genieten en ALLAH zal me insha ALLAH helpen.
    ik draag ook een hoofddoek elhamdoeliALLAH maar ik ben dan ook echt de enige die het draagt van al men vriendinne.
    en dan vragen ze vaak wrm draag je hoofddoek enz ik zeg ja sorry dat ik hard ben maar het moet omwille van ALLAH dus vndg contact
    verbroken maar het moet he ben nog jong pas 13 word insha ALLAH 14 en ALLAH zal me bijstaan.

    MA3ASALLAMA Broeder

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    95
    26-03-2012

    ik begrijp het dankjewel

    Ma3asallama

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    2.066
    09-08-2011

    Ik had soortgelijke vraag, dus had ik een geleerde gecontracteerd. Zijn uitspraak was klaar en duidelijk en logisch! "Als ik een invloed op ze had moet ik blijven omgaan met ze, zo kon ik ze op het rechte pad leiden..., maar nemen ze mij niet serieus en lachen ze me uit als ik ze bv zeg dat ze moeten stoppen met roddelen moet ik een schaar nemen en de vriendschapsBAND doorknippen." Ik had destijd voor optie 2 gekozen en heb nu echte vriendinnen hmdl, vriendinnen die ik mijn zusters kan noemen!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    24
    27-11-2011

    wil je van ze af komen? dit werkt gegarandeerd.

    Doe dua bij Allah dat hij alle mensen(vrienden) om je een doet verwijderen die slecht voor je zijn.
    en het antwoord zal niet lang op zich wachten

    het is bewezen