1. #16
    ஐ T.I.A.

    Reacties
    868
    22-02-2010

    Citaat Geplaatst door gizzaka Bekijk reactie
    heeft iemand llb voor mij ik heb ook wat voor jullie ik heb alle blokken maar geen llb.
    LLB is dat een extra opdracht? Waar kan je die terug vinden?
    .

    Dime de qué presumes y te diré de qué careces!


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    56
    16-04-2012

    Citaat Geplaatst door Nural3ayn Bekijk reactie
    Salaam alaykum meiden,

    Kan iemand mij vertellen waar je nou kan werken na deze opleiding? En waar lopen jullie stage?

    Toevallig iemand die in Amsterdam gaat starten?

    xx
    Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener

    Als Sociaal Maatschappelijke Dienstverlener (SMD’er) kun je in verschillende branches werken. Voorbeelden zijn de sociale dienstverlening, maatschappelijke opvang en dienstverlening, jeugdhulpverlening, ouderenzorg en sociaal cultureel werk.

    Met deze opleiding kun je terecht komen in allerlei beroepen en omgevingen, zoals vluchtelingenwerk, ouderenwerk, crisisopvang, sociale pensions, justitiële inrichtingen, de gemeente, sociaal buurtbeheer, informatievoorzieningen in de wijk, re-integratiebureaus, schuldhulpverleningsinstellingen, woningbouwcorporaties, scholen of de politie.

    Je werkt veelal 1 op 1 met cliënten van verschillende leeftijden en opleidingsniveaus die vragen hebben op het gebied van sociale zekerheid, belastingen, financiën, arbeid, huisvesting, vreemdelingenrecht, personen- en familierecht, onderwijs, consumentenzaken en/of toegang tot en gebruik van regelingen en voorzieningen. Je richt je op de materiële en (daaraan gerelateerde) psychosociale behoeften van cliënten. Het doel van je dienstverlening is om de zelfredzaamheid van je cliënten te vergroten door middel van begeleiding en toerusting van kennis en vaardigheden.

    Als SMD’er ben je breed inzetbaar. Voor de ene cliënt moet je misschien bemiddelen bij de sociale dienst, terwijl je bij de volgende cliënt tekorten en gebreken in de voorzieningen van de overheid in kaart brengt.



    Citaat Geplaatst door RisLaine Bekijk reactie
    Dag meiden, in welke stad volgen jullie de opleiding?
    Rotterdam en jij?

  3. #18
    A Lady not a chik

    Reacties
    3.895
    28-07-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Dames, een vriendin van mij doe spw en ze vertelde mij dat je voor alle toetsen 7.5 (entreetoetsen) moet halen?? Geldt dit ook voor smd?

    En trouwens is het moeilijk een stageplek te vinden aangezien het particulier is?
    ♡♡



    Niet actief.


  4. #19
    ஐ T.I.A.

    Reacties
    868
    22-02-2010

    Citaat Geplaatst door chiklady Bekijk reactie
    Dames, een vriendin van mij doe spw en ze vertelde mij dat je voor alle toetsen 7.5 (entreetoetsen) moet halen?? Geldt dit ook voor smd?

    En trouwens is het moeilijk een stageplek te vinden aangezien het particulier is?
    Wat bedoel je met entree toetsen?
    Stageplek vinden is voor ieder persoon anders. De een vind het wat makkelijker dan de ander.
    .

    Dime de qué presumes y te diré de qué careces!


  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    1.074
    03-12-2011

    Het is een leuke opleiding.
    & zeker wel tedoen



    Khayr insha Allah x
    Vertrouw op Allah

  6. #21
    A Lady not a chik

    Reacties
    3.895
    28-07-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Epiphany Bekijk reactie
    Wat bedoel je met entree toetsen?
    Stageplek vinden is voor ieder persoon anders. De een vind het wat makkelijker dan de ander.

    K weet niet precies maar is gezegd dat het toetsen zijn om te kijken wat je niveau is alleen moet je uiteindelijk 7.5 behalen.
    Dat is misschien kwestie van geluk meestal gaan ze toch voor leerlingen van roc, omdat ze daarmee samenwerken. Dat zeiden mensen die ook via capabel stage zoeken.
    ♡♡



    Niet actief.


  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    413
    23-02-2005

    Welk beroep kan je met deze opleiding doen?

  8. #23
    MVC Premium

    Reacties
    229
    08-12-2004

    MVC Premium MVC Premium
    wie heeft voor mij kerntaak 1 en 4 en 6 van llb. in ruil hiervoor heb ik kerntaak 3,5,7

  9. #24
    MVC Premium

    Reacties
    229
    08-12-2004

    MVC Premium MVC Premium
    is iemand van jullie al begonnen aan stage opdrachten van smd?

  10. #25
    ஐ T.I.A.

    Reacties
    868
    22-02-2010

    Citaat Geplaatst door chiklady Bekijk reactie
    K weet niet precies maar is gezegd dat het toetsen zijn om te kijken wat je niveau is alleen moet je uiteindelijk 7.5 behalen.
    Dat is misschien kwestie van geluk meestal gaan ze toch voor leerlingen van roc, omdat ze daarmee samenwerken. Dat zeiden mensen die ook via capabel stage zoeken.
    Oh, de instaptoets bedoel je. Is een toets alleen om te kijken voor jezelf hoe goed je in rekenen en taal bent en waar je nog aan moet werken. Het geeft je alleen inzicht, het is geen toets wat mee telt met je diploma.

    Ja, dat kan kloppen want m'n zusje d'r klasgenoten hebben moeite met het vinden van een stageplek.

    Citaat Geplaatst door noufayla Bekijk reactie
    is iemand van jullie al begonnen aan stage opdrachten van smd?
    Heb je al stage dan?
    .

    Dime de qué presumes y te diré de qué careces!


  11. #26
    MVC Premium

    Reacties
    229
    08-12-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Epiphany Bekijk reactie
    Oh, de instaptoets bedoel je. Is een toets alleen om te kijken voor jezelf hoe goed je in rekenen en taal bent en waar je nog aan moet werken. Het geeft je alleen inzicht, het is geen toets wat mee telt met je diploma.

    Ja, dat kan kloppen want m'n zusje d'r klasgenoten hebben moeite met het vinden van een stageplek.



    Heb je al stage dan?

    ja ik heb al stage. jij?

  12. #27

  13. #28
    A Lady not a chik

    Reacties
    3.895
    28-07-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Epiphany Bekijk reactie
    Oh, de instaptoets bedoel je. Is een toets alleen om te kijken voor jezelf hoe goed je in rekenen en taal bent en waar je nog aan moet werken. Het geeft je alleen inzicht, het is geen toets wat mee telt met je diploma.

    Ja, dat kan kloppen want m'n zusje d'r klasgenoten hebben moeite met het vinden van een stageplek.

    Aah oke, gelukkig maar

    Ja eng is dat he straks geen stageplek pfff. Ik ben al aan het kijken voor een stageplek(smd) voor het geval dat haha.

    Aah mesakienat inshallah vinden ze gauw wat!
    ♡♡



    Niet actief.


  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    399
    06-11-2010

    Moet je veel toetsen maken bij SMD
    21 Januari tot 30 Maart!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    35
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door TucTuc24 Bekijk reactie
    Moet je veel toetsen maken bij SMD
    In het begin niet echt nee. Maar denk wel dat je zwaarder zult krijgen als je eenmaal stage gaat lopen.
    Je moet wel veel dingen doen.