1. #1036
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Surfster Bekijk reactie
    Waar ik altijd wel in polygamie als volwaardige relatievorm heb gezien, ben ik er zelf over uit dat dit ook wel bij mij past.

    Ik geloof alleen niet dat je met je hoofd met meerdere vrouwen bezig kan zijn. Dus een man kan meer vrouwen hebben maar in zn koppie is er maar ruimte voor 1.
    Incorrect.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #1037
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Surfster Bekijk reactie
    Het zal nooit evenredig zijn. Het is gewoon niet haalbaar om alle vrouwen gelijk en gelijkwaardig te behandelen.

    Daarnaast heeft een man die meer dan 1 vrouw heeft meer dingen te doen. Ben je in staat om meerdere vrouwen te hebben, dan moet je daar ook de middelen voor hebben.

    Met een 'gewone' baan is dat niet haalbaar. Dus naast zijn vrouwtjes aandacht te geven, werk, familie, evt kinderen.. nou dat is wat!
    De hoogte aan onderhoud verschilt per vrouw, plaats en mentaliteit. En het is absoluut wel mogelijk dat een man zijn vrouwen rechtvaardig behandeld. Tenzij je doelt op rechtvaardigheid met betrekking tot het hart (liefde etc).

    Mannen worden niet door Allah afgerekend op onrechtvaardigheid met hun harten. Maar op onrechtvaardig zijn in het verdelen van tijd en onderhouden van de vrouwen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #1038
    MVC Lid

    Reacties
    24
    22-12-2018

    Gaat alles wel goed ? Op oude berichten reageren ?

  4. #1039
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door -AMAZIGH- Bekijk reactie
    http://www.ontdekislam.nl/het-huwelijk.html

    De redenen voor polygamie waar de meeste meningsverschillen over waren hier.
    In de Quran noch Sunnah wordt er bepaald wanneer je een tweede vrouw mag trouwen.m, behalve: het aan kunnen en rechtvaardig zijn. Dit zijn de enige voorwaarden en Allah zegt ook nog eens: trouw met twee drie of vier vrouwen naar keuze.

    Nergens vind je dat een man een sterke drift moet hebben of vrouwen weduwen moeten zijn etc als voorwaarde.

    Polygyny is toegestaan met wijsheid van Allah en dit kan tot stand komen met een brede lijst aan redenen. Iedere man heeft zijn eigen reden. Maar wat vast staat is: het aan kunnen fysiek, mentaal, financieel en je dient rechtvaardig te handelen.

    Het helpt de samenleving beschermen tegen zina, zorgt voor een sterkere groei van de Ummah en het zorgt zelfs voor meer rust en vrije tijd voor de vrouwen en man en vrouw kunnen samen zijn zoals ze waren toen ze geen kids hadden.

    Als men begreep wat voor ni3ma polygyny is en wat voor bescherming het is voor de vrouwen en mannen en gunsten voor de ummah, dan zouden meer en meer polygaam worden en co wives willen zijn.

    Maar zoals het huwelijk in monogamie, zijn veel mannen en vrouwen niet correct en geven elkaars rechten niet noch komen ze de verplichtingen na noch behandelen ze elkaar goed en eervol. En dit zorgt voor ellende overal.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #1040
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door B100. Bekijk reactie
    Gaat alles wel goed ? Op oude berichten reageren ?
    Yes, ik maak er een polygyny week van. Alles wat ik vind van polygyny up ik.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #1041
    MVC Lid

    Reacties
    24
    22-12-2018

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Yes, ik maak er een polygyny week van. Alles wat ik vind van polygyny up ik.
    Met welk doel?

  7. #1042
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door B100. Bekijk reactie
    Met welk doel?
    Om jahl over polygyny proberen te verwijderen en men laten beseffen dat het iets goeds en normaals is. En in sha Allah zullen veel meer mannen meerdere vrouwen trouwen en rechtvaardig zijn en zullen veel meer zusters co wives willen worden of accepteren dat hun rechtvaardige man meerdere vrouwen trouwt.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #1043
    MVC Lid

    Reacties
    170
    06-08-2021

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Om jahl over polygyny proberen te verwijderen en men laten beseffen dat het iets goeds en normaals is. En in sha Allah zullen veel meer mannen meerdere vrouwen trouwen en rechtvaardig zijn en zullen veel meer zusters co wives willen worden of accepteren dat hun rechtvaardige man meerdere vrouwen trouwt.
    Ga toch weg.



  9. #1044
    MVC Lid

    Reacties
    1.072
    04-03-2010

    Up
    Blijf positief