1. #16
    Verbannen

    Reacties
    8.219
    27-09-2004

    Citaat Geplaatst door Luv Bekijk reactie
    Allah heeft het toegestaan, en hoe sta je er dan nu tegenover?
    wat verwacht je , dat ze van mening verandert ?!

    ooit gehoord van selectief islam , marokkaanse
    meiden kiezen alleen wat in hun straatje past.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    610
    20-03-2011

    Citaat Geplaatst door Luv Bekijk reactie
    Allah heeft het toegestaan, en hoe sta je er dan nu tegenover?
    lees goed wat ik gezegd heb. Allah houd niet alleen van de moslimmannen maar ook van de moslimvrouwen. Hij heeft redenen genoemd waarom een man zou mogen hertrouwen maar niet voor zijn genot. ik heb een voorbeeld genoemd, bijvoorbeeld een handicap die je overkomt, tuurlijk laat je je man hertrouwen in dat geval, want je kan je taken niet meer aan dan. maar een gezonde vrouw waarop niks aan te merken valt, kan niet zomaar vervangen worden in de islam voor een 2e. Dat staat duidelijk in het boek van Allah swt.

    Daarnaast moet een man ervoor zorgen in dat geval dat geen van de vrouwen tekort word gedaan. Als je goed om je heen kijkt, kan vaak de man, niet eens 1 gezin aan. Laatstaan meerdere.“En mochten jullie vrezen de rechtvaardigheid tussen jullie vrouwen niet te handhaven, neem dan genoegen met één” sorah An Nisa 3
    “Hoezeer jullie ook wensen, nimmer zullen jullie in staat zijn de rechtvaardigheid tussen de vrouwen te kunnen handhaven.” sorah An Nisa 129
    Daaraan kun je zien dat het haast onmogelijk is. De wijsheid achter de toestemming tot polygamie wordt gezien als een morele en sociale noodzaak.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    4.946
    18-04-2006

    Citaat Geplaatst door chocofreek Bekijk reactie
    lees goed wat ik gezegd heb. Allah houd niet alleen van de moslimmannen maar ook van de moslimvrouwen. Hij heeft redenen genoemd waarom een man zou mogen hertrouwen maar niet voor zijn genot. ik heb een voorbeeld genoemd, bijvoorbeeld een handicap die je overkomt, tuurlijk laat je je man hertrouwen in dat geval, want je kan je taken niet meer aan dan. maar een gezonde vrouw waarop niks aan te merken valt, kan niet zomaar vervangen worden in de islam voor een 2e. Dat staat duidelijk in het boek van Allah swt.
    echt? kan je die ayaat plaatsen?
    The Prophet said, “Every Deen has an innate character. The character of Islam is modesty (haya).” (Abu Dawood)

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    8.219
    27-09-2004

    Citaat Geplaatst door Mariah Bekijk reactie
    echt? kan je die ayaat plaatsen?
    +1

  5. #20
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Heftiggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg gggggggggggggggggggg

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  6. #21
    ;)

    Reacties
    4.772
    20-10-2005

    wa alaykoem as salaam,

    lees de levensverhaal van de profeet ( vrede zij met hem) en zijn vrouwen, een betere voorbeeld kan ik je niet geven.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    9.573
    13-05-2010

    het is echt schandalig hoe hierover gesproken wordt door sommigen
    Allaahheeft het halal gemaakt dus wat hebben wij nog te zeggen?
    als je het niet denkt aan te kunnen dan kun je dat aangeven maar ga niet zo oneerbiedig spreken over iets dat Allaahtoegestaan heeft

    moge Allaahons leiden,Ameen

    PS:

    ik had graag daliel gehad over het feit dat een man alleen maar een 2de vrouw mag als zijn eerste vrouw onvruchtbaar,gehandicapt of ziek is..
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Nwvjm7T3MoA
    “De islam is vreemd begonnen en zal (in de toekomst) vreemd worden, zoals het begonnen is. Vrede en blijde tijdingen zijn dan met de vreemdelingen" ( Sahih Muslim.)
    Moge Allaah ons laten behoren tot de vreemdelingen

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    14.108
    20-12-2005

    Citaat Geplaatst door chocofreek Bekijk reactie
    lees goed wat ik gezegd heb. Allah houd niet alleen van de moslimmannen maar ook van de moslimvrouwen. Hij heeft redenen genoemd waarom een man zou mogen hertrouwen maar niet voor zijn genot. ik heb een voorbeeld genoemd, bijvoorbeeld een handicap die je overkomt, tuurlijk laat je je man hertrouwen in dat geval, want je kan je taken niet meer aan dan. maar een gezonde vrouw waarop niks aan te merken valt, kan niet zomaar vervangen worden in de islam voor een 2e. Dat staat duidelijk in het boek van Allah swt.

    Daarnaast moet een man ervoor zorgen in dat geval dat geen van de vrouwen tekort word gedaan. Als je goed om je heen kijkt, kan vaak de man, niet eens 1 gezin aan. Laatstaan meerdere.“En mochten jullie vrezen de rechtvaardigheid tussen jullie vrouwen niet te handhaven, neem dan genoegen met één” sorah An Nisa 3
    er zijn idd verschillende redenen waarom een man kan hertrouwen, maar dat hoeft niet alleen zo te zijn datzijn vrouw ziek is of geen kinderen kan krijgen.
    dat kan ook bijv lust zijn van zijn kant.
    hij moet wel alle 4 de vrouwen kunnenn onderhouden en even goed behandelen,

  9. #24

    Reacties
    4.785
    17-02-2010

    Citaat Geplaatst door chocofreek Bekijk reactie
    lees goed wat ik gezegd heb. Allah houd niet alleen van de moslimmannen maar ook van de moslimvrouwen. Hij heeft redenen genoemd waarom een man zou mogen hertrouwen maar niet voor zijn genot. ik heb een voorbeeld genoemd, bijvoorbeeld een handicap die je overkomt, tuurlijk laat je je man hertrouwen in dat geval, want je kan je taken niet meer aan dan. maar een gezonde vrouw waarop niks aan te merken valt, kan niet zomaar vervangen worden in de islam voor een 2e. Dat staat duidelijk in het boek van Allah swt.

    Daarnaast moet een man ervoor zorgen in dat geval dat geen van de vrouwen tekort word gedaan. Als je goed om je heen kijkt, kan vaak de man, niet eens 1 gezin aan. Laatstaan meerdere.“En mochten jullie vrezen de rechtvaardigheid tussen jullie vrouwen niet te handhaven, neem dan genoegen met één” sorah An Nisa 3
    En wat staat daarvoor dan
    Genoeg mannen die het wel aankunnen.
    Allaah soubhaana wa ta3aala kent Zijn schepselen het beste.
    Dus laat jouw theorietjes maar achterwege. De 3ulamaa zijn jou voor geweest.
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.082
    03-05-2012

    Citaat Geplaatst door chocofreek Bekijk reactie
    lees goed wat ik gezegd heb. Allah houd niet alleen van de moslimmannen maar ook van de moslimvrouwen. Hij heeft redenen genoemd waarom een man zou mogen hertrouwen maar niet voor zijn genot. ik heb een voorbeeld genoemd, bijvoorbeeld een handicap die je overkomt, tuurlijk laat je je man hertrouwen in dat geval, want je kan je taken niet meer aan dan. maar een gezonde vrouw waarop niks aan te merken valt, kan niet zomaar vervangen worden in de islam voor een 2e. Dat staat duidelijk in het boek van Allah swt.

    Daarnaast moet een man ervoor zorgen in dat geval dat geen van de vrouwen tekort word gedaan. Als je goed om je heen kijkt, kan vaak de man, niet eens 1 gezin aan. Laatstaan meerdere.“En mochten jullie vrezen de rechtvaardigheid tussen jullie vrouwen niet te handhaven, neem dan genoegen met één” sorah An Nisa 3
    Vooralsnog heb ik duidelijk gelezen wat je schreef. Jij vind polygame iets vreselijks en onmenselijks. Wat valt hier niet duidelijks aan te lezen?

    Dan vraag ik jou om bewijs te plaatsen dat polygame niet toegestaan is wanneer de vrouw gezond is en waar '' niets op aan te merken ' valt.

  11. #26

    Reacties
    4.785
    17-02-2010

    Citaat Geplaatst door FATIMAZOHRA85 Bekijk reactie
    mijn nichtje heeft nu trouwens ook een kindje van een paar maanden.
    de kinderen komen wel samen bij oma en opa trouwens die kennenelkaar dus wel.
    zij kent zijn kids ook allemaal, alleen de vrouwen hebben dus geen behoeft aan contact met elkaar
    Ooh oke, best apart eigenlijk.
    Mjah aan de andere kant; als ze dit zelf zo willen en de fitna die zou kunnen ontstaan hierdoor beperkt blijft, why not.
    Maar t ligt ook wel weer aan mezelf, ik zou wel willen weten met wie mijn man getrouwd is. Misschien is ze wel hartstikke lief of een ontzettende stomme trut Mja daar kom je dan nooit achter haha
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

  12. #27
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Vanmelangzalzeleven niet. Of ik moet totaal geen keus hebben, denk ik dan.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  13. #28

    Reacties
    4.785
    17-02-2010

    Ipv jouw reactie te wijzigen kan je ook plaatsen chocofreak.
    Nu moet ik de hele reutemeteut citeren.


    Ben te lui.

    Als je klaar bent met wijzigen ff aan de bel trekken dan kan ik erop ingaan.
    و صدق الشعر اذ يقول ؛ قل لي صاحب اراك غريبا، بين هذا الانام دون الخليل
    قلت كلا! بل الانام غريب انا في عالم و هذه سبيلي. هذا هو الغريب ؛ غريب عند العابثين من البشر ولكنه عند ربه في مقام كريم

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    13.051
    23-05-2010

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Vanmelangzalzeleven niet. Of ik moet totaal geen keus hebben, denk ik dan.


    Elke vrouw is jaloers hoor..... vooral als de andere vrouw mooier of geliefd is. Het is een natuurlijke emotie . Zelfs Ajcha was jaloers op bepaalde vrouwen van de profeet , de moeder der gelovigen.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    14.108
    20-12-2005

    Citaat Geplaatst door Oum-Nour Bekijk reactie
    Ooh oke, best apart eigenlijk.
    Mjah aan de andere kant; als ze dit zelf zo willen en de fitna die zou kunnen ontstaan hierdoor beperkt blijft, why not.
    Maar t ligt ook wel weer aan mezelf, ik zou wel willen weten met wie mijn man getrouwd is. Misschien is ze wel hartstikke lief of een ontzettende stomme trut Mja daar kom je dan nooit achter haha
    Het komt ook omdat alle vrouwen het er niet mee eens waren.
    e 1e vrouw had het er moeilijk mee ten hij met de 2e ging trouwen, de 2e vond het niet leuk dat hij met mijn nichtje trouwde.
    We hebben ook tegen mijn nichtje gezegd, niet verbaasd zijn als hij met een 4e gaat trouwen, maar zij zit op een roze wolk.
    Het is gewoon een man die van vrouwen houdt en van Allah
    En daar is een oplossing voor dus hij heeft het opgelost