1. #1
    brain user

    Reacties
    1.430
    03-12-2004

    Wonen is duur geworden

    Ik woon op dit moment in een sociale huurwoning en betaal €421 huur icl. servicekosten. 3 slaapkamers en een woonkamer, 65m2, gebouwd in 1967.

    Ik ben al een jaar bezig om een andere ruimere, betaalbare huurwoning te vinden. Ik heb een inschrijftijd van 7 en een half jaar, dus genoeg in mijn regio dan, om een andere woning te vinden. Ik verdien bijna €32000 p/j, dus ook nog onder de wettelijk vastgestelde grens van €34085 om in een sociale huurwoning te mogen wonen.

    Ik heb meerdere malen op eengezinswoningen gereageerd die ik ook aangeboden kreeg, maar na een bedenktijd heb ik er toch vanaf gezien. Voor nieuwbouwwoningen is de kale huurprijs minimaal €664 op dit moment, dat is dus €243 meer dan ik nu betaal. Ik heb ook geen recht meer op huurtoeslag, omdat ik meer dan €29900 p/j verdien. Als ik op die aanbiedingen inga dan heb ik straks te weinig te eten. Er is verder niets om op te bezuinigen.

    Er zijn ook ruime eengezinswoningen (5 kamers), maar dan moet je met minimaal 5 personen zijn. Wij zijn met 4 personen. Te oude woningen (voor 1970) en te kleine eengezinswoningen wil ik niet wonen, ik woon nu beter. woningen waarvoor ik, nou vooruit €550 voor wil betalen, zijn vaak te oud en te klein.

    Kopen kan in mijn geval niet omdat het haram is i.v.m. rente. het is wel moeilijk in Nederland.
    Laatste jaren minder actief door werk en gezin.

  2. #2
    brain user

    Reacties
    1.430
    03-12-2004

    -----------------
    Laatste jaren minder actief door werk en gezin.

  3. #3
    <3

    Reacties
    3.291
    06-07-2012

    Wonen is duur ja.

    Ik woon kleiner en maar 2 slaapkamers en huur is vele malen hoger excl servicekosten