1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    671
    15-06-2011

    Jeetje, wat zijn jullie dramatisch zeg. Het idee dat iemand door je iets te laten eten dingen kan laten doen, die je anders nóóit zou doen, is bespottelijk. Dat is hoe IK het zie. Dat heeft verder niks met mijn geloof te maken.
    Grappige dat jullie mij gelijk uitmaken voor een niet-moslim of onwetende. Iedereen roept hier dat het onderdeel van het geloof is, maar ik heb nog geen keihard bewijs gezien. Wat is weet en gelezen heb en geloof is dat onze werelden gescheiden zijn.
    Mensen kunnen raar doen door psychologische stoornissen, door manipulaties en er kan daarboven wat los zitten. Die voodoo-praktijken zijn onzin. Dat zijn mensen die geld verdienen aan het bang maken van mensen en die maken misbruik van onwetende mensen. Bezeten worden? Hmm, misschien als ik het zelf zie.
    Wat wordt er bereikt met bezeten worden? Saytaan wil ons slechten dingen laten doen. Wij hebben de keuze tussen goed of fout. Als wij bezeten zijn kunnen we die keuze niet meer maken en zijn we daar dan ook niet verantwoordelijk voor. Wat ik dan zo vreemd vind, waarom zouden we door djins bezeten worden als toch niet gestraft kunnen worden voor wat we hebben gedaan? Waarom zou saytaan zich daar überhaupt mee bezig houden als zijn doel is ons te laten falen?
    Go ahead, I don't mind the act.

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    99
    15-05-2005

    Citaat Geplaatst door Vandepotgerukt Bekijk reactie
    Jeetje, wat zijn jullie dramatisch zeg. Het idee dat iemand door je iets te laten eten dingen kan laten doen, die je anders nóóit zou doen, is bespottelijk. Dat is hoe IK het zie. Dat heeft verder niks met mijn geloof te maken.
    Grappige dat jullie mij gelijk uitmaken voor een niet-moslim of onwetende. Iedereen roept hier dat het onderdeel van het geloof is, maar ik heb nog geen keihard bewijs gezien. Wat is weet en gelezen heb en geloof is dat onze werelden gescheiden zijn.
    Mensen kunnen raar doen door psychologische stoornissen, door manipulaties en er kan daarboven wat los zitten. Die voodoo-praktijken zijn onzin. Dat zijn mensen die geld verdienen aan het bang maken van mensen en die maken misbruik van onwetende mensen. Bezeten worden? Hmm, misschien als ik het zelf zie.
    Wat wordt er bereikt met bezeten worden? Saytaan wil ons slechten dingen laten doen. Wij hebben de keuze tussen goed of fout. Als wij bezeten zijn kunnen we die keuze niet meer maken en zijn we daar dan ook niet verantwoordelijk voor. Wat ik dan zo vreemd vind, waarom zouden we door djins bezeten worden als toch niet gestraft kunnen worden voor wat we hebben gedaan? Waarom zou saytaan zich daar überhaupt mee bezig houden als zijn doel is ons te laten falen?

    je hebt geen keiharde bewijzen gezien?

    Ik heb een vraag voor je..

    vind jij dat je verstand hebt? kan je die zien? nee toch? dat is precies zo met het geloof en dit. sommige dingen hoef je niet te zien maar weet dat t er is...............................

  3. #93
    MVC Lid

    Reacties
    671
    15-06-2011

    Citaat Geplaatst door leila Bekijk reactie
    je hebt geen keiharde bewijzen gezien?

    Ik heb een vraag voor je..

    vind jij dat je verstand hebt? kan je die zien? nee toch? dat is precies zo met het geloof en dit. sommige dingen hoef je niet te zien maar weet dat t er is...............................
    Ja, daarom geloof ik ook in Allah swt..
    Go ahead, I don't mind the act.

  4. #94
    LifeSuxThenYouDie

    Reacties
    9.980
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Vandepotgerukt Bekijk reactie
    Jeetje, wat zijn jullie dramatisch zeg. Het idee dat iemand door je iets te laten eten dingen kan laten doen, die je anders nóóit zou doen, is bespottelijk. Dat is hoe IK het zie. Dat heeft verder niks met mijn geloof te maken.
    Grappige dat jullie mij gelijk uitmaken voor een niet-moslim of onwetende. Iedereen roept hier dat het onderdeel van het geloof is, maar ik heb nog geen keihard bewijs gezien. Wat is weet en gelezen heb en geloof is dat onze werelden gescheiden zijn.
    Mensen kunnen raar doen door psychologische stoornissen, door manipulaties en er kan daarboven wat los zitten. Die voodoo-praktijken zijn onzin. Dat zijn mensen die geld verdienen aan het bang maken van mensen en die maken misbruik van onwetende mensen. Bezeten worden? Hmm, misschien als ik het zelf zie.
    Wat wordt er bereikt met bezeten worden? Saytaan wil ons slechten dingen laten doen. Wij hebben de keuze tussen goed of fout. Als wij bezeten zijn kunnen we die keuze niet meer maken en zijn we daar dan ook niet verantwoordelijk voor. Wat ik dan zo vreemd vind, waarom zouden we door djins bezeten worden als toch niet gestraft kunnen worden voor wat we hebben gedaan? Waarom zou saytaan zich daar überhaupt mee bezig houden als zijn doel is ons te laten falen?
    Dat laatste stuk, als je eenmaal de macht verliest dan verlies je ook hoop. Als jij steeds vecht voor iets maar je verliest steeds, zul je dan verder gaan trainen of zul je gewoon ophouden met trainen?

    Dat is precies hetzelfde met bezetenheid. Ik kan je voorstellen aan een meid die echt een vrome meid is masha allah. Maar telkens als ze bid en ze sluit haar ogen dan bid ze opeens de andere kant op. Telkens als ze quran wil lezen dan krijgt ze kotsneigingen. En telkens als ze wil vasten en ze wil haar vasten verbreken dan begint ze een aanval te krijgen.

    Toeval? Denk het niet. Je moet het pas zien om te zeggen, NEE is bull shit.

    Ik heb veel verschillende bezeten personen gezien en het is zwaar. Hoe vaker ze aanvallen krijgen hoe minder ze willen vechten om gewoon te blijven bij het geloof.

    De sunnah vind jij blijkbaar geen sterk bewijs dan is het jij dat zich minder inzet voor de geloof. Allah heeft altijd gezegd, geloof in mijn woorden en in mijn boodschapper.

    Dus hierbij nodig ik je graag uit om bij een exorcisme plaats te vinden of gewoon iemand te spreken die bezeten is.
    Ben niet wie je denkt dat ik ben....

  5. #95
    LifeSuxThenYouDie

    Reacties
    9.980
    20-05-2003

    Vandepotgerukt: Een hele goeie dat TheSupremeking heeft gezegd. Je sprak over de Quran dat sprak
    over si7r niet waar.

    Ken je het verhaal van Haroet & Maroet?
    Ben niet wie je denkt dat ik ben....

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    2.468
    20-08-2011

    Si7r in de Marokkaanse gemeenschap is net brood. Alles word gedaan met si7r. Men is dagelijks bezig met het
    Bezoeken van tovenaars voor elk iets dat er niet goed zit. Men onderschat het en heeft het vaak ook niet meteen door. Zoiets groeit met de tijd. Meid, ik raad je aan om zelf Roqia te verrichten bij je broer om te kijken hoe hij erop reageert. Zoek een goede fkih waarvan je 100 procent weet dat hij alleen met de juiste middelen handelt, want genezen zal hij niet doen, maar alleen Allah zal hem genezen als hij dat wilt. Moge Allah hem genezen. Si7r is een ware hel!

  7. #97
    Trust in Allaah

    Reacties
    29
    06-10-2010

    Citaat Geplaatst door Vandepotgerukt Bekijk reactie
    Ik geloof niet in sihr. Geloof wel in psychologische stoornissen en manipulaties.
    Pas toch op met wat je zegt.
    Sihr is niet iets dat bedacht is door de mens. Allaah heeft ons hiervoor gewaarschuwd.

    Maar de duivels waren ongelovig, zij onderwezen de mensen tovenarij.
    [2:102 ]

    Moesa (Mozes) zei: "Datgene waar jullie mee gekomen zijn, is tovenarij. Voorwaar, Allah zal deze tenietdoen. Voorwaar, Allah zet het werk van de verderfzaaiers niet recht. En Allah bevestigt de Waarheid met Zijn Woorden, ook al hebben de misdadigers er een hekel aan."
    [10:81-82 ]

    Voorwaar, datgene wat zij verricht hebben, is slechts de list van een tovenaar. En de tovenaar zal niet welslagen, wat hij ook doet.
    [20:69 ]

    En tegen het kwaad van de vrouwen die op de knopen blazen.
    [113:4 ]

    De Profeet - 'alayhi salaatu wa salaam - heeft gezegd:
    "Degene die zelf tovenarij praktiseert of een ander dit laat doen, hij behoort niet tot ons..."

    Ik heb er altijd in geloofd, maar ergens had ik zoiets van dat komt toch nooit voor. Nee joh, het bestaat maar niet meer zo etc.
    Tot je een keer zelf een persoon ziet bij wie sihr is gedaan. Subhanna Allaah. Waar de mens toe in staat is. Moge Allaah ons hiervoor behoeden.
    Maar het is inderdaad ook typisch Marokkaans om gelijk sihr te roepen.
    Ghayr.

  8. #98
    MVC Lid

    Reacties
    671
    15-06-2011

    Okey, ik weet wat er aan de hand is. Ik heb problemen met het woord 'tovenarij'. Het klinkt onrealistisch in mijn ogen dat men beschikt over onmenselijke gaven. In het verhaal zelf hadden ze het ook over bedrog, ziektes verwekken en illusies creëren. Kijk dat klinkt wat normaler. Elke kwakzalver kan dat en in al het voorgaande erkende ik dat dan ook.
    Daarnaast is sihr voor de ongelovigen dus erin geloven, maakt bijgeloof, want waar je in zou moeten geloven is dat Allah alziende en alwetende is. Als je dit gelooft, dan is er geen ruimte voor sihr. Hierdoor zijn de fatima handjes en andere dingen ook verboden.
    Go ahead, I don't mind the act.

  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    671
    15-06-2011

    Over dat bezeten zijn. Mensen laten zichzelf in de waan. Het menselijk brein is niet feilloos en verliest vaak grip op realiteit. Tegen die mensen zou ik zeggen: doe eens gauw normaal. Die zouden eens de oorzaak moeten zoeken, want dat komt niet zomaar.
    Go ahead, I don't mind the act.

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    949
    16-08-2007

    Waarom is alles gelijk sihr. Ik snap dat dat soort dingen voorkomen, maar je moet zulk gedrag altijd relativeren. Denk aan de omgeving waar hij in zit, heeft hij een diploma, een baan, een goede jeugd gehad. Voelt hij zich lekker in zijn vel?

    Als imaams geen resultaat bieden, wellicht een sociaal werker/maatschappelijk werker/psycholoog wel..
    Noot: Aan bovenstaande tips/adviezen/commentaren/uiteenzettingen kunnen geen rechten worden ontleend.

  11. #101
    LifeSuxThenYouDie

    Reacties
    9.980
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Vandepotgerukt Bekijk reactie
    Over dat bezeten zijn. Mensen laten zichzelf in de waan. Het menselijk brein is niet feilloos en verliest vaak grip op realiteit. Tegen die mensen zou ik zeggen: doe eens gauw normaal. Die zouden eens de oorzaak moeten zoeken, want dat komt niet zomaar.
    Nogmaals ken je het verhaal van Haroet & Maroet?
    Ben niet wie je denkt dat ik ben....

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    671
    15-06-2011

    Citaat Geplaatst door BoubkerC Bekijk reactie
    Nogmaals ken je het verhaal van Haroet & Maroet?
    De engelen? Werd ook even genoemd in de uitleg.
    Go ahead, I don't mind the act.

  13. #103
    LifeSuxThenYouDie

    Reacties
    9.980
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Vandepotgerukt Bekijk reactie
    De engelen? Werd ook even genoemd in de uitleg.
    Zij volgen wat de duivels uitgegeven hadden tijdens het leven van Soelaiman. Soelaiman was
    niet ongelovig, maar de duivels waren ongelovig en onderwezen de mensen in toverij en die
    dingen die uit Babylon kwamen aan de twee engelen Haroet en Maroet, maar geen van deze
    twee (engelen) onderwees iemand (zulke zaken) tot zij gezegd hadden:'Wij testen slechts,
    wees dus niet ongelovig'. En van deze (engelen) leerden de mensen wat voor de scheiding
    tussen man en vrouw zorgden,
    maar zij konden niemand schade aanbrengen behalve met
    Allahs toestemming. En zij leerde datgene wat hun schade toebracht en waar zij geen
    voordeel aan hadden.
    En waarlijk zij wisten dat de kopers hiervan geen deel zouden hebben
    in het Hiernamaals. En hoe slecht was dat, dat zij zichzelf verkochten, als zij dat maar zouden weten.
    En als zij geloofd zouden hebben en zichzelf behoed hadden van het kwaad en hun plicht ten
    opzichte van Allah zouden hebben vervuld, zou de beloning van hun Heer veel beter zijn, als zij
    dat maar wisten!"

    (Qs Al Baqarah 2:102-103)
    Als je wil kan ik tafsier erbij pakken van Ibn Kathir - Rahimou Allah-.

    Nu zie je dat zowel in de Hadith als in de Quran tovernarij wordt genoemd.
    En nogmaals als je het niet gelooft ik nodig je graag uit tot een exorcisme. Ik zelf heb mensen
    ontmoet die schizofreen zijn, een breakdown hebben gehad of gespleten persoonlijkheden maar
    excorcisme is echt een andere koek.
    Ben niet wie je denkt dat ik ben....

  14. #104
    Trust in Allaah

    Reacties
    29
    06-10-2010

    Citaat Geplaatst door Vandepotgerukt Bekijk reactie
    Okey, ik weet wat er aan de hand is. Ik heb problemen met het woord 'tovenarij'. Het klinkt onrealistisch in mijn ogen dat men beschikt over onmenselijke gaven. In het verhaal zelf hadden ze het ook over bedrog, ziektes verwekken en illusies creëren. Kijk dat klinkt wat normaler. Elke kwakzalver kan dat en in al het voorgaande erkende ik dat dan ook.
    Daarnaast is sihr voor de ongelovigen dus erin geloven, maakt bijgeloof, want waar je in zou moeten geloven is dat Allah alziende en alwetende is. Als je dit gelooft, dan is er geen ruimte voor sihr. Hierdoor zijn de fatima handjes en andere dingen ook verboden.
    Geloven in sihr/tovernarij is geen bijgeloof. Het praktiseren van deze zaken is "bijgeloof"/Shirk.
    Fatima handjes, blauw oog van de Turken e.d. zijn inderdaad ook verboden.
    Geloof je ook niet in boze oog?

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    671
    15-06-2011

    Citaat Geplaatst door BoubkerC Bekijk reactie
    Als je wil kan ik tafsier erbij pakken van Ibn Kathir - Rahimou Allah-.

    Nu zie je dat zowel in de Hadith als in de Quran tovernarij wordt genoemd.
    En nogmaals als je het niet gelooft ik nodig je graag uit tot een exorcisme. Ik zelf heb mensen
    ontmoet die schizofreen zijn, een breakdown hebben gehad of gespleten persoonlijkheden maar
    excorcisme is echt een andere koek.
    Al met al komt het erop neer dat je je niet bezig moet houden met sihr (bedrog, geen tovenarij), want het is een ongelovige praktijk. En het leidt tot bijgeloof. Dus niet erin geloven, punt. Wat die engelen deden, was onderwijzen met de harde hand.

    Dat is goed, maar alleen als je het naar me toe brengt.
    Go ahead, I don't mind the act.