1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    34
    30-07-2012

    ♥ My cookbook ♥

    Salaamoe alaikoem dames,

    Het leek mij leuk om een topic te openen met gerechten die ik maak. Aangezien ik toch meestal een foto schiet van wat ik heb bereid. De gerechten die ik maak zijn gewoon van internet, ma, zussen en vriendinnen of bedenk spontaan wat. Als jullie vragen hebben of wat dan ook hoor ik het graag. Ik probeer de recepten zo snel mogelijk te plaatsen. Hoop dat jullie er wat aan hebben.

    Onze Heer, geef ons in de wereld het goede en in het hiernamaals het goede en bescherm ons tegen de bestraffing van de hel.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    34
    30-07-2012

    (Feest)salade




    Benodigheden:

    Rode bieten
    Sperziebonen (gekookt)
    Champignong
    Wortels (gekookt)
    Groene olijven in plakjes
    Kuipje garnalensalade
    Rijst
    Mais
    Blikje tonijn
    Kuipje tonijnsalade

    Zakje saladekruiden

    Bereidingswijze:

    Meng de saladekruiden met drie lepels water en drie lepels olijfolie.
    Houdt dit apart.

    Snij de wortel in blokjes en doe dit samen met de olijven in een kommetje. Snij de rode bieten in blokjes en dit doe je ook in een apart kommetje. Dit doe je ook met de sperziebonen. Dan verdeel je het
    mengsel van de saladekruiden over de kommetjes en roeren.
    Je groentjes zijn nu klaar.

    Champignons snij je in partjes en bak je in olijfolie met
    peper en zout. Dit laat je afkoelen.

    Rijst meng je samen met de mais, blikje tonijn en de
    tonijnsalade.

    Nu is alles klaar en kan je het netjes op je bord/schaal
    serveren.


    Bismillah!
    Onze Heer, geef ons in de wereld het goede en in het hiernamaals het goede en bescherm ons tegen de bestraffing van de hel.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    34
    30-07-2012

    Gevulde msmmen






    Benodigheden:

    1 kom fijne smid
    2 kommen bloem
    Zout
    Lauw water

    Gehakt
    Paprika (in blokjes gesneden)
    Ui (in blokjes gesneden)
    Geraspte kaas
    Kosbar
    Vier seizoenenpeper


    Bereidingswijze:

    Meng de smid met het bloem en zout. Kneed dit vervolgens met het lauwe water. Kneed dit goed door
    zo een 15 minuten. Het moet een soepel en geheel deeg worden. Laat vervolgens zo een anderhalf uur rusten.

    Nadat het heeft gerust kneed je het nog eens zo een 15 a 20 minuten. Als het goed is heb je nu een lekker zacht deegje. Maak balletjes van de deeg en besmeer ze met olie. Werk nu 1 voor 1 je balletjes af door ze plat te maken met je handpalm (gebruik olie). Niet te dun dat ze uit scheuren, maar ook niet dik.

    Als je dat hebt gedaan verdeel je wat gehakt, ui, paprika en kosbar eroverheen. Strooi wat geraspte kaas en vier seizoenpeper erover. Vouw nu het onderste gedeelte naar het midden toe en het bovenste gedeelte daar weer op. Zelfde doe je met links en rechts. Je hebt nu een vierkant pakketje. Maak dit iets platter door met een beetje olie wat aan te drukken. Je kan nu je msmmen afbakken op een pizzapan of anegdhem.
    Laat bij de kanten zo een 5 minuten erop. In ieder geval tot ze goudbruin zijn.


    Bismillah!

    Hoop dat het een beetje duidelijk is.
    Onze Heer, geef ons in de wereld het goede en in het hiernamaals het goede en bescherm ons tegen de bestraffing van de hel.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    34
    30-07-2012

    Taartsalade




    Benodigheden:

    4 a 5 aardappelen (ligt eraan hoe groot je vorm is)
    1 blik Mexicaanse groenten Bonduelle
    1 kuipje garnalensalade
    2 eieren in stukjes
    Peper
    Zout

    Voor de garnering:
    Mayo
    1 blikje tonijn
    Roze garnalen
    Groene olijven

    Bereidingswijze:

    Schil de aardappelen, snij ze in blokjes en kook ze in water. Nadat ze zijn gekookt laat je ze afkoelen. Vervolgens meng je de aardappelen met de groenten, garnalensalade en eieren. Breng op smaak met wat peper en zout. Als je het hebt gemengd kan je het in een vorm doen en goed aandrukken (ik heb een ovale ovenschotel gebruikt). Daarna kiep je het om in een bord. Nu ga je je taart besmeren met mayo. Als je dit hebt gedaan kan je de zijkanten aandrukken met tonijn. Tot slot verder decoreren met je garnalen en olijven. En beetje peterselie overheen strooien.


    Bismillah!
    Onze Heer, geef ons in de wereld het goede en in het hiernamaals het goede en bescherm ons tegen de bestraffing van de hel.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    34
    30-07-2012

    Vischarmila






    Benodigheden:
    1 ui
    3 wortels
    1 rode paprika
    2 tomaten
    Roze garnalen
    Groene olijven

    Peper
    Zout
    Knoflookpoeder
    Ras el Hanout
    Peterselie/kosbar

    Bereidingswijze:

    Snij je ui, wortels en paprika in blokjes. Doe dit in een pan met olijfolie en laat een beetje garen. Snij je tomaten in blokjes en voeg erbij. Voeg dan ook de kruiden en kosbar toe. Goed roeren en zo een 20 a 25 minuten op het vuur laten koken. Dan doe je de garnalen en olijven die je in plakjes hebt gesneden bij. Nog zo een 5 minuten op het vuur en dan is het klaar.


    Bismillah!
    Onze Heer, geef ons in de wereld het goede en in het hiernamaals het goede en bescherm ons tegen de bestraffing van de hel.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    440
    16-04-2003

    Dat ziet er lekker uit meid!! vooral die taartsalade mag ik daar het recept van?

  7. #7
    Tawayagetch ღ

    Reacties
    235
    27-03-2010

    Ziet er goed uit allemaal! Ga zo door

    upp! xx

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    396
    03-10-2003

    Ik wil die van vischarmila!

  9. #9
    = BADGER1

    Reacties
    14.384
    09-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Welkom meid op de cuisine topic, had al lang eerder een topic moeten beginnen, zulke mooie gerechten echt superbbbbb.

    dikke duim voor jou

    VOOR SOMMIGEN IS EEN BRIL EEN GLAZEN BLIKOPENER.



    Voorlopig wegens tijdsgebrek geen recepten.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    34
    30-07-2012

    Citaat Geplaatst door halawa Bekijk reactie
    Dat ziet er lekker uit meid!! vooral die taartsalade mag ik daar het recept van?
    Citaat Geplaatst door Tasjesdieff Bekijk reactie
    Ziet er goed uit allemaal! Ga zo door

    upp! xx
    Citaat Geplaatst door Amazigh-x Bekijk reactie
    Uppie.
    Citaat Geplaatst door zinnezintje Bekijk reactie
    Ik wil die van vischarmila!
    Dank jullie wel meiden. Recept van de taartsalade en vischarmila heb ik erbij gezet.

    Citaat Geplaatst door -kiki- Bekijk reactie
    Welkom meid op de cuisine topic, had al lang eerder een topic moeten beginnen, zulke mooie gerechten echt superbbbbb.

    dikke duim voor jou

    Dank je wel zeg, echt super lief.
    Onze Heer, geef ons in de wereld het goede en in het hiernamaals het goede en bescherm ons tegen de bestraffing van de hel.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    34
    30-07-2012

    Boruk











    Benodigheden:

    Beslag:
    1 glas yoghurt (180 ml)
    1 glas zonnebloemolie (180 ml)
    3 eieren
    Half zakje bakpoeder

    Gehaktvulling:
    250 gram gehakt
    1 ui
    Halve paprika
    Kosbar
    Zout
    Peper
    Piri Piri

    Kaasvulling:
    1 blok fetakaas

    Loempiavellen


    Bereidingswijze:

    Mix in een kom de yoghurt, zonnebloemolie en de eieren.
    Strooi daarna de bakpoeder erover en roer dit. Houdt je beslag
    even apart.

    Ik heb twee soorten vullingen hier; één met gehakt en de ander met fetakaas.

    Rul je gehakt in wat olie. Doe dan de ui en paprika erbij.
    Voeg tenslot de kosbar en kruiden erbij.

    Voor je kaasvulling hoef je alleen de fetakaas te verkruimelen.

    Pak een loempiavel en dompel dit onder in je beslag. Knijp het
    overtollige beslag er voorzichtig uit. Leg de vel op je werkbank met een punt
    naar beneden en een punt naar boven. Leg in het midden van je vel wat van de gehaktvulling.
    Pak dan het onderste punt en breng dit naar het bovenste punt. Je hebt nu een driehoek. Dan maak je er een slangentje van door het naar boven toe te rollen. Maar er dan een rolletje van zoals op de ene laatste foto te zien is. Werk zo alles af tot je vulling op is. Dit doe je ook met de fetakaas.

    In de oven op 200 graden. Ze zijn klaar als ze goudbruin zijn.


    Bismillah!
    Onze Heer, geef ons in de wereld het goede en in het hiernamaals het goede en bescherm ons tegen de bestraffing van de hel.

  12. #12
    ergens

    Reacties
    1.386
    27-10-2007

    ziet er heel goed uit meid
    recept van die laatste foto?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.562
    20-12-2010

    en wie hebbe we daaar nou ! masallaaah schat ziet er goed uit echt leukkkkkkk uppie voor jou xxxxxxxxxx

  14. #14
    *Luckygirl*

    Reacties
    4.535
    09-02-2011

    Oléééé dat ziet er heerlijk uit, nog een fan meld zich aan

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.341
    08-06-2004

    mashallah ziet er goed uit ik kijk uit naar de rest