1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    8
    09-06-2011

    Muggen!!!

    Hallo dames!! Ik heb echt een groot probleem.
    Heb heel veel last van muggen overdag ramen open dan gaan ze al nestelen, dus tegen de avond word je al lekker gebeten. Ik vind het zo zielig voor mijn kids die zitten helemaal onder de bulten.
    Help me AUB!!!!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    161
    24-03-2006

    Je kan bij de Blokker (ook vast wel andere winkels) een hor kopen. Een soort gaas wat je voor je raam ophangt zodat er geen muggen binnen komen.

  3. #3
    ben er niet.

    Reacties
    35.774
    26-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    bij de DA drogist (misschien ook bij andere drogisten) kun je van die armbandjes kopen die een citroengeur afgeven. Als je zo'n armbandje in de kamer neerlegt (geur is best sterk) blijven de muggen ver weg. Ook kun je bv citroenkaarsen kopen en aansteken of citroenplantjes kopen en door het huis heen neerleggen.

    Verder kun je overwegen om een hor aan te schaffene. Met een hor kun je de deuren open zetten zonder dat er insecten binnen komen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.166
    30-03-2003

    ik weet niet of je een smart phone hebt, iphone of blackberry.
    Er is een applicatie die je kunt downloaden. ''anti mosquito'' heet het.
    En als je 'm aan zet horen die muggen een geluid waar ze niet tegen kunnen. Mensen horen deze geluid niet.
    En dan gaan die vliegen weg!
    Het is een gratis applicatie dus je hebt niks te verliezen!

    Ik heb 'm ook en het helpt! want ik werd ook altijd gebeten!

    ik vond het eerst ook heel bizar, een applicatie die muggen wegjaagd!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.394
    06-05-2010

    ik heb er elke nacht oorlog mee.! Voor me kleine heb ik een klamboe die echt afgesloten is , en dat helpt wel hmdl
    Maar ik! ze moeten altijd mij hebben wordt gek van dat gezoem !:@
    .

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.394
    06-05-2010

    Citaat Geplaatst door riffia_naima Bekijk reactie
    ik weet niet of je een smart phone hebt, iphone of blackberry.
    Er is een applicatie die je kunt downloaden. ''anti mosquito'' heet het.
    En als je 'm aan zet horen die muggen een geluid waar ze niet tegen kunnen. Mensen horen deze geluid niet.
    En dan gaan die vliegen weg!
    Het is een gratis applicatie dus je hebt niks te verliezen! moet ik dan de hele avond die applicatie aanzetten?

    Ik heb 'm ook en het helpt! want ik werd ook altijd gebeten!

    ik vond het eerst ook heel bizar, een applicatie die muggen wegjaagd!
    .
    moet ik dan de hele nacht die applicatie aanzetten ?
    .

  7. #7
    Love

    Reacties
    2.269
    20-01-2012

    Ik heb bij alle ramen een hor.. Niet alleen voor muggen maar ook voor andere insecten.. Ik heb ook een electrische tennisracket en daar pak ik ze heel vlug mee.. Gelukkig komen ze alleen nog maar door de deur.. Dus heb er vaak maar 1 of 2 per 3 dagen.. Ik woon namelijk naast een sloot..

    Wat heb ik al uitgeprobeerd:

    Zo een blauwe lamp die je hoog moet hangen.. Helpt voor geen meter want hij is nog superschoon.. Zag zelfs een keer een mug heel droog naast die lamp..
    Zo een geur ding die je in de stopcontact doet en die de geur van citroelle ofzo afgeeft waarbij de muggen uit de buurt blijven want ze kunnen niet tegen de geur.. Hielp voor geen meter.. Want had soms zelfs 8 muggen in een kamer ( ja heb ze geteld bij het doden) en van die 8 zijn er altijd 2 die schijt hebben..
    Zo een ding die je in de stopcontact doet en die een geluid afspeelt die wij niet kunnen horen maar de muggen wel.. Dat hielp ook geen meter.. Werd gewoon vrolijk gebeten hoor.. En ik hoorde die geluid wel..

    Ik ben er later achtergekomen dat de muggen via de roosters bij het raam binnenkwamen.. De gaten waren blijkbaar groot genoeg.. Die gaan nu altijd dicht..
    Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.

  8. #8
    Married..

    Reacties
    3.496
    31-03-2008

    Citaat Geplaatst door riffia_naima Bekijk reactie
    ik weet niet of je een smart phone hebt, iphone of blackberry.
    Er is een applicatie die je kunt downloaden. ''anti mosquito'' heet het.
    En als je 'm aan zet horen die muggen een geluid waar ze niet tegen kunnen. Mensen horen deze geluid niet.
    En dan gaan die vliegen weg!
    Het is een gratis applicatie dus je hebt niks te verliezen!

    Ik heb 'm ook en het helpt! want ik werd ook altijd gebeten!

    ik vond het eerst ook heel bizar, een applicatie die muggen wegjaagd!
    Deze ga ik zeker uitproberen! Hier heb ik nog nooit van gehoord. hoor je het geluid zelf niet?

  9. #9
    Married..

    Reacties
    3.496
    31-03-2008

    Citaat Geplaatst door Kettingkje Bekijk reactie
    Ik heb bij alle ramen een hor.. Niet alleen voor muggen maar ook voor andere insecten.. Ik heb ook een electrische tennisracket en daar pak ik ze heel vlug mee.. Gelukkig komen ze alleen nog maar door de deur.. Dus heb er vaak maar 1 of 2 per 3 dagen.. Ik woon namelijk naast een sloot..

    Wat heb ik al uitgeprobeerd:

    Zo een blauwe lamp die je hoog moet hangen.. Helpt voor geen meter want hij is nog superschoon.. Zag zelfs een keer een mug heel droog naast die lamp..
    Zo een geur ding die je in de stopcontact doet en die de geur van citroelle ofzo afgeeft waarbij de muggen uit de buurt blijven want ze kunnen niet tegen de geur.. Hielp voor geen meter.. Want had soms zelfs 8 muggen in een kamer ( ja heb ze geteld bij het doden) en van die 8 zijn er altijd 2 die schijt hebben..
    Zo een ding die je in de stopcontact doet en die een geluid afspeelt die wij niet kunnen horen maar de muggen wel.. Dat hielp ook geen meter.. Werd gewoon vrolijk gebeten hoor.. En ik hoorde die geluid wel..

    Ik ben er later achtergekomen dat de muggen via de roosters bij het raam binnenkwamen.. De gaten waren blijkbaar groot genoeg.. Die gaan nu altijd dicht..
    Jij hebt echt je onderzoek gedaan hahahaha.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.394
    06-05-2010

    zo een ding voor in de stopcontact hielp ook voor geen meter bij mij .
    .

  11. #11
    majdoulientje

    Reacties
    9.858
    18-05-2009

    Me zoontje werd iikvgebeten neskien maar ik gebruik muggenspray die spuit ik een half uur voordat hij gaat slapen in ze kamer en elke keer als ik ze kamer inloop chek ik elke hoek die hor van blókker is troep heb dat ook gekocht maar is echt troep ik wil een goede en stevige hor die je ook weg kan halen ik heb ook last van vliegen ik heb een gracht en veel groen aan de overkant en soms komen oik van die vieze spinnen binnen dus moet nodig een hor aanschaffen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    8
    09-06-2011

    dames!!! heel erg bedankt voor jullie tips ik ga er zeker een aantal proberen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    977
    24-04-2012

    Mijn zus heeft dat dus ook en haar kindjes zijn ook nog eens allergisch voor muggen.
    Zij heeft dus een soort van gaas voor haar raam en een lamp die blauw licht heeft en trekt
    muggen dus aan, en dan worden ze verbrand

    "So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past."

    F. Scott Fitzgerald