1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    26-06-2012

    Marokkaanse universiteiten

    Hallo allemaal,

    Momenteel ben ik een tweedejaars Bestuurskunde-studente aan de Radboud Universiteit en ik heb jullie hulp nodig! Ik ben hier op aanraden van een vriend van mij, die mij helaas niet verder kan helpen, maar ik hoop één van jullie wel.

    Volgend jaar stop ik een jaartje met mijn studie om een fulltime bestuursfunctie te gaan vervullen, maar het jaar daarna wil ik mijn bachelor graag afronden. Om dit te doen moet ik het laatste half jaar een thesis schrijven. Nu volg ik naast mijn studie ook nog een honoursprogramma, waarvoor ik OOK een thesis moet schrijven. Het is daarom handig dat deze enigszins op elkaar aansluiten (in verband met tijd en de hoeveelheid interviews die je moet afnemen).

    Zelf ben ik opgegroeid met een Marokkaanse oppas en dat heeft mijn fascinatie voor Marokko gewekt. Ik wil graag daarom één thesis schrijven over het gastarbeidersbeleid van de jaren '60 en één thesis over het integratiebeleid van nu en dan beiden gericht op de Marokkaanse gemeenschap. Hiervoor wil ik graag ook diepgaand onderzoek in Marokko zelf doen, omdat ik denk dat daar ook veel inzichten zijn in wat er misgaat nu en wat er misgegaan is in het verleden.

    Nu is er alleen wel een probleem: mijn universiteit heeft geen contacten in Marokko. Ik heb zelf dan ook geen idee naar welke stad of universiteit ik in Marokko het beste kan gaan. Het is belangrijk dat daar in de buurt iets van ambassades zitten of mensen van de overheid die dingen doen met integratie en de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland (het liefst natuurlijk specifiek in Nederland). Welke universiteiten in Marokko staan een beetje goed aangeschreven? Waar kan ik het beste heen? Ik zal ongeveer 3 - 5 maanden in Marokko verblijven dan.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    136
    01-04-2012

    Rabat denk ik dan.. Daar heb je meteen ook de Nederlandse ambassade
    "The world is cruel. And the only morality in a cruel world is chance: unbiased, unprejudiced, fair.

  3. #3

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.894
    05-06-2010

    Fijn om te weten dat er ook dingen goed zijn gegaan

    Wie is die vriend die je heeft verwezen?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    873
    22-01-2010

    Stel je die vragen nou aan mensen die vooral in Nederland studeren en/ of werken? Deze zullen je waarschijnlijk even veel kunnen vertellen als Google dat zou kunnen .

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.136
    07-09-2010

    Heb zelf meerdere universiteiten in Marokko bezocht. Die in Rabat en Casablanca zijn de enigste die tellen... er is ook een ongelooflijk groot verschil tussen publiek onderwijs en privé scholen hou daar dus rekening mee.

    VAVO student at advanced university of Albeda college in Rotterdam


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    375
    14-05-2010

    Citaat Geplaatst door Fifth Bekijk reactie
    Heb zelf meerdere universiteiten in Marokko bezocht. Die in Rabat en Casablanca zijn de enigste die tellen... er is ook een ongelooflijk groot verschil tussen publiek onderwijs en privé scholen hou daar dus rekening mee.
    ze vroeg niet om een grap

    is dat geen grap??
    op wat baseer jij je bevindingen? hebben het mensen uit rabat aan je verteld

    noem een pare privee univ of hogescholen ( de naam alakhwayn hoef jij niet te noemen wat dat heb ik voor je al gedaan)

    ik blijf van mening dat het als grap was bedoeld van je

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.136
    07-09-2010

    ze vroeg niet om een grap

    is dat geen grap??
    op wat baseer jij je bevindingen? hebben het mensen uit rabat aan je verteld

    noem een pare privee univ of hogescholen ( de naam alakhwayn hoef jij niet te noemen wat dat heb ik voor je al gedaan)

    ik blijf van mening dat het als grap was bedoeld van j
    lol waarom zou ik een grap maken? Ik heb alle grote universiteiten bezocht in Marokko, met studenten gepraat, docenten en de leiding.

    VAVO student at advanced university of Albeda college in Rotterdam


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    375
    14-05-2010

    Citaat Geplaatst door Fifth Bekijk reactie
    lol waarom zou ik een grap maken? Ik heb alle grote universiteiten bezocht in Marokko, met studenten gepraat, docenten en de leiding.
    met student in rabat? en uit casa?

    iedere student denkt toch dat zijn uni de beste is.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    778
    26-03-2012

    ik zou het niet doen als ik jouw was! die marokkaanse uni's zijn niet betrouwbaar, bij mij op school hebben ze geen contacten met marokko(behalve reisje die studenten kunnen maken om uni's in marokko te bekijken) , terwijl vb Turkije, singapore,... wel een hoog niveau hebben qua nieveau, veel turkse studenten hebben hun master gewn in turkije gedaan(terwijl ze van hun land genieten)

    ow mr ik zie dat je bachelor afrond, ja dan kan je het wel doen, dat zou leuk zijn, ik denk dat die van marakesch-rabat-fes-meknes-casablanca goed zij, want die zijn ook de grootste

    ik zou voor rabat gaan als ik jouw was! de stad is prachtig en er zijn ook veel internationale studenten heb ik gehoord
    kasitta!

Tags voor deze discussie