1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    24.069
    12-07-2007

    En nu is het genoeg! Wij gaan op deze topic leren GEDULDIG te zijn..doe mee!

    Geduld en dankbaarheid zijn schatten in dit leven en Allaah zal ons er incha'Allaah Groots voor belonen.
    Het zorgt voor Tevredenheid van onze Schepper.
    En dit is wat wij allemaal willen natuurlijk.
    Maar hoe bereiken we dit?
    Wij gaan hier elkaar motiveren geduldig te zijn.


    Allaah zegt in de Koran;

    'Bij de tijd!
    Voorwaar, de mens lijdt zeker verlies.
    Behalve degenen die geloven en goede daden verrichten en elkaar aansporen tot de Waarheid en elkaar aansporen tot geduld.'

    Wij gaan hier alledaagse situaties beschrijven en elkaar adviseren hoe we hadden moeten handelen indien we iets meemaken waarbij we geen geduld hebben gehad maar ook onze succesverhalen incha'Allaah.
    Doe je mee??


    Dit las ik ergens op een forum;

    “Een mislukkeling is iemand die te ongeduldig is om van zijn fouten te leren.”


    Wie doen ermee;

    Elhobje.
    Verhaalmaakster.
    Niesj.
    Miemidas.
    Moslimaatje09
    Mecho.
    Gewoonik.
    Loulou.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    20.488
    19-04-2008

    ik BEN geduldig

    hogedrukreinige

  3. #3
    Hamdoelilah

    Reacties
    2.353
    05-04-2011

    Ik ben ook geduldig

    Things money can`t buy:
    1 Manners 2 Morals 3 Respect 4 Charcater 5 Common sense 6 Trust 7 Patience 8 Class
    9 Integrity 10 Love


  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    24.069
    12-07-2007

    Citaat Geplaatst door elhobje Bekijk reactie
    Fijn dat je mee doet.
    Citaat Geplaatst door hogedrukreinige Bekijk reactie
    ik BEN geduldig

    hogedrukreinige
    Citaat Geplaatst door Safety Bekijk reactie
    Ik ben ook geduldig
    Mooi dan kunne. jullie ons mooi adviseren..

  5. #5
    Hamdoelilah

    Reacties
    2.353
    05-04-2011

    Mijn advies is wees geduldig en spring niet als een heyena in een discussie wat je hier wel vaak ziet.
    Loop weg van de topic als je weet dat er een scheldpartij aan zit te komen. Of een discussie wat nergens over gaat en je er gewoon in wil mengen omdat het jou bevredigd om iemand zwart neer te zetten.

    Things money can`t buy:
    1 Manners 2 Morals 3 Respect 4 Charcater 5 Common sense 6 Trust 7 Patience 8 Class
    9 Integrity 10 Love


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    15.626
    16-01-2010

    Citaat Geplaatst door Safety Bekijk reactie
    Mijn advies is wees geduldig en spring niet als een heyena in een discussie wat je hier wel vaak ziet.
    Loop weg van de topic als je weet dat er een scheldpartij aan zit te komen. Of een discussie wat nergens over gaat en je er gewoon in wil mengen omdat het jou bevredigd om iemand zwart neer te zetten.

    Ik ga me best doen.

    A daughter is just a little girl who grows up to be mom's best friend..

  7. #7
    Ogen vertellen

    Reacties
    26.952
    21-08-2009

    ik ben ook zo ongeduldig wajamaa in alles gewoon.

  8. #8
    Hamdoelilah

    Reacties
    2.353
    05-04-2011

    Citaat Geplaatst door elhobje Bekijk reactie
    Ik ga me best doen.
    Heel goed meer als je best kun je niet doen indd.

    Moge allah jou geduld schenken

    Things money can`t buy:
    1 Manners 2 Morals 3 Respect 4 Charcater 5 Common sense 6 Trust 7 Patience 8 Class
    9 Integrity 10 Love


  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    24.069
    12-07-2007

    Citaat Geplaatst door verhaalmaakster Bekijk reactie
    ik ben ook zo ongeduldig wajamaa in alles gewoon.
    Mooi! Dus jij doet mee?

  10. #10
    Ogen vertellen

    Reacties
    26.952
    21-08-2009

    Citaat Geplaatst door niesj Bekijk reactie
    Mooi! Dus jij doet mee?
    InchAllah

  11. #11
    De Maroekaaan. :D

    Reacties
    8.601
    12-01-2010

    Ik hoop oprecht van uit het diepste plekje van mijn hart om geduldiger te worden.. EN misschien is het raar maar voornamelijk om geduldig met mijn dochtertje te zijn.. Yarabi krijg ik meer geduld met haar..

    Ik heb laatste tijd kort lontje met haar zoals vandaag ben ik echt tegen haar uitgevallen ik was aan het schoonmaken boven en ze plakt dan de hele tijd aan me terwijl ze masa allah echt een leuk speel kamertje heeft..
    en toen ik in de douch bezig was uit te vogelen wat er nu mis is met mijn wasmachine die het al sinds maandag niet doet... )vandaag zou de monteur eindelijk langs komen en er zat nog was in.. Toen ik de wasmachine knopje open draaide kwam er water uit en dat stond zo erg...
    en ik was al heel de ochtend aan het zeggen mimmie je mag niet in de badkamer komen want het is hier nat.. en toen heel die blons uit de wasmachine kwam.. Ging ze spelen in het vieze water terwijl ik het aan het opdwijeln was...

    Ik barste echt wallah was een bom schrok er zelf ook van.. heb haar in der bed gelegd met een fles en gezegd dat mama heel boos is) het was toch slaap tijd' maar meskien na haar middag slaapje is ze zo chaggie opgestaan ik had gewoon met haar te doen.. en tegerlijker tijd voelde ik me zo slecht.. had ik nou niet zo lonterig geweest had ik het op een andere manier kunnen oplossen ze is eenmaal jong en moet veel leren..
    Maskiena ze huilt heel de tijd nu om niets... el hamdoelilah heeft mijn papa haar even mee uit genomen.. effe boodschapjes doen..

    wat een muts voel ik me dan ook.... geduld is zo een belangrijke eigenschap.. en dat is nou net wat deze madame niet heeft....

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    24.069
    12-07-2007

    Citaat Geplaatst door Mimiedias12 Bekijk reactie
    Ik hoop oprecht van uit het diepste plekje van mijn hart om geduldiger te worden.. EN misschien is het raar maar voornamelijk om geduldig met mijn dochtertje te zijn.. Yarabi krijg ik meer geduld met haar..

    Ik heb laatste tijd kort lontje met haar zoals vandaag ben ik echt tegen haar uitgevallen ik was aan het schoonmaken boven en ze plakt dan de hele tijd aan me terwijl ze masa allah echt een leuk speel kamertje heeft..
    en toen ik in de douch bezig was uit te vogelen wat er nu mis is met mijn wasmachine die het al sinds maandag niet doet... )vandaag zou de monteur eindelijk langs komen en er zat nog was in.. Toen ik de wasmachine knopje open draaide kwam er water uit en dat stond zo erg...
    en ik was al heel de ochtend aan het zeggen mimmie je mag niet in de badkamer komen want het is hier nat.. en toen heel die blons uit de wasmachine kwam.. Ging ze spelen in het vieze water terwijl ik het aan het opdwijeln was...

    Ik barste echt wallah was een bom schrok er zelf ook van.. heb haar in der bed gelegd met een fles en gezegd dat mama heel boos is) het was toch slaap tijd' maar meskien na haar middag slaapje is ze zo chaggie opgestaan ik had gewoon met haar te doen.. en tegerlijker tijd voelde ik me zo slecht.. had ik nou niet zo lonterig geweest had ik het op een andere manier kunnen oplossen ze is eenmaal jong en moet veel leren..
    Maskiena ze huilt heel de tijd nu om niets... el hamdoelilah heeft mijn papa haar even mee uit genomen.. effe boodschapjes doen..

    wat een muts voel ik me dan ook.... geduld is zo een belangrijke eigenschap.. en dat is nou net wat deze madame niet heeft....


    Je bent in een impuls tegen haar uitgevallen.
    Zo herkenbaar dit.
    We reageren op commando van ons gevoel inplaats van verstand.
    Als je je hier bewust van bent kun je een keuze maken.
    Reageer ik nu met alle gevolgen van dien of kijk ik alvast vooruit?
    Dat vooruit kijken moeten we dus leren en dat heeft ook te maken met vertrouwen.
    Vertrouwen dat het weer goed komt.
    Wat er ook gebeurt; Het komt wel weer goed ook al zie je dat op dat moment niet door de wanhoop.

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    24.069
    12-07-2007

    Citaat Geplaatst door moslimaatjuh09 Bekijk reactie
    ..
    Uh? Doet u mee of geeft u advies mievrouw?

  14. #14
    De Maroekaaan. :D

    Reacties
    8.601
    12-01-2010

    Citaat Geplaatst door niesj Bekijk reactie
    Uh? Doet u mee of geeft u advies mievrouw?
    ze heeft advies gegeven.. zie je dat niet...
    in het angolese hana loulou geheime taal... Met magische onzichbare tekens en letters...
    Je hebt er alleen magische feeën glitterpeoder en de magische code voor nodig om het te kunnen ontrafelen..
    ow ja en nog iets..




    Geduld

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    24.069
    12-07-2007

    Citaat Geplaatst door Mimiedias12 Bekijk reactie
    ze heeft advies gegeven.. zie je dat niet...
    in het angolese hana loulou geheime taal... Met magische onzichbare tekens en letters...
    Je hebt er alleen magische feeën glitterpeoder en de magische code voor nodig om het te kunnen ontrafelen..
    ow ja en nog iets..




    Geduld
    Busted!