1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.537
    14-05-2011

    De kapper over God

    A man went to a barber shop to have his hair cut as usual. He started to have a good conversation with the barber who was cutting his hair. They talked about many things and various subjects. Suddenly, they touched the subject of God.

    The barber said, "Look man, I don't believe that God exists!"

    "Why do you say that?" asked the man. "Well, it's so easy, you just have to go out in the street to realize that God does not exist. Tell me, if God existed, would there be so many sick people? Would there be abandoned children? If God existed, there would be no suffering nor pain? I can't think of loving a God who permits all of these things."

    The man thought for the moment, but he didn't want to respond so as to cause an argument. The barber finished his job and the man went out of the shop. Just after heleft the barber shop he saw a man in the street with long hair and beard. It seemed that it had been a long time since he had his hair cut and he looked so untidy.

    Then the first man again entered the barber shop and he said to the barber: "You know what? Barbers do not exist!"

    "How can you say they don't exist?" asked the barber. I am here and I am a barber."

    "No!" the man exclaimed. "You don't exist because if you did there would be no people with long hair and beard like that man who walks the streets."

    "But, I do exist, and that is what happens when people do not come to me."

    "Exactly!" - affirmed the man. "That's the point. God does exist, and see what happens when so many people don't go to Him and do not look for Him? That's why there's so much pain and suffering in the world."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    304
    26-04-2012

    De roze pony die vliegt in de ruimte bestaat dan ook!!!. Bewijs maar eens dat die niet bestaat.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    31.887
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door toffestijl Bekijk reactie
    A man went to a barber shop to have his hair cut as usual. He started to have a good conversation with the barber who was cutting his hair. They talked about many things and various subjects. Suddenly, they touched the subject of God.

    The barber said, "Look man, I don't believe that God exists!"

    "Why do you say that?" asked the man. "Well, it's so easy, you just have to go out in the street to realize that God does not exist. Tell me, if God existed, would there be so many sick people? Would there be abandoned children? If God existed, there would be no suffering nor pain? I can't think of loving a God who permits all of these things."

    The man thought for the moment, but he didn't want to respond so as to cause an argument. The barber finished his job and the man went out of the shop. Just after heleft the barber shop he saw a man in the street with long hair and beard. It seemed that it had been a long time since he had his hair cut and he looked so untidy.

    Then the first man again entered the barber shop and he said to the barber: "You know what? Barbers do not exist!"

    "How can you say they don't exist?" asked the barber. I am here and I am a barber."

    "No!" the man exclaimed. "You don't exist because if you did there would be no people with long hair and beard like that man who walks the streets."

    "But, I do exist, and that is what happens when people do not come to me."

    "Exactly!" - affirmed the man. "That's the point. God does exist, and see what happens when so many people don't go to Him and do not look for Him? That's why there's so much pain and suffering in the world."
    Ik hoop niet dat je denkt dat dit een serieus goed argument is.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.537
    14-05-2011

    Citaat Geplaatst door Seal97 Bekijk reactie
    Ik hoop niet dat je denkt dat dit een serieus goed argument is.
    Het is een zeer goede weerwoord tegen argumenten zoals jij die gebruikt :-D.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    31.887
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door toffestijl Bekijk reactie
    Het is een zeer goede weerwoord tegen argumenten zoals jij die gebruikt :-D.
    Oh ja? Dat is vreemd, aangezien ik niet zal zeggen dat ik kan bewijzen dat god niet bestaat. Dus daar faalt dit "weerwoord" jammerlijk.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.537
    14-05-2011

    Citaat Geplaatst door Seal97 Bekijk reactie
    Oh ja? Dat is vreemd, aangezien ik niet zal zeggen dat ik kan bewijzen dat god niet bestaat. Dus daar faalt dit "weerwoord" jammerlijk.
    Mooi, want je kan het ook niet bewijzen inderdaad, aangezien God wel bestaat. ;-)
    Maar er zijn mensen zoals jou die precies hetzelfde zeggen als die ongelovige in dat verhaal.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    31.887
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door toffestijl Bekijk reactie
    Mooi, want je kan het ook niet bewijzen inderdaad, aangezien God wel bestaat. ;-)
    Je begrijpt toch zeker wel dat uit het niet kunnen bewijzen dat iets niet bestaat, niet automatisch volgt dat het wel bestaat. Toch?

    Citaat Geplaatst door toffestijl Bekijk reactie
    Maar er zijn mensen zoals jou die precies hetzelfde zeggen als die ongelovige in dat verhaal.
    Ja, er zijn genoeg mensen die hun argumenten van zulke simplistische woordspelletjes af laten hangen ja...

    En als ze zoals mij zijn, dan gebruiken ze heel andere argumenten hoor.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.537
    14-05-2011

    Jullie snappen dat hele stuk niet of willen het niet snappen. Jammer.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    31.887
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door toffestijl Bekijk reactie
    Jullie snappen dat hele stuk niet of willen het niet snappen. Jammer.
    In tegendeel, ik snap het stukje maar al te goed.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.123
    23-05-2005

    Citaat Geplaatst door toffestijl Bekijk reactie
    Jullie snappen dat hele stuk niet of willen het niet snappen. Jammer.
    Ok, maak jij het ons dan eens duidelijk.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    31.887
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door _Yoda_ Bekijk reactie
    Het toont de triestheid van de onderbouwing voor het godprincipe.
    Er kan ook nog een andere betekenis in zitten: ééntje die zegt dat "met het vinden van god door ieder mens de wereld beter wordt".

    Zo ken ik er natuurlijk nog wel een paar. En het gaat volledig voorbij aan de statistieken, waaruit gewoon blijkt dat ondanks dat het overgrote deel van de inwoners van bijvoorbeeld de VS, er toch procentueel veel meer gelovigen in het gevang zitten.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.015
    04-03-2006

    Alle bashers verzamelen!!!!!!!!!!!
    Titanis:
    Ik zie véél en véél liever dat de Palestijnen een mate van vrede hebben met de kolonisten.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    31.887
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door massin_ Bekijk reactie
    Alle bashers verzamelen!!!!!!!!!!!
    Zodat we toffe kunnen bashen omdat
    - hij weer eens iets plaatst in de verkeerde rubriek?
    - geen idee van logica heeft?
    - wil beweren dat mensen die god gevonden hebben geen slechte dingen doen?


    Take your pick...

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.015
    04-03-2006

    Citaat Geplaatst door Seal97 Bekijk reactie
    Zodat we toffe kunnen bashen omdat
    - hij weer eens iets plaatst in de verkeerde rubriek?
    - geen idee van logica heeft?
    - wil beweren dat mensen die god gevonden hebben geen slechte dingen doen?


    Take your pick...
    1. dat is niet jouw probleem.
    2. logica is een relatief begrip
    3. iedereen doet slechte dingen. your point?

    ik weet dat het moeilijk is. maar probeer eens een topic gewoon te passeren zonder jouw gezeik te droppen.
    ja je bent een ongelovige, ja je laat geen kans omgemoeid om jouw overtuigingen overal te schreeuwen en ja dat is je goed recht.

    ik vond het een heel mooi verhaal en ben blij dat ik het gelezen heb. gun mij dat ook ipv alle topics met jouw virtuele stank te bevuilen.
    en dat geld niet alleen voor jou.
    Titanis:
    Ik zie véél en véél liever dat de Palestijnen een mate van vrede hebben met de kolonisten.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    31.887
    13-02-2008

    Citaat Geplaatst door massin_ Bekijk reactie
    1. dat is niet jouw probleem.
    2. logica is een relatief begrip
    3. iedereen doet slechte dingen. your point?

    ik weet dat het moeilijk is. maar probeer eens een topic gewoon te passeren zonder jouw gezeik te droppen.
    ja je bent een ongelovige, ja je laat geen kans omgemoeid om jouw overtuigingen overal te schreeuwen en ja dat is je goed recht.

    ik vond het een heel mooi verhaal en ben blij dat ik het gelezen heb. gun mij dat ook ipv alle topics met jouw virtuele stank te bevuilen.
    en dat geld niet alleen voor jou.
    Logica is geen relatief begrip.

    Verder staat het je volledig vrij over mijn berichtjes te skippen, niemand die je verplicht ze te lezen.

    Mijn "overtuiging" heb ik in deze topic helemaal niet laten blijken, ik ben specifiek op het argument ingegaan, verder niets.

    Nog iets?