1. #31
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    He, wat jammer zeg...Is er geen internetcafé in de buurt
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    In het kort dan maar:

    Wat de zorg betreft, als je werkt en je werkgever heeft zn zaken op orde krijg je een standaardzorgverzekering. Medicijnen, behandelingen, etc worden tot ong 70 % vergoed. Je betaalt het zelf en krijgt het later terug van je ziekenfonds.

    Ook kan je in NL/BE ingeschreven blijven. Dan betaal je ziekenfonds in dat land en maak je er gebruik van in Marokko. (Let wel: je kunt vanuit Marokko moeilijk geld overmaken naar het buitenland!)

    Ikzelf ben via mn man verzekerd en dat is al7amdu wa chukru lillah goed geregeld. Heb daarom mn ziekenfonds in NL opgegeven. Wij schieten niet voor, het ziekenfonds regelt het meteen met het ziekenhuis (Allah y 7fedna o y 7fed al zjamee3) en 1 aangesloten apotheek

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  3. #33
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Als je zelf een zaakje opricht in Marokko ben je dus pineut.

    By the way, voor België kan het niet hoor...Als je verhuist met je hele gezin, dan schrijf je je uit en dan is het gedaan met alles.

    Blijf je wel hier ingeschreven dan heb je een adres nodig. Je zal daar dan nog steeds post op ontvangen ook je belastingsaangifte enzo. Je kan die dingen niet blijven regelen en alles als je in een ander land woont.

    En je gaat toch niet de hele tijd door hier huur betalen om maar een adresje te hebben.
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Hahaha ja beneden zit een internetcafe

    @ Simple Lady: mijn man wilde idd niet de oversteek maken, hij is voetballer en heeft wel eens in europa wedstrijden gespeeld of een trainingskamp gehad. Hij is gek op Tetouan en wilde het voor geen goud verlaten en ik wilde in Tetouan wonen, dus dat was snel geregeld. Hij heeft al7amdullah een huis voor ons gekocht en heeft zijn zaken goed op orde. Door zijn werk heeft hij op een dag veel vrije tijd ( de training duurt 2.5 uur) dus we hebben alle tijd voor elkaar. Als we in NL zouden wonen, dan moeten we huren, allebei fulltime werken, je ziet elkaar alleen in het weekend. Wat de mentaliteit betreft, al7amdullah bevalt zijn karakter me erg goed. Serieus in zijn handelen wanneer het moet en verder heeeeel veel humor, een zachte persoonlijkheid, heeft veel respect voor mij en mijn keuzes. Ik merk weinig verschil met toen ik nog thuis woonde. Mijn Tetouanees is goed hahaha dus qua taal begrijpen we elkaar goed. We houden van dezelfde films, Blood Diamond, Troy, White Chicks hahahaha noem maar op. Qua eten is hij supermakkelijk, geen marmitaman of iemand die verwacht dat het huishouden door jou gedaan moet worden. Ons levensmotto is zoveel mogelijk van elkaar, de tijd en de omgeving te genieten.

    Wat houdt jou nog tegen om te komen? En in welke stad wil je wonen? Allah y sahal 3lik!

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    @ Sharpy: nee dat gaat idd lastig met het hele gezin. De mensen die ik ken, bleven ingeschreven staan op het adres van hun ouders. Maar dat zijn mensen uit NL.

    Als je een eigen zaak hebt, kun je wel ziekenfonds aanvragen, dat is geen probleem. Je moet dan wel alle benodigde vergunningen voor je zaak hebben.

    De mensen die niet verzekerd zijn, zijn bijvoorbeeld jbella die hun etenswaar in de stad komen verkopen, kleinbedrijven zoals houtzagerijen en internetcafe's waarvan de eigenaar het niet de moeite vind om premies voor zn werknemers te betalen.

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  6. #36
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Hoeveel kost ziekenfonds voor een gewone man met niks. Mijn tante in Marokko die heeft geen ziekenfonds. Stel zij wil dat regelen, hoeveel moet ze dan per maand betalen.
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Werkt je tante? Of heeft ze een eigen zaak? Want zoals ik al zei, mensen zonder baan en zonder partner met een baan kunnen zich (nog) niet verzekeren.

    Oh ja en biologische eieren kosten hier 1,60 dh, gewonen eieren 1 dh neem het mee in je overweging

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    2.975
    02-11-2011

    Citaat Geplaatst door Sharpy Bekijk reactie
    Hoeveel kost ziekenfonds voor een gewone man met niks. Mijn tante in Marokko die heeft geen ziekenfonds. Stel zij wil dat regelen, hoeveel moet ze dan per maand betalen.
    Mijn schoonmoeder Allahra7mha had wel een ziekenfonds zelfde geldt ook voor me schoonvader en dat is in casa..mijn schoonmoeder was heel erg ziek en moest elke keer met de ambulance naar de ziekenhuis en zij ging ook naar de privèclinic..maar mijn man was diegene die het bekostigden allemaal...ik kan me niet herinneren hoeveel hij betaalde maar het was best veel hoor.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    2.975
    02-11-2011

    Meestal zijn het mensen met goede werk die een ziekenfonds hebben of mensen die kinderen in Europa hebben.

  10. #40
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Ik zou ook zonder ziekenfonds in Marokko kunnen wonen inchallah. Wie nog?
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  11. #41
    Al adjwa mostaqirra

    Reacties
    752
    17-02-2011

    Citaat Geplaatst door Zaxipazundy Bekijk reactie
    Ja, maar dat is een cheap priveschool daar worden ze slecht onderwezen. Als je echt het beste wilt voor je kind dan moet je duizenden per jaar betalen.
    Onzin je weet niet eens waar je het over hebt. Ze heeft het waarschijnlijk over de banque a chaabi school en dat is een heel goede school. De scholen van duizenden zijn top scholen waar ze kunnen doorstromen naar bv Oxford.
    MEERDERE GEBRUIKERS

  12. #42
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Banque Chaabi School
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  13. #43
    Al adjwa mostaqirra

    Reacties
    752
    17-02-2011

    Citaat Geplaatst door Sharpy Bekijk reactie
    Banque Chaabi School
    Euhm waarom zeg je dat zo als je niet weet waar ik het over heb, zie hieronder. Een school mede mogelij kgemaakt door die bank en dus staat ie zo bekend,

    http://www.gbp.ma/Presentation/Pages...onCulture.aspx

    het is verstandig soms om even afwachtend te zijn voordat men gekke bekken gaat trekken
    MEERDERE GEBRUIKERS

  14. #44
    ;)

    Reacties
    4.772
    20-10-2005

    Ik zou het echt niet willen

  15. #45
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Citaat Geplaatst door Ghariebatinou Bekijk reactie
    Euhm waarom zeg je dat zo als je niet weet waar ik het over heb, zie hieronder. Een school mede mogelij kgemaakt door die bank en dus staat ie zo bekend,

    http://www.gbp.ma/Presentation/Pages...onCulture.aspx

    het is verstandig soms om even afwachtend te zijn voordat men gekke bekken gaat trekken
    En een goedenavond terug
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e