1. #1
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Question Dames in Marokko

    Dames,

    Ik weet het, het is al een aantal keer gevraagd hier, maar.anyway:

    Welke dames genieten er nu van hun verhuis naar Marokko en hoe lang zitten jullie er al?

    Hebben jullie kinderen en zo ja, van welke leeftijden ongeveer en was het niet moeilijk in de Arabische scholen met kinderen die hier op school alles in het Nederlands kregen?
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  2. #2
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Komaan dames, leg jullie msemen en olijfolie even opzij.

    Ik weet dat jullie meelezen
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Hahaha de rghaif liggen nog bij de bakker

    Ik woon nu 2 jaar en 8 maanden in Marokko, Tetouan om precies te zijn. Heb absoluut geen spijt van mijn verhuizing. Ik ben in Nederland geboren en afgestudeerd maar heb altijd de droom gehad om in Marokko te gaan wonen en sub7anAllah, my wish came true!

    We hebben nog geen kids, dus over scholen kan ik je niet heel veel vertellen. Wel weet ik van ex-collega's dat hun kinderen naar internationale privescholen gaan waar ze de meeste lessen in het Engels krijgen en daarnaast Arabisch leren.

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  4. #4
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Sub7anallah. Klinkt leuk. Blij voor je.

    Maar erm...Privé-scholen, dat moet toch stukken van mensen kosten?

    Sorry als ik te veel vraag, maar hoe kijken jij en anderen die met jou mee verhuisd zijn naar ons hier in NL en BE?
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  5. #5
    Gestoord ...!!! 24/7

    Reacties
    2.994
    03-11-2010

    Sowhj respect hoor dat je het leuk vind daar om te leven
    Mensen klagen over hun uiterlijk, terwijl hun verstand er slechter aan toe is.

  6. #6
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Allahi kemmel bel khair.
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  7. #7
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Citaat Geplaatst door Zaxipazundy Bekijk reactie
    Nog 5 jaar, dan woon ik daar ook permanent.

    Uiteindelijk moeten jullie allemaal terug.
    Zeg inchallah
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  8. #8
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Ok, nog interessante weetjes? Hoe laat is het trouwens bij jullie? Met dit zomeruur kan ik er helemaal niet meer aan uit.
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  9. #9
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Citaat Geplaatst door Zaxipazundy Bekijk reactie
    Ik zei het al, maar schreef het niet op.

    Waarom eet jij gezond trouwens? Ben je dik?
    Ik eet vooral gezond omdat het gezond is.
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Citaat Geplaatst door Sharpy Bekijk reactie
    Sub7anallah. Klinkt leuk. Blij voor je.

    Maar erm...Privé-scholen, dat moet toch stukken van mensen kosten?

    Sorry als ik te veel vraag, maar hoe kijken jij en anderen die met jou mee verhuisd zijn naar ons hier in NL en BE?
    Mijn ex-collega's wonen allemaal in Tanger en de kinderen zaten daar op school. Sommige privescholen zijn niet zo duur, een collega betaalde 900 dh per kind en ze had 3 kinderen (vervoer zat daar bij inbegrepen en het jongste kind ging naar de creche). Op zaterdag kregen haar kinderen Nederlandse les, daar betaalde ze 500 dh per kind voor en alleen de oudste 2 gingen daar naar toe. Zij werkte als callcenteragent en verdiende 8000 dh per maand en ook haar man werkte (die had een eigen bedrijf) dus het was goed te doen.


    Het leven is hier erg leuk, ik geniet er van. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Hoe ik tegen de mensen in NL aan kijk? Gewoon, tzelfde als voordat ik hier kwam wonen ik ga nog regelmatig naar Nederland op vakantie (meestal zo'n 2 weken in de 3 a 4 maanden). Mijn ouders en broers en zus wonen in NL, ik ben hier bij mijn man gaan wonen.

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  11. #11
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Tweeverdieners, ja, ok. Dan kun je al wat meer, he.

    90 euro per maand vind ik veel hoor.

    Nou, ik vroeg het eigenlijk alleen maar omdat veel mensen het idee op zich al gruwelijk vinden. En aangezien jij en anderen er al zitten, dacht ik: ik ga even vragen.
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Het is hier 2 uur eerder dan in NL/Belgie enne...gezond eten in overvloed hier je kan (bijna) alles vers van de markt halen.

    Shoppen (kleding) doe ik in Ceuta of NL. In M'kesh heb je ook wel leuke winkels, maar daar kom ik natuurlijk niet zo vaak. In Marjane en Acima doe ik een deel van mn boodschappen. Mijn brood haal ik wel altijd uit Ceuta, lekker volkoren gesneden brood met zonnepitten (ik kan niet zonder tosti's )

    Al7amdullah kom ik niks te kort hier. Ik ben nu (bewust) werkloos, mijn man werkt wel en daar kunnen we goed van rond komen. Ik sport 6 dagen in de week waarvan ik 3 dagen ook gebruik maak van de spa. Ik geef eerlijk toe, ik ben geen held in het huishouden, dus heb een schoonmaakster die 1 x per week langskomt.

    Verder heb ik ook hier wat vriendinnen gemaakt en we gaan regelmatig samen een dagje weg ( ook dames die vanuit NL naar Tetouan/Tanger) zijn vertrokken. De MacDonalds is 10 minuten bij me vandaan, het strand een kwartier. Ik mis behalve mijn familie en vrienden (en stroopwafels) niet veel uit NL.

    Hahaha een heel levensverhaal, maar hopelijk heb je er iets aan.

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Citaat Geplaatst door Zaxipazundy Bekijk reactie
    Ja, maar dat is een cheap priveschool daar worden ze slecht onderwezen. Als je echt het beste wilt voor je kind dan moet je duizenden per jaar betalen.
    Dat zou kunnen idd. Zoals ik al zei, ik heb zelf geen kinderen dus heb me niet verdiept in de kwaliteit. Dit is puur wat ik van de dame in kwestie vernomen heb.

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  14. #14
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Bedankt. Veel geluk nog toegewenst dan.
    It takes a gun to rob a bank and a bank to rob the world.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _
    - L e r e n eten (inhoudstafel)- K r u i d e n n a m e n in het Marokkaans (orig. thread)- Studie h u l p h o e k j e

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Citaat Geplaatst door Sharpy Bekijk reactie
    Tweeverdieners, ja, ok. Dan kun je al wat meer, he.

    90 euro per maand vind ik veel hoor.

    Nou, ik vroeg het eigenlijk alleen maar omdat veel mensen het idee op zich al gruwelijk vinden. En aangezien jij en anderen er al zitten, dacht ik: ik ga even vragen.

    En wat vind jij? Heb je er ooit over nagedacht om de stap te nemen? Of gruwel je ook al bij het idee

    Ik stuur je zo ff een pm (als mn foon meewerkt)

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia