1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Vreemdgaan telt wanneer iemad getrouwt is...

    Citaat Geplaatst door Oustaad
    A salaam aluikum.

    Het onderwerp vreemdgaan is iets wat je moet weten omdat het zo erg is dat je hemel nooit zult betreden hoe erg gelovig je ook bent wanneer je vreemd gaat, veel mensen zeggen me vriend is vreemd gegaan maar dat mag je zeggen wanneer je echt getrouwd bent, als iemand sex heeft voor zijn huwelijk noemen we (a zinnae) en allah kijkt niet naar geslacht want het telt voor beiden man en vrouw.

    Sex hebben met een ander terwijl je getrouwd bent is pas vreemdgaan het is echt heel erg en ik wil dat iedereen het weet want moet je even lezen wat allah zijn straf is, stel je voor ik ben getrouwd en ik ben vreemgegaan, natuurlijk denk je van me vrouw weet het niet dus het is niet erg, nou je vergist je erg want je heb het gedaan en wil het vergeten maar allah weet alles en op dag des oordeels kom je bij allah met je boek en laten we zeggen het enige slechte punt is een keer vreemdgaan, weet je wat er gebeurt al jou hassanat kan je partner van je afpakken want zodat je geen een hassana meer hebt om de hemel te betreden, al is het maar een keertje vreemdgaan tenzij je partner je vergeeft maar helaas op dag des oordeels denkt iedereen aan zich zelf dus vandaar als mensen naar mekka gaan altijd elkaar vergeven op alles wat ze geen eens van elkaar weten, maar het kan ook zo zijn dat een van de partners komt te overlijden en daar sta je dan nog geen vergeffenis, vreemdgaan is iets wat telt wanneer je getrouwd bent.

    Sex voor het huwelijk is dus (a zinnae) zoveel saiaat (slecht punten) komen in je boek te staan waar door je wordt beoordeelt op dag des oordeels, allah kan je dit vergeven door (tauba) te doen en het niet herhalen, natuurlijk als je getrouwt bent mag je zo veel vrijen als je wilt want je krijgt veel hassanat, dus lekker tegen aan je vrijt en je krijgt punten want je mag je partner niet afwijzen alleen als je ziek enz bent.

    Ik raad mijn broeders en zusters geduld is een schone zaak, en trap aub niet in hij gaat met me trouwen of straks gaat hij of zij vreemd nee hoor vreemdgaan telt allen wanneer je getrouwd bent.

    Thalaoe fi raaskum en wees sterk in deze shit duivels tijd.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    35
    14-10-2002

    assalam u3lakom,

    Broer weet wat je zegt!! Dat je de aljanat niet in gaat al ben je zogelovig, als je vreemdgaat al je trouwd??? Broer geef me Adalil(bewijs) met alahadith of koran vers!!! Het is erg maar allah is barmhartig en vergevend dus alles kan vergeven worden behalve Ashik, natuurlijk heb je gelijk allah kan je vergeven maar als je vrouw(man) niet om vergeving vraagt, Joum alkiama pakt ze/hij alhasanat van je maar hoeveel weet ik niet maar zeker niet alles.
    Maar allah ua3lam, ik wil wel adalil zien van je als je die hebt tenminste

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    247
    10-11-2001

    Origineel gepost door Oustaad
    Ik heb dit van een hadiet en natuurlijk is allah (gavoeren rahim) maar ook (shadidoe al iekhaab), wat ik bendoel broeder is wanneer je getrouwt bent kan alleen jou partner jou vergeven van vreemdgaan want dat is tussen jou en je partner en niet tussen jou en allah. Het is mij vertelt door mensen die zich erg bezig houden met de islaam en ik heb veel geleerd van kishk (allah y rahmoe).
    Ik heb dit geschreven zodat men weet hoe erg vreemdgaan binnen het huwelijk is en wat de gevolgen zijn, maar voor het huwelijk is het gewoon zinna toch, en trouwens ben jij van de kickboxotmani famillie?

    A salaam aluikum broeder.
    salaam wa alikom best oustaad
    wat ik weet over zinna ( of 7ade al-zinaa) is de volgende : als je moe7assane bent ( getrouwd ) en jij doet zinna de oordeel is : ''al-rajme 7ataa Al-mawte '', niet'' moe7assane''( niet getrouwd ) 100 Jalda
    dalil is soerate Al-noer :2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en
    de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

  4. #4
    RFK-lid in opleiding

    Reacties
    3.911
    12-10-2002

    sorry ik vreemdgaan niet pas tellen tijdens het huwelijk
    inspiratieloos

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    35
    14-10-2002

    Origineel gepost door Oustaad
    Ik heb dit van een hadiet en natuurlijk is allah (gavoeren rahim) maar ook (shadidoe al iekhaab), wat ik bendoel broeder is wanneer je getrouwt bent kan alleen jou partner jou vergeven van vreemdgaan want dat is tussen jou en je partner en niet tussen jou en allah. Het is mij vertelt door mensen die zich erg bezig houden met de islaam en ik heb veel geleerd van kishk (allah y rahmoe).
    Ik heb dit geschreven zodat men weet hoe erg vreemdgaan binnen het huwelijk is en wat de gevolgen zijn, maar voor het huwelijk is het gewoon zinna toch, en trouwens ben jij van de kickboxotmani famillie?

    A salaam aluikum broeder.
    assalam u3lakom broeder,
    Beste broeder,
    Ik geef je gelijk over dat als je vreemdgaat dat het tussen jou en je partner is(dus allah en je partner moeten je vergeven). Maar wat je zegt over dat je het paradijs niet in gaat, weet ik niets van af dus daarom vraag ik jou Dalil(bewijs met ahadith of koran vers)of het nou van kischk(rahimhoe allah)of andere geleerde ze noemen altijd dalils dus a.u.b. wil ik die dalil ook horen als het kan.

    jazaka allah 7airan voor dit mededeling maar a.u.b. broeder probeer niets bijte voegen.(behalve als er wel een dalil is, dan neem ik me woorden trug). Maar allah ua3lam.
    Broeder over of ik van het kickbox familie ben, ken je iemand van hun dan??? ya ik ben Nourdin El Otmani
    En wie ben je dan??

  6. #6
    Senior lid

    Reacties
    513
    19-03-2002

    Oustaad het is maar goed dat jij niet over de strafzaken gaat straks. Niet dat ik vreemdgaan goedkeur en dat het niet bestraft moet worden maar je bent wel heel stellig.
    Vooralsnog wat is VREEMDGAAN nu precies. Bij jou is dat de sex. Maar als een man wel sex heeft met zijn vrouw maar verder niet naar haar omkijkt of mee communiceert. Daarentegen praat hij honderuit met zijn buurvrouw over allerlei zaken en klets met haar zonder sex te hebben.
    Dit zou bij jou geen vreemdgaan zijn? Voor mij wel hoor en vind ik trouwens nog erger dan jouw defenitie van vreemdgaan.
    Daarnaast vind ik dat je niet alles meteen kan bestraffen met hetzelfde. Iemand die herhaaldelijk opzettelijk met een ander sex heeft tijdens het huwlijk kun je niet vergelijken met iemand die een slippertje heeft gemaakt omdat bijvoorbeeld haar man ziek/impotent of geen interesse toont of zelf vreemdgaat. Wil je nu zeggen dat je dit soort manier van vreemdgaan met dezelfde soort straf kunt afstraffen door de poorten naar de hemel te weigeren?
    Voor de duidelijkheid ik zeg niet dat een slippertje mag alleen je bent te radicaal en eenzijdig met je uitspraak over wat vreemdgaan is en wat voor straf er op staat.
    Poor is the woman
    whos pleasure depends
    on the permission
    of a man

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    78
    24-05-2002

    het is gewoon zo haram dat ej neit aan eht andere geslacht mag denken , pas als je opzoek bent om te gaan trouwen!!!...je mag geen contact hebben met een meisje of jongen, als het om gemeenschap gaat!! dus wat praat je nou over dat vreemd gaan pas het woord is als je getrouwd bent!! als je het getrouwd bent is het overspel!! dan belandt je met je blote billen onderaan in de HEL!!!


    het zijn allemaal zondes!!!
    "If you love something let it go, if it comes back to you it's yours. If it doesn't, it never was."

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    30
    20-12-2002

    volgens mij zal allah niemand straffen als die vreemdgaat. Er zijn veel ergere dingen dan vreemdgaan, en ik hoop dat Allah zich met belangrijkere dingen bezig houdt zoals bv de verschrikkelijke oorlogen in de wereld en de zoveel onschuldige mensen die vermoord worden....
    Ten opzichte van vind ik vreemdgaan maar niks. trouwens ik vind dat het een zaak is tussen de partners en niet die van allah!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    247
    10-11-2001

    Origineel gepost door Kadiga
    volgens mij zal allah niemand straffen als die vreemdgaat. Er zijn veel ergere dingen dan vreemdgaan, en ik hoop dat Allah zich met belangrijkere dingen bezig houdt zoals bv de verschrikkelijke oorlogen in de wereld en de zoveel onschuldige mensen die vermoord worden....
    Ten opzichte van vind ik vreemdgaan maar niks. trouwens ik vind dat het een zaak is tussen de partners en niet die van allah!
    Volgens jou ??????

    werk jij samen met Hem ( 7ashaa m3aade Allah )????

    36. En volgt niet datgene waarvan gij geen kennis bezit. Voorwaar, het oor, oog en het hart - al deze zullen worden ondervraagd. [soerat Al-israa]
    de Islaam kent geen termen als ik vind of volgens mij , maar wat Allah vind en volgens De Koraan ( Allah ) en de Soenna van Zijn Boodschaper , iemand die vreemd gaat heedt als oordeel volgens de Soena de dood ( met Al-rajme) want Allah zei : 9. Voorzeker, deze Koran voert tot datgene wat juist is; en geeft aan gelovigen die goede werken verrichten de blijde tijding, dat zij een grote beloning zullen
    ontvangen. [al-israa] en Hij zei ook over ''al-zinnaa ''
    32. En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg.
    maar ja zoals Allah ook Zei:15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van
    een ander. En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.
    Best Gadga :22. Stel geen andere god naast Allah, anders zult gij vernederd en verlaten nederzitten. [soerat al-israa nummer 17]
    wa Astaghfiroe Allah

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    30
    20-12-2002

    hey, Oujda1
    kan je nooit je eigen mening geven zonder uit de Koran te dicteren? ik denk dat er niet mee bedoeld werd dat je alles klakkeloos moet overnemen en vooral zelf niet mag nadenken. ik vind nog steeds dat ik een eigen mening mag verkondigen, anders heeft een forum totaal geen zin.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    47
    16-02-2011

    Ik ben het volledig eens met Kadiga, er zijn echt wel belangrijkere zaken gaande waar de "almachtige" zich om zou moeten bekommeren.

    Oujda 1: altijd maar blindelings citeren uit eeuwenoude teksten, en hel en verdoemenis preken voor eenieder die ook maar de kleinste misstap begaat ... het lijkt me echt wel heel vermoeiend en deprimerend om zo door het leven te gaan ...je zou voor minder door het lint gaan ...
    A diplomat is someone who can tell you to go to hell in such a way that you'll be looking forward to the journey...

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    14.869
    11-05-2010

    Allah vergeeft wie hij wil dus zulke uitspraken van je ts zijn beste eng..

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    14.869
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door NadorPrins Bekijk reactie
    het is gewoon zo haram dat ej neit aan eht andere geslacht mag denken , pas als je opzoek bent om te gaan trouwen!!!...je mag geen contact hebben met een meisje of jongen, als het om gemeenschap gaat!! dus wat praat je nou over dat vreemd gaan pas het woord is als je getrouwd bent!! als je het getrouwd bent is het overspel!! dan belandt je met je blote billen onderaan in de HEL!!!



    het zijn allemaal zondes!!!
    niemand zei dat iemand vrij zonde zal leven..