1. #1
    ..Almost a Mommy..

    Reacties
    6.356
    16-12-2003

    MVC Premium MVC Premium

    wanneer mag/kan je jezelf moslim noemen...?

    ...............................?

    .......Sweet little baby....We love you already ......


  2. #2
    T Á N G E R R !

    Reacties
    329
    24-11-2004

    Slm..

    Je kan jezelf een moslim noemen, als je ten eerste de shahaada hebt uitgesproken, want alleen dan kun je jezelf een moslim noemen. Maar dat is nog laang niet alles, een moslim ben je niet alleen bij naam. Kennis opdoen van de islam is een verplichting voor iedere moslim(a). Daarnaast hoor je die kennis niet alleen op te doen, maar ook te praktiseren. In dat geval kun je jezelf een moslim noemen. Moge Allah mij vergeven als ik me in iets heb vergist, maar dit is wat ik te zeggen heb en Allahoe a3lam. Hopelijk zijn er nog andere broeders/zusters die mijn toelichting kunnen aanvullen

    Ma3aslaam,
    Souhie
    "I have found some of the best reasons I ever had for remaining at the bottom simply by looking at the men at the top." - Frank Moore Colby

  3. #3
    Historicus!

    Reacties
    153
    21-11-2003

    iedereen is moslimmm

  4. #4
    sanae

    Reacties
    58
    28-06-2004

    je kan je zelf moslim noemen als je voelt dat je een moslim/ma bent en dat je er naar gedraagt of dat je weet waarmee je bezig bent
    Voor je het weet sta je voor Allah !!!


  5. #5
    do you SEE?

    Reacties
    899
    07-09-2004

    Narrated Al-Bara' bin 'Azib

    Allah's Apostle said, "O so-and-so, whenever you go to your bed (for sleeping) say, 'O Allah! I have surrendered myself over to you and have turned my face towards You, and leave all my affairs to You and depend on You and put my trust in You expecting Your reward and fearing Your punishment. There is neither fleeing from You nor refuge but with You. I believe in the Book (Qur'an) which You have revealed and in Your Prophet (Muhammad) whom You have sent.' If you then die onthat night, then you will die as a Muslim, and if you wake alive in the morning then you will receive the reward." (See Hadith No. 323, Vol. 8)

    Narrated Al-Bara' bin 'Azib

    When Allah's Apostle went to bed, he used to sleep on his right side and then say, "**All-ahumma aslamtu nafsi ilaika, wa wajjahtu wajhi ilaika, wa fauwadtu Amri ilaika, wa alja'tu zahri ilaika, raghbatan warahbatan ilaika. La Malja'a wa la manja minka illa ilaika. Amantu bikitabika al-ladhi anzalta wa nabiyyika al-ladhi arsalta! Allah's Apostle said, "Whoever recites these words (before going to bed) and dies the same night, he will die on the Islamic religion (as a Muslim)."

    en in een andere hadieth:

    The Prophet added, "There will come out of Hell (Fire) everyone who says: 'La ilaha illal-lah,' and has in his heart good equal to the weight of a barley grain. Then there will come out of Hell (Fire) everyone who says: ' La ilaha illal-lah,' and has in his heart good equal to the weight of a wheat grain. Then there will come out of Hell(Fire) everyone who says: 'La ilaha illal-lah,' and has in his heart good equal to the weight of an atom (or a smallest ant)."

    Salaam
    60:7. Het is mogelijk dat Allah liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert; want Allah is Almachtig en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
    8. Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief
    .

    do you see?

  6. #6
    T Á N G E R R !

    Reacties
    329
    24-11-2004

    Wat bedoel jij met iedereen is moslim? Beargumenteer je reactie...

    Groetjes,
    Souhie..
    "I have found some of the best reasons I ever had for remaining at the bottom simply by looking at the men at the top." - Frank Moore Colby

  7. #7
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Citaat Geplaatst door Souhitje
    Slm..

    Je kan jezelf een moslim noemen, als je ten eerste de shahaada hebt uitgesproken, want alleen dan kun je jezelf een moslim noemen. Maar dat is nog laang niet alles, een moslim ben je niet alleen bij naam. Kennis opdoen van de islam is een verplichting voor iedere moslim(a). Daarnaast hoor je die kennis niet alleen op te doen, maar ook te praktiseren. In dat geval kun je jezelf een moslim noemen. Moge Allah mij vergeven als ik me in iets heb vergist, maar dit is wat ik te zeggen heb en Allahoe a3lam. Hopelijk zijn er nog andere broeders/zusters die mijn toelichting kunnen aanvullen

    Ma3aslaam,
    Souhie

    sluit me hier aan




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  8. #8
    *~Islamicgirl3~*

    Reacties
    1.733
    31-07-2003

    Salaam aleikom,

    Alle alle mensen die zich moslim noemen, maar niet bidden, zijn geen moslims, maar kafiers!

    De Profeet (sallalahoe aleihi wa salam) zei:

    "Het verbond wat wij met ze zijn aangegaan is het gebed, als zij dit verlaten, dan hebben ze kofr (ongeloof) begaan."


    Omar (radiallahoe anh) zei:

    "Hij die het gebed niet verricht kan niet rekenen op een aandeel in de Islam."


    Abdoelah ibn Mas3oed zei:

    "Degene die het gebed verlaat heeft geen geloof"


    Ibrahiem Anagai zei:

    ''Degene die het gebed niet verricht, heeft kofr (ongeloof) begaan.



    En Allah weet het beste.
    [GLOW=purple]But don’t you see? That I’m truly free..
    This piece of scarf on me, I wear so proudly..To preserve my dignity...My modesty...My integrity. So let me be, She says with a smile. I’m the one who’s free!

    [/GLOW]

  9. #9
    *kippetje*

    Reacties
    510
    31-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    ik zou het niet weten lieverd


  10. #10
    ..Almost a Mommy..

    Reacties
    6.356
    16-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    masha allah voor de reacties zit veel goeds tussen..

    behalve dan..."iedeeen is moslim" maar daar gaan we maar niet verder op in gair insha allah


    laat je geloof blijken in je daden..

    .......Sweet little baby....We love you already ......


  11. #11
    *kippetje*

    Reacties
    510
    31-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door faaatje66
    masha allah voor de reacties zit veel goeds tussen..

    behalve dan..."iedeeen is moslim" maar daar gaan we maar niet verder op in gair insha allah


    laat je geloof blijken in je daden..

    maar welke is nou goed


  12. #12
    Peace

    Reacties
    257
    19-01-2004

    Citaat Geplaatst door islamicgirl3
    Salaam aleikom,

    Alle alle mensen die zich moslim noemen, maar niet bidden, zijn geen moslims, maar kafiers!
    Je zin klopt in zekere zin wel, maar je had het best wel anders mogen formuleren.
    Er bestaan ook zieke, geestelijke, gehandicapte mensen
    Als ik het goed begrijp, moet ik mensen die niet kunnen bidden vanwege een ziekte (b.v), kafiers noemen??


    'Only god can judge' ( Allah s.w.t)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    11
    27-11-2004

    Ook al bidden ze niet dan nog mag je ze niet Kafiers noemen, want wie ben jij om daarover te oordelen?

  14. #14
    ..Almost a Mommy..

    Reacties
    6.356
    16-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door hasch
    Ook al bidden ze niet dan nog mag je ze niet Kafiers noemen, want wie ben jij om daarover te oordelen?
    idd heel gevaarlijk om dat zo uit te spreken..zelf de mening onder de geleerden is hierover verdeeld...

    sommige zeggen dat je wanneer je sjahadaa uitspreekt moslim bent..

    andere zeggen dat je pas gelooft wanneer je het totaal pakket neemt...dus alles doen wat de islam je opdraagt...of er tenminste naar werken.geloof moet blijken uit je daden...


    ikzelf ben vooral met dat laatste eens..

    .......Sweet little baby....We love you already ......


  15. #15
    ..Almost a Mommy..

    Reacties
    6.356
    16-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    oke dan jelloul..

    en onder het goede kunnen we dusverstaan alles wat allah swt in zijn oneindige wijsheid aan ons heeft opgedragen te doen toch?

    .......Sweet little baby....We love you already ......