1. #121
    happily married

    Reacties
    118
    14-09-2011

    Ik zou niet met de ouders rond de tafel zitten, omdat je in feite hun opvoeding bekritiseert. Ik kan eigenlijk niets anders adviseren dan dat op het moment dat je met haar moeder zit je laat vallen dat de tijden veranderd zijn. Dat ze een goede dochter heeft die de normen en waarden mee heeft gekregen en het geen kwaad kan de teugels te vieren.

    Ik ben zeer beschermend opgevoed en vanaf mijn 17e kreeg ik steeds meer vrijheden. Ik vond het vreselijk in die tijd, maar nu ik erop terug kijk begrijp ik mijn ouders zoveel beter. Het is pure bescherming van je kind. Het ene kind kan goed omgaan met vrijheid en de andere is sneller geneigd er misbruik van te maken. Maar dat die moeder haar de zooi van haar broertjes en zusjes laat opruimen terwijl die weg is, kan natuurlijk niet. Typisch Marokkaans, baren en baren en dan geen zin om op te voeden.

    Het enige wat jij kan doen is dat kind bij je uitnodigen en af en toe verblijden met een leuke extraatje. Vaak zie je dat wanneer iemand ouder wordt en gaat studeren de vrijheden er meer bij komen.
    Frome very wound there is a scar... and every scar tells a story... a story that says: I survived

  2. #122
    {`Superlief`}

    Reacties
    5.351
    30-09-2004

    Citaat Geplaatst door vrouw1986 Bekijk reactie
    Ik vind dat ouders hun kinderen moeten onderhouden vind het best wel zielig als een 15 jarige haar eigen kleren moet kopen zou toch niet mogen. Maar bon vroeger was het toch anders toen ik nog jong was hadden we het ook niet zo breed maar ik wist toen ook niets over mode etc.. ik droeg gewoon wat mijn moeder & vader voor me kochten haha.
    Maar nu gaat het toch wel anders bij de meeste marokkaanse gezinnen. Kheb een zusje van 15 en ze mag niet werken van ons vader . Ze krijgt kleren en af en toe een zakcentje om een broodje of soepje op school te kopen of om de zoveel maanden iets leuk met vriendinnen te doen.
    Ze heeft Belgische vriendinnen en als ze naar de film gaan gaat de moeder gewoon mee, vind ik echt goed.

    Tjah het was niet anders man, mn moeder werkte toen ook niet.......... dus het was dit of dat en tuurlijk kreeg je wel kleding, maar of je daar in wilde lopen was wat anders. Ik moet wel zeggen dat ik mijn kinderen insha Allah zou verbieden zo jong te werken, tijden zijn veranderd liever dat ze zich op school focussen en een goede studie afmaken

    Wat kijk je??