1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    05-02-2011

    Proberen er iets van te maken

    Ik heb eens zitten nadenken. Ik heb wel eens contact met dames die goed bezig zijn met hun toekomst, goede studie en dergelijke. Maar wanneer zij mij vragen wat ik doe en ik antwoord met ''momenteel niks'' krijg ik het gevoel dat ze op me neer kijken, maar als ze me daarna beter leren kennen zien ze dat ik zeker niet onder doe voor hun niveau.
    Ik ben op mijn 18e nadat ik de middelbare had afgerond gestopt met school en hield me bezig met andere dingen waardoor ik ook niet meer thuis woon. Ik zit er nu aan te denken om een andere weg op te slaan want het is niet de juiste manier om een toekomst op te bouwen.
    Komend schooljaar wil ik eigenlijk beginnen met een studie maar ben ik daar niet te oud voor om nu pas te beginnen? Ik ben nu 21 en loop dus 3 jaar achter, dat demotiveert mij wel een beetje. Ik heb een vwo-diploma dus ik zou in principe kunnen beginnen op een universiteit of hoge school. En ik heb ook geen idee wat voor studie ik zou moeten gaan doen.

    Ik heb niet echt mensen om mij heen met wie ik dit kan bespreken dus ik dacht zet het hier neer misschien kan ik iets van advies krijgen of iets in die richting.

  2. #2
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ik kan die meiden enigszins begrijpen; zij denken vanuit toekomst-perspectief en denken gelijk 'wat voor toekomst kan ik hebben met iemand die geen school/baan/huis heeft'.

    Als ik jou was zou ik ervoor gaan. Je bent, gezien je vwo-diploma, een slimme jongen. Laat je niet demotiveren, je hebt een diploma nodig om te starten.
    -

    True.


  3. #3
    Still love him (L)

    Reacties
    4.988
    05-01-2012

    Komop! je zegt het zelf je hebt een VWO diploma. Ik ga jou aanmoedigen. Ga naar school, zo krijg jij een betere toekomst!


  4. #4
    On my way.

    Reacties
    8.291
    19-06-2009

    21? Nog hartstikke jong. Ga lekker studeren en werken voor je toekomst.

  5. #5
    Grapje.

    Reacties
    3.188
    03-12-2007

    HBO oppakken en ervoor gaan. Als je zeker van dat bent, kun je naar de rest kijken. Maak je nu niet druk om wat andere van je vinden, maar maak je er druk om dat je iets van je leven moet maken .



  6. #6
    Married to BoubkerC

    Reacties
    10.812
    11-06-2008

    Doe normaal, ik studeer met mensen van letterlijk 35. Ga studeren jij!
    Who cares if you disagree, you are not me.
    Who made you king of anything?
    So you dare, tell me who to be.
    Who died, and made you king of anything?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.536
    21-01-2009

    Citaat Geplaatst door Y-185 Bekijk reactie
    Ik heb eens zitten nadenken. Ik heb wel eens contact met dames die goed bezig zijn met hun toekomst, goede studie en dergelijke. Maar wanneer zij mij vragen wat ik doe en ik antwoord met ''momenteel niks'' krijg ik het gevoel dat ze op me neer kijken, maar als ze me daarna beter leren kennen zien ze dat ik zeker niet onder doe voor hun niveau.
    Ik ben op mijn 18e nadat ik de middelbare had afgerond gestopt met school en hield me bezig met andere dingen waardoor ik ook niet meer thuis woon. Ik zit er nu aan te denken om een andere weg op te slaan want het is niet de juiste manier om een toekomst op te bouwen.
    Komend schooljaar wil ik eigenlijk beginnen met een studie maar ben ik daar niet te oud voor om nu pas te beginnen? Ik ben nu 21 en loop dus 3 jaar achter, dat demotiveert mij wel een beetje. Ik heb een vwo-diploma dus ik zou in principe kunnen beginnen op een universiteit of hoge school. En ik heb ook geen idee wat voor studie ik zou moeten gaan doen.

    Ik heb niet echt mensen om mij heen met wie ik dit kan bespreken dus ik dacht zet het hier neer misschien kan ik iets van advies krijgen of iets in die richting.
    Te oud???? Je bent nog hartstikke jong. Ik zou zeggen ga je oriënteren op een leuke studie en begin er gewoon aan, alleen zo heb je een normale toekomst. Het is nog zeker niet te laat.
    If you see her, say mas'allah. If you want her say insh'allah. If you got her say alhamdoulilah, and never let her go.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    89
    16-01-2012

    Wakker worden niet je leven voorbij dromen doe iets, maakt uit wat.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    150
    23-01-2012

    Stay in school and don't do drugs!

  10. #10
    Koran en Sunnah

    Reacties
    12.845
    01-01-2010

    MVC Premium MVC Premium
    Trek je maar niets van de types die op mensen neer kijken... en hou liever afstand dit effe ter zijde.

    En je bent nog maar 21 je kan nog jaren studeren als je wilt dus daar ligt het probleem niet. je zegt zelf ik ben 21 ewa als je 24 of 25 bent dan heb je toch je studie afgerond dat lijkt me een prachtig leeftijd.

    Ik geef je het advies om je gewoon te richten op je studie en doe vooral wat je wilt mits het positief is uiteraard

    "De besten onder jullie zijn diegenen die hun vrouwen het best behandelen"

    If your legs can’t take you to prayer, then how do you expect them to carry you to Paradise ?


  11. #11
    -

    Reacties
    5.205
    04-11-2007

    Ben je gek ofzo? Er zaten mensen van 26 bij me in de klas.



  12. #12
    -

    Reacties
    254
    08-01-2012

    Raap jezelf op en ga naar school! Ga naar open dagen ofzo om erachter te komen wat je leuk lijkt!

    Ik kijk naar je foto, zeg je naam en steek een kaarsje voor je aan.
    Ik mis je.


  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    13.051
    23-05-2010

    voor een studie ben je nooit te oud. gemiddelde eerstejaars student aan de universiteit is rond de 21 jaar.... dus waar hebben we het over. Werken kan altijd nog.

  14. #14
    Stille genieter

    Reacties
    277
    09-04-2009

    Open dagen van uni zijn binnenkort..?

    Kies iets leuks uit en ga ervoor...
    Je bent helemaal niet te oud! Of achterstand blabla. Nu kan je juist goed kiezen!

  15. #15
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    2.833
    01-02-2011

    De Dag des Oordeels zal niet komen voordat Syrie door het christendom wordt aangevallen