Poll resultaten: Hoelang probeer je zwanger te worden?

Stemmers
314. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Pas begonnen, minder dan één jaar.

    167 53,18%
  • Tussen de twee en vier jaar.

    89 28,34%
  • Tussen de vier en vijf jaar.

    16 5,10%
  • Langer dan vijf jaar.

    42 13,38%
  1. #1
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    niet natuurlijk zwanger kunnen worden: wie wilt haar verhaal kwijt?

    ik jammer genoeg nog steeds niet :-(
    ik probeer nu al vijf jaar zwanger te worden en nog steeds niets.
    bij mij is het wat moeilijker omdat ik pcos heb, ik ben na een rustperiode terug begonnen met medicatie en nu met ivf, moet wel zeggen dat het heel veel vergt van me mentaal psychologisch fysiek ppff wat sommigen allemaal niet moeten doen om maar toch zwanger te kunnen geraken terwijl anderen snel en zorgeloos zwanger kunnnen worden...
    life is not fair!!!!

    iemand die ook begint aan haar eerste ivf?????
    xxx

  2. #2
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    het mogen ook succesverhalen zijn :-D

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    103
    11-02-2012

    Er zijn meerdere topics hierover.
    http://forum(.marokko.nl/showthread....14282&page=226
    Moge Allah je verblijden. Amien.

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    386
    29-12-2011

    geen ervaringen met ivf of met niet zwanger raken maar wel met zwangerschap voldragen dus weet wat je bedoeld meid, allahi farrahna jamigan

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    110
    02-11-2003

    Hoi,
    Ik heb ook PCOS en ben spontaan zwanger geraakt van mijn dochter. Nu willen wij al bijna 1,5 jaar een 2e kindje maar dat gaat jammer genoeg niet makkelijk. Ik ben al bijna een jaar in behandeling. Ik spuit hormonen en dat gaat alhamdouliAllah goed. Ik krijg elke maand een eisprong maar nog steeds niet zwanger. Binnenkort gaan we insha Allah over op IUI. Hopen dat dat een succes wordt.
    TS wat heb jij allemaal geprobeerd? 5 jaar is best lang. Zodra je een eisprong hebt met PCOS kun je gewoon zwanger worden, dan heb je net zoveel kans als iemand zonder PCOS.

  6. #6
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    Citaat Geplaatst door Nadoria84 Bekijk reactie
    Hoi,
    Ik heb ook PCOS en ben spontaan zwanger geraakt van mijn dochter. Nu willen wij al bijna 1,5 jaar een 2e kindje maar dat gaat jammer genoeg niet makkelijk. Ik ben al bijna een jaar in behandeling. Ik spuit hormonen en dat gaat alhamdouliAllah goed. Ik krijg elke maand een eisprong maar nog steeds niet zwanger. Binnenkort gaan we insha Allah over op IUI. Hopen dat dat een succes wordt.
    TS wat heb jij allemaal geprobeerd? 5 jaar is best lang. Zodra je een eisprong hebt met PCOS kun je gewoon zwanger worden, dan heb je net zoveel kans als iemand zonder PCOS.
    helaba,
    ik ben nu vier jaar in behandeling bij de dokter;
    ik heb clomid, hormonen en menopur geprobeerd zonder enig succes, ik heb geen eisprong dus ook weinig kans om zelf zwanger te geraken zonder hulp, dus nu gestart met ivf.
    inschaallah met succes!!!!!
    veel succes xx

  7. #7
    Getrouwd!

    Reacties
    1.260
    04-02-2011

    Misschien een domme vraag, maar als je geen eisprong hebt, krijg je dan ook niet je regels door?

  8. #8
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    Citaat Geplaatst door Tahamoesht77 Bekijk reactie
    Misschien een domme vraag, maar als je geen eisprong hebt, krijg je dan ook niet je regels door?
    domme vragen bestaan niet!!!
    Bij de ovulatie of eisprong komt de rijpe eicel vrij in de eileider. Intussen is het baarmoederslijmvlies onder invloed van het hormoon progesteron uitgegroeid en geschikt voor het eventueel nestelen van een bevruchte eicel.

    Als er geen bevruchting plaatsvindt, zal de baarmoeder het slijmvlies afstoten. Het losgescheurde slijmvlies verlaat het lichaam met bloed, de menstruatie.
    ik ken geen eisprong hebben van mezelf enkel en alleen met behulp van medicatie
    xxx

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    110
    02-11-2003

    Ik heb ook zelden een eisprong uit mezelf. Bij mijn dochter was het bij mijn eisprong die ik eens in de zoveeel tijd heb meteen raak. Waarom proberen ze niet eerst IUI bij jou uit? Je krijgt maar 3 IVF pogingen vergoedt. Dus misschien kunnen ze beter eerst IUI proberen, mocht dat niet lukken dan kun je altijd nog IVF doen.

  10. #10
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    Intra-uteriene inseminatie wordt in veel situaties toegepast. Paren kunnen bijvoorbeeld in aanmerking komen voor IUI bij verminderde zaadkwaliteit of een te laag aantal zaadcelen in het sperma, bij afwijkend baarmoederhalsslijm, of in het geval van antisperma-antistoffen. Daarnaast kan IUI worden toegepast bij paren met langdurige kinderloosheid maar waarbij geen verklaring is gevonden voor de verminderde vruchtbaarheid

    bij mij is dit het geval niet en aangezien ik al een heel poosje bezig ben ineens ivf en ik zen er niet kwaad voor!
    hier in belgie worden er zes pogingen vergoed, en dan nog voor een kind zou ik alles geven!!!
    xxx

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.090
    13-04-2005

    Moge Allah jullie verblijden met een gezonde zwangerschap lieve dames.

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    386
    29-12-2011

    hoe gaat het met de zusters hier

  13. #13
    Genieten@@@

    Reacties
    340
    07-11-2009

    paar maanden geleden opende ik ook een topic over mensen die ervaringen hebben met pcos.. ik ontdekte namelijk dat ik dat heb... sinds eind januari aan de clomid, en soebhanallah afgelopen donderdag na de eerste ronde clomid positief getest, en nu over twee weken inchallah 7weken echo.. het is een wonder, en dames hoe moeilijk het ook is.. blijf bidden en dua doen.. vooral hoop houden.. voor mij heeft het een jaar geduurd maar het is nu allemaal het wachten waard geweest inchallah...moge allah ons allen zegenen met een voldragen zwangerschap..
    Zwanger van onze twee liefdesbaby's...onze mannetjes:-) Hamdulilah

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    6.845
    09-05-2010

    Citaat Geplaatst door saeda Bekijk reactie
    ik jammer genoeg nog steeds niet :-(
    ik probeer nu al vijf jaar zwanger te worden en nog steeds niets.
    bij mij is het wat moeilijker omdat ik pcos heb, ik ben na een rustperiode terug begonnen met medicatie en nu met ivf, moet wel zeggen dat het heel veel vergt van me mentaal psychologisch fysiek ppff wat sommigen allemaal niet moeten doen om maar toch zwanger te kunnen geraken terwijl anderen snel en zorgeloos zwanger kunnnen worden...
    life is not fair!!!!

    iemand die ook begint aan haar eerste ivf?????
    xxx
    Hallo Saeda,

    Ik ben ook niet natuurlijk zwanger geworden. De zaadcellen van mijn man waren niet beweeglijk (ze zwommen niet). Hierdoor moesten wij na een jaar proberen (omdat ik onregelmatig ongesteldwas) overstappen naar ICSI ipv IVF.

    Bij ons is het hamdoelilah de eerste keer inbrengen gelukt. Maar dat komt ook omdat ik helemaal gezond was alleen mijn man''s zaad niet.Ik heb nu een prachtig zoontje. Mijn zwangerschap is perfect verlopen, geen complicaties en mijn bevalling ging perfect. Mijn score van het ziekenhuis was een 10 (voor mijn gevoel was het een 1 door de pijn - namelijk zonder pijnbestrijding bevallen) maar ik zou het zo weer over doen.

    Ik wens jou en je man natuurlijk hetzelfde. Mijn zegen heb je! Geef de hoop niet op maar denk positief.

    FEMME SOLDAT


  15. #15
    soooo crazy

    Reacties
    1.206
    15-11-2006

    wat leuk om het te horen dat het kan lukken!!! ik ben blij voor jullie en hoop dat ik me binnenkort bij jullie mag vervoegen!!!!
    ik moet morgen op consultatie bij de dokter om te zien of de stimulatie goed zen werk doet, en dan kan ik de pick up doen en terugplaatsing en inch alleh binnenkort geode nieuws vernemen dat ik zwanger ben???? wie weet na al die jaren????!!!