1. #1216
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Rayans perspectief.

    Ik probeerde me te focussen tijdens de besprekingen. Ik snap haar niet. Hoezo is ze zo boos op me. En waarom vangt Abdel haar op? Oke wie moet haar anders opvangen, Bilal is in een belangrijke bespreking en alleen hij kan er voor haar zijn. Walid die weet niets.
    Nadat ik klaar was gaf ik Bader de leiding en loog dat ik buiten de deur een afspraak heb. Maar ik ben naar huis gegaan. Ik heb gegeten en ben toen gaan slapen. Ik was kapot. Vooral emotioneel. Ik apte Amal dat ik wil dat het goed met haar gaat. Ze apte niet terug. Ik kon niet meer verder slapen. Ik belde Abdel op.
    ‘Salaam, waar is Amal?’ vroeg ik meteen.
    ‘Bij mij. Ze is emotioneel een wrak als je dat wilt weten. Ik heb haar meegenomen, ze heeft goed gegeten en ligt nu in mijn bed te slapen.’
    ‘Fijn om te horen. Haar auto staat nog op de parkeerterrein.’ Zei ik tegen hem.
    ‘Die haal ik wel voor haar op.’
    ‘Waarom ben je zo lief voor haar Appie?’ vroeg ik maar meteen.
    ‘Omdat niemand anders dat doet. Ze wordt afgezeikt en is zelf al in de war van ik weet niet wat.’
    ‘In de war? Hoe bedoel je in de war? Waarover is ze in de war?’ vroeg ik bezorgd.
    ‘Dat weet ik niet. Ze is heel nadenkend en afwezig. Waar ze aan denkt allahoua3lem.’
    ‘Ik praat wel met haar. Bedankt dat je haar hebt opgevangen.’
    ‘Geen dank man.’ Ik hing op en viel vervolgens in een diepe slaap.'

    Amals perspectief.

    Ik werd wakker en wist even niet meer waar ik was. Alles kwam na een paar keer knipperen terug. Ik weet het weer. We zijn bij Abdel met zijn ronde bed. Ik stond op en keek uit het raam. Mijn auto stond daar. Ik glimlachte. Wat een lieverd dacht ik bij mezelf. Ik leek wel getrouwd met hem. Zo in zijn huis. Hoe hij me in bed stopte. Ik zag een schilderij van hem en een andere man. Ze schudde elkaar de hand en hadden netjes aan. Een of andere belangrijke certificaat gehaald ofzo..
    Ik pakte de grote schilderij van de muur en keek ernaar. Die man heeft ook met Walid op de foto gestaan. Ik bekeek Abdel aandachtig. Hij is knap. Ik dacht altijd dat hij getrouwd was. Zo gedraagt hij zich een beetje.
    Ik hing de schilderij terug. Ik rook iets lekkers. Ik liep op mijn sokken de gang op. Ik zocht de douche om me op te frissen. Na die gevonden te hebben nam ik een heerlijke douche. Ik droogde me af en kleedde me om. Dat was lekker. Ik kwam de douche uit en liep op de geur af.
    ‘Hey schone slaapster. Hoe is het met je?’ vroeg hij. Ik keek over zijn schouder naar het eten.
    ‘Wauw heerlijk! Is dat voor mij?’ vroeg ik met grote ogen. Hij keek me lachend aan.
    ‘Nee, wie heeft dat gezegd. Is voor mijn eigen buikje.’ Zei hij stom. Ik sloeg hem.
    ‘Ik zit daar op de bank goede tijden slechte tijden kijken. Kom je het eten brengen. Ik wil er cola bij.’ Hij keek me met open mond aan.
    ‘Komt eraan prinses.’ Zei hij serieus. Ik keek hem onschuldig aan en glimlachte.
    Zo heeft niemand mij genoemd. Was het enige wat ik kon bedenken. Ik keek stilletjes voor me uit.
    ‘Wat is er mop?’ vroeg hij observerend nadat hij het eten op tafel voor me neerlegde.
    ‘Ow niks hoor. Ik ben beetje duf door het slapen denk ik.’
    ‘hmm niet liegen tegen mij.’ Zei hij zacht.
    ‘Nee ik ben echt duf.’
    ‘Ewa ga maar eten en jou goede tijden kijken. Ik ga even de was doen boven oke?’ ik knikte en nam een eitje.
    Hij legde zijn hand heel even op mijn wang en zei;
    ‘Bismillah.’ Ik keek hem aan en zei hem na. Hij liep glimlachend weg. Ik keek hem verbaasd na maar zei nog een keer Bismillah en begon te eten. Ik genoot. Het was heerlijk.
    Ik was uitgegeten en uitgeslapen. Ik besloot dat het tijd was om naar huis te gaan.
    ‘Abdel ik ga naar huis.’ Zei ik nadat hij de woonkamer inliep.
    ‘Ben je er klaar voor om alleen op je eigen benen te staan?’ vroeg hij ernstig. Ik moest er hard om lachen. Hij kwam naast me zitten.
    ‘Dat lachje wil ik vaker van je zien.’ Zei hij.
    ‘Probeer je me nou te versieren?’
    ‘Nee ik zie je gewoon graag vrolijk.’ Zei hij serieus.
    ‘Je hebt me goed opgevangen vandaag. Dat zal ik niet vergeten.’ Zei ik serieus. Hij glimlachte.
    ‘Het is fijn om te horen dat je het waardeert.’ Zei hij.
    ‘Je hebt me auto opgehaald?’
    ‘Klopt. Maar ik wil je eigenlijk zelf naar huis brengen.’ Zei hij.
    ‘Waarom?’
    ‘Gewoon. Beter.’
    ‘Hoe moet ik naar mijn werk dan?’ vroeg ik hem.
    ‘Ik haal je op en zet je hier bij mij af. Dan neem je je auto weer mee.’ Zei hij.
    ‘Hmm, is dat niet teveel voor je?’ vroeg ik vaag.
    ‘Nee juist zo gaan we dat doen. Maak je klaar dan breng ik je.’ Ik vond het ergens wel fijn om gebracht te worden. Ik heb me hier zo opgevangen gevoelt. Alsof ik belangrijk ben. Ik wilde nog niet alles zelf doen. ik wilde denk ik nog betutteld worden ofzo. Ik trok mijn jas en schoenen aan.
    ‘Kom je prinsesje?’ vroeg hij toen hij zijn jas aantrok. Toen pas viel me op dat hij een andere shirt had aangedaan.
    ‘Waar is je witte blouse?’ vroeg ik.
    ‘In de was moppie.’ Zei hij. Ik schaamde me.
    ‘Doe normaal. Het is niet erg.’ Zei hij meteen. Hij liep achter me en deed de deur dicht. We liepen naar zijn auto. Hij bracht me naar huis.
    Bij mijn straat aangekomen stopte hij.
    ‘Bedankt voor alles.’ Zei ik nogmaals.
    ‘Je hoeft me niet te bedanken schat. Je moet me even je nummer geven trouwens.’ Zei hij. Ik gaf hem mijn nummer.
    ‘Slaaplekker zo meteen mop.’ Zei hij. Ik wilde uitstappen maar stopte halverwege.
    ‘Wil je nog een keer dua voor mij doen zodat ik kan slapen?’ hoorde ik mezelf zeggen.
    ‘Moet ik je instoppen? Ik denk niet dat je vader mij toelaat.’ Zei hij ondeugend.
    ‘Doe normaal.’ Zei ik terwijl ik hem sloeg.
    ‘Haha kom hier prinsesje.’ Hij boog zich naar me toe en knuffelde me. Hij legde zijn hand op mijn wang en reciteerde Ayat El Kursi op. Ik zei hem in gedachten na. Nadat hij klaar was keek hij me in mijn ogen aan.
    ‘Dit kun je elke avond bij jezelf doen. Het maakt je rustig.’ Zei hij. Ik knikte.
    ‘Shoukran Abdel. Wat is eigenlijk je hele naam?’
    ‘Abdelnour.’ Zei hij. Wauw.
    ‘Wat een mooie naam.’ Zei ik verrast.
    ‘Ze verpesten je naam door Abdel te zeggen.’
    ‘haha vindt je?’ vroeg hij bescheiden.
    ‘Ja dat is echt zo.’
    ‘Je bent weer aan het ijlen, meisje.’
    ‘Hmm?’ zei ik terwijl ik begon te gapen.
    ‘Slaaplekker meisje.’
    ‘Jij ook Abdennour.’ Zei ik en stapte uit.



  2. #1217
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Omg zometeen wordt het abdelnour die verliefd op dr wordt dit is zo spannend ben benieuwd !!!

  3. #1218
    MVC Lid

    Reacties
    151
    21-05-2013

    Oghhh zo lief dit

  4. #1219
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Amal’s Perspectief.

    De volgende morgen belde ik Rayan op. Ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan en zat er zwaar mee dat hij en ik ruzie hadden. Ik kreeg zijn voicemail.
    Ik zuchtte teleurgesteld en begreep niet waarom hij niet opnam. Ik kleedde me om, nam een klein ontbijtje en wachtte op Abdel. Op werk aangekomen groette ik niemand en liep meteen door naar Rayan’s kantoor. Ik klopte. Niemand reageerde. Ik deed de deur open. Er was geen Rayan te zien. Ik liep verbaasd naar mijn kantoor, daar was hij ook niet.
    Ik liep naar de kantine en toen naar zijn secretaresse.
    ‘Hey Amal.’
    ‘Hey meid waar is Rayan? Sorry heb nogal haast.’
    ‘Tuurlijk, we praten straks wel, uhm wacht even in zijn agenda kijken. Uhm hij moet gewoon aan het werk zijn nu?’
    ‘Hij is nergens te bekennen?’
    ‘Ik bel hem wel op zijn werktelefoon.’ Zei ze. Ik bleef gespannen toekijken.
    ‘Uhm hij neemt niet op? Hij hoort hier gewoon te zijn eigenlijk.’ Zei ze in de war en bladerde de hele tijd rond.
    ‘Heeft hij belangrijke dingen op de planning staan?’ vroeg ik bezorgd.
    ‘Ja. Hij heeft een zaken diner, en een sollicitatie voor een externe bedrijf, of dat project. Uhm mohiem zijn ochtend zit vol. Hoe kan hij weg zijn?’
    ‘Oke, dit is vreemd. Diner is hoe laat?’
    ‘1 uur pas.’ Zei ze.
    ‘Wij houden contact. Ik ga hem zoeken.’ Zei ik. Ik werd hier onrustig van. Ik belde hem weer. Hij nam niet op. Ik belde Abdel.
    ‘Hey Amal.’
    ‘Hey mop, heb jij Rayan gezien?’
    ‘Hij moet aan het werk zijn lieverd.’
    ‘Ow oke, is goed.’
    ‘Hoezo jij zou toch ook naar werk rijden?’
    ‘Ja ja. Ik leg je later uit. Ik moet nu hangen.’
    ‘Is er iets Amal?’
    ‘Nee joh. Alleen beetje chaotische ochtend. Bedankt nog voor het ophalen vanochtend. Ik bel je.’
    ‘Isgoed kleintje. Ik ben aan het werk, dan weet je dat.’
    ‘ja saffi is goed. Allahie3aounek.’
    Ik hing op en belde Bilal.
    ‘Ewa.’
    ‘Waar is Rayan, Bilal?’
    ‘Ik weet niet? Ik ben naar die bespreking voor het project, waar moet hij zijn, op kantoor toch?’
    ‘Uhm ja kan. Ik spreek jou.’ Ik hing op en belde hem weer. Hij nam niet op. Ik reed plankgas naar zijn huis en belde daar aan.
    Er werd niet open gedaan. Het zag er stilletjes uit. Geen ramen open. Niks.
    Ik wilde huilen. Waar is hij?!

    Ik dacht aan zijn bespreking en zijn diner.
    Ik belde naar werk.
    ‘Hey Soraya heb je hem kunnen bereiken, ik namelijk niet?’
    ‘Nee schat.’
    ‘Oke ik kom eraan.’
    Ik reed terug naar werk en belde onderweg Walid op.
    ‘Schatjeee.’ Riep hij. Hij leek wel dronken?
    ‘Ja Walid. Waar ben je?’
    ‘Werk?’
    ‘En Hatim?’
    ‘Niet. Hij komt denk ik zo. Waarom?’
    ‘Nee niks laat maar. We praten later wel.’ Ik hing op en remde keihard op de vluchtstrook. Ik nam op het nippertje de afslag en reed terug. Ik reed door naar mijn ouders huis. Ik was zijn usb vergeten.
    Mijn ouders keken me raar aan toen ik binnen kwam. Mijn moeder was aan de telefoon.
    ‘mama met wie praat je?’ vroeg ik toen ik hoorde dat ze het over de bruiloft hadden.
    ‘Selma’s moeder.’
    ‘Vraag is aan haar of ze weet waar haar zoon uithangt?’ vroeg ik aan haar. Ze keek me scheef aan. Ik keek haar bloedserieus aan.
    ‘Ze weet het niet schat. Is hij niet op werk dan?’
    ‘Nog niet gezien. Maar het gebouw is groot dus ben hem vast misgelopen.’ Loog ik om niemand bezorgd te maken. Ik rende naar boven en pakte alles wat ik nodig had. Ik was zelfs mijn belangrijke map vergeten.

  5. #1220
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Rayans perspectief

    Ik stond op en kleedde me om om naar werk te gaan. Ik kreeg een telefoontje van Bilal.
    ‘Rayan hoor deze. Hatim en Amal hadden gisteren ruzie gemaakt.’
    ‘Was Amal bij Hatim gister? Ze was bij Abdel?’ ik was meteen klaar wakker.
    ‘Daarvoor, in haar pauze ofzo. Hij was boos tegen haar uitgevallen en is toen weggegaan. Hij zat erover te praten met een jongen die ik niet ken, hier bij haar thuis.’
    ‘Waar ben jij?’ vroeg ik. Mijn hoofd klopte van woede.
    ‘Uhm in de auto. Onderweg naar die fucking bespreking.’
    ‘Oke, focus je op werk saffi. Ik zie jou in de middag op mijn kantoor.’
    ‘Saffi.’
    Ik veranderde van route. Ik stapte mijn auto in met gebalde vuisten en reed naar het huis van Amal. Waar Hatim verbleef.
    Ik belde aan.
    Hatim deed open. Godzijdank. Hij is nog niet gaan werken.
    ‘Salaam.’ Zei hij slaperig.
    ‘Oulaikoem Salaam. Kunnen wij praten? Nu?’ ik moest mij inhouden.
    ‘Tuurlijk. Waarom niet?’
    ‘Heb jij nog contact met Amal of niet?’
    ‘Nee we spreken elkaar niet.’
    ‘Niet liegen tegen mij.’ Zei ik. Ik perste mijn lippen op elkaar.
    ‘Waarom vraag je dit niet aan Amal zelf?’
    ‘Wat is er gisteren gebeurd?’
    ‘Hoe bedoel je?’
    ‘Mensen hebben haar vanmiddag in deze buurt gezien. Daarna was ze op werk totaal niet zichzelf en overstuur. Weet jij hier meer van?’
    ‘Ik heb haar gisteren gesproken inderdaad. Over vroeger. Misschien daarom?’
    ‘Vroeger? Hebben jullie een verleden samen of wat?’ vroeg ik zuur.
    ‘Heeft Amal je daar niks over verteld? Jullie waren toch zo close?’ vroeg hij verbaasd.
    ‘Gozer begin te praten tegen mij.’
    ‘We hebben niks gehad als in relatie maar we vinden elkaar leuk.’ Zei hij serieus.
    ‘Wat? Vinden? Of vonden?’ het leek alsof de grond onder moeten verdween. Ik wilde zijn antwoord niet horen. Ik was bang voor wat hij zou zeggen.
    ‘Ik heb het vermoeden dat ze nog iets voor me voelt. En dat heb ik haar gisteren gezegd.’
    ‘Jij hebt een vermoeden? En dat ga jij tegen haar zeggen nadat ik jou vertelde dat ik gek op haar ben? Probeer je mij soms te dwarsbomen? Probeer jij te stoken tussen mij en Amal??!’ zei ik terwijl ik dichterbij kwam staan. Ik keek hem dreigend met toegeknepen ogen aan.
    ‘Is dat het, heh! Ik neem jou in vertrouwen, jij gaat die vertrouwen op deze manier beschamen? Heh? Praat dan? Waarom praat je niet?’ ik stond nu heel dicht bij hem en kon hem wel wat aandoen.
    ‘Broer ga niet..’ ‘Broer? Noem jij mij broer? Is dit wat broers voor elkaar doen?’ onderbrak ik hem zonder pardon. Ik pakte hem bij zijn kraag.
    ‘Rayan. Ga geen dingen doen waar je spijt van gaat krijgen.’ Waarschuwde hij me.
    ‘Spijt krijgen ga jij! Jij en niet ik. Waar haal jij die lef vandaan, haar van mijn bedrijf te halen om haar zo overstuur te maken? Heh?’
    ‘Gozer, dat ze zo overstuur is geweest zegt toch al genoeg over haar gevoelens voor mij, of niet. Het laat haar niet koud. Dat heb jij duidelijk gezien. Laat haar met rust.’ Zei hij rustig.
    ‘Jij moet haar met rust laten. Jij, heb jij mij begrepen. Denk je openbaar vervoer? Overstappen van de een op de ander?’ Schreeuwde ik nu hard.

    Ik wilde hem uithalen maar de huisdeur vloog open en Bilal trok mij naar achteren. Hatim ging langzaam naar achteren.
    ‘Ik wist dat je hier zou zijn!’ riep Bilal boos tegen mij. Hij duwde mij tegen de muur en hield mij klem met zijn hand op mijn borst.
    ‘Hatim ga naar je werk.’
    Hatim liep met zijn jas de deur uit. Hij keek mij woedend aan. Ik keek terug. We hielden elkaar in de gaten. Ik wilde naar hem toe lopen maar werd tegengehouden door de greep van Bilal.
    ‘Ben jij helemaal gek in je hoofd geworden! Om ruzie te gaan zoeken met een van je beste vrienden? Ik wist dat ik jou niks had moeten zeggen! Waar the fuck was jij mee bezig gast. Ga zitten!’ riep hij boos naar mij. Ik heb Bilal nooit zo kwaad gezien. Hij heeft mij nooit zo gepreekt. Ik keek oververhit voor me uit. Ik probeerde rustiger adem te halen en af te koelen.
    Mijn telefoon ging af. Het was Soraya.
    Ik drukte haar weg. Ik zag een paar gemiste oproepen van Amal. Ze heeft dus opgemerkt dat ik niet naar werk ben. Mooi. Zij komt ook nog aan de beurt.
    ‘Hier.’ Ik dronk de glas helemaal leeg.
    ‘Gaat het?’ vroeg Bilal terwijl hij zijn hand op mijn achterhoofd legde en me probeerde te kalmeren.
    Ik knikte en snoof luid. Ik hield mijn kaken strak op elkaar en keek strak voor me uit.
    ‘Mensen verwachten me. En jou ook. We moeten verder.’ Zei ik schor van het schreeuwen.
    ‘Hou je je rustig tegenover Amal of moet ik je in de gaten houden?’ vroeg Bilal bezorgd. Mij zie je nooit boos. Maar als er een aanleiding is om goed boos te worden, dan maak ik mijn omgeving kapot.
    ‘Nee nee. Komt goed. Ga nou maar.’ Zei ik alsof ik mezelf weer onder controle had.
    ‘Weet je zeker?’
    ‘Ja joh. We gaan.’ Zei ik kalm. Ik wist dat die kalmte zou verdwijnen zodra ik Amal zou zien. Hoe kan ze zo veel voor me verzwijgen? Hoe?
    Ik reed naar werk. Daar aangekomen…

  6. #1221
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Haaay lieve en toffe meiden!

    Bedankt voor jullie support en ik lach me stuk om jullie reacties.
    Ik wilde jullie nog even allemaal bedanken voor alle leuke reacties!

    En een vraagje naar al mijn lezers;
    Wat vinden jullie van de nieuwe personage, Abdennour?
    En willen jullie een tweede deel of…

    Laat het me even weten!

    Dikke kus, Inthehouse!

  7. #1222
    MVC Lid

    Reacties
    4
    03-10-2014

    Mooi verhaal maar die abdelnour is al de 3de dan. Beetje te...

  8. #1223
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Citaat Geplaatst door cycy82 Bekijk reactie
    Mooi verhaal maar die abdelnour is al de 3de dan. Beetje te...
    Ik bedoelde meer zijn persoonlijkheid. Niet zijn specifieke rol want die heeft hij nog niet. hij is meer een persoon die voor iedereen klaarstaat.

  9. #1224
    MVC Lid

    Reacties
    146
    01-03-2013

    Die abdelnour is een soort broer figuur. Ik vindd echht dat rayan zijn gevoelens moet gaan uiten tegenover amal


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    je moeder is niet vervangbaar dus zorg goed voor je moeder , want voor je het weet roep je mama en krijg je geen antwoord meer.

  10. #1225
    M&K

    Reacties
    749
    08-03-2014

    Spannend, Abdelnour de rol vind ik best leuk zo een bezorgd lief persoon. En ik hoop zo dat rayan en amal nog lang en gelukkig zullen leven zonder en hatim spijt zal hebben van alles en nog meer gaat balen

  11. #1226
    Alhamdoulillah.

    Reacties
    378
    04-05-2012

    Rayan! Rayan! Rayan!

  12. #1227
    Arabiertje ..

    Reacties
    840
    23-02-2011

    Citaat Geplaatst door inthehouse Bekijk reactie
    Haaay lieve en toffe meiden!

    Bedankt voor jullie support en ik lach me stuk om jullie reacties.
    Ik wilde jullie nog even allemaal bedanken voor alle leuke reacties!

    En een vraagje naar al mijn lezers;
    Wat vinden jullie van de nieuwe personage, Abdennour?
    En willen jullie een tweede deel of…

    Laat het me even weten!

    Dikke kus, Inthehouse!
    Ja zijn personage is leuk in het verhaal. Zolang hij maar niks krijgt met Amal vind ik het best.

    Amal moet het echt snel goed maken met Rayan. Heel gauw. Anders doe ik haar wat grrrr!

    Een tweede deel zou wel leuk zijn.
    Give and you will receive.

  13. #1228
    MVC Lid

    Reacties
    16
    18-07-2009

    Rayan Rayan Rayan! !!!

  14. #1229
    MVC Lid

    Reacties
    9
    12-04-2014

    Rayaaaaaaaaaan!! Door jou personages leggen we dat lat hoog voor onze eigen liefdesleven hahahahahah

  15. #1230
    سعيدة

    Reacties
    568
    28-07-2006

    Spannend ga gauw verder