1. #1336
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Waar is Rayan mee bezig

  2. #1337
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010



    We zaten in de auto, Fouad en ik. We hadden onze Marokkaanse tnawies naar boven gehaald en hem heel subtiel gedreigd. Stekelenburg gaat er vaart achter zetten en alles zou deze week in teken van het project staan.
    Fouad keek me lang aan. Geen verliefde blik maar een blik alsof hij een geweldige idee heeft en mijn bestaan daarvoor nodig heeft.
    'Waarom kijk je zo eng?' Vroeg ik toen ik er niet meer tegen kon.
    'Een ding snap ik niet, waarom hebben jullie per se Stekelenburg nodig voor dit project?'
    Ik maakte een beweging met mijn hand die typische Marokkaanse vaders doen als ze geld bedoelen. 'We hebben zijn tinhashien nodig.' Hij keek voor zich uit en keek toen weer naar mijn gezicht.
    'Ben je soms op zoek naar puistjes ergens?' Vroeg ik sarcastisch.
    'Amal Hotel...' zei hij terwijl hij me aankeek.
    'Wat?' Zei ik gechoqueerd.
    'Ja wat? Jij doet letterlijk alles, zij volgen alleen jou taken op, als jij Stekelenburg slechts betaald om zijn medewerkers in te huren. Hij bedenkt dit alles niet hoor, en toch lift hij met je succes mee, zonder dat jij dat doorhebt.' Ik keek hem verbaasd aan. 'Waarom denk je dat ik daar mijn lolbroek aanhad, om een beetje dom over te komen zodat hij zijn gang met je kan gaan, maar Fouad is geen man die houdt van spelletjes spelen met geld en zaken doen, en deze man speelt een spelletje met heel Rayan's bedrijf. Dus zonder die tweede agenda waarvan ik bijna zeker weet dat ie dat heeft is hij je al aan het naaien. Terwijl hij geen moer doet.'
    Hij liet me denken aan alles wat er is gebeurd. Hij had gelijk. En zwaar ook.
    'Ik kan niet terug Fouad. We hebben beide getekend.'
    'Daarom zeg ik, trek de zaak naar je toe, huur zijn medewerkers voor extra handen en daarmee koop je hem subtiel uit, denk logisch na Amal.'
    Ik begreep dat hij ergens een punt heeft, een grote zware ook maar toch. Dan zou ik iemand moeten naaien, en zo ben ik niet. Ik besloot er verder thuis over na te denken.

    Ik reed in de avond laat naar huis. We hadden de schoonfamilie van Walid over de vloer. Ik herkende Rayan’s schoenen in de berg met schoenen bij elkaar. Alleen die trokken mijn aandacht. Hatim stond ineens in de gang. Hij stak zijn hand naar me uit. Ik nam zijn hand een beetje afstandelijk aan en keek hem niet echt in zijn ogen aan.
    ‘Alles goed?’
    ‘Hamdoullah.’ Zei ik en vroeg niet hoe het met hem ging. Puur omdat ik het ook niet wilde weten. Ik zocht Walid en knuffelde hem. Ik knuffelde Selma die ik de laatste tijd minder zag door de overuren die ik draaide op kantoor.
    Ik liep naar mijn kamer en schrok. Rayan lag op mijn bed. Hij sliep. Hij lag er schattig bij in zijn nette pak maar op zijn buik liggend. Ik deed heel voorzichtig mijn deur dicht en liep op mijn tenen verder mijn kamer in. Ik legde mijn spullen op mijn kastje en trok mijn pyjama snel aan. Mijn telefoon trilde ineens in mijn hand. Ik keek op mijn scherm. Het was een whatsapp bericht van een onbekend nummer.
    ‘Het is beter dat je Rayan met rust laat. Hij is niet meer van jou.’ Stond er. Ik schrok en keek naar Rayan die begon te kreunen en te draaien. Ik keek naar het bericht en sloeg het nummer snel op. Ik liep naar Walid’s oude kamer en belde dat nummer.
    ‘Hallo?’ nam een vrouwenstem op.
    ‘Wie ben jij en wat stuur jij mij rare dingen naar mijn privé nummer? Hoe kom je er überhaupt aan?’
    ‘Je kan dat appje beter serieus nemen. Wie ik ben is voor jou niet van belang mopje. Fijne avond.’ Ik trilde en werd bang. Wie the fuck is dit. Ergens stiekem was ik ervan overtuigd dat het Najoua was, daarom ging ik zogenaamd stoer bellen. Maar dit was haar stem niet!
    Soubhanallah alsof hij me kon horen apte Fouad mij met, “Als er iets aan de hand is moet je mij bellen.”
    Ik twijfelde geen seconde en belde hem op.
    ‘Awh wat lief bel je me persoonlijk op om me te bedanken?’
    ‘Fouad ik heb een hele rare gesprek gehad met een meisje die dreigt dat Rayan niet van mij is?’ Het werd stil aan de andere kant van de lijn. Even dacht ik dat hij had opgehangen.
    ‘Waar ben je?’ zei hij ernstig.
    ‘Thuis? Bij mijn ouders.’
    ‘Ik kom nu.’
    ‘Nee Fouad ik heb bezoe…tuut tuut tuut’
    ‘Shit hij kan me dit niet nog een keer flikken…en waarom praat ik tegen mezelf!’ zei ik tegen mezelf. Ik rende naar beneden en waarschuwde mijn moeder. Haar lach verdween meteen en keek me serieus aan.
    ‘Wilt hij je hand komen vragen of wat?’
    ‘Mama doe normaal! Het gaat over werk .’
    ‘Als je vader wat gaat zeggen mag jij het hem uitleggen.’
    ‘Hij nodigt zichzelf uit die gast.’ Voor ik klaar was met mijn moeder ging de deurbel. We keken elkaar strak aan.
    ‘Ga maar voor hem open doen, hij is jou gast.’
    ‘Mama doe normaal, moet iedereen jou horen soms?’ Walid deed open en groette Fouad luidruchtig en vrolijk. Mijn moeder keek Walid raar aan.
    ‘Kennen zij elkaar?’
    ‘Weet ik niet?’ zei ik in de war.
    ‘Wil je wat drinken broer?’ vroeg Walid.
    ‘Nee shokran broer. Ik kom even wat belangrijke dingen bespreken met je zusje, ze heeft morgen vroeg een bespreking.’
    ‘Haha van stagiaire naar secretaresse yekk!’ riep Walid naar mijn gevoel iets te vrolijk.
    ‘Je weet zeker dat je niks op hebt toch?’ vroeg ik. Walid rolde met zijn ogen en liep de keuken uit. Fouad had een dikke map en een laptop op de keukentafel gelegd.
    ‘Ziet het er serieus genoeg uit nigh?’ vroeg hij.
    ‘Ja, Rayan slaapt boven.’
    ‘Had je mij dat niet even kunnen zeggen?’
    ‘Ja dat was ik van plan op het moment dat jij in mijn oor hing weet je wel.’
    ‘Ow. Uhm. Geef je telefoon snel.’ Ik liet hem het berichtje zien.
    ‘Heb je het telefoongesprek opgenomen toevallig?’
    Ik keek hem dom aan.
    ‘Daar denk je niet aan op zo’n moment. En ik had verwacht dat ik Najoua’s stem zou horen maar dit was een onbekende heksenstem.’ Zei ik zuur.
    ‘Marokkaans?’
    ‘Ja zoiezo wel.’ Marokkaanse wijven en hun manier van praten herken je uit duizenden.
    ‘Ik heb het nummer overgenomen. Wat zij jou ook stuurt stuur het door naar mij. Hou mij op de hoogte van elke stap die ze zet en probeer haar telefonische te bereiken en haar stem op te nemen.’
    Ik knikte en besloot hem te gehoorzamen. Het leek alsof hij wist wat hij moest doen.
    ‘En Rayan?’
    ‘Die vertel je niks.’
    ‘Oke. Ga je nu weg voordat Rayan wakker wordt?’
    ‘Ja ik ga nu. Pas goed op jezelf.’
    ‘Ja komt goed.’ Zei ik en begeleidde hem naar de huisdeur. Hij vertrok. Niet wetend wat hij hiermee ging doen.
    Ik begaf me naar de woonkamer en ging bij Selma zitten. Ik probeerde alles een beetje te vergeten en had het over dingen die Selma interesseren zodat ik niet over mezelf hoefde te praten.

    Fouad’s perspectief.

    Ik gooide die onnodige dikke map en de laptop in de achterbak en stapte in. Ik toetste het nummer in.
    ‘Abdennour hier.’
    ‘Amal wordt lastig gevallen door een nummer, ze moet uit de buurt van Rayan blijven volgens dat meisje.’
    ‘Heb je het nummer?’
    ‘Ja maar ik verwacht niet dat ze dit nummer lang houdt.’
    ‘Kom naar mij toe. Ik ben in de kapperszaak van mijn broertje.’
    ‘Ik ben al onderweg.’
    ‘Heb je Walid, Hatim en Rayan op de hoogte gebracht?’
    ‘Nog niet.’
    ‘Dat moet, je werkt voor hun namelijk. Ze willen alles tot in de details te horen krijgen.’
    ‘Klopt. Ik ga ze morgen connecten. Huis zit te vol daar. En Rayan slaapt.’
    ‘Ze gelooft wel nog dat je haar stagiaire bent?’
    ‘Ja tuurlijk. Ze mag ook niet anders denken.’


  3. #1338
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Omg dit begint zo spannend te worden!

  4. #1339
    MVC Lid

    Reacties
    69
    17-08-2010

    wie is die fouad

  5. #1340
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Fouad´s perspectief.
    ´Salaam oulaikoem.´ zei ik terwijl ik mijn auto uitstapte.
    ´Oulaikoem salaam broer. We hebben even die nummer gebeld en we kregen een dame aan de lijn die met ons begon te flirten dus Wael neef van mij heeft nu ´contact´ met haar en heeft haar nummer gevonden op ´facebook´ zehma.´
    ´Is het haar eigen nummer denk je¬´
    ´Ik hoop het. Wael heeft een foto van een mooiboy opgestuurd en sindsdien blijft ze plakken dus de smaak is haar bevallen.´ zei Abdennnour. Ik moest er om lachen. Wij beide zijn samen opgegroeid. Twee jongens met baarden die zo islamitische mogelijk proberen te zijn zitten nu spionage werk uit te voeren. Het was alsof Abdennour mijn gedachte kon lezen.
    ´Gekkenwerk dit.´ zei hij.
    ´Ewa eerlijk, ik heb nu wel echt een band met Amal, het is een goed mens. En ik ben iets heel leuks met haar van plan.´ zei ik voorzichtig. Abdennour keek me van opzij aan terwijl hij zijn blikje Redbull opende.
    ´Het project waar zij zo mee bezig zijn, of laat ik zeggen waar Amal mee bezig is, ga ik naar haar vernoemen. Dat is wat zij verdiend.´
    ´En Stekelenburg dan?’
    ‘Die gaan we uitkopen. Ik heb haar de tijd gegeven om na te denken maar ze gaat door mij van gedachte veranderen. Geloof me.’
    ‘Ik boek voor jou een vakantie als het je lukt.’
    ‘Begin alvast te kijken naar goedkope tickets, ik ga ervandoor broer. Even langs me ouders.’
    ‘Isgoed eh sahbi. Hou mij op de hoogte, dan hoor jij het wanneer Wael met die takkenwijf gaat afspreken.’ Ik knikte en stapte lachend mijn auto in.
    Rayan’s perspectief.
    Ik werd wakker in Amal’s bed. Mijn telefoon ging over. Het was Najoua.
    ‘Heey slaap je nog?’
    ‘Nee net wakker.’
    ‘hm oke, gaan we samen eten?’
    ‘Ik heb nu geen tijd morgen goed?’
    ‘Okee, tot morgen dan.’
    Ik hing op en zuchtte diep. Ik ben zo klaar met deze poppenkast. Het wordt tijd om er vaart achter te zetten, ik wil er achter komen waar ze me bezig is, nog voordat Amal erachter komt dat ik achter haar rug om met haar afspreek. Ik zie Amal al zo weinig.. en dat terwijl ik echt om haar geef.

    Amals perspectief

    Ik kon me slecht concentreren op me werk.
    Fouad hield me voortdurend in de gaten wat dat betreft. Hij probeert me op te vrolijken en is ineens in de buurt als ik hulp nodig heb. Rayan zegt dat een stagiaire zo hoort te zijn. Zo heb ik het minder druk. Maar ik voel me toch zo onder druk gezet. Doordat ik niks tegen Rayan kan zeggen en niks met hem kan delen.
    We zouden vandaag na het werk even samen gaan wandelen.
    Ik kon het niet. Bij hem zijn terwijl ik iets voor hem verzwijg en iets over hem weet.
    Ik pakte mijn telefoon. Op dat moment kwam er een appje van fouad binnen.
    "Ik ben wat later, excuses."
    "No problem. Ik zie je wel verschijnen."
    Rayan kwam binnen en keek naar het bureau van Fouad.
    'Hij is wat later.'
    ‘Hoe dat zo dan?’
    ‘Weet niet, verslapen?’
    ‘Oke oke, hoe gaat het met je?’
    ‘Goed met jou?’
    ‘Hamdoulilah ik ben blij te horen dat het goed met je gaat.’ Zei hij.
    Hij pakte de draaistoel van Fouad en ging erop zitten. Hij zat tegenover me met zijn armen op het bureau naar voren geleund. Hierdoor zat hij dicht bij mij.
    ‘Ik mis je.’ zei hij zacht
    ‘Waarom? Ik ben elke dag in hetzelfde gebouw als jij?’ Zei ik dom. Ik wist wat hij bedoelde.
    ‘Toch voel je ver.’ Zei hij terwijl hij me aankeek.
    ‘Door wie komt dat?’
    ‘Door niemand, het komt door het project.’
    Ik wilde er tegenin gaan en schreeuwen dat hij kan uithuilen bij die heks met wie hij vaak afspreekt. Maar ik dacht aan het bedrijf, mijn project en aan Fouad en zijn woorden. Hij moet uit zichzelf voor mij willen gaan, niet nadat ik hem betrap en hij zijn excuses ervoor aanbied en dan ermee stopt. Dus als ik hem niet betrap gaat hij er rustig mee door? Doei ff!

    ‘Je bent zo stil Amal.’
    ‘Ik ben moe.’
    ‘Is het dat of is er meer?’
    ‘Nee nee ik wilde vandaag rustig aandoen en vroeg naar huis.’ Zei ik ontwijkend.
    ‘Ow maar we zouden wandelen?’ Merkte hij teleurgesteld op.
    ‘Gaan we ook.’
    ‘Nee schat niet als je moe bent. Rust gewoon lekker uit.’ Zei hij overbezorgd ineens.
    Omdat je bedrijf er niet onder mag leiden natuurlijk, dacht ik sarcastisch.
    ‘Als jij dat zo graag wilt.’ Zei ik schouderophalend
    ‘Ik wil alleen dat het goed met je gaat lieverd.’
    ‘Ja dat wil denk ik heel dit bedrijf. Dat het goed met me gaat.’ Ik kon het echt niet laten.
    ‘Zo bedoel ik het niet schat. Niet zo doen tegen me. Je weet dat ik bezorgd om je ben toch?’
    ‘Ja maar misschien nog meer om je bedrijf en het project.’Zei ik terwijl ik naar zijn handen keek. Hij keek me serieus aan en fronste zijn wenkbrauwen.
    ‘Ja wat? Dat is toch een feit of niet. Het bedrijf ken je langer dan mij.’
    ‘Amal gedraag je. Waar komt dit ineens vandaan?’
    ‘Ik realiseerde het me gewoon ineens. Dat ik misschien belangrijk voor je ben maar je bedrijf toch net iets belangrijker.’ Zei ik nonchalant.
    ‘Waar wil je naar toe Amal? Wat suggereer je nou? Ben je jaloers op een bedrijf? Zonder ziel?’
    ‘Nee ik zeg alleen dat het bedrijf belangrijker voor je is. Dus je kan het niet hebben om met mij te gaan wandelen terwijl ik moe ben en mij morgen te moeten missen, dat zou ten koste gaan van het bedrijf. Dat bedoel ik alleen.’ Zei ik. Het is ergens gewoon zo. Besefte ik ineens. Hij keek me boos aan.
    ‘Je weet dondersgoed dat ik het niet zo zie. Hoe kun je zoiets van me denken Amal?’
    ‘Het is zo. Ik denk het niet. Het is zo Rayan.’
    We keken elkaar een paar lange seconden diep in de ogen aan.
    ‘Het is zo dat je het mis hebt. Dat is hoe het is. Ik weet echt niet waar je last van hebt, ik hoop gewoon je maandelijkse periode ofzo. Maar hier ga ik verder echt niet op in. Je weet dat ik om je geef. Dus zet mij niet in een positie waar ik in werkelijkheid niet sta oke.’
    Ik keek weg. Hij keek me te diep aan.
    Hij stond op.
    ‘Ik heb een bespreking. Als je moe bent mag je gaan. Ik heb meer over voor jou gezondheid dan een gebouw en een paar mensen die er rondlopen. Jammer dat je dat niet van me denkt in plaats van die zieke theorieën van je.’ Zei hij. Ik zag aan hem dat ik hem gekwetst had. Ik voelde me er ook totaal niet prettig bij. Maar dat is precies hoe ik mij ook voel. Hij verdient mij niet.


  6. #1341
    Alhamdoulillah.

    Reacties
    378
    04-05-2012

    Omgg nee zij mogen geen ruzie hebben!!

  7. #1342
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Nice ga snel verder

  8. #1343
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Ik vond het niet prettig dat hij zich zo voelde, maar ik voelde me eerlijk gezegd wel ingeruild. Zonder Najoua, hij ziet me al niet door het project en doet er ook totaal geen moeite voor om tijd voor mij vrij te maken. Ik ga er niet zelf om vragen, en ik hoef het niet eens na wat hij mij flikt achter mijn rug om.
    Fouad kwam even later binnen.
    ‘Salaam zuster.’
    ‘Wa3aleikoum salaam.’ Zei ik voor me uit starend.
    ‘Whats upp? Rayan is ook al zo afwezig net?’
    ‘Niks. Beetje ruzie met hem gehad net.’ Zei ik mompelend.
    Hij keek me geschrokken aan. ‘Je hebt toch niet…?’
    ‘Nee nee, ruzie om niks.’ Hij ging zitten op het puntje van zijn stoel, nog steeds tegenover mij waar Rayan die stoel had achtergelaten. Hij keek me verbaasd aan.
    ‘Ik wil details, Amal.’
    ‘We zouden gaan wandelen, ik gaf aan dat ik moe was en daarom zo stil was, komt ie met, ja dan gaan we niet wandelen want ik maak me zorgen om je. Maar hij maakt zich gewoon zorgen om zijn bedrijf.’
    ‘En toen?’
    ‘Toen werd hij boos dat ik zo dacht over hem.’
    ‘Maar je zet hem nu in een moeilijke positie waarbij hij nog alerter gaat worden door hoe jij doet.’
    ‘Ik kan niet acteren sorry, en daarbij heb je dat nooit van me gevraagd.’
    ‘Nee maar het spreekt toch voor zich.’
    Ik keek hem verbaasd aan.
    'Wat krijgen we nou? Moet ik me hiervoor echt gaat verdedigen?'
    'Oke klaar ophouden. Straks krijgen wij ook nog ruzie dat is niet wat ik wil.' Zei hij terwijl hij zijn werk tas op zijn bureau neerlegde.
    Ik ging weer aan het werk en probeerde me te focussen op de dossiers die ik voor me had. Ook Fouad ging in stilte aan de slag.
    Later op de dag kwam ik Rayan ineens tegen op de gang. Ik stopte. Fouad botste tegen me op.
    'Shit.' Schol Fouad in zichzelf.
    'Sorry hoor.' Zei ik sarcastisch.
    'Yo Rayan. Van waar die attitude. Alleen omdat je pak vandaag toevallig gestreken is?'
    Zei Fouad. Rayan lachte om hem.
    'Gun mij die shine vandaag dan.'
    'Is je gegund bro. Maar morgen niet meer strijken heh. Anders ben je te knap en word ik onzeker.' Zei Fouad zo luid dat iedereen meelachte. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk worden omdat Rayan wel met andere lacht maar mij niet eens aankijkt. Ik liep maar door naar beneden. Ik kwam beneden Bilal tegen die net naar binnenliep.
    'Schatje!' Riep ik blij. Ik had hem een paar dagen niet gezien maar het leek alsof ik hem maanden niet had gezien.
    Hij nam me in zijn armen en knuffelde me.
    'Hoe gaat het met je schatje.' Vroeg hij in me oor.
    Ik reageerde niet en sloot mijn ogen. Ik genoot van het vertrouwde gevoel en zijn geur. Rayan keek van boven naar beneden. Ik zag dat van mijn ooghoek.
    'Ewa broer!' Riep Bilal naar boven.
    'Hewaa.' Zei hij droog. Bilal liet me zachtjes los.
    'Hoe gaat het tussen jullie?'
    'Niet goed. Beetje ruzie.'
    ' Aawh schat toch, waarom praat je het niet met hem uit dan?'
    'Nee liever niet vandaag.'
    'Je moet iets niet groter maken in je hoofd dan het is he.'
    'Nee mop het komt wel goed. Maar ik ga weer aan de slag mop.'
    'Isgoed Allahie3aoun.' Hij aaide met zijn hand over mijn wang en liep door.
    Fouad´s perspectief
    Ik was druk met het plan uit te schrijven. Ik hield over rekening mee. Ik belde mijn advocaat op en meldde hem de dingen die hij voor me uit moest zoeken. Namelijk hoe kopen we Stekelenburg uit op een legale manier. Ik kreeg kort na een telefoon gesprek een interessante mail van mijn advocaat.
    Een tel later ging mijn telefoon af.
    ´Ewa Rayan waar hang je uit?’
    ‘Ik ben op mijn kantoor. Kom je even naar mij toe?’
    ‘Onderweg bro.’ Ik klapte mijn laptop dicht en nam mijn twee telefoons mee.
    Ik klopte op de deur en keek om me heen voor ik Rayan’s kantoor in ging.
    ‘Vertel.’
    ‘Uhm waar over?’
    ‘Nou ik dacht dat je voor mij werkte?’
    ‘Werk ik ook.’ Zei ik verbaasd.
    ‘Hoezo is Amal zo opstandig tegen mij dan?’ Ik keek weg. Ik kan hem moeilijk gaan vertellen dat ik weet dat hij met Najoua afspreekt en dat ik hem ook even heb verraden erbij.
    ‘Gast. Ik ben er voor haar veiligheid en omtrent die vreemde zaken die er gebeuren in haar naam. Ik kan me niet herinneren dat je me vroeg om haar liefdesleven in de gaten te houden?’ zei ik heel droog. Rayan keek mij fronsend aan.
    ‘Nee maar hoe komt zij zo opstandig tegen mij?’
    ‘Hoezo broer, wat is er dan gebeurd behda.’
    ‘Ze zegt dat ik geen interesse in haar heb maar alleen in mijn bedrijf.’
    ‘Maar zien jullie elkaar wel gewoon?’ vroeg ik bhel dokter Phil. Ik streek met mijn hand over mijn baardje.
    ‘Nee heel weinig. Alleen op het werk eigenlijk.’
    ‘Tazz. Dames hebben aandacht nodig eh koe. Als je haar ineens niet meer ziet, tuurlijk gaat ze dan zulke opmerkingen naar je grote hoofd gooien.’ Ik keek er ondeugend bij. Alsof ik de situatie een beetje onderschat.
    ‘Je hebt gelijk. Maar het kan nu even niet anders.’
    ‘Hoezo kan het even niet anders broer?’
    ‘Omdat ik een andere dame zie.’ Zei hij uit het niets. Hij leunde achterover en keek me hierbij strak aan. Ik keek hem met open mond aan. Ik wist het al, maar ik schrok van het feit dat hij het ineens bij mij bekend. Die zag ik namelijk niet aankomen.
    ‘Hoe…bedoel…je.’ Zei ik hakkelend.
    ‘Nou zoals ik het zeg, zo bedoel ik het ook. Ik zie een andere dame.’
    ‘Dus je houdt Amal aan het lijntje.?’ Vroeg ik fronsend.
    ‘Van waar die blik Fouad?’ vroeg Rayan mij.
    ‘Vanwaar die streken Rayan? Ik had veel meer mans van je verwacht!’ riep ik verslagen uit.
    ‘Ik ben een man. Een man die zielsveel om Amal geeft. Een man die alles opoffert om haar veiligheid te garanderen.’ Zei hij nu koel. Hij keek weg. Ik zag tranen in zijn ogen.
    ‘Waar heb je het over broer? Waarom zie jij een ander wijf als je van Amal houdt en haar veiligheid wil garanderen?’
    ‘Snap je het dan niet? ‘ hij sloeg ineens agressief op zijn bureau. Ik schrok ervan maar herstelde me snel.
    ‘Waarom moet jij haar in de gaten houden van mij en Walid? Waarom gebeuren er vreemde dingen in de naam van Amal maar heeft wel met het bedrijf te maken? Waarom denk je dat haar laptop gehackt werd en niet die van de Manager? Er is haat. Er is jaloezie. Iemand wil ons niet samen zien, dus diegene ziet ons ook niet samen. Deze dame is mijn vijand. En die hou ik zo dicht mogelijk bij me. Als er iemand aangaat dan is zij het of ik. Maar no way dat Amal hier de dupe van wordt. Dus ik kan niet met haar buiten zijn. Ik moet de illusie opwekken dat wij uit elkaar zijn.’ Hij zei het knarsetandend. Ik kreeg teveel informatie over mij heen. Zit Najoua hier dan achter?
    ‘Maar dus je weet al wie hier achter zit?’ waarom communiceer je dat niet door met ons?’ vroeg ik verward maar ook boos.
    ‘Ik weet het nog niet zeker. Ik probeer haar vertrouwen te winnen. Ze is niet alleen. dit soort praktijken kan je nooit alleen verrichten. Mensen laten solliciteren etc..’
    ‘Weet Walid dit?’
    ‘Nee, Hatim ook niet. En Amal al helemaal niet.’
    ‘Waarom vertel je het haar niet gewoon?’
    ‘Nee, ze mag er niet achter komen. ik zweer het je ik doe je wat als ze erachter komt.’ Zei hij bloedserieus. Ik hief mijn handen op.
    ‘Relax van mij hoort ze niks.’ Zei ik. Want ze heeft het al gehoord van mij. Ik beet op mijn lip en staarde voor me uit.
    Wat heb ik gedaan man.

  9. #1344
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Ik vond het niet prettig dat hij zich zo voelde, maar ik voelde me eerlijk gezegd wel ingeruild. Zonder Najoua, hij ziet me al niet door het project en doet er ook totaal geen moeite voor om tijd voor mij vrij te maken. Ik ga er niet zelf om vragen, en ik hoef het niet eens na wat hij mij flikt achter mijn rug om.
    Fouad kwam even later binnen.
    ‘Salaam zuster.’
    ‘Wa3aleikoum salaam.’ Zei ik voor me uit starend.
    ‘Whats upp? Rayan is ook al zo afwezig net?’
    ‘Niks. Beetje ruzie met hem gehad net.’ Zei ik mompelend.
    Hij keek me geschrokken aan. ‘Je hebt toch niet…?’
    ‘Nee nee, ruzie om niks.’ Hij ging zitten op het puntje van zijn stoel, nog steeds tegenover mij waar Rayan die stoel had achtergelaten. Hij keek me verbaasd aan.
    ‘Ik wil details, Amal.’
    ‘We zouden gaan wandelen, ik gaf aan dat ik moe was en daarom zo stil was, komt ie met, ja dan gaan we niet wandelen want ik maak me zorgen om je. Maar hij maakt zich gewoon zorgen om zijn bedrijf.’
    ‘En toen?’
    ‘Toen werd hij boos dat ik zo dacht over hem.’
    ‘Maar je zet hem nu in een moeilijke positie waarbij hij nog alerter gaat worden door hoe jij doet.’
    ‘Ik kan niet acteren sorry, en daarbij heb je dat nooit van me gevraagd.’
    ‘Nee maar het spreekt toch voor zich.’
    Ik keek hem verbaasd aan.
    'Wat krijgen we nou? Moet ik me hiervoor echt gaat verdedigen?'
    'Oke klaar ophouden. Straks krijgen wij ook nog ruzie dat is niet wat ik wil.' Zei hij terwijl hij zijn werk tas op zijn bureau neerlegde.
    Ik ging weer aan het werk en probeerde me te focussen op de dossiers die ik voor me had. Ook Fouad ging in stilte aan de slag.
    Later op de dag kwam ik Rayan ineens tegen op de gang. Ik stopte. Fouad botste tegen me op.
    'Shit.' Schol Fouad in zichzelf.
    'Sorry hoor.' Zei ik sarcastisch.
    'Yo Rayan. Van waar die attitude. Alleen omdat je pak vandaag toevallig gestreken is?'
    Zei Fouad. Rayan lachte om hem.
    'Gun mij die shine vandaag dan.'
    'Is je gegund bro. Maar morgen niet meer strijken heh. Anders ben je te knap en word ik onzeker.' Zei Fouad zo luid dat iedereen meelachte. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk worden omdat Rayan wel met andere lacht maar mij niet eens aankijkt. Ik liep maar door naar beneden. Ik kwam beneden Bilal tegen die net naar binnenliep.
    'Schatje!' Riep ik blij. Ik had hem een paar dagen niet gezien maar het leek alsof ik hem maanden niet had gezien.
    Hij nam me in zijn armen en knuffelde me.
    'Hoe gaat het met je schatje.' Vroeg hij in me oor.
    Ik reageerde niet en sloot mijn ogen. Ik genoot van het vertrouwde gevoel en zijn geur. Rayan keek van boven naar beneden. Ik zag dat van mijn ooghoek.
    'Ewa broer!' Riep Bilal naar boven.
    'Hewaa.' Zei hij droog. Bilal liet me zachtjes los.
    'Hoe gaat het tussen jullie?'
    'Niet goed. Beetje ruzie.'
    ' Aawh schat toch, waarom praat je het niet met hem uit dan?'
    'Nee liever niet vandaag.'
    'Je moet iets niet groter maken in je hoofd dan het is he.'
    'Nee mop het komt wel goed. Maar ik ga weer aan de slag mop.'
    'Isgoed Allahie3aoun.' Hij aaide met zijn hand over mijn wang en liep door.

    Fouad´s perspectief

    Ik was druk met het plan uit te schrijven. Ik hield over rekening mee. Ik belde mijn advocaat op en meldde hem de dingen die hij voor me uit moest zoeken. Namelijk hoe kopen we Stekelenburg uit op een legale manier. Ik kreeg kort na een telefoon gesprek een interessante mail van mijn advocaat.
    Een tel later ging mijn telefoon af.
    ´Ewa Rayan waar hang je uit?’
    ‘Ik ben op mijn kantoor. Kom je even naar mij toe?’
    ‘Onderweg bro.’ Ik klapte mijn laptop dicht en nam mijn twee telefoons mee.
    Ik klopte op de deur en keek om me heen voor ik Rayan’s kantoor in ging.
    ‘Vertel.’
    ‘Uhm waar over?’
    ‘Nou ik dacht dat je voor mij werkte?’
    ‘Werk ik ook.’ Zei ik verbaasd.
    ‘Hoezo is Amal zo opstandig tegen mij dan?’ Ik keek weg. Ik kan hem moeilijk gaan vertellen dat ik weet dat hij met Najoua afspreekt en dat ik hem ook even heb verraden erbij.
    ‘Gast. Ik ben er voor haar veiligheid en omtrent die vreemde zaken die er gebeuren in haar naam. Ik kan me niet herinneren dat je me vroeg om haar liefdesleven in de gaten te houden?’ zei ik heel droog. Rayan keek mij fronsend aan.
    ‘Nee maar hoe komt zij zo opstandig tegen mij?’
    ‘Hoezo broer, wat is er dan gebeurd behda.’
    ‘Ze zegt dat ik geen interesse in haar heb maar alleen in mijn bedrijf.’
    ‘Maar zien jullie elkaar wel gewoon?’ vroeg ik bhel dokter Phil. Ik streek met mijn hand over mijn baardje.
    ‘Nee heel weinig. Alleen op het werk eigenlijk.’
    ‘Tazz. Dames hebben aandacht nodig eh koe. Als je haar ineens niet meer ziet, tuurlijk gaat ze dan zulke opmerkingen naar je grote hoofd gooien.’ Ik keek er ondeugend bij. Alsof ik de situatie een beetje onderschat.
    ‘Je hebt gelijk. Maar het kan nu even niet anders.’
    ‘Hoezo kan het even niet anders broer?’
    ‘Omdat ik een andere dame zie.’ Zei hij uit het niets. Hij leunde achterover en keek me hierbij strak aan. Ik keek hem met open mond aan. Ik wist het al, maar ik schrok van het feit dat hij het ineens bij mij bekend. Die zag ik namelijk niet aankomen.
    ‘Hoe…bedoel…je.’ Zei ik hakkelend.
    ‘Nou zoals ik het zeg, zo bedoel ik het ook. Ik zie een andere dame.’
    ‘Dus je houdt Amal aan het lijntje.?’ Vroeg ik fronsend.
    ‘Van waar die blik Fouad?’ vroeg Rayan mij.
    ‘Vanwaar die streken Rayan? Ik had veel meer mans van je verwacht!’ riep ik verslagen uit.
    ‘Ik ben een man. Een man die zielsveel om Amal geeft. Een man die alles opoffert om haar veiligheid te garanderen.’ Zei hij nu koel. Hij keek weg. Ik zag tranen in zijn ogen.
    ‘Waar heb je het over broer? Waarom zie jij een ander wijf als je van Amal houdt en haar veiligheid wil garanderen?’
    ‘Snap je het dan niet? ‘ hij sloeg ineens agressief op zijn bureau. Ik schrok ervan maar herstelde me snel.
    ‘Waarom moet jij haar in de gaten houden van mij en Walid? Waarom gebeuren er vreemde dingen in de naam van Amal maar heeft wel met het bedrijf te maken? Waarom denk je dat haar laptop gehackt werd en niet die van de Manager? Er is haat. Er is jaloezie. Iemand wil ons niet samen zien, dus diegene ziet ons ook niet samen. Deze dame is mijn vijand. En die hou ik zo dicht mogelijk bij me. Als er iemand aangaat dan is zij het of ik. Maar no way dat Amal hier de dupe van wordt. Dus ik kan niet met haar buiten zijn. Ik moet de illusie opwekken dat wij uit elkaar zijn.’ Hij zei het knarsetandend. Ik kreeg teveel informatie over mij heen. Zit Najoua hier dan achter?
    ‘Maar dus je weet al wie hier achter zit?’ waarom communiceer je dat niet door met ons?’ vroeg ik verward maar ook boos.
    ‘Ik weet het nog niet zeker. Ik probeer haar vertrouwen te winnen. Ze is niet alleen. dit soort praktijken kan je nooit alleen verrichten. Mensen laten solliciteren etc..’
    ‘Weet Walid dit?’
    ‘Nee, Hatim ook niet. En Amal al helemaal niet.’
    ‘Waarom vertel je het haar niet gewoon?’
    ‘Nee, ze mag er niet achter komen. ik zweer het je ik doe je wat als ze erachter komt.’ Zei hij bloedserieus. Ik hief mijn handen op.
    ‘Relax van mij hoort ze niks.’ Zei ik. Want ze heeft het al gehoord van mij. Ik beet op mijn lip en staarde voor me uit.
    Wat heb ik gedaan man.


  10. #1345
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    excuses de eerste vervolg is irritant en geplakt bij elkaar. het tweede vervolg is de goede versie maar het zijn twee dezelfde vervolgen.

  11. #1346
    De AllerLiefste__

    Reacties
    9.604
    28-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Dit is zo spannend !!

  12. #1347
    MVC Lid

    Reacties
    8
    01-11-2016

    ga gauw verder meid.

  13. #1348
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Amal’s perspectief.

    Ik reed naar huis. Mijn werkdag zit er gelukkig op. Rayan had zijn kantoor deur op slot dus liep ik maar weg zonder gedag te zeggen. Ik wilde hem nog even gezien hebben. Maar hij sloot zich op. Dan niet.
    Ik kwam thuis aan en nam een douche. Ik had geen eetlust dus besloot ik meteen naar bed te gaan. Eindelijk weekend…
    De volgende morgen werd ik vroeg wakker. Ik had diep geslapen. Ik werd uitgerust wakker.
    Mijn ouders waren vroeg de deur uit, boodschappen doen.
    Bilal had mij gebeld. Ik belde hem terug.
    ‘Hey kleine. Hoe gaat het?’
    ‘hey ja goed hamdoulilah met jou?’
    ‘Ja ook goed mop. Hatim is vandaag officieel gescheiden.’ Zei Bilal ineens.
    ‘Ow.’ Zei ik alleen maar. Waarom vertel je me dit? Dacht ik. Het was zo random.
    ‘Ja.’ Zei hij kortaf.
    ‘Leuk voor hem toch.’ Zei ik ongeïnteresseerd.
    ‘En voor jou?’ vroeg hij me.
    ‘Wat is dat voor een rare vraag? Ik ben zijn vrouw toch niet? Ik stond niet in de wacht als je dat soms denkt.’ Hij lachte ongemakkelijk.
    ‘Nee nee maar ik vraag me wel af wat het nu met je doet?’
    ‘Het doet me niks mop. Het is niemand van mij. Dus ik zou niet weten wat het met mij zou moeten doen.’ En ik meende ook wat ik zei. Voor mij voelt het alsof ik mijn tweede ‘Relatie’ aan het stukbreken en afsluiten ben. Althans zo voelt het op dit moment.
    ‘Hmm oke. Ik geloof je. Wat zijn je plannen voor vandaag?’ vroeg hij. Hij wilde snel van onderwerp veranderen zodat ik niet boos zou worden.
    ‘Ow niks bijzonders. Bankhangen denk ik. Of naar Walid toe.’
    ‘Ow ik dacht ik ga ook even naar Walid toe. Misschien als ik jou daar zie?’
    ‘Ja dat is goed. Ik bel even Selma om te kijken of ze geen plannen heeft.’
    ‘Vast niet. Dat kind heeft geen leven. Mohiem tot zo.’ Hij hing snel op. Waarschijnlijk was hij aan het rijden en zag hij weer eens de politie langsrijden. Ik moest lachen om hem. Ineens ging de huis telefoon. Ik rende naar beneden en nam op. Het was me tante uit Marokko.
    Ze brabbelde een heel gesprek in het berbers waarbij ze 40 keer aan me vroeg hoe het met me ging, of ik groot ben geworden en wat ik voor werk doe. Ze vroeg het zo vaak achter elkaar dat ik bijna mijn opmetingen wou geven van mijn lichaamspostuur en mijn online bankieren wou openen om even aan te geven hoeveel ik per maand verdiende. Ik moest lachen om mijn eigen gedachte. Het interesseerde me niet meer wat ze zei, ik antwoordde af en toe met ‘Uhmm ja…uhhumm…wehh.’
    Tot ze ineens zei; ‘Mijn dochter heeft een visa gekregen om naar Nederland te komen om als oppas te werken voor drie maanden en ik wilde jou vader vragen om haar op te vangen daar.’ Ik stikte in mijn eigen speeksel en mijn hart bonsde in mijn keel.
    ‘Drie maanden?’ hoorde ik mezelf zeggen.
    ‘Ja en dan komt ze insha’Allah met jullie mee terug in de zomervakantie. Ze wilde dit al heel lang en heel graag. En Najoua, weetje wel van tante Farida met Tarik enzo die heeft haar overgehaald en een beetje geholpen aan een oppas baantje enzo.’ Ik was een en al oor. Ik hoorde letterlijk alles wat ze zei.
    ‘Uhm waarom kan ze dan niet bij Najoua verblijven?’ vroeg ik heel brutaal. Ik schrok van mezelf.
    ‘Want ik bedoel. Zij heeft haar geholpen. En ik werk fulltime dus dan kan ik haar niet verder helpen hier. Begrijp je.’ Zei ik snel.
    ‘Ja je hebt eigenlijk wel gelijk. En dat is ook haar oom eigenlijk. Maar ik vond het een beetje hshoema omdat Tarik daar woont snap je.’
    ‘Neee joh, Tarik woont daar allaaaang niet meer. Hij heeft een eigen huis. Veeerrr van zijn ouders vandaan.’ Overdreef ik.
    ‘Hmm echt? Wist ik niet! Ewa dan ga ik gauw je oom Abdul bellen. Saffi shokran. Want ik weet ook dat jij heel druk bent dus dan kan ze beter bij Najoua ja!’ ze was meteen enthousiast. Ik haalde opgelucht adem.
    ‘Wagge shoukran voor je belletje. Beslamaa.’ Hing ik op. Ik moest letterlijk een paar seconde bijkomen en ik wist niet wat ik moest denken. Najoua die deze nicht uit Marokko probeert te halen?
    Laat ik even uitleggen wie deze tante is. Deze tante is dus de zus van mijn vader en de zus van de vader van Najoua. Ze zijn heel nieuwsgierig naar andere mensen en graven het liefst heel diep in je leven, als het aan hun ligt weten ze zelfs hoe je organen eruit zien en hoe deze werken. Die nicht van ons, die is 2300 procent niet te vertrouwen. Als wij in Marokko op bezoek moesten, gingen Walid en ik nooit mee. Walid was bang dat hij ineens met haar moest trouwen en ik was bang dat ik werd gekoppeld aan haar broer. Ik heb haar dus jaren lang niet meer gezien. Dus dan snap je wel dat ik haar veeeeerrr uit mijn buurt wil houden. Ik trilde helemaal van het nieuws. Het zat me niet lekker dat ze ineens komt door Najoua. Een paar minuten later kwamen mijn ouders thuis. Ik vertelde ze meteen het nieuws. Mijn vader was verbaasd en begreep er niks van. Mijn moeder evenmin.
    Mijn moeder besloot op ‘bezoek’ te gaan naar Najoua’s ouders om meer te weten te komen. Mijn vader ging met tegenzin mee. Ik kleedde me om en appte Selma dat ik naar haar toe kwam. Ze appte terug met dat ze op me wacht en dat ze geen leven heeft. Ik schoot in de lach en trok mijn jackje aan. Ik nam mijn autosleutels mee en liep naar buiten.


  14. #1349
    MVC Lid

    Reacties
    466
    11-09-2010

    Daar aangekomen sprong ik in Walid’s armen.
    ‘Weet je wie naar Nederland komt! Kaoutar van Marokko! En die moeder wilde dat ze bij ons zou verblijven maar ze komt hier mede dankzij Najoua en ik zei dat ze dan daar naar toe moet! Op het nippertje is het me gelukt anders moest ze bij mij thuis!!!’ riep ik keihard. Ik liep naar de woonkamer om mijn jas op de bank te gooien toen ik zag dat Bilal, Rayan, Hatim en Selma daar zaten. Ze keken me allemaal verbaasd aan. Walid keek naar Rayan en hielden elkaars blikken vast. Ik begreep die niet.
    ‘Door Najoua?’ vroeg Rayan ineens. Ik keek hem emotieloos aan. Wat kon het hem nou schelen. Het is niet eens familie van hem.
    ‘Ja.’ Zei ik omdat iedereen me vragend aankeek.
    ‘Uhm wat komt ze doen?’ vroeg Walid die strak naar Rayan keek.
    ‘Oppassen? Najoua heeft een baan voor haar geregeld.’
    ‘Ow.’ Zei Rayan in plaats van Walid.
    ‘Tazz wat kijken zij elkaar aan de hele tijd? Komen ze uit de kast ofzo?’ vroeg ik aan Bilal. Iedereen begon te lachen behalve Rayan en Walid. Walid keek mij vies aan.
    ‘Ja wat ik praat toch met je? Kijk me dan ook aan en reageer op me.’ Zei ik afsnauwend.
    ‘Sorry ja. Maar kifesh dan?’
    ‘Weet niet. Wat vraag je mij?’ vroeg ik irritant.
    ‘Hatim is vandaag gescheiden heh.’ Zei Rayan ineens. Nu was ik degene die Bilal zo raar aankeek.
    ‘Leuk voor jou vriend ofzo?’ reageerde ik overdreven ongeinteresseerd. Hij was me gewoon aan het uittesten rare ezel!
    Mijn telefoon ging af. Fouad.
    ‘ja hallo?’ zei ik.
    ‘Amal moet met je praten.’ Zei hij ineens.
    ‘Uhm wat?’ ik probeerde heel normaal te klinken.
    ‘Niemand mag je horen waar ben je?’
    ‘Bij Walid. Dag mama.’ Zei ik en hing op. Een stagiaire die je in het weekend belt. Mijn god ey.
    ‘Wat wou ze?’ vroeg Walid.
    ‘Vroeg zich af waar ik was. Was te verward door het nieuws. Ze gaan naar tante Farida.’
    Walid begon te lachen om die sneaky actie van onze ouders.
    Ik apte Fouad dat ik morgen met hem afspreek. Hij wilde niet zeggen waar het over ging.
    Selma en ik gingen in de keuken chillen en waren appeltaart aan het maken. De jongens zaten overdreven luidruchtig Fifa te spelen.
    Selma begon heel nonchalant te neuriën. Zo nonchalant dat het allang niet meer subtiel was dat ze me om de drie seconden zat te observeren vanuit haar ooghoeken.
    ‘Selma straks rollen je ogen er nog uit, zeg gewoon ik wil je even aankijken dan zijn we meteen klaar en belast je je ogen niet zo veel.’ Zei ik sarcastisch. Ze begon keihard te lachen omdat ze zich betrapt voelde.
    ‘Ik heb gewoon het idee dat het niet zo goed gaat met mijn schoonzusje. Mag ik even zorgen om haar maken?’ vroeg ze me.
    ‘Ow ga je gang hoor. Maar stel me alsjeblieft geen psychologische vragen over hoe ik me voel en of ik erover wil praten.’ Zei ik terwijl ik roerde in de schaal met appels en kaneel. Ik had niet in de gaten dat Rayan achter me stond en mij hoorde.
    Selma keek heel onschuldig de andere kant op. Ik keek haar dodelijk aan.
    ‘Mag ik water?’ vroeg hij aan Selma.
    ‘Pak het lekker zelf.’ Zei ze boos tegen hem.
    ‘Heks.’ Zei hij tegen haar terwijl hij haar opzettelijk opzij duwde.
    ‘Gaan we zien of jij een likje van mijn appeltaart gaat krijgen eh kleine jongen.’ Hij keek haar met opgetrokken wenkbrauw aan.
    ‘Wat zei je?’
    ‘Kleine jongen.’
    ‘Weet je heel zeker dat je dat zegt tegen mij?’
    ‘Ja kleine jongens maken ruzie om snoep en poep. Net zoals jij dus.’ Zei ze terwijl ze de schaal met appels uit mijn handen trok. Ik keek haar vragend aan.
    ‘Ik was nog niet klaar met roeren hoor.’
    ‘Ow dus je hebt echt niet door dat je een half uur staat te roeren in die bak?’ vroeg ze me verbaasd.
    ‘Jawel tuurlijk wel.’ Ik kuchde en probeerde me te herstellen. Rayan en Selma keken me raar aan.
    ‘Je moet gewoon goed roeren, zodat die kaneel goed in die appels inwerkt.’ Zei ik terwijl ik hun blikken ontweek.
    ‘Ow echt?’ vroeg Selma.
    ‘Ja echt. Heb je nog nooit appeltaart gemaakt ofzo.’ Rayan liep de keuken uit.
    ‘Raar wijf!’ schold ik Selma uit.
    ‘Owhhhh hebben jullie ruzie?’ vroeg ze heel overdreven.
    ‘Die appels worden bruin. Misschoen moet je ze snel in de deeg doen.’
    ‘Nee ik kan ze beter op jou hoofd smeren aangezien mensen mijn taart toch niet verdienen vandaag.’ Zei ze boos tegen me.
    ‘Come one Selma. Ik vertel je later wel oke.’
    ‘Nee nu.’
    ‘Nee straks.’
    ‘Nee nu.’
    ‘Wat nu?’ vroeg Walid die binnenkwam.
    ‘Nu die appels in die schaal met deeg.’ Zei Selma en draaide zich met een ruk om zodat ze met de rug naar mij en Walid stond.
    ‘Ow toch wel?’ vroeg ik ondeugend.
    ‘Hou je kop.’ Zei ze.
    ‘Ik dacht…op me hoofd toch zei je?’ Selma lachte haar nepste lach naar me en draaide zich weer om.
    ‘Heb je je lolbroek weer aan Amal?’ vroeg ze sarcastisch.
    ‘Nee gewoon joggingbroek.’ Zei ik om het erger te maken. Walid begon een beetje klef naast Selma te doen dus liep ik snel de keuken uit. Straks was ik getuigen van iets, met braakneigingen als gevolg.

  15. #1350
    Alhamdoulillah.

    Reacties
    378
    04-05-2012

    Rayan moet normaal doen. Niet leuk dit!