1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    26
    08-03-2002

    Wat zou je doen als..

    Stel dat.....


    Je moet je eens voorstellen. Je bent vrij opgevoed in de zin van:
    Je mag studeren/werken/rijbewijs behalen/weggaan tot een bepaalde grens, dus niet uitgaan, maar weggaan met vriendinnen. Maar toch heel gelovig en cultuurgericht.

    Je ontmoet een jongeman heel dominerend. Je houdt van hem, maar je moet veel dingen voor hem opgeven. Zoals: Studie afmaken, maar niet in je hoofd halen om na het huwelijk te werken. Stoppen met rijlessen. Bij elke stap die je buiten de deur zet overleggen en vaak is het antwoord nee. Hij zegt ook, enige recht van een vrouw is het aanrecht.
    Heeft ook al aangegeven, dat je later niets mag doen. Ook geen vrienden meer. En 1 keer in de maand naar buiten.

    Jij bent niet zo streng opgevoed en je ouders ondersteunen je bij je studie/werk. Deze verwachten ook dat je doorgaat met studeren.

    Vraagstuk: Heb je dit voor hem over of ga je hem hierom haten.

    Je hebt trouwens al met hem gepraat en hij is niet voor rede vatbaar..


    Wat zou je doen..

    Graag een reactie, voor de dames en heren.




    Groetjes riffia

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    26
    08-03-2002

    Mensen graag een reactie........

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    23
    08-03-2002

    je moet niet vragen wat wij er van vinden, maar wat vind jij er van?
    ik bedoel zou jij het pikken van hem of niet?
    hou hij van je of is hij gewoon zo?

    in ieder geval ik zou het niet pikken, ik bedoel je bent toch voor een reden op de wereld gezet en volgens mij was dat niet om de aanrecht elke keer te zien en voor de rest niet?

    dalijk gaat het zo erg worden dat je niet eens meer muziek mag luisteren, t.v mag kijken enz. omdat je daardoor beinvloed kan worden!
    het is toch te gek voor woorden!

    LIEFS EN SUCCES
    souad

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    26
    08-03-2002

    je vindt het echt niet erg, om in keuken te staan, maar als ji met hem gaat trouwen raak je helemaal geisoleerd. En dit ben je niet gewend.

    Dit is heel moeilijk.....

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    26
    08-03-2002

    Je gevoel zegt ja, en je verstand zegt nee.

    Je bent heel ambitieus, op heel veel vlakken. Studie/werk/geloof.
    en dit wordt je allemaal ontnomen.

    Heren ook een reactie a.u.b.

  6. #6
    *getrouwd*

    Reacties
    306
    26-02-2002

    neeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!! anders ga je tijdens het huwelijk dit soort dingen krijgen , want je houdt het namelijk niet vol....omdat je je vrijheid gewend bent!!!!
    Baby djelli is zo'n schatje! Rabbi i 7afdo o Galihli

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    26
    08-03-2002

    Het moeilijke is. Hij is je eerste liefde. Je hebt het gevoel alsof je niet zonder hem kan. Hij is je leven. Volgende punt. Hij wil naar je ouders toekomen.

    Wil hem niet kwijt.. Wat nu

  8. #8
    God bless you all

    Reacties
    79
    16-11-2001

    Sallaam Kadd,

    Je zegt net zelf: "je gevoel zegt ja en je verstand zegt nee".

    Ik denk dat je het met me eens zult zijn als ik zeg dat je niet altijd je gevoel moet volgen maar soms ook je verstand moet gebruiken. Je gevoel hoeft niet altijd te kloppen. Het is je verstand die realistisch kan nadenken en beslissen. Je gevoel daarentegen kan tegenstribbelen, dan is het een kwestie van overwinnen.

    Je vroeg naar wat ik zou doen? Meid, ik kan echt veel hebben maar dit is me TE extreem!

    Succes,
    Zonnetje

  9. #9
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zal eerlijk zijn meid, kan je gelukkig worden met zo iemand? Alles opgeven voor hem?? Waarom??

    Wie geeft jou de garantie dat je bij hem blijft als jullie getrouwd zijn? Stel je voor dat je met hem trouwt, geen diploma want je mocht niet studeren, geen rijbewijs want die mocht je niet halen, bijna geen vriendinnen want die mocht je niet te vaak bezoeken.

    Neem nu dat je ongelukkig bent met hem en jullie gaan uit elkaar....waar ben je dan zonder studies, werk, rijbewijs of hechte vriendinnen.....nergens.
    Ik zou daar toch over nadenken. Een jongen die mij nu al commandeert, die kan later nog verder gaan dan alleen commanderen.
    Als hij van jou houdt dan respecteert hij jouw wensen. Dus laat jou niets wijsmaken.

    Maar 't is jouw beslissing dus laat je niet beïnvloeden door mijn mening.

    Estée
    Intelligente mensen willen je niet beledigen, domme mensen kunnen je niet beledigen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    Oeps, vergeten in te loggen !


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    26
    08-03-2002

    Beste Leden,

    Ik wil jullie bedanken voor jullie reactie. Het heeft me echt geholpen om de juiste beslissing te nemen.

    Het blijft moeilijk.
    Had ook een reactie van de heren verwacht.



    Bedankt...
    Riffia

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Geen enkele man is het waard om je studie of je vrijheid voor op te geven, onthoudt dit heeeeeeeel goed!!!!!!!!!!!!!!
    NIZNO ED POTS!!!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Origineel gepost door Nog geen lid?



    Wel als ie heel lief is hoor.............maar dan moet jij OOK! heel lief zijn!
    Ik ben heeeeel lief, maar het kan me werkelijk geen reet schelen hoe lief hij is, maar ik ga voor neimand mijn toekomst of mijn vrijheid opgeven!!
    NIZNO ED POTS!!!

  14. #14
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Dat ligt eraan in de islam staat dat de vrouw nergens natoe moet zonder naar de man te vragen.het gaat goed bij mij ouders mijn vader laat mijn moederi n het algemeen gaan.Maar je moet ook begrijpen dat je niet zomaar naar vriendinnen kan etc etc ,want de huis is jouw verantwoordelijkheid.Als je trouwt is er een nieuwe fase in je leven je blijft bij je man en hij bij jou tot je dood gaat.Dus je hebt een nieuwe levens rytme.Maar als hij zegt je mag niet door studeren of rijlessen dat vind ik overdreven premier kok is hier de staats hoofd niet onze goede vriend sjeik mullah omar.

  15. #15
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Trouwens Turk vrijheid dat is toch zo van diet steorotype onzin als jen iet werkt of naar school gaat en thuis zit je kinderen verzorgen ben je een slaaf en wordt onderdrukt door haar man.Je moet niet geloven wat elke nederlander die beweert dat hij de islam kent zegt