1. #1
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    Eisen van een man

    Ik sprak net een vriendin van mij
    ze vertelde mij dat er een jongeman om haar hand was komen vragen bij haar ouders
    ze kent hem niet en hij haar ook niet ze hebben elkaar ook nog niet gezien
    deze vriendin van mij is druk bezig met haar studie en dat staat ook voorop bij haar
    nu heeft die jongen wat eisen zoals niet studeren tijdens hun huwelijk nu ziet zij dat ook niet echt zitten en wil ze pas trouwen als ze klaar is met haar studie, maar nu heeft hij ook een een andere eis dat is dat ze een hoofddoek moet dragen als ze zijn vrouw word

    zij is daar fel op tegen niet tegen de hoofddoek, maar tegen die eis zij vind dat hij haar dat niet moet opdwingen zij bepaald zelf wanneer ze haar hoofddoek wil gaan dragen en als ze hem draagt wil ze hem niet dragen omdat haar man dat wil maar omdat zij dat zelf wil tegenover ALLAH (SWT)

    nu is mijn vraag welke eisen kan een man wel en niet stellen en wat vinden jullie van deze situatie??

    mijn vriendin heeft nog geen antwoord gegeven eerst wil ze de jongeman ontmoeten en onder 4 ogen spreken

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    115
    12-12-2002

    Ik denk dat die vriendin van je heel goed met die jongen moet praten voordat ze met hem gaat trouwen, want hij kan niet teveel van haar eissen. succes mimi.
    www.tafokt.com/avatar.html

  3. #3
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    Origineel gepost door BerberseDame
    Ik denk dat die vriendin van je heel goed met die jongen moet praten voordat ze met hem gaat trouwen, want hij kan niet teveel van haar eissen. succes mimi.
    dank je wel voor je raad die raad heb ik haar ook opgegeven maar hoe denken jullie erover wat zouden jullie in zo een situatie doen??

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    861
    31-07-2002

    Re: Eisen van een man

    Origineel gepost door mimi_tangaouia

    nu heeft die jongen wat eisen zoals niet studeren tijdens hun huwelijk nu ziet zij dat ook niet echt zitten en wil ze pas trouwen als ze klaar is met haar studie, maar nu heeft hij ook een een andere eis dat is dat ze een hoofddoek moet dragen als ze zijn vrouw word

    zij is daar fel op tegen niet tegen de hoofddoek, maar tegen die eis zij vind dat hij haar dat niet moet opdwingen zij bepaald zelf wanneer ze haar hoofddoek wil gaan dragen en als ze hem draagt wil ze hem niet dragen omdat haar man dat wil maar omdat zij dat zelf wil tegenover ALLAH (SWT)

    Over dat studeren dat kan ik begrijpen dat hij dat niet wilt.Studeren en huishouden is heel moeilijk te combineren.Tenzij je een man hebt die meehelpt in het huishouden Ik zelf zou dat niet echt doen studeren en trouwen.. werken dat wel.
    Over dat hoofddoek je vriendin moet dat aandoen als ze er zelf voor klaar is en het moet van haar hart komen.Als ik haar was zou ik goed met die man praten over die zaken.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    nou ik denk dat je vriendin goed moet na denken...maar dan over of ze wel of niet klaar is voor het huwelijk en niet te veel bezig moet houden met de eisen van die man....want de eisen die hij steld zijn niet zo erg hoor....

  6. #6
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    Re: Re: Eisen van een man

    Origineel gepost door Merjem
    Over dat studeren dat kan ik begrijpen dat hij dat niet wilt.Studeren en huishouden is heel moeilijk te combineren.Tenzij je een man hebt die meehelpt in het huishouden Ik zelf zou dat niet echt doen studeren en trouwen.. werken dat wel.
    Over dat hoofddoek je vriendin moet dat aandoen als ze er zelf voor klaar is en het moet van haar hart komen.Als ik haar was zou ik goed met die man praten over die zaken.
    wbt studie zij wil pas trouwen als haar studie af is maar die hoofddoek ja dat maakt zij zelf uit en haar man
    ze gaat het ook met hem er ook duidelijk over hebben en dan pas verder kijken

  7. #7
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    OK BEDANKT VOOR DE ADVIEZEN MAAR NU IS MIJN VRAAG AAN JULLIE WAT ZOUDEN JULLIE DOEN EN HOE DENKEN JULLIE EROVER!!

  8. #8
    Me & Mo ...

    Reacties
    8.664
    29-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    dus ze kent hem ni en hij ken haar ni, toch?

    dan ist bij mij dus heel erg simpel, dan zou ik gewoon neen zeggen tegen die man. want zoals je zei: haar studies zijn momenteel belangrijk voor haar, en ze wil haar studies eerst afmaken, dan vind ik da ze hem gn valse hoop moet geven door mt hem te gaan praten... ik zou gewoon rechtstreeks neen tegen hem gezegd hebben als ik weet dak toch eerst mn studies wil afmaken... maar ja, zo denk ik er over hé?

    ivm hoofddoek, tja, moet ze zelf weten of ze hem aan wil doen of ni...

    wat je kunt eisen van je partner vind ik dan, is da hij/zij moet bidden, respect geven en vertrouwen hebben in elkaar, meer hoeven beiden partners echt ni te eisen. salaat is heel erg belangrijk, zonder dit kun je jezelf gn moslim noemen en mt een niet-moslim wil ik ni trouwen. dus dat is wel iets dak van mn partner eis om het zo te zeggen...

    bisous xxx

    Voor alle gelegenheden...


  9. #9
    Laila khait hiya

    Reacties
    3.358
    27-11-2002

    ...wat een flapdrol!.......Als totaal onbekende iemands hand vragen en dan ook nog ff een paar eisen stellen.......volgens mij kan ie beter aangeven wat hij haar allemaal te bieden heeft....
    De goede weg is niet genoeg,
    je moet er van genieten.

  10. #10
    Kortste lid

    Reacties
    695
    10-11-2002

    Origineel gepost door mimi_tangaouia
    OK BEDANKT VOOR DE ADVIEZEN MAAR NU IS MIJN VRAAG AAN JULLIE WAT ZOUDEN JULLIE DOEN EN HOE DENKEN JULLIE EROVER!!
    Hey,
    ik zou hem wegsturen, dat ie maar een ander zijn eisen gaat opleggen! I'm my own boss!
    Sidna Mohammed, feljenna oe 7na moerrah, Insha'Allah.

  11. #11
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Origineel gepost door mimi_tangaouia
    OK BEDANKT VOOR DE ADVIEZEN MAAR NU IS MIJN VRAAG AAN JULLIE WAT ZOUDEN JULLIE DOEN EN HOE DENKEN JULLIE EROVER!!
    Ik zou het ook niet doen....

    Vooral je zegt ze studeerd nog.. ze kan altijd nog iemand anders vinden... Nee ik zou het niet doen... zoals die Tijn zegt... I.p.v. dat hij nou gewoon zegt wat hij te bieden heeft gaat hij haar eisen stellen... asl hij nu al begint hoe zal het dan in het huwlijk gaan... Hij toont nu al geen respect, doordat hij haar eigen keuzes afpakt... ze moet nu al doen wat hij wil.... NO RESPECT!!

    Nee, ik zou het niet doen!
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    137
    01-11-2002

    Re: Eisen van een man

    Origineel gepost door mimi_tangaouia
    Ik sprak net een vriendin van mij
    ze vertelde mij dat er een jongeman om haar hand was komen vragen bij haar ouders
    ze kent hem niet en hij haar ook niet ze hebben elkaar ook nog niet gezien
    deze vriendin van mij is druk bezig met haar studie en dat staat ook voorop bij haar
    nu heeft die jongen wat eisen zoals niet studeren tijdens hun huwelijk nu ziet zij dat ook niet echt zitten en wil ze pas trouwen als ze klaar is met haar studie, maar nu heeft hij ook een een andere eis dat is dat ze een hoofddoek moet dragen als ze zijn vrouw word

    zij is daar fel op tegen niet tegen de hoofddoek, maar tegen die eis zij vind dat hij haar dat niet moet opdwingen zij bepaald zelf wanneer ze haar hoofddoek wil gaan dragen en als ze hem draagt wil ze hem niet dragen omdat haar man dat wil maar omdat zij dat zelf wil tegenover ALLAH (SWT)

    nu is mijn vraag welke eisen kan een man wel en niet stellen en wat vinden jullie van deze situatie??

    mijn vriendin heeft nog geen antwoord gegeven eerst wil ze de jongeman ontmoeten en onder 4 ogen spreken

    ik zou hem geen man noemen
    dit is een jahal
    hij moet een jahla als hem gaan zoeken
    jahal khda jahla owak3at rwina

  13. #13
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    wisten jullie dat als je als getrouwde vrouw door het leven gaat en geem hoofddoek draagt dat je dan vervloekt word door de engelen

  14. #14
    Berkania lid

    Reacties
    190
    07-12-2002

    Ik vind dat hij te ver gaat.
    Ik zou niet met hem trouwen.
    Uit die eis laat hij al blijken wat voor man hij is
    There has to be a place better than this in heaven, so right before i sleep dear God what i`m asking
    remember this face save me a place in thugzmansion

  15. #15
    Laila khait hiya

    Reacties
    3.358
    27-11-2002

    Origineel gepost door mimi_tangaouia
    wisten jullie dat als je als getrouwde vrouw door het leven gaat en geem hoofddoek draagt dat je dan vervloekt word door de engelen
    Hoe kom je aan die wijsheid? Is geen hoofddoek dragen erger dan bijvoorbeeld liegen?
    Als je dit al roept over het niet dragen van een hoofddoekje, wat zeg je dan wel niet tegen mensen/Moslims die zich niet eens aan de 5 zuilen van de slam houden?.....(die bijvoorbeeld niet naar Mekka zijn geweest en ook geen serieuze plannen hebben om die kant op te gaan)
    De goede weg is niet genoeg,
    je moet er van genieten.