1. #346
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Een hele domme zet van ze. Lag het aan mij, dan had ik ze allemaal gearresteerd!
    Onderstaande topic is weer online!

    Ahadeeth, du3aa khitm al qoraan etc...

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=747638[/B]

  2. #347
    Verbannen

    Reacties
    3.192
    27-04-2009

    Citaat Geplaatst door ewa147 Bekijk reactie
    we hadden het over dat de Islam beledigt en dan men onze reactie niet begrijpt als de Islam beledigt word en dan heb ik de vergelijkingen aangehaald met de bedoeling dat beledingen niet kunnen. en ja al een geluk zijn er flikken en ik ben blij dat er flikken zijn, maar ik wou maar even de vergelijking aangaan dat beledigingen niet kunnen tegen niemand


  3. #348
    Primus Inter Pares

    Reacties
    16.588
    16-09-2003

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Belachelijke uitspraken. Welke strot? Waar wordt geduwd? Is er met haar te praten? Wie gooit er eieren?


    Wat mankeert je?
    Zij doet het overkomen alsof moslims niet kritisch zijn en zij allemaal wel weet hoe het moet. Ze zegt zelfs van de Koranschool te zijn getrapt omdat ze "moeilijke vragen" had gesteld. Compleet belachelijk.


  4. #349
    ja dat ook

    Reacties
    8.720
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door BARBARIAN Bekijk reactie
    Sommige zaken zijn gewoonweg niet verenigbaar. Je kunt dan wel zeggen: ik ben moslim en zo goed mogelijk proberen en hopen dat alles goed komt heb ik er nog vrede mee. Maar om de islam te vernieuwen door ons haar ideen door de strot te krijgen en niet-moslims de indruk geven dat wat ze zegt klopt is niets meer dan een farce.
    Ach pipo, je wist niet eens dat dit debat plaats vond, laat staan dat mevrouw Manji bestond, dus hoe kan ze jou en andere moslims dan iets door de strot te duwen. Laat haar lekker schrijven en lezingen geven, niemand verplicht jou er kennis van te nemen. Je zegt nog net niet dat haar werk verboden moet worden, zoals in Indonesie en Maleisie is gebeurd.

  5. #350
    Verbannen

    Reacties
    21.684
    15-05-2009

    Citaat Geplaatst door BARBARIAN Bekijk reactie
    Dat doe ik ook. Weet je wat zo jammer is? Dat de media het vrijwel altijd laat afweten. Bij dit soort controversiele debatten zijn zowat alle zenders aanwezig.
    Vandaar alle opnames met mobiele telefoon..

  6. #351
    MVC Lid

    Reacties
    6.200
    10-07-2007

    Citaat Geplaatst door Immortalis Bekijk reactie
    Ja maar je zei letterlijk het volgende: "Waarom komt de echte islam nou nooit eens leuk in het nieuws denk je?". Dan kaats ik de vraag dat het christendom ook nooit positief in het nieuws komt. Jij bevestigt dat; meer vroeg ik niet.

    Salutem
    dan geef ik je gelijk, want het christendom komt ook niet goed in het nieuws, of het jodendom, dus het zal wel geen complot van zionisten zijn, denk ik dan weer.

  7. #352
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Prima!
    Go tell her!


    Citaat Geplaatst door BARBARIAN Bekijk reactie
    Zij doet het overkomen alsof moslims niet kritisch zijn en zij allemaal wel weet hoe het moet. Ze zegt zelfs van de Koranschool te zijn getrapt omdat ze "moeilijke vragen" had gesteld. Compleet belachelijk.

  8. #353
    Primus Inter Pares

    Reacties
    16.588
    16-09-2003

    Citaat Geplaatst door herreb Bekijk reactie
    Nou schrijf De Balie aan!

    Misschien kun je vragen wat zij van mevrouw Manji vinden....
    Het is hele zware lesstof en we hebben maar 2,5 uur. Maar wat moeten ze van haar vinden dan?


  9. #354
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Waarom die angst telkens? Hirsi Ali werd pas groot toen ze zo bedreigd werd. Deze dame had niemand van gehoord als ze niet was aangevallen.

    Er zijn 30.000 debatten door het hele land, elke dag...

  10. #355
    Godzitussendeoren

    Reacties
    961
    19-09-2011

    Citaat Geplaatst door Hamitus Bekijk reactie
    zeker, dat moet ook kunnen, maar in dit geval mag dat alleen maar 1 kant op en daar heb ik moeite mee, want als ik dit in Egypte of zelfs Marokko of Turkije zou publiceren, zou ik mijn leven niet zeker meer zijn.
    Er zijn ook genoeg joodse of christelijke gebieden op de wereld waar je het als lid van de gemeenschap ook niet moet proberen om te zeggen dat je moslim wil worden. Toch? Of ontken je dat?

    Salutem
    Citaat Geplaatst door MoslimAndProud Bekijk reactie
    Met een jonge meisje trouwen is heel wat anders dan ongetrouwd seks met een jonge meisje zoals pedofielen hier doen. Als het goed genoeg was voor onze rassoel (sws) is het ook goed genoeg voor ons.

  11. #356
    ja dat ook

    Reacties
    8.720
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door BARBARIAN Bekijk reactie
    Zij doet het overkomen alsof moslims niet kritisch zijn en zij allemaal wel weet hoe het moet. Ze zegt zelfs van de Koranschool te zijn getrapt omdat ze "moeilijke vragen" had gesteld. Compleet belachelijk.
    Oh dus jij weet beter wat zij zelf heeft beleefd? Gekkie.
    Nogmaals: laat haar lekker praten en schrijven, ga jij lekker andere dingen doen.

  12. #357
    MVC Lid

    Reacties
    6.200
    10-07-2007

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Als moslim zijnde dienen wij ons ook aan te passen aan de geledende regels binnen dat land, en dat kan prima MET behoud van je islamitische indentitieit.

    Je hebt hier alle vrijheid al hamdou ou soukrou li Allah.

    Voor de moslims onder ons doe hidjra naar een land waar wel de sharia geld als dat is wat jullie willen!
    Vind ik leuk, thumb up

  13. #358
    ja dat ook

    Reacties
    8.720
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door BARBARIAN Bekijk reactie
    Het is hele zware lesstof en we hebben maar 2,5 uur. Maar wat moeten ze van haar vinden dan?
    Oh waar gaat het over? Ze moeten niks vinden, maar ben gewoon benieuwd.

  14. #359
    MVC Lid

    Reacties
    6.200
    10-07-2007

    Citaat Geplaatst door Immortalis Bekijk reactie
    Er zijn ook genoeg joodse of christelijke gebieden op de wereld waar je het als lid van de gemeenschap ook niet moet proberen om te zeggen dat je moslim wil worden. Toch? Of ontken je dat?

    Salutem
    Uitzonderingen heb je altijd, maar de mate waarin dat in de Islam geldt, zie ik niet in het christendom of het jodendom.

  15. #360
    ja dat ook

    Reacties
    8.720
    07-10-2009



    Citaat Geplaatst door Abjectief Bekijk reactie