1. #1
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Huiselijk geweld

    Salam dames,

    Zeker een kwart van de allochtonen in Nederland is slachtoffer van huiselijkgeweld. Dat is de conclusie van een onderzoek onder Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen en Arubanen, uitgevoerd door Intromart in opdracht van het ministerie van Justitie.

    Graag jullie mening op dit onderwerp!

    groetjes
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  2. #2
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Nou ik weet niet of ik het hier mee eens ben.. maar ja als de cijfers dat zeggen, dan zal het wel zo zijn he... en onder de hollanders dan?? Trouwens de gezinnen waar de ene partner een hollander is en de ander een allochtoon?? waar zitten die bij dan?? ach deze cijfers kloppen toch nooit..

    Maar als het je zou overkomen... Allahiehfad... verschrikkelijk.... Ik zou er niet aan moeten denken dat ik in zo'n omgeving zou moeten opgroeien of dat mijn kinderen daar in opgroeien... verschrikkelijk gewoon... een man mag zijn vrouw gewoon niet slaan en andersom ook niet!!! klaar!!
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.764
    02-05-2002

    Maar als het je zou overkomen... Allahiehfad... verschrikkelijk.... Ik zou er niet aan moeten denken dat ik in zo'n omgeving zou moeten opgroeien of dat mijn kinderen daar in opgroeien... verschrikkelijk gewoon... een man mag zijn vrouw gewoon niet slaan en andersom ook niet!!! klaar!!

    errug vaak gezien... zou 't niemand toewensen


    En de Nederladse tuinbroek-feministen-clan die girlpower-achtige bullskit gaat staan verkondigen als ... " als de vrouw 't accepteert .. heeft ze t aan zichzelf te danken " en blaBLABLA.. zij verdienen eigenlijk dan als enige klappen omdat ze zo'n onzin uitkramen
    Before you can reed me you've gotta learn how to see me....

  4. #4
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Het gebeurt heel veel en natuurlijk ook onder Nederlandse vrouwen, maar een vriendin van mij werkt bij een opvanghuis voor mishandelde vrouwen en kan inderdaad bevestigen dat het veel voorkomt bij allochtonen vrouwen. Het doet haar ook pijn om veel van haar Marokkaanse zusters in zo'n toestand te zien.

    Ik denk niet echt dat de Nederlandse tuinbroek feministen dat zullen zeggen, maar Lunatic verbeter me als ik het fout heb. Maar wat jij zegt hoor ik veel, dat mensen i.p.v. de dader de schuld te geven de vrouwen de schuld gaan geven. DAT IS EEN SCHANDE!
    Maar hoe pijnlijk het ook is laten we a.u.b. het feit niet ontkennen en er zijn voor deze vrouwen die in deze vreselijke toestanden hebben geleefd of nog steeds leven!

    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.764
    02-05-2002

    Ontek dat zeker niet... kon dat maar hmpff...

    Maar iedereen is daar totaal machteloos over.. het zijn problemen in de huiselijke sfeer...
    Before you can reed me you've gotta learn how to see me....

  6. #6
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door Lunatic007
    Ontek dat zeker niet... kon dat maar hmpff...

    Maar iedereen is daar totaal machteloos over.. het zijn problemen in de huiselijke sfeer...
    Ja dat klopt, er is dus veel meer aan de hand dan wij weten!
    Ik heb zelf een vriendin die ook in zo'n situatie heeft gezeten.
    Zij was net bevallen en toen begon alle elende. En mijn tante heeft het ook mee gemaakt. Echt treurig! Ik heb zelf ook veel boeken hierover gelezen! Ik zou ik ook niet een oplossing hebben voor dit probleem. Kortom ik voel me machteloos

    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  7. #7
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Ja... maar ik denk ook niet dat je het door hebt dat je erin zit... totdat het te laat is en die andere persoon je al zo erg in zijn of haar macht heeft dat je er gewoon niet meer aan kan ontkomen... of dat je gewoon bang bent om weg te gaan... bang voor de gevolgen... Nee dit is heeeel erg... en je zou ook uit moeten kijken dat je niet met een agressief persoon trouwt later... of iemand die heel dominant is... Ohww ik hoop dat ik dit NOOIT mee zal maken Insha allah!!!
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  8. #8
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Origineel gepost door Aphrodite
    Ja... maar ik denk ook niet dat je het door hebt dat je erin zit... totdat het te laat is en die andere persoon je al zo erg in zijn of haar macht heeft dat je er gewoon niet meer aan kan ontkomen... of dat je gewoon bang bent om weg te gaan... bang voor de gevolgen... Nee dit is heeeel erg... en je zou ook uit moeten kijken dat je niet met een agressief persoon trouwt later... of iemand die heel dominant is... Ohww ik hoop dat ik dit NOOIT mee zal maken Insha allah!!!
    Je hebt helemaal gelijk! En vaak zijn er ook kinderen in het spel. De vrouw offert zich op om zo haar kinderen te sparen. Vreselijk gewoon. Zoals ik al zei heb ik het een aantal keer van dichtbij meegemaakt bij hele dierbaren personen, je voelt je als buitenstaander echt machteloos!
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    2.270
    02-03-2009

    Citaat Geplaatst door Khataarlijk Bekijk reactie

    Bij de volgende verwacht ik op z'n minst een inhoudelijke reactie