1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.677
    30-11-2001

    Exclamation Dacht je dat 11 september tragisch was?

    Dacht je dat 11 september tragisch was?

    Ik weet dat deze e-mail een schok voor jullie zal zijn,als jullie dit lezen en jullie naar de feiten kijken,zullen jullie inzien dat we ons laten beïnvloeden wat 11 september betreft en ons leven laten veranderen door iets dat in feite veel minder verschrikkelijk is als je het vergelijkt met wat onze broeders en zusters moeten doormaken,alleen omdat ze moslim zijn.


    Ze lijden elke dag op een veel grotere schaal.
    We proberen het gedrag van de moslims wat betreft 11 september te verdedigen en rechtvaardigen, maar wat doen we eigenlijk voor degenen die we moeten liefhebben als onszelf? Degenen met wie wij als één lichaam moeten zijn, die als één deel van het lichaam pijn heeft,het hele lichaam hierop reageert of op z'n minst de pijn voelt en het aan zal sporen om iets te doen, omdat het de geest en het hart niet met rust laat totdat er en oplossing is.


    Wat doen we in het echt voor degenen die elke dag lijden? Als dat ons zou overkomen, wat zouden we voelen als de hele wereld kijkt en zegt:"ohh,ahh de arme mensen!"
    W
    at als het onze familie zou zijn die afgeslacht zou worden of onze
    vrouwelijke verwanten, die verkracht zouden worden, dat door Allah
    wordt beschreven als erger dan afslachting.
    Hoop je dan niet en bid je dan niet om hulp van onze broeders en zusters?

    Het minste dat we kunnen doen is dat we ze nooit zullen vergeten in onze
    smeekbeden. We zijn ze dat op z'n minst verschuldigd. Op z'n minst.
    Fi amanillah - Jullie broeder.


    Dus je dacht dat 11 september tragisch was? Kijk hier maar eens naar:

    Dit jaar,herdenken wij de 121,237 irakeese baby's die vermoord zijn
    (statistieken "The World Health Organization") als een directe aanleiding van de Amerikaanse sancties aan Iraq, waardoor kinder-medicijnen verhinderd werden om irakeese ziekenhuizen te bereiken.
    3 maal het aantal mensen vermoord op 11 september staat gelijk
    aan irakeese baby's die elke dag sterven.

    Elke dag sterven 160 kinderen onder de leeftijd van 5, en 400 van alle
    leeftijden aan ondervoeding en epidemische ziektes, veroorzaakt door het
    gebrek aan voedsel en medicijnen.

    Dit jaar herdenken wij de 31,202 Afghaanse burgers die op brute wijze
    vermoord zijn, door Amerikaanse bommenwewrpers die bommen gooiden op hun
    dorpen,huizen,moskeen,ziekenhuizen en huwelijks feesten.

    10 maal mensen die vermoord zijn op 11 september staat gelijk aan het
    aantal onschuldige moslims vermoord in Afghanistan.

    Dit jaar herdenken wij de 5,078 Tjetjeense moslim burgers die vermoord zijn door het Russische luchtbombardement.

    Dit jaar herdenken wij de 3,039 Palestijnse moslims die vermoord zijn door Israelische soldaten.

    Dit jaar herdenken wij de 2,170 Usbekse moslims die midden in de nacht
    weggerukt zijn van hun huizen door de Amerikaanse regering; niemand heeft deze Usbeekse ooit nog teruggezien.

    Dit jaar herdenken wij de 1,473 Chinese muslims die geëxecuteerd zijn in
    het openbaar, nadat ze gedwongen waren om alcohol te nuttigen en
    varkensvlees te eten in de Oost Turkestan(moslim) regio van China.


    Dit jaar herdenken wij de 1,399 Kashmirse moslims die vermoord zijn en de 852 gangs-verkrachtingen verricht door Hindu's en Sikh soldaten in het bezette Kashmir.

    Dit jaar herdenken wij de 1,621 Indonesische moslims afgeslacht door
    Christenen in de Molukken, die bevooraad zijn met M-16,
    aanval-geweren,racketwerpers en die gefinanciëerd zijn door Nederland.

    Dit jaar herdenken wij de 598 moslim mujahidin gevangen gehouden in smalle kooien in Guantanamo Bay,nadat hun baarden met geweld zijn afgschoren,hun handen en voeten gebonden en hun ogen en oren bedekt werden. Ze staan bloot aan de gevaren van hartinfarcten,malaria en andere tropische ziektes.

    DIT JAAR GEDENKEN WIJ DE DOOD VAN DE HARTEN VAN 1,2 BILJOEN MOSLIMS
    WERELDWIJD DIE BLIND ZIJN VOOR AL HET BOVENGENOEMDE, MAAR DIE WAKKER ZIJN VOOR EEN PAAR MENSEN DIE VERMOORD ZIJN OP 11 SEPTEMBER 2001.

    [GLOW=limegreen]** SouSou ** [/GLOW]

  2. #2
    Prince of all saiyans

    Reacties
    5.226
    30-11-2001

    wow, meid dank je voor deze verhaal of nee fout, voor de waarheid dank je
    Sorry voor me typ fouten, heb een Chinese toetsenbord

    keep smiling
    [The never ending Yasmina story 11 jaar lang

    6 janurai, 11 januari, 5 februari, 5 april, 1 juli, 31 augustus, 2 november en 1 decemer.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.677
    30-11-2001

    Kreeg het per mail

    Dacht.. effe delen met jullie he

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    al_hamka

    Zeer eenzijdig en vreemde mail. Leed kun je niet met elkaar vergelijken. Kijk eens naar de doden die moslims maken in Nigeria, Sudan, ook op de Molukken, de Filipijnen, Tsjetjenië, India, Algerije etc.
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  5. #5
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Re: Dacht je dat 11 september tragisch was?

    Origineel gepost door al_hamka
    Dacht je dat 11 september tragisch was?

    Ik weet dat deze e-mail een schok voor jullie zal zijn,als jullie dit lezen en jullie naar de feiten kijken,zullen jullie inzien dat we ons laten beïnvloeden wat 11 september betreft en ons leven laten veranderen door iets dat in feite veel minder verschrikkelijk is als je het vergelijkt met wat onze broeders en zusters moeten doormaken,alleen omdat ze moslim zijn.


    Ze lijden elke dag op een veel grotere schaal.
    We proberen het gedrag van de moslims wat betreft 11 september te verdedigen en rechtvaardigen, maar wat doen we eigenlijk voor degenen die we moeten liefhebben als onszelf? Degenen met wie wij als één lichaam moeten zijn, die als één deel van het lichaam pijn heeft,het hele lichaam hierop reageert of op z'n minst de pijn voelt en het aan zal sporen om iets te doen, omdat het de geest en het hart niet met rust laat totdat er en oplossing is.


    Wat doen we in het echt voor degenen die elke dag lijden? Als dat ons zou overkomen, wat zouden we voelen als de hele wereld kijkt en zegt:"ohh,ahh de arme mensen!"
    W
    at als het onze familie zou zijn die afgeslacht zou worden of onze
    vrouwelijke verwanten, die verkracht zouden worden, dat door Allah
    wordt beschreven als erger dan afslachting.
    Hoop je dan niet en bid je dan niet om hulp van onze broeders en zusters?

    Het minste dat we kunnen doen is dat we ze nooit zullen vergeten in onze
    smeekbeden. We zijn ze dat op z'n minst verschuldigd. Op z'n minst.
    Fi amanillah - Jullie broeder.


    Dus je dacht dat 11 september tragisch was? Kijk hier maar eens naar:

    Dit jaar,herdenken wij de 121,237 irakeese baby's die vermoord zijn
    (statistieken "The World Health Organization") als een directe aanleiding van de Amerikaanse sancties aan Iraq, waardoor kinder-medicijnen verhinderd werden om irakeese ziekenhuizen te bereiken.
    3 maal het aantal mensen vermoord op 11 september staat gelijk
    aan irakeese baby's die elke dag sterven.

    Elke dag sterven 160 kinderen onder de leeftijd van 5, en 400 van alle
    leeftijden aan ondervoeding en epidemische ziektes, veroorzaakt door het
    gebrek aan voedsel en medicijnen.

    Dit jaar herdenken wij de 31,202 Afghaanse burgers die op brute wijze
    vermoord zijn, door Amerikaanse bommenwewrpers die bommen gooiden op hun
    dorpen,huizen,moskeen,ziekenhuizen en huwelijks feesten.

    10 maal mensen die vermoord zijn op 11 september staat gelijk aan het
    aantal onschuldige moslims vermoord in Afghanistan.

    Dit jaar herdenken wij de 5,078 Tjetjeense moslim burgers die vermoord zijn door het Russische luchtbombardement.

    Dit jaar herdenken wij de 3,039 Palestijnse moslims die vermoord zijn door Israelische soldaten.

    Dit jaar herdenken wij de 2,170 Usbekse moslims die midden in de nacht
    weggerukt zijn van hun huizen door de Amerikaanse regering; niemand heeft deze Usbeekse ooit nog teruggezien.

    Dit jaar herdenken wij de 1,473 Chinese muslims die geëxecuteerd zijn in
    het openbaar, nadat ze gedwongen waren om alcohol te nuttigen en
    varkensvlees te eten in de Oost Turkestan(moslim) regio van China.


    Dit jaar herdenken wij de 1,399 Kashmirse moslims die vermoord zijn en de 852 gangs-verkrachtingen verricht door Hindu's en Sikh soldaten in het bezette Kashmir.

    Dit jaar herdenken wij de 1,621 Indonesische moslims afgeslacht door
    Christenen in de Molukken, die bevooraad zijn met M-16,
    aanval-geweren,racketwerpers en die gefinanciëerd zijn door Nederland.

    Dit jaar herdenken wij de 598 moslim mujahidin gevangen gehouden in smalle kooien in Guantanamo Bay,nadat hun baarden met geweld zijn afgschoren,hun handen en voeten gebonden en hun ogen en oren bedekt werden. Ze staan bloot aan de gevaren van hartinfarcten,malaria en andere tropische ziektes.

    DIT JAAR GEDENKEN WIJ DE DOOD VAN DE HARTEN VAN 1,2 BILJOEN MOSLIMS
    WERELDWIJD DIE BLIND ZIJN VOOR AL HET BOVENGENOEMDE, MAAR DIE WAKKER ZIJN VOOR EEN PAAR MENSEN DIE VERMOORD ZIJN OP 11 SEPTEMBER 2001.

    [GLOW=limegreen]** SouSou ** [/GLOW]
    Zuster,

    Ik begrijp het doel van je mail en ben het volstrekt met je eens wanneer je zegt dat 11 september wordt opgeblazen en gebruikt.
    Wij moesten allemaal geen 3 minuten stilte in ach nemen toen de Hutu's en Tutsi's elkaar afslachtten en miljoenen slachtoffers maakten, ook zijn er hier nooit landelijke herdenkingen geweest voor de 7.000 moslims die in Bosnie zijn geexecuteerd. Natuurlijk vind ik (en met mij hoop ik heel veel anderen) het verschrikkelijk dat er op 11 september 2001 3.041 mensen een verschrikkelijke dood heb gevonden, maar - zoals eigenlijk Andr3 (wellicht onbedoeld) ook al zegt - ik vind het niet erger dan andere onschuldige doden. Ik vind het, omdat het toevallig Amerikaanse bankmedewerkers waren - niet erger dan de palestijnse man op de hoek van de straat of de Liberiaanse huisvrouw die wordt doodverkracht. Wereldwijd sterven mensen door HONGER en geweld en onze westerse economische expansiedrift heeft daar een groot aandeel in. Vergeet niet dat het merendeel van de wereldbevolking geen welgestelde westerse burger is die rechts stemt. Het mag niet tot schokkende reacties lijden wanneer dat overgrote deel niet met een zakdoekje voor CNN met de slachtoffers van 11 september meehuilt, als ze al een tv hebben..
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  6. #6
    Don Juan-wannabe

    Reacties
    199
    30-12-2002

    Origineel gepost door an3sdej
    al_hamka

    Zeer eenzijdig en vreemde mail. Leed kun je niet met elkaar vergelijken. Kijk eens naar de doden die moslims maken in Nigeria, Sudan, ook op de Molukken, de Filipijnen, Tsjetjenië, India, Algerije etc.
    Dag Andries, ik zie dat jij je naam weer eer aan doet. Copy en paste jij iedere keer het zelfde berichtje? Zodat jij in iedere topic weer hetzelfde berichtje kunt plaatsen. Nou weten we het wel hoor Andries, je hebt helemaal gelijk, ALLE molsims in ALLE islamitischie en niet islamistische landen zijn SLECHT. ALLEEN, en dan ENKEL ALLEEN de moslim is door en door slecht. Ik heb nog steeds geen zelfkritiek gehoord, dus kritiek op 'de autochtone Nederlandse maatschappij', of 'de westerse wereld'.
    Aan de handen van bijv Amerika kleeft natuurlijk geen bloed. Ach ja, iedere tijd heeft zo zijn eigen zondebokken, en nu hebben wij, de moslims, de grote eer. Maar gelukkig bestaan er ook mensen die buiten komen en weten wat er leeft. Gelukkig bestaan er ook mensen die niet iedereen over 1 kam scheren. Gelukkig zijn er ook mensen die ook op zichzelf kritiek durven leveren. Daar kun je tenminste nog wat van leren. Het enige wat je van Andries leren kan is: IKKE (Andries en de rest van de hypocriete 'domme Hollanders'), IKKE, IKKE en de REST (de Islamitische Nederlanders) mag STIKKE.
    En ook: JIJ (de moslim) bent slecht, JIJ bent slecht, JIJ bent en IK (Andries en de rest van de hypocriete 'domme Hollanders') ben 'perfect'.
    Maar ach, zo leren we ook eens wat van Andries; niet over ons moslims, maar meer over Andries zelf.
    LETS SEPARATE THE MEN FROM THE BOYS.........


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    33
    06-01-2003

    de woorden die je schreef zijn van onschatbare waarde maar blijven woorden.
    het is tijd van daden,we kunnen het ons als moslims niet meer permiteren om enkel woorden te geven en kijken hoe ons lichaam afgesneden word

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    15
    03-01-2003

    Laat ik het volgende stellen : denk aan het leed van allen. Is het leed van een Christen groter dan die van een Moslim. Is het leed van een Nigeriaan groter dan die van een Noor? Waarom steeds dat onderscheid?
    Ik hoor vaak mijn (moslim) vrienden terecht opmerken dat het bijzonder triest is dat er geoordeeld wordt op basis van huidskleur, van geloof, van geslacht. En steeds weer hoor ik diezelfde retoriek "wij tegen de anderen". Maw ze zijn er steeds op tegen dat er vooroordelen zijn maar gaan dan zelf oordelen over anderen. Laat ons inderdaad nadenken over het leed van anderen en stel jezelf dan een heel eenvoudige vraag, wat heb ik gedaan om leed tegen te gaan. Dat Moslims mensen vermoorden in Nigeria is juist. Dat Westerlingen Moslims vermoorden is juist. Ga je hiermee het probleem oplossen door met de vingen te wijzen ? Door te zeggen die is juist en die is fout. De kracht van een mens is dat hij kan inzien dat hij fout is en dat hij dit kan toegeven. Jammer dat we deze kracht hebben en er zo weinig gebruik van maken, maar er steeds voor kiezen de fout bij een ander te plaatsen. Jammer dat wij als mensen de capaciteit hebben om te praten, maar eerder kiezen voor acties. Denk aan je eigen leed en weet dat miljoenen anderen dit met jou delen. Voelt het lekker aan als je triest of pijn hebt ? Voor een ander net zo min. Ga niet onderscheiden, dit is de eerste stap naar leed.

  9. #9
    All dressed in love

    Reacties
    5.413
    07-10-2001

    Origineel gepost door zakar
    de woorden die je schreef zijn van onschatbare waarde maar blijven woorden.
    het is tijd van daden,we kunnen het ons als moslims niet meer permiteren om enkel woorden te geven en kijken hoe ons lichaam afgesneden word
    precies, tis al duidelijk te zien overal ter wereld dat een moslimleven vergelijkbaar is met een hond die zijn prik krijgt om deze wereld te verlaten.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Origineel gepost door regata
    Laat ik het volgende stellen : denk aan het leed van allen. Is het leed van een Christen groter dan die van een Moslim. Is het leed van een Nigeriaan groter dan die van een Noor? Waarom steeds dat onderscheid?
    Ik hoor vaak mijn (moslim) vrienden terecht opmerken dat het bijzonder triest is dat er geoordeeld wordt op basis van huidskleur, van geloof, van geslacht. En steeds weer hoor ik diezelfde retoriek "wij tegen de anderen". Maw ze zijn er steeds op tegen dat er vooroordelen zijn maar gaan dan zelf oordelen over anderen. Laat ons inderdaad nadenken over het leed van anderen en stel jezelf dan een heel eenvoudige vraag, wat heb ik gedaan om leed tegen te gaan. Dat Moslims mensen vermoorden in Nigeria is juist. Dat Westerlingen Moslims vermoorden is juist. Ga je hiermee het probleem oplossen door met de vingen te wijzen ? Door te zeggen die is juist en die is fout. De kracht van een mens is dat hij kan inzien dat hij fout is en dat hij dit kan toegeven. Jammer dat we deze kracht hebben en er zo weinig gebruik van maken, maar er steeds voor kiezen de fout bij een ander te plaatsen. Jammer dat wij als mensen de capaciteit hebben om te praten, maar eerder kiezen voor acties. Denk aan je eigen leed en weet dat miljoenen anderen dit met jou delen. Voelt het lekker aan als je triest of pijn hebt ? Voor een ander net zo min. Ga niet onderscheiden, dit is de eerste stap naar leed.

    Regata, bedankt voor jouw mooie bijdrage, jij bent een man van mijn hart, iemand die zich het leed van alle onderdrukte en arme mensen van de wereld aantrekt. Zonder eerst te kijken of de mensen in kwestie wel het 'juiste' geloof hebben...

    YOU'RE MY MAN!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    757
    05-08-2002

    Origineel gepost door regata
    Laat ik het volgende stellen : denk aan het leed van allen. Is het leed van een Christen groter dan die van een Moslim. Is het leed van een Nigeriaan groter dan die van een Noor? Waarom steeds dat onderscheid?
    Ik hoor vaak mijn (moslim) vrienden terecht opmerken dat het bijzonder triest is dat er geoordeeld wordt op basis van huidskleur, van geloof, van geslacht. En steeds weer hoor ik diezelfde retoriek "wij tegen de anderen". Maw ze zijn er steeds op tegen dat er vooroordelen zijn maar gaan dan zelf oordelen over anderen. Laat ons inderdaad nadenken over het leed van anderen en stel jezelf dan een heel eenvoudige vraag, wat heb ik gedaan om leed tegen te gaan. Dat Moslims mensen vermoorden in Nigeria is juist. Dat Westerlingen Moslims vermoorden is juist. Ga je hiermee het probleem oplossen door met de vingen te wijzen ? Door te zeggen die is juist en die is fout. De kracht van een mens is dat hij kan inzien dat hij fout is en dat hij dit kan toegeven. Jammer dat we deze kracht hebben en er zo weinig gebruik van maken, maar er steeds voor kiezen de fout bij een ander te plaatsen. Jammer dat wij als mensen de capaciteit hebben om te praten, maar eerder kiezen voor acties. Denk aan je eigen leed en weet dat miljoenen anderen dit met jou delen. Voelt het lekker aan als je triest of pijn hebt ? Voor een ander net zo min. Ga niet onderscheiden, dit is de eerste stap naar leed.
    Er wijst niemand met een vingertje, maar zolang er intensief door de zionisten en de amerikanen op Molims wordt gejaagd blijft de haat jegens diezelfde amerikanen en zionisten aanwezig. En daarbij mag je best weten dat moslims meer houden van hun broeders en zusters dan van niet-gelovigen. Dus dat we het voor hun opnemen is niet meer dan logisch.

    Ali Z
    Mijn probleem is dat ik geen probleem heb met het feit dat ik een probleem heb.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    15
    03-01-2003

    Origineel gepost door Ali_Z
    Er wijst niemand met een vingertje, maar zolang er intensief door de zionisten en de amerikanen op Molims wordt gejaagd blijft de haat jegens diezelfde amerikanen en zionisten aanwezig. En daarbij mag je best weten dat moslims meer houden van hun broeders en zusters dan van niet-gelovigen. Dus dat we het voor hun opnemen is niet meer dan logisch.

    Ali Z
    Salaam Ali. Ik merk op dat je jezelf verwijst naar de grootste sportman van de 20ste eeuw nl, Mohamad Ali, een man die misbruikt is geweest door "The Nation of Islam" en een AMERIKAAN (hij is daar trots op). Ik wil even opmerken dat er in de VS ongeveer 5 miljoen moslims wonen (voornamelijk zwarten). Haat je deze mensen ? Je zegt dat zionisten (dit is in wezen een kleine groep) en Amerikanen jagen op Moslims. Hoedat ? Kan je mij dit even aantonen. De Islam wordt door veel niet-moslims verkeerd begrepen, en ik hoef jou niet te vertellen dat iets dat niet begrepen wordt vaak verkeerd begrepen wordt. Ik wil hierbij opmerken dat dit deels de schuld is van Moslims. Ikzelf heb mij verdiept in de Islam. Als ik een opmerking maak tegen Moslims krijg ik steeds hetzelfde antwoord "Jij kan dit niet begrijpen want je bent geen rasechte Moslim". Het schrikt mij dus soms ook af om in een discussie te gaan, omdat een gesprek vaak niet kan omwille van vooroordelen, vooroordelen die ervoor zorgen dat mensen elkaar gaan haten. En waarom ? Omdat iedereen, Jood, Moslim, Christenen, Atheist, Agnost, er steeds van uitgaat dat hij gelijk heeft en dat de andere hem niet begrijpt. Ik kan nooit begrijpen dat je iemand haat die je niet kent. Dat je het opneemt voor je broeders en zusters is normaal en nobel. Maar weet je wat nog nobelder is, het opnemen voor iemand die je niet kent, die als het ware jouw tegenpool is. Jij vindt het normaal dat je mensen haat die je niet kent, omwille van hun afkomst, hun nationaliteit, maar zou je het normaal vinden indien iemand jou beoordeeld op basis hiervan, of zou je liever hebben dat je beoordeeld wordt op basis van wie je bent als mens. Ik zal afsluiten met een dilemma : je bent op de autoweg, plots slipt jouw wagen en bots je tegen de vangrail. Jouw auto vat vuur en je kan niet ontsnappen, je uren zijn geteld. Plots stopt een auto en iemand komt jou redden - voor dat je gered wordt ga je dan eerst vragen of die persoon de politiek van de vs steunt, of hij een moslim is, of ga je blij zijn dat iemand die jou niet kent zijn leven wil riskeren om jou te redden.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    119
    20-06-2013

    Remember the past, live the present, look to the future.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    21.195
    30-08-2004

    Allah swt is groot en hij ziet alles. En alles gebeurt met een reden. En voor de moslims die in zware tijden verkeren daar kunnen we alleen voor bidden. En helpen als het kan het komt Miss hard over maar je kan niet bidden voor iemand die niet in Allah swt gelooft. Maar je mag hun ook niet het slechte wensen. En persoonlijk kijk ik nooit naar uiterlijk als een persoon hulp nodig hebt. Je doet het gewoon klaar!!!!
    Satan zei: "Ik vraag me af hoe mensen beweren te houden van Allah en ongehoorzaam zijn aan hem, en beweren dat ze me haten maar ze gehoorzamen mij!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.183
    25-12-2007

    Klopt helemaal