1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    7.676
    16-01-2010

    vind het beetje vaag geschreven, alsof het verzonnen is.


    Je zoekt hulp en ineens is probleem weg en je leven is weer zinvol.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    7.676
    16-01-2010

    Citaat Geplaatst door Queso. Bekijk reactie
    Wat een bullshit, er zijn zat mensen die depressief zijn & alles doen aan hun geloof. Probeer jij maar niet depressief te raken, wanneer je man je mishandelt of wanneer alles mis gaat in je leven..

    Depressie staat ook los van geloof klopt het kan iedereen overkomen,
    maar het helpt je er wel doorheen.

  3. #33
    Hala Madrid!

    Reacties
    615
    15-11-2011

    Citaat Geplaatst door Roos-je23 Bekijk reactie
    Depressie staat ook los van geloof klopt het kan iedereen overkomen,
    maar het helpt je er wel doorheen.
    Het leuke aan geloof is, dat je iets heb om in te geloven! Daarom hebben mensen altijd al in dingen gelooft al waren het beeldjes.

    Nadeel aan geloof is, dat als dingen om je heen misgaan en je daadwerkelijk in een depressie raakt dat je dan je geloof er voor verantwoordelijk houd omdat de god waarin je gelooft niet het beste met je voor heeft.

    Marokkanen geloven in djins/sihr en een depressie bestaat voor vele niet. Terwijl als ik zo om me heen kijk, zijn er heel wat vrouwen depressief.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    7.676
    16-01-2010

    Citaat Geplaatst door Queso. Bekijk reactie
    Het leuke aan geloof is, dat je iets heb om in te geloven! Daarom hebben mensen altijd al in dingen gelooft al waren het beeldjes.

    Nadeel aan geloof is, dat als dingen om je heen misgaan en je daadwerkelijk in een depressie raakt dat je dan je geloof er voor verantwoordelijk houd omdat de god waarin je gelooft niet het beste met je voor heeft. Marokkanen geloven in djins/sihr en een depressie bestaat voor vele niet. Terwijl als ik zo om me heen kijk, zijn er heel wat vrouwen depressief.
    iemand met een sterk geloof denkt juist NIET zo.

    Djins en sihr zijn onderwerpen op zich.
    Maar depressie komt niet zomaar uit het niets, je moet er wat voor meemaken. Gelukkig ben ik nooit depri geweest maar wel van dichtbij gezien om me heen.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    87
    19-06-2009

    Citaat Geplaatst door Oum-Nour Bekijk reactie
    Huh? Ik heb geen Hyves
    Ze heeft het tegen mij :P

    Mijn heldin/held : Mama & Papa
    Mn heer : Allah
    Alhoceima-Rif <3 Citymeid
    http://www.facebook.com/gekkenederlander

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    230
    25-04-2009

    ik ben heel trots op jou dat je hebt doorgezetxxx

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    1
    20-01-2012

    Salam u Alaikum, Hallo alllemaal.

  8. #38
    Offline

    Reacties
    9.586
    27-09-2008

    Citaat Geplaatst door hanazuki Bekijk reactie
    moraal van het verhaal , geloof in allah is niet van belang ....gezien proffesionele hulp alles voor je oplost .... ...sorry vindt het een slappe happy ending verhaal ... ...zo zie je geen geloof maakt meer kapot dan je lief bent.
    Helaas dat veel meer Arabieren precies net als jij zo over het geloof denken.
    LOL, Jezus stierf voor mijn zondes.

    The one who sins is the one who will die. The child will not share the guilt of the parent, nor will the parent share the guilt of the child. The righteousness of the righteous will be credited to them, and the wickedness of the wicked will be charged against them. Ezekiel 18:20

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.127
    06-03-2006

    Citaat Geplaatst door lovegirl142 Bekijk reactie
    Depressiviteit is iets van binnen je geest.. Allah is de gene die zo'n ziekte kan beter maken Helemaal. En al die psylogen enzo een deel maar. Allah kan je helpen om de narigheid ervan te leren/vergeten en beloning te krijgen. Een psygoloog kan dat niet.
    Dank je wel voor je bijdrage.
    Ik geef je daar helemaal gelijk in.
    Men moet altijd Allah bij alles betrekken. Of men nou gezond is of niet. Of men nou kanker heeft of een psychologische aandoening.

    Het is jammer dat men dat niet inziet maar het is ook jammer dat men niet inziet dat dit ook een ziekte is. Ook al kan men het niet zien op het eerste gezicht.
    Wij willen de vrijheid hebben om die van anderen te kunnen ontnemen.
    Henk en Ingrid

  10. #40
    meerdere gebruikers

    Reacties
    83
    04-12-2006

    Helemaal met jou eens AntiClimax. Men denkt er te vaak te oppervlakkig over. Erg jammer.
    "The greatest enemy of knowledge is not ignorance, but the illusion of knowledge."

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    4.870
    20-03-2004

    Voor de Rotterdammers: a.s. zaterdag is er aandacht voor dit project op TVRotterdam, promo: http://www.youtube.com/watch?v=fTZ275IHmAM Met o.a. ook broeder AlKhattab aan het woord.
    AFWEZIG, OP VAKANTIE!

    أنا ساكنة في إسكندرية




  12. #42
    Goedlachs.

    Reacties
    6.317
    24-11-2011

    Facepalm, ik kan echt géén begrip opbrengen voor zelfverminkers, depressief of niet. Keer je tot Allaah a3ibadellaah, verdiep je in je geloof en vergeet vooral niet dat dit leven slechts tijdelijk is, weirdo's.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    3.571
    01-03-2012

    Helemaal eens met bovenstaande reacties.

    Ons geloof geeft ons de waarde in ons leven.

  14. #44
    Verbannen

    Reacties
    7.466
    01-02-2006

    Moge Allah subhannahu wa ta3ala ieders pijn en moeilijkheden wegnemen. Ameen.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    2.579
    12-07-2008

    Citaat Geplaatst door Oum-Nour Bekijk reactie
    Dit zijn de woorden van Allah swt niet die van mij dat ten eerste.
    Ten tweede zie je duidelijk in het verhaal dat het geloof nergens te vinden is
    Ten derde; iemand met taqwa zal niet in zichzelf snijden

    Vervolgens zoekt ze niet haar toevlucht tot Allah swt maar tot instanties die haar uit haar depressie moeten helpen?

    En dan reageer jij verontwaardigd op hetgeen Allah swt in de Quran zegt over degenen die zich niet aan zijn wetten houden.

    Iemand die taqwa heeft zal geduld hebben met zijn situatie en daarbij de woorden van Allah swt en de Profeet saw gedenken.
    Zoals de hadith waarin de Profeet saw heeft gezegd:

    "De toestand van de gelovige is verbazingwekkend. Alles wat hem overkomt, is goed voor hem. En dit komt slechts de gelovige toe.
    Als hem iets goeds overkomt, is hij daar dankbaar voor en is dat het beste voor hem.
    En als hem iets slechts overkomt, heeft hij geduld en is dat het beste voor hem."


    Niet slecht bedoelt, maar ik weet niet of je de woorden van Allah (Subhana wa Ta'la) wel hier neer kan zetten zonder enige vorm van tafsier.
    Je weet ook heel weinig van dit meisje. Haar vader is/was een dronkenlap en over het contact met haar moeder weet je vrij weinig, misschien heeft ze amper wat van het geloof meegekregen.

    Een depressie is ook niet niets, het is niet dezelfde vorm van geduld die je moet hebben om te wachten op de bus die 10 min later is. Heel je leven is vaak een puinhoop. Ik zeg niet dat je je niet moet terugkeren naar Allah (Subhana wa Ta'la) maar het is een moeilijke situatie waar jouw omgeving ook erg van belang is.

    Verder bedoelt ze misschien wel met het terugvinden van de waarde in dit leven wel de Islam die ze heeft teruggevonden door de professionele hulp.

    Ik denk dat je het verder goed bedoelt, maar ik wilde even aangeven dat het niet zo gemakkelijk is zoals jouw bericht doet overkomen, op mij in ieder geval hehe.

    ~ 't zijn de kleine dingen die het doen.