1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    29
    27-10-2010

    Ik zie dat er voornamelijk over de mannen worden gesproken, maar je hebt tegenwoordig ook genoeg dochters die hun ouders ondersteunen. Op financieel gebied, maar ook op andere gebieden. Ik vind dat dat ook even benoemd mag worden!

  2. #47
    'Cute&Adorable

    Reacties
    134
    24-02-2011

    huh is dat nieuw?


    Helemaal verliefd ..


  3. #48
    MVC Premium

    Reacties
    1.092
    11-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sabryne Bekijk reactie
    Ik heb je reactie heel goed gelezen en begrepen en nog vind ik em totaal nergens op slaan. Hij zij toch dat ze een aow hebben?
    Onder welke steen leef je dat je denkt dat je daarmee een vetpot hebt? En dan nog, daar gaat t nieteens het gaat mij erom dat je hier kritiek komt uiten op de ouders, alsof het geld van jouw bankrekening wordt gehaald. Jij hebt echt een zwart hart dat je zo denkt.
    Liever men geld aan goede doelen, laat me niet lachen. Meeste geld wat aan goede doelen wordt gegeven verdwijnt in andermans zak. En dan durf je te zeggen dat men zen geld beter aan een goed doel kan geven? Jij kent gwn geen schaamte. Echt zo een hollander mentaliteit bah!
    Als die jongen zen ouders wil steunen, dan gaat jou dat geen bal aan, als iemand het verdient dan zijn het je ouders wel. Je hebt het over islam zehma, weet je ook dat het paradijs onder de voeten van je moeder ligt? Stom achterlijk kind, wallah ik irriteer me enorm aan mensen met jouw mentaliteit

    Zoals je misschien kunt zien ben ik al lid sinds 2004 en waarschijnelijk heb ik me hier niet aangemeld als 4jarige ofzo dus een kind ben ik zeker niet...
    Ga niet op al je domme reacties in maar zou je willen zeggen dat je beter moet gaan lezen en niet zomaar conclusies trekken op 4 woordjes die je zijn opgevallen ofzo.
    Mijn reactie was niet als kritiek op zijn ouders bedoelt dat heb ik ook aangegeven dus vertel geen dingen die niet kloppen.

    Het is wonderbaarlijk dat je vanuit 2 reacties kunt bepalen wat mijn mentaliteit is.... je bakt er niks van ben tptaal het tegenovergestelde van wat je benoemf maar okey.

    verdiep je meer in geloof dan zul je erachterkomen dat ons geloof ons voorschrijft om niet gierig te zijn, niet gul te zijn maar alles met mate.... Dat wil dus zeggen dat je niet teveel moet geven aan overbodige dingen (bijstaan van ouders of wie dan ook bedoel ik dus niet).

    dzajaka allahoe gairan voor je opmerking van een zwarte hart een beetje hassanats zijn welkom ;D

  4. #49
    ❤❤❤❤

    Reacties
    2.074
    12-12-2010

    Citaat Geplaatst door hanazuki Bekijk reactie
    alsof een meid haar ouders geld geeft waarom denk je dat ze maandelijks nieuwe inkopen doen schoenen , kledign etc.... ...ze kan die afweging niet maken......
    Een meisje helpt haar ouders beter dan de gozers. Je kan elkeer vragen dan zeggen ze aan een dochter heb je meer.
    Zij helpenb vaker financiel, rijden overal heen enz.
    Je bent geen vrouw omwille van je vrouwelijke rondingen & je bent geen man omwille van je mannelijk geslacht.
    Maar een echte vrouw & een echte man zijn te herkennen aan hun schaamte wegens elkaar, respect tonen voor elkaar, zelfbeheersing & vrees voor Allah.

  5. #50
    marocanische

    Reacties
    5.192
    06-03-2008

    Mijn ouders zouden het niet eens accepteren dat hun kinderen geld aan hun zou geven, ze hebben het hmdl goed.
    Denk aan de Dag des Oordeels, wanneer jij verantwoording zal moeten afleggen bij Allah Jij en jouw daden zullen het enige zijn wat zal tellen. Noch uw familiebanden noch uw kinderen zullen u op de Dag der Opstanding iets baten. Hij zal over u beslissen. En God ziet alles wat gij doet. ( Soerat al-Momtahanah: Aya 3 )

  6. #51
    marocanische

    Reacties
    5.192
    06-03-2008

    Citaat Geplaatst door Fisabililah Bekijk reactie
    Palastineforever

    80 procent van de ouderen in Nederland komen niet rond alles is en wordt steeds duurder , en het is niet meer dan normaal je ouders wat te geven en natuurlijk is het ook goed om goede doelen te ondersteunen maar 9 van de 10 keer komt het geld niet terecht waar het hoort,maar dit is heel wat anders dan je ouders ondersteunen het zijn totaal 2 verschillende dingen ik geef me ouders ook maandelijks geld of koop dingen voor ze die ze nodig hebben ,ik doe alles voor ze , al moet ik jaren met dezelfde broek lopen dan nog leg ik maandelijks wat weg voor Ze en gaat natuurlijk niet om duizenden euro's maar een kleinigheid als mijn ouders gelukkig zijn is mijn dag weer goed.

    Bewijs graag?

    Ik snap niet dat sommige alleen aan geld denken!! Dat heel veel mensen niet rond kunnen komen heeft te maken, dat zij elke jaar op vakantie willen gaan, willen luxe leven etc. Dat gaat dus niet als je een uitkering ontvangt. Je moet leven, naar wat je aan inkomen binnenkrijgt.

    Ik hoor iedereen alleen over geld praten, is dat het enige wat jullie voor jullie ouders doen?
    Denk aan de Dag des Oordeels, wanneer jij verantwoording zal moeten afleggen bij Allah Jij en jouw daden zullen het enige zijn wat zal tellen. Noch uw familiebanden noch uw kinderen zullen u op de Dag der Opstanding iets baten. Hij zal over u beslissen. En God ziet alles wat gij doet. ( Soerat al-Momtahanah: Aya 3 )

  7. #52
    marocanische

    Reacties
    5.192
    06-03-2008

    Citaat Geplaatst door Sabryne Bekijk reactie
    Ik heb je reactie heel goed gelezen en begrepen en nog vind ik em totaal nergens op slaan. Hij zij toch dat ze een aow hebben?
    Onder welke steen leef je dat je denkt dat je daarmee een vetpot hebt? En dan nog, daar gaat t nieteens het gaat mij erom dat je hier kritiek komt uiten op de ouders, alsof het geld van jouw bankrekening wordt gehaald. Jij hebt echt een zwart hart dat je zo denkt.
    Liever men geld aan goede doelen, laat me niet lachen. Meeste geld wat aan goede doelen wordt gegeven verdwijnt in andermans zak. En dan durf je te zeggen dat men zen geld beter aan een goed doel kan geven? Jij kent gwn geen schaamte. Echt zo een hollander mentaliteit bah!
    Als die jongen zen ouders wil steunen, dan gaat jou dat geen bal aan, als iemand het verdient dan zijn het je ouders wel. Je hebt het over islam zehma, weet je ook dat het paradijs onder de voeten van je moeder ligt? Stom achterlijk kind, wallah ik irriteer me enorm aan mensen met jouw mentaliteit

    Hoezo willen zij een vetpot? Ze moeten gewoon leven naar wat ze verdienen, simpel zat!! En wat heeft geld geven aan je moeder, met het paradijs te maken? Dus als je geld geeft, ben je automatisch een goede zoon/dochter?
    Denk aan de Dag des Oordeels, wanneer jij verantwoording zal moeten afleggen bij Allah Jij en jouw daden zullen het enige zijn wat zal tellen. Noch uw familiebanden noch uw kinderen zullen u op de Dag der Opstanding iets baten. Hij zal over u beslissen. En God ziet alles wat gij doet. ( Soerat al-Momtahanah: Aya 3 )

  8. #53
    geluksvogeltje

    Reacties
    827
    20-03-2003

    schandalig hoe sommigen het ondersteunen van hun (schoon)moeders iets "bijzonders" vinden terwijl dat niet meer dan normaal is. wist je dat een kind alleen al de zwangerschap niet kan "terug betalen"..laat staan alhetgeen zijn moeder heeft gedaan voor hem/haar. Zij die je altijd te eten geeft, die voor je opkomt, die je verzorgt als je ziek bent, die haar kind alstijd boven andere zet zelfs boven zichzelf, en vooral die wil dat haar kind altijd gelukkig en gezond is en er alles voor zasl doen om dit te handhaven..

    schaam jullie echt..zoals de profeet zei; “O Boodschapper van Allah, wie van de mensen heeft het meeste recht op goed gezelschap van mij?” Hij antwoordde: “Je moeder.” De man vroeg: “En wie dan?” Hij antwoordde: “Je moeder?” “En wie dan?” Hij antwoordde: “Je moeder.” “En wie dan?” hij antwoordde: “Je vader.”

    mijn schoonmoeder wil nooit dat wij haar geld geven omdat ze zelf een hele onafhankelijke en sterke vrouw is, ze werk zelf ook fulltime. meestal geeft zij juist geld aan haar kleindochter(mijn dochter) ze wil haar altijd verwennen .

    mijn moeder heeft geen inkomen maar neemt nooit iets aan, dus heb ik nu afgesproken om met de eids wel een pakket met een geldbedrag te geven en zo nu en dan stop ik iets in haar kast of tas zodat ze het niet terug kan geven. mijn man is gelukkig super gul toen mijn ouders een tv nodig hadden bood hij meteen aan om er 1 te kopen..en dat deden we dan ook..ze schrokken toen we ermee aankwamen.

    ik zou zo al mijn vermogen willen opgeven voor 1 doea van mijn ouders...

    Moge Allah alle papa's en mama's zegenen en moge ieder zijn ouders vergezellen in het paradijs inchAllah..

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    32
    05-12-2010

    ik heb een minimum loon, en ik heb eigen huis maar help mijn ouders rond 200 euro per maand
    Livin la vida loca

  10. #55
    Aker3ie

    Reacties
    1.061
    10-08-2009

    Citaat Geplaatst door tila_marokkina Bekijk reactie
    en zoon 18+ die hoort wel te helpen.
    indien hj dit kan(ds werkt)
    echter een eigen gezin, hoort hij enkel zijn gezin te helpen.
    en zijn moeder.
    als zij weduwe is of gescheiden.
    Wat kraam jij nou voor onzin uit.
    mensen, wil jij je moeder of vader helpen, vooral doen. wij zij voor jou hebben gedaan, kan je nog laaang en zeker niet met geld terug betalen.
    Nenesh

  11. #56
    Power To You!

    Reacties
    1.153
    27-04-2005

    Ik wordt echt agressief van sommige reacties hier. FF serieus? Hij mag geven hoeveel hij wil!!


    Verzonden vanaf mijn BlackBerry®-toestel

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    356
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door aker3ie_23 Bekijk reactie
    Wat kraam jij nou voor onzin uit.
    mensen, wil jij je moeder of vader helpen, vooral doen. wij zij voor jou hebben gedaan, kan je nog laaang en zeker niet met geld terug betalen.

  13. #58
    :)

    Reacties
    15.232
    01-05-2007

    Geen idee. Weet wel dat hij het een en ander voor zijn ouders financiert.
    We hebben hier ook duidelijke afspraken over gemaakt. We helpen beiden daar waar nodig is zonder ons zelf in een benarde situatie te zetten. Al ghair komt van Allah.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    527
    02-06-2014

    Citaat Geplaatst door Mocro_Genius Bekijk reactie
    Ik wordt echt agressief van sommige reacties hier. FF serieus? Hij mag geven hoeveel hij wil!!
    Calm down..nergens voor nodig

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    74
    16-05-2021

    Mama krijgt als eerste geld dan vader en dan vrouwtje als je niet kan hebben dan sirtt kowed