1. #31
    DroomSter

    Reacties
    2.511
    04-04-2005

    Citaat Geplaatst door hanazuki Bekijk reactie
    alsof een meid haar ouders geld geeft waarom denk je dat ze maandelijks nieuwe inkopen doen schoenen , kledign etc.... ...ze kan die afweging niet maken......
    Dat kan dus echt wel

    Een traan laten vallen
    Voor het vrezen van Allaah swt
    Kan een hele oceaan van vuur doven


  2. #32
    MVC Premium

    Reacties
    1.092
    11-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Optimel3 Bekijk reactie
    Mijn ouders wonen in Nederland, zij nemen het aan omdat ze weten dat mijn vrouw en ik het makkelijk kunnen missen. Zij kunnen het goed gebruiken, mijn vader heeft enkel een AOW en een klein aanvullend pensioen. Daarentegen zijn mijn vrouw en ik beide arts, wij verdienen goed hoor.
    Ze hebben dus een eigen inkomen en daar moeten ze zeker mee rond kunnen komen zoals de rest van nl doet maar een extraatje is altijd mooi meegenomen maar vind het alsnog te veel ook al verdienen jullie goed.. Zo liever een heleboel aan een goede doel schenken dan zoveel aan mijn ouders terwijl ze het niet echt nodig hebben...
    Vat het toruwens niet verkeerd op want dat is zeker niet mijn bedoeling..

  3. #33
    Meerdere gebruikers!

    Reacties
    478
    10-05-2009

    Citaat Geplaatst door winter Bekijk reactie
    Zo hoort het, zolang je eigen gezin niets tekort komt en het niet ook van bv het salaris van je vrouw gaat als ze eventueel zou werken.
    Tbarkallah hoor kan je van weinig manne zeggen tegenwoordig.

    Heb zelf broers en op 2 na geven ze geen rooie cent aan hun ouders, zelfs niet af en toe een klein bedrag dat ze iets voor hunzelf kunnen kopen als cadeau bv.

    Sterker nog mn vader mskien zei laatst tegen eentje van geef je ouwe pa is een 100 euries om een paar nieuwe schoenen te kopen, weet je wat die zei die vuile*********************** ik sta rood heb geen 100 euro voor je en een ander zei, ik heb zelf nog geen eens nieuwe schoenen gekocht.

    En vergis je niet eh dit zijn gwn mannen met een baan en nette huizen enz. Als je ze zou zien dan zou je het nooooooooooooooooooit geloven. Ik werd een beetje boos op mn vader en zei waarom heb je het tegen hun gezegd ik haal schoenen voor je enzo, zegt ie mskien jij geeft en haalt altijd...zehma ik stond ook voor hun op om 03;00 s nachts niet alleen voor jou.

    Eikels, op dat soort momenten denk ik echt ze verdienen gwn een nekschot.
    Echt zielig voor je vader meskien. Kom op het gaat om een paar schoenen. Ik zou ze zo willen halen voor je vader. Zorg goed voor je ouders meid! Zij hebben dat ( zoals je vader al zei) ook voor jou gedaan.

  4. #34
    Meerdere gebruikers!

    Reacties
    3.028
    17-08-2009

    Ik geef mijn mams nu ook een bedrag en ik ben ook zeker van plan om dat te doen als ik getrouwd ben. Hetzelfde geldt voor zijn ouders, ik weet dat mijn moeder het nodig heeft dus als zijn ouders het ook nodig hebben zullen we hun ook gewoon een bedrag geven.

  5. #35
    .....

    Reacties
    715
    21-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    geef mijn ouders 1000 euro per maand voor hun lasten

  6. #36
    getrouwd en gelukkig

    Reacties
    3.701
    14-02-2004

    Citaat Geplaatst door palastine4ever Bekijk reactie
    Ze hebben dus een eigen inkomen en daar moeten ze zeker mee rond kunnen komen zoals de rest van nl doet maar een extraatje is altijd mooi meegenomen maar vind het alsnog te veel ook al verdienen jullie goed.. Zo liever een heleboel aan een goede doel schenken dan zoveel aan mijn ouders terwijl ze het niet echt nodig hebben...
    Vat het toruwens niet verkeerd op want dat is zeker niet mijn bedoeling..
    Jouw reactie slaat echt totaal nergens op. Ik vind het knap dat jij voor een vreemde kan bepaledn dat die gwn rond kan komen.
    Dan nog ook al komen ze ruim rond en hun zoon wil ze iets geven dan is dat zijn goed recht. Liever aan een goed doel dan aan je ouders??? OMG

  7. #37
    MVC Premium

    Reacties
    1.092
    11-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sabryne Bekijk reactie
    Jouw reactie slaat echt totaal nergens op. Ik vind het knap dat jij voor een vreemde kan bepaledn dat die gwn rond kan komen.
    Dan nog ook al komen ze ruim rond en hun zoon wil ze iets geven dan is dat zijn goed recht. Liever aan een goed doel dan aan je ouders??? OMG
    Het is gewoon dat je je hersens niet gebruikt, want geef duidelijk aan dat ik niet weet hoe zijn situatie is.

    Ga maar ff nog eens lezen, want heb aangegeven dat je zeker je ouders bij moet staan. Het is zelfs en verplichting in de islam maar je hebt ook ouders/ kinderen die alleen aan materialistische zaken denken en mijn voorkeur gaat dan inderdaad naar de goede doelen ipv mijn ouders als zij het al meer dan goed hebben.

    Denk een beetje meer aan het hiernamaalse dan alleen maar aan je hebzucht

  8. #38
    Bijna Lid

    Reacties
    25.286
    16-07-2011

    Citaat Geplaatst door Do_You_Love_Me Bekijk reactie
    geef mijn ouders 1000 euro per maand voor hun lasten
    Woon je zefstandig of bij je ouders?
    Wat voor werk doe je?


    Wat geven sommige hier grote bedragen. Natuurlijk mag je,je ouders blij maken met iets.
    Maar dit vind ik wel behoorlijk veel. En ja het zijn je ouders maar liefde geef je niet alleen door zulke grote bedragen te geven daar komt meer bij kijken. Ik help mijn moeder in heel veel dingen daar kun je geld niet mee vergelijken

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.780
    15-12-2009

    Je ouders zijn heel belangrijk, wees goed voor ze. Als ze geld nodig hebben en je kunt het kwijt, dan vind ik dat je het moet geven. Het zijn immers je ouders, ze hebben je groot gebracht en gemaakt tot wie je nu bent.

    "Leef je leven zoals jij dat wilt zonder beperkingen die bestaan uit andere opinies. Mits je het leven leeft dat voldoet aan het Islamitische bestaan. De rest is irrelevant wat het elementair maakt om je eigen leven te 'leven'.
    Wees niet dood bij leven.
    'Leef' het leven."


  10. #40
    Bijna Lid

    Reacties
    25.286
    16-07-2011

    Citaat Geplaatst door miss-taza Bekijk reactie
    Je ouders zijn heel belangrijk, wees goed voor ze. Als ze geld nodig hebben en je kunt het kwijt, dan vind ik dat je het moet geven. Het zijn immers je ouders, ze hebben je groot gebracht en gemaakt tot wie je nu bent.
    Ja natuurlijk als je het hebt en je ouders hebben het nodig. Zeker met alle liefde
    Maar geld geven is niet het enige wat je kunt doen.

    Ook voor ze zorgen net zoals ze voor jou gezorgd hebben

  11. #41
    MVC Premium

    Reacties
    1.092
    11-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Fisabililah Bekijk reactie
    Palastineforever

    80 procent van de ouderen in Nederland komen niet rond alles is en wordt steeds duurder , en het is niet meer dan normaal je ouders wat te geven en natuurlijk is het ook goed om goede doelen te ondersteunen maar 9 van de 10 keer komt het geld niet terecht waar het hoort,maar dit is heel wat anders dan je ouders ondersteunen het zijn totaal 2 verschillende dingen ik geef me ouders ook maandelijks geld of koop dingen voor ze die ze nodig hebben ,ik doe alles voor ze , al moet ik jaren met dezelfde broek lopen dan nog leg ik maandelijks wat weg voor Ze en gaat natuurlijk niet om duizenden euro's maar een kleinigheid als mijn ouders gelukkig zijn is mijn dag weer goed.
    Nou 80procent dat kan ik nergens terug vinden maar niet alleen de ouderen de meeste mensen met een gemiddeld inkomen die komen net rond en laat staan die met een uitkering ofzo ben op de hoogte van het als maar meer duurder worden van de vaste lasten.
    Maar wat ik bedoel en hoe die jongen het beschreef zijn ouders hebben een inkomen tja een minimum inkomen is mog net geen 1100 en om daar nog 700 euro ongeveer bij te krijgen maandelijks vind ik zelf teveel...
    Het is niet dat ik mijn ouders niets gun ofzo maar wellicht heeft het toch met de opvoeding te maken je hebt ouders die hun kinderen gewoon laten sparen e je hebt ouders die een vaste bijdrage vrgen van hun kinderen ( bedoel van de thuiswonende)

    Goede doelen genoeg en anders kun je zelf genoeg ziekenhuizen en weeshuizen in marokko gaan bezoeken mensen die echt behoefte hebben aan voedsel en onderdak etc ipv luxe dingen

    begrijp je punt trouwens wel maar denk dat mijn reactie gewoon verkeerd wordt begrepen

  12. #42
    .....

    Reacties
    715
    21-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BruidjeJuni2011 Bekijk reactie
    Woon je zefstandig of bij je ouders?
    Wat voor werk doe je?


    Wat geven sommige hier grote bedragen. Natuurlijk mag je,je ouders blij maken met iets.
    Maar dit vind ik wel behoorlijk veel. En ja het zijn je ouders maar liefde geef je niet alleen door zulke grote bedragen te geven daar komt meer bij kijken. Ik help mijn moeder in heel veel dingen daar kun je geld niet mee vergelijken

    Ik woon zelfstandig en ben een ondernemer.

    Liefde geef je inderdaad niet door geld maar vind dat als je je ouders daar blij mee kan maken en je het zelf kan missen je het wel kan doen.

    Belangrijkste is maar dat je je ouders helpt of het nou door geld is of iets anders maakt opzich niet uit.

  13. #43
    Misfit

    Reacties
    3.969
    21-12-2006

    Citaat Geplaatst door watedoen Bekijk reactie
    Mijn vader zegt altijd, jullie zijn mijn kinderen en ik hoor voor jullie te zorgen. Als wij geld geven, wordt hij echt boos.
    Hij werkt zijn hele leven en komt niets te kort. Hij heeft liever dat zijn kinderen allemaal naar school gaan en zo lang mogelijk door leren, in plaats van werken. Degene die een bijbaantje hebben, naast school, die betalen, dan hun eigen boeken, abo enz..

    Soms kopen we wel dingen, als er weer iets kapot is, maar hij vind het nooit leuk, als we dat doen.
    Juist, het juiste voorbeeld. Zo horen ouders te zijn en niet van die gieraards die een paar ton op de Marokkaanse rekening hebben en nog het geld van hun kinderen innen. Schandalig. Cadeautje hier en daar is niets mis mee, maar echt een vast bedrag p/maand op papa's rekening? No way. Als ze geen geld hebben dan begrijp ik het nog wel maar anders niet dus.

    Veel opa's hebben echt tonnen gespaard (+ nog veel grond/huizen) en leven als gierigaards. Trosje tomaten pingelen ze nog af als het moet. Wake up, geld gaat niet met je mee naar het hiernamaals. Geniet van je leven. Koop geen oldtimer (gierig belasting) als je genoeg geld hebt. Verwen je zelf opa's.

    ssssst.. still jij


  14. #44
    Bijna Lid

    Reacties
    25.286
    16-07-2011

    Citaat Geplaatst door Do_You_Love_Me Bekijk reactie
    Ik woon zelfstandig en ben een ondernemer.

    Liefde geef je inderdaad niet door geld maar vind dat als je je ouders daar blij mee kan maken en je het zelf kan missen je het wel kan doen.

    Belangrijkste is maar dat je je ouders helpt of het nou door geld is of iets anders maakt opzich niet uit.
    Ja daar doe je goed aan als ze het nodg hebben.
    Maar ik denk dat het minder gaat worden als je zelf een gezin hebt. Dan heb je zelf zo veel vaste lasten.

    Maar voor onze ouders zorgen moeten we blijven doen

  15. #45
    getrouwd en gelukkig

    Reacties
    3.701
    14-02-2004

    Citaat Geplaatst door palastine4ever Bekijk reactie
    Het is gewoon dat je je hersens niet gebruikt, want geef duidelijk aan dat ik niet weet hoe zijn situatie is.

    Ga maar ff nog eens lezen, want heb aangegeven dat je zeker je ouders bij moet staan. Het is zelfs en verplichting in de islam maar je hebt ook ouders/ kinderen die alleen aan materialistische zaken denken en mijn voorkeur gaat dan inderdaad naar de goede doelen ipv mijn ouders als zij het al meer dan goed hebben.

    Denk een beetje meer aan het hiernamaalse dan alleen maar aan je hebzucht
    Ik heb je reactie heel goed gelezen en begrepen en nog vind ik em totaal nergens op slaan. Hij zij toch dat ze een aow hebben?
    Onder welke steen leef je dat je denkt dat je daarmee een vetpot hebt? En dan nog, daar gaat t nieteens het gaat mij erom dat je hier kritiek komt uiten op de ouders, alsof het geld van jouw bankrekening wordt gehaald. Jij hebt echt een zwart hart dat je zo denkt.
    Liever men geld aan goede doelen, laat me niet lachen. Meeste geld wat aan goede doelen wordt gegeven verdwijnt in andermans zak. En dan durf je te zeggen dat men zen geld beter aan een goed doel kan geven? Jij kent gwn geen schaamte. Echt zo een hollander mentaliteit bah!
    Als die jongen zen ouders wil steunen, dan gaat jou dat geen bal aan, als iemand het verdient dan zijn het je ouders wel. Je hebt het over islam zehma, weet je ook dat het paradijs onder de voeten van je moeder ligt? Stom achterlijk kind, wallah ik irriteer me enorm aan mensen met jouw mentaliteit