1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    37
    31-07-2010

    Stagevergoeding wel of niet?

    Asalam alaikom,
    Ik ben studente en doe de opleiding pedagogisch medewerker op niveau 3.
    Ik loop stage op een kinderdagverblijf sinds begin maart. Ik heb daar nooit stagevergoeding
    Gehad en mijn verklaring omtrent het gedrag is ook niet vergoed. Ik ben uiteindelijk op onderzoek
    uit gegaan, nadat ik zelfs alleen op de groep stond en de andere leidsters inclusief de manager koffie
    zaten te drinken op.de gang. En dan heb ik het niet over een kwartiertje, maar de hele dag. Volgens de
    Cao kinderopvang heb ik recht dat ik word uitbetaald als BBL-er.(ik doe bol en loop 2stage dagen
    In de week) ik heb de manager en de eigenaar van het bedrijf geconfronteerd hiermee en ze zeiden
    dat ze daar niet aan beginnen. Volgens de abvakabo fnv (vakbond) heb ik er recht op en kan ik
    het zelfs claimen.

    Wie weet of ik werkelijk in mijn recht sta? Zodat ik hier werk van kan maken?

    Heel erg bedankt voor de moeite om dit te lezen.
    Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Wa3alaikom salam CSB

  2. #2
    Misfit

    Reacties
    3.969
    21-12-2006

    Bij ons op school was het altijd "geen stagevergoeding = helaas voor jou", zijn ze niet verplicht. Ik heb het bewijs ook zelf moeten betalen (heb ook niet om vergoeding gevraagd). Ik zou dat andere gedeelte over het koffie drinken echt niet pikken hoor. Je bent een stagaire en geen werk paard.

    Meer info: http://www.stagetips.nl/Tips.htm?groepid=8&tekstid=14

    ssssst.. still jij


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    37
    31-07-2010

    Bedankt voor je reactie. Ik heb naar de link gekeken en heb gelezen dat er staat dat als het in de cao staat
    dat de werkgever zich daar aan moet houden. Heb namelijk de cao kinderopvang gelezen.

    En inderdaad misschien heb je wel gelijk, maar ik heb gewoon een heel sterk
    Gevoel dat ze mij belazeren. Dit is trouwens de eerste kinderdagverblijf dat mijn
    geen stagevergoeding geeft. In de cao kinderopvang 2010-2011 staat dat een student
    Die een opleiding volgt op mbo niveau 3 of 4 recnt heeft op een vergoeding van 40 euro per maand
    Bij 1 stage dag in de week. Bij 2 stage dagen is dat 80 euro ler maand.
    De cao kinderopvang geldt toch voor alle kindercentra's?
    Of lees ik nu teveel??

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    39
    20-12-2009

    Ik loop ook momenteel stage bij een Detacheringbureau en ik krijg letterlijk geen rooie cent.
    Maar naar mij weten is daar niks aan te doen, het is altijd aan hun als zij geen stagevergoeding willen geven dan houd het ook op!

    Succes.

  5. #5

  6. #6
    Pure Grade A

    Reacties
    5.517
    07-07-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Een stage wordt volgens mij meer gezien als leermoment voor je opleiding dus zijn werkgevers niet verplicht te betalen. Ze leiden je namelijk ook wel deels op ofzo. Maar als het in het CAO duidelijk staat vermeld zou je daar mee naar je stagebegeleider van school kunnen gaan.
    From the nothing comes everything and everything becomes nothing.

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    4.065
    01-02-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Kinderopvang moet jou wel een stagevergoeding geven!
    Toen ik de opleiding ook volgde kreeg ik het wel, wel waren er klasgenoten die het niet kregen maar op een website stond dat je er wél recht op hebt & het gewoon kunt krijgen. Zij hebben het alsnog gekregen.

    Weet alleen niet meer hoe en waar..

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    4.065
    01-02-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ik loop in het kader van mijn BOL-opleiding stage in een kinderdagverblijf. Heb ik recht op een stagevergoeding?
    Ja. Als BOL-stagiaire heb je recht op een stagevergoeding van 40 euro per dag, met een maximum van 160 euro per maand. Ook stagiaires die stage lopen in het kader van hun HBO-opleiding hebben recht op deze vergoeding.


    http://www.abvakabofnv.nl/veelgestel...-kinderopvang/

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    699
    07-10-2006

    Volgens mij hoor jij gwn stagevergoeding te krijgen als k jou was zou k daar achteraan gaan ..
    [IMG][/IMG]

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    37
    31-07-2010

    Heel erg bedankt allemaal. Heb juridisch loket gebeld en zij gaf me als advies om een schriftelijke brief
    te schrijven. Dit heb ik gedaan en ik hoef het alleen nog maar op te sture via postkantoor, want dan krijg
    ik een bewijs mee dat k hem heb gestuurd en zij moet dan tekenen voor ontvangst. In de brief heb k haar
    duidelijk gemaakt dat k recht heb op stagevergoeding en dat ze mij binnen nu en een maand hoort te betalen
    als ze dat niet doet moet k helaas verdere maatregelen nemen. Tevens heb ik een stukje van de cao geciteerd
    waarin staat dat k dus recht heb stage vergoeding. Nu maar hopen dat ze niet moeilijk gaat doen.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.089
    05-01-2007

    Citaat Geplaatst door CSB Bekijk reactie
    Heel erg bedankt allemaal. Heb juridisch loket gebeld en zij gaf me als advies om een schriftelijke brief
    te schrijven. Dit heb ik gedaan en ik hoef het alleen nog maar op te sture via postkantoor, want dan krijg
    ik een bewijs mee dat k hem heb gestuurd en zij moet dan tekenen voor ontvangst. In de brief heb k haar
    duidelijk gemaakt dat k recht heb op stagevergoeding en dat ze mij binnen nu en een maand hoort te betalen
    als ze dat niet doet moet k helaas verdere maatregelen nemen. Tevens heb ik een stukje van de cao geciteerd
    waarin staat dat k dus recht heb stage vergoeding. Nu maar hopen dat ze niet moeilijk gaat doen.


    is een brief "schriftelijk "......goh....dat wist ik niet................................


    Wat moest je betalen voor het "aangetekend "verzenden van de brief ?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    37
    31-07-2010

    Hahaha, ben der zo mee bezig dat k helemaal niet wist dat k dat had geschreven..

    Ik heb het nog niet opgestuurd. Dat wil k pas doen als k klaar ben. Ben eind december klaar hoop ik.
    maar als het goed is zijn de kosten 7 euro.

  13. #13
    -------

    Reacties
    4.187
    07-07-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Hey meid.

    ik doe ook pw3 maar krijg ook niks vergoed, dit omdat ze niet aangesloten zijn bij zo een groep die die kosten vergoeden.
    Wel jammer, want als ze daar wel lid van waren, dan waren ze verplicht het mij te geven.