1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    431
    17-05-2007

    Waarom ben jij gescheiden..?

    Salaamoe alaikom,

    Ik vraag me af wat de reden is van scheiding bij de vrouwen van marokko.nl.

    Hoe reageerde de omgeving erop? En dan met name de ouders.
    Heb je spijt van je scheiding?

    Ben benieuwd naar de antwoorden

  2. #2
    respect

    Reacties
    1.526
    24-03-2010

    Ik vindt dat je de reden niet hoeft te weten dat blijft tussen de 2.

  3. #3
    all eyes on me

    Reacties
    8.204
    05-03-2009

    Redenen zijn meestal; gebrek aan liefde voor elkaar, schoonouders algemeen, gierigheid (niet bij elkaar passen) en financien, dit zijn de voornaamste redenen en niet te vergeten VREEMdGAAN.
    I wish that i could have this feeling for life.

  4. #4
    all eyes on me

    Reacties
    8.204
    05-03-2009

    Algemene zin, de echte reden kan ook een combi zijn van verschillende factoren. Veel mannen in onze cultuur zijn ook ziekelijk jaloers, dus dat is ook vaak een reden om uit elkaar te gaan. NIemand houdt dat namelijk een leven lang vol.
    I wish that i could have this feeling for life.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    431
    17-05-2007

    Citaat Geplaatst door Nieuwe_stap Bekijk reactie
    Ik vind dat je de reden niet hoeft te weten dat blijft tussen de 2.
    Ben er gewoon benieuwd naar, misschien kan een ander daar wat aan hebben.

  6. #6
    respect

    Reacties
    1.526
    24-03-2010

    Nee ik bedoel meer van dat een ander dat nooit zal weten omdat een mes aan 2 kanten snijdt, het zijn 2 partijen en ieder zal t ander beweren of niet eens bewust zijn van zijn/haar daden.

  7. #7
    respect

    Reacties
    1.526
    24-03-2010

    Citaat Geplaatst door justbenormal Bekijk reactie
    Voor hulp (zoals bemiddeling), info & het regelen van de Marokkaanse-Nederlandse echtscheiding kun je terecht bij Hulporganisatie TalaQ (www.talaq.nl / www.talaq.be)

    Wij zeggen wel dat echtscheiding altijd als laatste optie overwegen dient te worden.
    goh je kon niet wachten met reageren.....

  8. #8
    all eyes on me

    Reacties
    8.204
    05-03-2009

    Scheiden is lijden.
    I wish that i could have this feeling for life.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    254
    05-11-2008

    Ik ben zelfs twee keer gescheiden, marokkanen schrikken altijd als ik dat vertel. Heb zelfs gehad dat vriendinnen die ik van kinds af aan kende opeens geen contact meer met me wouden/mochten.

    De eerste keer was ik jong en ook ik heb fouten gemaakt. Hij wilde dat ik alleen maar thuis zat. We zijn pas gescheiden toen hij is vreemdgegaan. Ook kwam ik er achter dat hij veel blowde. Al ons geld opmaakte zodat we zwaar in de schulden kwamen.

    De tweede keer ging al snel mis. Ik kreeg steeds naar mijn hoofd geslingerd dat ik gebruikt was, dat ik niet voor niks gescheiden kon zijn. Uiteindelijk aangemoedigd door zijn moeder heeft hij scheiding aangevraagd en kort erna is hij getrouwd met een jong nichtje uit Marokko. Zijn moeder had vanaf het begin een hekel aan me.

    De familie reageerde goed. Ze wisten van de situatie en dat ik echt niet zomaar was gescheiden. Daarmee bedoel ik mijn moeder, vader, broers en zusjes. De rest van de familie en Marokkaanse gemeenschap vinden me nu natuurlijk een slet en slecht en ik zal het er wel naar gemaakt hebben en die dingen. Maar daar zit ik echt niet mee.

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    1.973
    20-04-2011

    mensen die niet matchen scheiden simpel, waarom mensen vragen naar hun prive situatie.

    en wat moet je eraan hebben? als het niet geschreven voor je staat om oud met je man te worden dan kun je bergen bewegen het zij zo

  11. #11
    M@ROCCHINO

    Reacties
    384
    03-09-2006

    Elmektab! Verder haat ik mensen die elkaar eerst jaren lief hebben, elkaar daarna zwart maken.
    Hoe verleidelijk...

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.461
    06-05-2010

    Een vrouw die gelukkig wil zijn past niet bij een criminele, elke avond-uitgaande en agressieve vrouwenhater.

  13. #13
    R-E-S-P-E-C-T

    Reacties
    531
    01-05-2006

    Citaat Geplaatst door Casagirl81 Bekijk reactie
    Ik ben zelfs twee keer gescheiden, marokkanen schrikken altijd als ik dat vertel. Heb zelfs gehad dat vriendinnen die ik van kinds af aan kende opeens geen contact meer met me wouden/mochten.

    De eerste keer was ik jong en ook ik heb fouten gemaakt. Hij wilde dat ik alleen maar thuis zat. We zijn pas gescheiden toen hij is vreemdgegaan. Ook kwam ik er achter dat hij veel blowde. Al ons geld opmaakte zodat we zwaar in de schulden kwamen.

    De tweede keer ging al snel mis. Ik kreeg steeds naar mijn hoofd geslingerd dat ik gebruikt was, dat ik niet voor niks gescheiden kon zijn. Uiteindelijk aangemoedigd door zijn moeder heeft hij scheiding aangevraagd en kort erna is hij getrouwd met een jong nichtje uit Marokko. Zijn moeder had vanaf het begin een hekel aan me.

    De familie reageerde goed. Ze wisten van de situatie en dat ik echt niet zomaar was gescheiden. Daarmee bedoel ik mijn moeder, vader, broers en zusjes. De rest van de familie en Marokkaanse gemeenschap vinden me nu natuurlijk een slet en slecht en ik zal het er wel naar gemaakt hebben en die dingen. Maar daar zit ik echt niet mee.
    Heel goed van je - je leeft voor jezelf, niet voor anderen.
    Het is zo gemakkelijk om andere te beoordelen...laat ze naar zichzelf kijken!
    Gewoon bescheiden

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.461
    06-05-2010

    Citaat Geplaatst door Casagirl81 Bekijk reactie
    Ik ben zelfs twee keer gescheiden, marokkanen schrikken altijd als ik dat vertel. Heb zelfs gehad dat vriendinnen die ik van kinds af aan kende opeens geen contact meer met me wouden/mochten.

    De eerste keer was ik jong en ook ik heb fouten gemaakt. Hij wilde dat ik alleen maar thuis zat. We zijn pas gescheiden toen hij is vreemdgegaan. Ook kwam ik er achter dat hij veel blowde. Al ons geld opmaakte zodat we zwaar in de schulden kwamen.

    De tweede keer ging al snel mis. Ik kreeg steeds naar mijn hoofd geslingerd dat ik gebruikt was, dat ik niet voor niks gescheiden kon zijn. Uiteindelijk aangemoedigd door zijn moeder heeft hij scheiding aangevraagd en kort erna is hij getrouwd met een jong nichtje uit Marokko. Zijn moeder had vanaf het begin een hekel aan me.

    De familie reageerde goed. Ze wisten van de situatie en dat ik echt niet zomaar was gescheiden. Daarmee bedoel ik mijn moeder, vader, broers en zusjes. De rest van de familie en Marokkaanse gemeenschap vinden me nu natuurlijk een slet en slecht en ik zal het er wel naar gemaakt hebben en die dingen. Maar daar zit ik echt niet mee.

    Lieverd, je bent helemaal geen "slet". Het is gewoon elmekteb. En ik denk niet dat jouw familieleden jou zo zien zoals je zegtal ken ik ze niet, elk persoon met hersens weet dat je gewoon telkens pech had. Niet zo laag over jezelf denken, je mag juist trots op jezelf zijn dat je beide keren van hun bent weten af te komen. Insha Allah kom je je ware gauw tegen!

  15. #15
    Red rose.

    Reacties
    1.245
    17-04-2005

    Citaat Geplaatst door Casagirl81 Bekijk reactie
    Ik ben zelfs twee keer gescheiden, marokkanen schrikken altijd als ik dat vertel. Heb zelfs gehad dat vriendinnen die ik van kinds af aan kende opeens geen contact meer met me wouden/mochten.

    De eerste keer was ik jong en ook ik heb fouten gemaakt. Hij wilde dat ik alleen maar thuis zat. We zijn pas gescheiden toen hij is vreemdgegaan. Ook kwam ik er achter dat hij veel blowde. Al ons geld opmaakte zodat we zwaar in de schulden kwamen.

    De tweede keer ging al snel mis. Ik kreeg steeds naar mijn hoofd geslingerd dat ik gebruikt was, dat ik niet voor niks gescheiden kon zijn. Uiteindelijk aangemoedigd door zijn moeder heeft hij scheiding aangevraagd en kort erna is hij getrouwd met een jong nichtje uit Marokko. Zijn moeder had vanaf het begin een hekel aan me.

    De familie reageerde goed. Ze wisten van de situatie en dat ik echt niet zomaar was gescheiden. Daarmee bedoel ik mijn moeder, vader, broers en zusjes. De rest van de familie en Marokkaanse gemeenschap vinden me nu natuurlijk een slet en slecht en ik zal het er wel naar gemaakt hebben en die dingen. Maar daar zit ik echt niet mee.
    Laat je niet gekmaken ik ken een vrouw die pas bij haar derde huwelijk gelukkig is geworden.
    Ze heeft twee kinderen gekregen en is getrouwd met een man die nooit gehuwd is geweest.