1. #1
    Verbannen

    Reacties
    6.119
    16-05-2010

    UITKIJKEN met "LINKEDIN" ze gaan je in ads toevoegen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Leden van LinkedIn kunnen binnenkort met hun hoofd in advertenties terechtkomen. De netwerksite heeft met een sluw vinkje in je profiel mogelijk gemaakt dat het ongevraagd namen en foto’s voor reclame kan gebruiken.
    De sociale netwerksite noemt het ‘social ads’ en omschrijft het als volgt:

    “LinkedIn may sometimes pair an advertiser’s message with social content from LinkedIn’s network in order to make the ad more relevant. When LinkedIn members recommend people and services, follow companies, or take other actions, their name/photo may show up in related ads shown to you. Conversely, when you take these actions on LinkedIn, your name/photo may show up in related ads shown to LinkedIn members. By providing social context, we make it easy for our members to learn about products and services that the LinkedIn network is interacting with.” – LinkedIn
    Bovenstaande mededeling wordt gevolgd door de optie ‘LinkedIn may use my name, photo in social advertising‘, die nu standaard staat aangevinkt op elk profiel. Daarmee kan naam, foto en commentaar van elk lid worden toegevoegd bij door LinkedIn verkochte advertenties, nadat het LinkedIn-lid commentaar geeft op aangeboden diensten, schrijft De Pers.






    Zo kan een advertentie op LinkedIn eruit komen te zien, maar dan met jouw foto.

    De verandering van de privacyinstellingen zijn in juni aangekondigd op het blog van LinkedIn. De site schrijft dat de bedoeling is advertenties te leveren die bruikbaarder en relevanter zijn *voor jou*. Maar leden die het LinkedIn-blog niet dagelijks lezen is dit vanzelfsprekend ontgaan.

    LinkedIn schrijft:

    “We’ve created this new layer of personalized content in ads with your privacy and trust in mind. Your name and image is never shared with any advertiser.” – LinkedIn blog
    Naam en foto worden niet gedeeld met adverteerders, maar verschijnen wel bij advertenties. Een verschil dat een hoop leden niet zoveel zal doen, getuige de reacties op Twitter en de vele tips die worden gegeven om het gebruik van profielen te voorkomen.

    De instant-toestemming kan dan ook vrij makkelijk worden teruggedraaid. LinkedIn blijft voorlopig weer van je foto’s af door een vinkje uit te zetten.





  2. #2
    Blessed ♥

    Reacties
    4.084
    15-11-2005

    Ik heb het vanochtend ook uitgezet toen ik via mijn man ervan hoorde.

    denk dat ik dat LinkedIn ook maar ga afschaffen..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.291
    19-07-2010

    k krijg hier elke x mailtjes van, maar kan me niet herinneren, dat k me hier ooit voor heb aangemeld. K weet niet eens wat het s.
    Hoe kan je je hiervoor afmelden?

    'Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd'


  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    6.119
    16-05-2010

    zou het niet weten gebruik het niet effe ergens in instellingen kijken