1. #1
    La illaha illa ALLAH

    Reacties
    8.092
    06-07-2008

    Exclamation sos, help, ik hou het niet vol vandaag

    Salaam alaykoum

    Ik heb even hulp nodig.
    Slecht geslapen vannacht; van 04.00 tot 07.30. Wakker geworden met barstende koppijn en nu kleintjes (4 en 2 jaar) om me heen, die me niet verder lieten slapen.
    Ik heb nog niks in huis, moet nog boodschappen doen, moet nog koken, mijn hoofd doet zeer, voel me heel slap worden nu en ik voel dat ik gewoon geen energie heb om dit uit te zingen vandaag tot 21.30 u.
    De kinderen zijnzo druk

    De kinderen zijn ontzettend druk, ik tril gewoon op dit moment. Even slapen gaat niet want ze doen geen van beiden een dutje overdag.

    Help me, ik wil niet opgeven vandaag, maar ik heb het gevoel dat ik dit niet ga trekken vandaag.
    ALLAH OU AKBAR!!!!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.735
    12-09-2010

    Uhm word rustig meid. Ga lekker achteruit zitten en laat je kindjes druk zijn. Ga even liggen desnoods. Heb je geen famillie?
    Oemair inb sa'd al a n saari RA :
    De Islam zal sterk blijven zolang de sultan of de centrale leider sterk is. De kracht van de sultan komt niet van zijn afranseling met de zweep, noch van het doden met zijn zwaard maar van het leiden met gerechtigheid en het vasthouden aan de waarheid.

  3. #3
    La illaha illa ALLAH

    Reacties
    8.092
    06-07-2008

    Ik ben gewoon bang dat ik straks flauwval ofzo
    ALLAH OU AKBAR!!!!!

  4. #4
    Getrouwd!

    Reacties
    24.907
    18-11-2006

    kunnen je kids niet even na je ouders of andere familielid in de buurt?

    Anders ga met ze boodschappen doen, evn frisse neus halen mss dat je dan wat beter voet

  5. #5
    ~~~

    Reacties
    203
    20-10-2008

    Vraag allah om hulp.
    Ik weet hoe druk kinderen kunnen zijn, probeer ze iets te laten doen waarmee ze even zoet zullen zijn, zoat je even op de bank kan liggen. Misschien kan je een vriendin of zus bellen die je evt kan helpen zodat je even kan slapen maar ik zou t niet opgeven.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.540
    30-06-2009

    hoofdpijn is ook een geldige reden om je vasten te verbreken, vooral als je verder niets meer kunt en kleintjes hebt. Je moet het dan wel inhalen. Gezien jouw situatie waarin je zegt dat je zelfs trilt raad ik je aan om je vasten te verbreken en na ramadan in te halen. Ik heb het ook eens een paar keer gehad met die hoofdpijn dat ik zelfs moest gaan kokhalzen.

  7. #7
    7or en Nour = OFF

    Reacties
    2.470
    18-02-2007

    Als je Allah veel gedenkt, zul je geen moeilijkheden ondervinden. Misschien iets meer aan aanbidding doen, uitloggen op marokko.nl en Qur'an lezen oegti, is dat een idee?
    Wees in de wereld als een vreemdeling of reiziger.

    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

  8. #8
    7or en Nour = OFF

    Reacties
    2.470
    18-02-2007

    Citaat Geplaatst door Miss_Tashel7it Bekijk reactie
    hoofdpijn is ook een geldige reden om je vasten te verbreken, vooral als je verder niets meer kunt en kleintjes hebt. Je moet het dan wel inhalen. Gezien jouw situatie waarin je zegt dat je zelfs trilt raad ik je aan om je vasten te verbreken en na ramadan in te halen. Ik heb het ook eens een paar keer gehad met die hoofdpijn dat ik zelfs moest gaan kokhalzen.
    Hoe weet je oegtie dat jouw situatie de hare is. Stegfiroe Llaah mensen adviseren alsof ze met een spel bezig zijn. Dit is de Ramadan. Voor jou was het heel erg, en dat is je eigen beleving omdat je moest overgeven. Maar oegtie, je kunt haar toch niet zeggen om vasten te verbreken, misschien kan ze een middagslaapje houden als ze moe is.
    Wees in de wereld als een vreemdeling of reiziger.

    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

  9. #9
    La illaha illa ALLAH

    Reacties
    8.092
    06-07-2008

    Ik ben gewoon ook misselijk en bang idd ook bang om straks over te geven.
    Maar ik wil vandaag echt volhouden, gisteren ging zo makkelijk en vandaag gewoon omday de dag zo slecht is begonnen.

    Ik ga straks even naar buiten toch, is wel fysiek zwaar met de kinderwagen en boodschappen halen, daarna koken, maar ik hoop dat de tijd daardoor vliegt.
    Ik weet eigenlijk wanneer het toegestaan is om toch het vasten te verbreken; pas als je neervalt op de grond?
    ALLAH OU AKBAR!!!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.735
    12-09-2010

    Citaat Geplaatst door Miss_Tashel7it Bekijk reactie
    hoofdpijn is ook een geldige reden om je vasten te verbreken, vooral als je verder niets meer kunt en kleintjes hebt. Je moet het dan wel inhalen. Gezien jouw situatie waarin je zegt dat je zelfs trilt raad ik je aan om je vasten te verbreken en na ramadan in te halen. Ik heb het ook eens een paar keer gehad met die hoofdpijn dat ik zelfs moest gaan kokhalzen.
    Ja dat heet cluster hoofdpijn en heb ik ook last van maar no way dat je je vasten verbrekkt. Je moet dan gewoon rustig aandoen. Blijven liggen en zitten en als het lukt slapen zodat het vanzelf overgaat.

    Heb je hier daleel van? Hoofdpijn is echt geen reden om vasten te verbreken zelfs als je overgeeft niet!
    Oemair inb sa'd al a n saari RA :
    De Islam zal sterk blijven zolang de sultan of de centrale leider sterk is. De kracht van de sultan komt niet van zijn afranseling met de zweep, noch van het doden met zijn zwaard maar van het leiden met gerechtigheid en het vasthouden aan de waarheid.

  11. #11
    La illaha illa ALLAH

    Reacties
    8.092
    06-07-2008

    Als ik nou alleen was zou ik gerust een paar uur gaan liggen, maar de kleintjes moeten verzorgd worden, ik kan niet spaarzaam met mijn energie omgaan vandaag omdat ik paraat moet blijven voor ze.
    ALLAH OU AKBAR!!!!!

  12. #12
    Getrouwd

    Reacties
    1.927
    12-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb gister ook overgeven rond 20.00 uur door de hoofdpijn en misselijkheid. Ik ben gewoon door gaan vasten. Moet ik deze dag alsnog inhalen?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.540
    30-06-2009

    Citaat Geplaatst door Rood79 Bekijk reactie
    Hoe weet je oegtie dat jouw situatie de hare is. Stegfiroe Llaah mensen adviseren alsof ze met een spel bezig zijn. Dit is de Ramadan. Voor jou was het heel erg, en dat is je eigen beleving omdat je moest overgeven. Maar oegtie, je kunt haar toch niet zeggen om vasten te verbreken, misschien kan ze een middagslaapje houden als ze moe is.
    We wachten even totdat zij erbij vlauwfalt dan vragen we het haar opnieuw. De hoofdpijn die je van het vasten krijgt gaat niet weg met een middagdutje, zeker niet als zij nog kinderen heeft, boodschappen moet doen en moet gaan koken en daarbij nog eens trillend rondloopt. Als het migraine is dan kan zij daardoor zelfs hersenschade oplopen.

    Ik heb eerst de ernst van de zaak beoordeeld op basis van wat zij heeft aangegeven en toen pas mijn aanbeveling gedaan. Heb ik iets verkeerds gezegd?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.540
    30-06-2009

    Citaat Geplaatst door Bright-Star- Bekijk reactie
    Ja dat heet cluster hoofdpijn en heb ik ook last van maar no way dat je je vasten verbrekkt. Je moet dan gewoon rustig aandoen. Blijven liggen en zitten en als het lukt slapen zodat het vanzelf overgaat.

    Heb je hier daleel van? Hoofdpijn is echt geen reden om vasten te verbreken zelfs als je overgeeft niet!

    ik had een paar keer dat ik gewoon niet meer kon... dat was te erg. ik had toen zelfs een paracetamol zonder water ingenomen wat de hoofdpijn alleen verergerd had door de bittere smaak


    Daliel of ook hoofdpijn onder "ziek-zijn" valt?

  15. #15
    Allahu 'l moesta3aan

    Reacties
    84
    15-06-2011

    Citaat Geplaatst door Zahraan Bekijk reactie
    Salaam alaykoum

    Ik heb even hulp nodig.
    Slecht geslapen vannacht; van 04.00 tot 07.30. Wakker geworden met barstende koppijn en nu kleintjes (4 en 2 jaar) om me heen, die me niet verder lieten slapen.
    Ik heb nog niks in huis, moet nog boodschappen doen, moet nog koken, mijn hoofd doet zeer, voel me heel slap worden nu en ik voel dat ik gewoon geen energie heb om dit uit te zingen vandaag tot 21.30 u.
    De kinderen zijnzo druk

    De kinderen zijn ontzettend druk, ik tril gewoon op dit moment. Even slapen gaat niet want ze doen geen van beiden een dutje overdag.

    Help me, ik wil niet opgeven vandaag, maar ik heb het gevoel dat ik dit niet ga trekken vandaag.
    Als je hoofdpijn ernstig is en je hebt het gevoel dat je het niet meer trekt dan is het voor jou toegestaan om je vasten te verbreken en dit later in te halen.

    Baqarah: 185. De maand Ramadaan is die, waarin de Koran als een richtsnoer voor de mensen werd nedergezonden en als duidelijke bewijzen van leiding en onderscheid. Wie onder u daarom deze maand beleeft, laat hem daarin vasten. Maar wie onder u ziek of op reis is, een aantal andere dagen. Allah wenst gemak voor u en geen ongemak, en opdat gij het aantal zult voltooien en opdat gij Allah's grootheid zult prijzen, omdat Hij u terecht heeft geleid en opdat gij dankbaar zult zijn.